LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Easymatras

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Nulck
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2006 17:20

Easymatras

Ongelezen bericht door Nulck »

Twee weken geleden heb ik twee matrassen besteld via www.easymatras.nl, een pocketveringmatras medium en een soft. Gisteren zijn deze geleverd en daarbij zag ik al dat het twee verschillende matrassen waren. Op zich geen probleem. Het viel me toen ook al op dat er op één van de matrassen een labelsticker zat met een merk en type. Vannacht hebben we er prima op geslapen, maar ik wilde toch even weten hoe het zat met dat merk/type. Dus vandaag gegoogled en wat bleek: het matras is van een mindere kwaliteit dan wij dachten!

De specs:

Gekocht (stond ook op een sticker op de verpakking van het matras):
Hotel ***** matras de Luxe
- Interieur; 500 tonvormige zakjes per m2
- Voorzien van 9 comfortzones
- Bijde zijden luxe HR schuimommanteling
- Damast hoes afneembaar, in een 100% anti-allegische stof het fiber-fill afdekking
- Hoogte 23 cm
- Comfort de luxe
- Geschikt voor alle bodems
- 5 sterren kwaliteit
- een Matratex® product dat voldoet aan de hoogste eisen voor een goede/gezonde nachtrust

Op internet www.skay.com (naar aanleiding van stickerlabel op het matras):
SKAY Queen
- Washable 240 gr/m2 special fabric
- Siliconized polyester fiberwadding 200 gr/m2
- High density sponge frames
- 3 cm high density sponge plate
- Hard thermofelt mat 1000 gr/m2
- 256 unit/m2 pocket spring system
- Mattress hight 23 cm

Het enige wat ik er zo 123 uit op kan maken is dat het geleverde matras bijna de helft van het aantal veren per m2 heeft dan het beloofde matras, maar ik twijfel nu natuurlijk ook aan de rest van het matras (hoe zit het met die comfortzones?). Daarnaast heb ik op het andere matras geen merklabel kunnen vinden en twijfel ik ook aan die kwaliteit.

Wat is nu mijn recht? De matrassen zijn 1 nacht gebruikt en de verpakking (muv. sticker, blijkbaar had ik een slecht voorgevoel) is weggegooid.

Hopelijk kan iemand me vertellen hoeveel minder de werkelijke kwaliteit is dan de beloofde kwaliteit en wat mijn rechten zijn.

Bedankt...

Nulck
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2006 17:20

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Nulck »

Ik heb contact opgenomen met Easymatras en ze bleken een verkeerd matras te hebben verzonden. Binnenkort komen ze het matras ruilen. Zo zie je maar dat je soms te snel wantrouwt...

Kiekske
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2007 14:46

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Kiekske »

Hallo,

mijn vriend en ik zijn afgelopen virjdag bij easymatras geweest. We hebben daar een heerlijk bed gevonden, maar kunnen over de fabrikant en het merk niks terug vinden.
Wij zijn gaan zoeken op reacties over easymatras en zijn enkel uw reactie tegen gekomen.
Wij twijfelen erg aan de kwaliteit van de bedden/ matrassen van easymatras. Kunt u ons hier misschien meer over vertellen? Hoe denkt u over de bedden en matrassen en over de service van easymatras?

Ik hoop spoedig bericht van u te ontvangen.

groet Gineke

Nulck
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2006 17:20

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Nulck »

Dag Gieneke,
Wij hebben inmiddels de andere matrassen ontvangen en ze slapen lekker. We hebben geen idee wat het merk is van de matrassen en of de eigenschappen die op de verpakking staan ook daadwerkelijk de eigenschappen van het matras zijn. Ik geloof eigenlijk niet dat die kloppen, maar zeker weet ik dat niet...
Het is dus een gok: ons bevallen de matrassen prima, ze zijn wat harder dan je zou verwachten voor een 'soft' en een 'medium', maar dat is voor ons geen probleem. De matrassen zijn relatief goedkoop en ik vraag me af of je voor dat geld wel een '5 sterren' matras kunt verwachten.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Vriendelijke groeten,
Noor Reijnders.

Chique Slaper
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2007 13:28

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Chique Slaper »

easymatras.nl? Ik heb het ook erop gewaagd en heb hun 5***** Hotel Boxspring aanbieding genomen.

Maar wat blijkt bij aflevering?

Het betreft helemaal géén echte boxspring maar een matras op een houtenrek gemonteerd. Daar bovenop dan een nog een matras zonder merk en al helemaal geen afritsbare tijk.
En moet je nagaan dat ze beweren Matratex als merk te hebben.

De site van matratex bekeken(http://matratex.com/) en dan lijkt het er niet op dat ze zaken doen maar tja... Misschien verkopen ze merkloos(?).


Ik heb ze hierover een mail gestuurd en wacht nog op hun reactie. Eens kijken of ze voor die 700 euro toch een echte boxspring willen leveren. :D

Volgende keer misschien toch maar ergens anders, liever iets meer betalen maar dan wel zeker van de kwaliteit en 'echte' garantie.

Ed.
Laatst gewijzigd door Chique Slaper op 11 jul 2007 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Chique Slaper
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2007 13:28

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Chique Slaper »

In navolging van mijn vorige post....

Easymatras.nl heeft vandaag zoals afgesproken contact met me opgenomen en omdat ik niet tevreden ben met het product zullen ze deze binnenkort weer komen ophalen en ik krijg mijn geld terug.

Wel in originele verpakking maar die heb ik nog dus geen probleem.

Ook opvallend was dat ze me eerst gemaild hebben met de mededeling dat ze me vandaag erover zouden terugbellen en dat is ook netjes volgens afspraak gebeurd. Erg prettig want daarom kon ik er vandaag rekening mee houden dat ik gebeld zou worden(dit i.v.m. werk).

Nu nog afwachten tot het geheel is afgerond maar daarover bericht ik later dan weer maar denk dat het wel goed zal komen. :D

Wordt vervolgd......

Gr,
Ed.

Chique Slaper
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2007 13:28

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Chique Slaper »

Slotdeel mijn ervaring met Easy Matras...

Afgelopen dinsdag is Easymatras zoals afgesproken de boxspring combinatie komen ophalen. Gisteren kreeg ik netjes een bevestigingsmail van de retourlevering en tevens gaven ze aan bij controle inderdaad de verkeerde boxsprings geleverd te hebben (minderwaardige kwaliteit) en dat de kosten z.s.m. overgemaakt zouden worden.
Vandaag stond het volledige bedrag dan ook op mijn rekeningnummer. TOPPIE!! :D

Al met al uiteindelijk allemaal goed afgelopen. Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten maar dit is erg netjes afgehandeld door Easymatras m.i. waarvoor mijn complimenten. Ze hadden ook een andere boxspring kunnen sturen met alle risico's van dien maar hebben er toch gewoon voor gekozen om bij ontevredenheid mijn geld terug te storten. Zeer goed want nu kan ik alsnog een nieuwe (dit keer weloverwogen)keuze maken.

Ze gaven aan in hun showroom meerdere soorten boxsprings te hebben en ik denk achteraf dat dat ook de beste manier is om een bed te kopen. Gewoon in die showroom langsgaan en alle bedden bekijken, proberen en contoleren voordat je een keuze maakt. Dit geldt voor mij voor de volgende keer. :wink:


Met dank en vriendelijke groeten aan Easymatras en dit forum.

Ed.

Gerlau
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2007 17:07

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Gerlau »

Het lijkt erop dat deze firma zowieso altijd eerst verkeerde spullen levert, zonder kenmerk of controlemogelijkheid. Ze lossen het daarna steeds weer op (sorry hoor, verkeerde kwaliteit geleverd), maar er zullen genoeg klanten zijn die niet zo mondig zijn en die blijven dus met de mis-produkten zitten? Wij zijn niet geheel zeker over de geleverde matrassen, maar je kunt niet ín de matrassen kijken (hebben binnenveringsmatrassen gekocht) zonder ze te beschadigen en dan krijg je wellicht ook niets meer geruild/teruggestort. Weinig vertrouwen in deze firma, niet aan te bevelen en wij kopen er zeker niet meer.

Chique Slaper
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2007 13:28

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Chique Slaper »

Heb je ze al gemaild of gebeld?

Bij mij belden ze me namelijk zelf terug in de eerste week na mijn mail met de mededeling: Niet tevreden? Dan komen we de spullen ophalen en krijgt u uw geld terug. Maar ik heb wel direct na het uitpakken gemaild nadat ik alles goed op mijn gemak had kunnen controleren.

De spullen moeten natuurlijk wel onbeschadigd zijn en zoveel mogelijk in originele verpakking, bij mij was het plastic van de bovenmatras een beetje gescheurd doordat de plakband te goed plakte maar dat was verder geen probleem. De pootjes mocht ik er ook gewoon op laten zitten.

Wat betreft de matrassen weet ik niet want bij mij ging het om de boxspring die niet in orde was.

Of dit vaker gebeurt? Geen idee. Dit was wel zo'n beetje de enige site waar ik info kon vinden.

Kortom: ik zou zeggen neem eens contact met ze op! (niet na 1 jaar gebruiken natuurlijk. :P ).

Succes!

Coenie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2007 18:20

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Coenie »

Ik heb ook op de site van Easymatras gesnuffeld. Ik zag daar een matras wat mij wel aardig leek. Het bleek om een Matratex matras te gaan. Hierop heb ik de site van Matratex gezocht en een meeltje gestuurd om informatie over het matras te vragen. Het aangeboden matras blijkt van een Oost Europeese firma met ook de naam Matratex. Das dus niet de Matratex die ik op internet had gevonden :wink:
[/quote]

Coenie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2007 18:20

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Coenie »

Ik heb ook op de site van Easymatras gesnuffeld. Ik zag daar een matras wat mij wel aardig leek. Het bleek om een Matratex matras te gaan. Hierop heb ik de site van Matratex gezocht en een meeltje gestuurd om informatie over het matras te vragen. Het aangeboden matras blijkt van een Oost Europeese firma met ook de naam Matratex. Das dus niet de Matratex die ik op internet had gevonden :wink:

Remko79
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 okt 2007 09:57

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Remko79 »

Ik heb nog nooit op zulke slechte matrassen gelegen, mijn eerste matras een pocketveer was na 6 maanden al helemaal doorgelegen met een flinke kuil erin, Easymatras benaderd en ik kreeg mijn geld voor 100% vergoed, omdat ik geen vertrouwen meer had in dit matras en zelf behoorlijkw at last van mijn rug had heb ik op aanraden van hun het pocketveer/nasa matras gekocht wat een stuk duurder was, dus wat bijbetaald en ik was zeer tevreden over de service...

Nu kunt u het wel raden na 3 maanden was ook dit matras helemaal ingezakt, weer gebeld en ze zouden langskomen, dit is gebeurd en ze zijn lertterlijk 2 minuten binnen geweest even gevoeld en ze wisten genoeg zeiden ze en gingen ervandoor, ik kon ze niet tegenhouden, jullie begrijpen dat ik hier niet mee acoord ging.
2 uur later werd ik gebeld dat ze het matras proffesioneel hadden nagekeken en dat dit niet wordt vergoed !! Ik ging echt helemaal door het lint.


Heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet/kan pakken want ten eerste is het matras net nieuw, ten tweede slaap ik erg slecht en ten derde ik krijg er meer last van mijn rug van.

Ik kan Easymatras NIET aanraden, in dit geval is goedkoop echt duurkoop, u kunt beter 200 euro meer betalen bij een andere zaak.

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Nesth »

het is voor elke consument telkens weer koffiedik kijken welke matras en welke vulling werkelijk voldoet. de verschillen zijn enorm groot nauwelijks van elkaar te onderscheiden. De voorlichting is ook al niet meer 100% te vertrouwen omdat er voorggeprogrameerde verhalen worden verteld. een ieder praat tenslotte voor eigen parochie.
De meeste kosten worden gemaakt in marketing en presentatie van de producten en nog maar 15 tot 20% in materiaal.
U koopt dus een marketing product. Maar dat geldt ook voor koffie, auto's etc. De keuze voor een goede vakman die een evenwichtig verhaal verteld is daarmee de eerste stap. dan kunt u zichzelf altijd nog afvragen of dit vertrouwd en goed. Leg uw budget vast en uw wensen. Daarna is er altijd wel te onderhandelen. De kwaliteit van de matras is echter nog steeds een kwestie van vertrouwen.

Remko79
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 okt 2007 09:57

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Remko79 »

Duidelijk maar dit slaat echt alles ik heb nog garantie en zer willen er gewoone cht niks aan doen, ik krijg zelfs nog een grote mond ook :S
Hoor graag van mensen wat ik hier het beste aan kan doen.

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Nesth »

dien een klacht in bij de keuringdienst van waren.
als het product niet is geleverd volgens de gekochte omschrijving dan ben je belazerd. Dit gebeurd overigens veel meer in matrassenland.

Remko79
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 okt 2007 09:57

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Remko79 »

Ik ga eens kijken, bedankt !

Ok gebeld, hier kom ik geen stap verder mee, ook omdat ze niet zijn geregistreerd bij het CBW, ik denk dat de enigste oplossing is om mijn rechtbijstand erachteraan te zetten.

Chique Slaper
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2007 13:28

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Chique Slaper »

Als je echt belazerd bent dan zou de rechtsbijstand de aangewezen partij zijn lijkt me.

Remko79
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 okt 2007 09:57

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Remko79 »

Morgen gaan de stukken incl facturen van easymatras op de bus naar mijn rechtbijstand verzekering.
Ik ben benieuwd !
Bedankt voor jullie reacties

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door Nesth »

over het algemeen kan men stellen dat het om goedkope eenvoudige matrassen gaat. een tweede matras gratis is grote onzin. Je batlld de eerste gewoon dubbel. wil je een goede matras dan moet je die zelf samenstellen.
moeilijk? wij maken ze al jaren zo
Natuurlijk willen wij ook wat verdienen maar steken wel het grootste deel van de kostprijs in de matras.
Bedrijven zoals de onze zijn niet groot maar leveren wel byzondere producten. bovendien willen we graag dat de klant in ons concept geloofd en duwen we geen poducten door de strot.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Easymatras

Ongelezen bericht door gravedigger »

als het product niet is geleverd volgens de gekochte omschrijving dan ben je belazerd. Dit gebeurd overigens veel meer in matrassenland
Klopt helemaal. Zeker als je een beklede matras koopt(dus zonder losse hoes) is totaal oncontroleerbaar wat de inhoud is. Je kunt rusrig stellen, dat hoe goedkoper een matras is, hoe minder de kwaliteit. Ik heb zo'n 12 jaar geslapen op een latex matras van een gerenommeerd merk en daar nooit spijt van gehad. Maar daarvoor kostte dat ding destijds wel iets van 1200 gulden.

Gesloten