LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beter Bed reclame misleidend

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Oss
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2008 15:54

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door Oss »

:evil: ik heb in augustes eenbed met matrasen
gekocht maar door een fout werde er een stel pootjes
( rollen) vergeten
als altenatief kreeg ik een stel bokjes voor tijdelijk
maar kon het bed niet opstellen van daag 18 Januarie
werd dan na div gesprekken werd in de eerste week van 2008
gezecht dat het van daag werd uitgeleverd
ik woon 10 km van het centraal magazijn maar mocht ze niet
ophalen
dus al met al vervelend met de bok

frenk de groot
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2008 01:07

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door frenk de groot »

als u gaat kijken voor bedden en matrassen probeer dan altijd te achterhalen wie de leverancier is van deze producten.

kijk daarna of zij een site hebben. zo ja zit je meestal goed. zo nee meestal chinees of turks fabrikaat. niet slecht maar wel sneller op.

koop een matras tussen de 500 en 1500 euro zit je zeker goed. mits er een site is

frenk de groot
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2008 01:07

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door frenk de groot »

goede leveranciers van matrassen zijn m-line auping van landschoot en hastens natuurlijk maar hoge prijs natuurlijk. correct matras is iets minder maar ook lager in prijs.

mensen met een lager bestedings patroon die een goed matras willen kijk daarvoor bij correct matras

slechterbed
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2008 12:30

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door slechterbed »

Allen,

Ik begrijp niet dat Beterbed nog door mag gaan met deze oplichtpraktijken. Ten eerste die irritante aanbieding: "Deze week bieden wij 2 matrassen en bedbodems aan voor de prijs van 1". Deze bestaat al jaren en is dus geen "deze week" aanbieding. Zij hebben de prijs verdubbeld en vervolgens noemen ze het een aanbieding. Ik zal bij het begin beginnen. Wij hebben een aantal maanden terug bij Beterbed (vanwege deze geweldige aanbieding) voor 699 euro twee pocketline 700 matrassen gekocht (90*210). Helemaal aangeprijsd door de verkoopster en verteld dat je binnen 2 weken na aankoop mag ruilen (geen geld terug) indien je niet tevreden bent. Na een paar weken werden de matrassen geleverd. Wij meteen helemaal enthousiast de matrassen op onze spiraalbodems van Auping gelegd, maar wat blijkt: In het midden van ons 2-persoonsbed een hele harde rand en de matrassen zelf hebben een enorme kuil. Als je naar elkaar toe wilt gaan liggen moet je eerst een heuvel beklimmen. Zoals je zult begrijpen sliepen wij zeer slecht en de matrassen bleken ook nog heel erg te stinken (misschien meerdere omruilacties meegemaakt??). Na 2 dagen besloten we om terug te gaan naar Beterbed voor de omruilactie. Meerdere verkopers gesproken, meerdere discussies gehad en uiteindelijk hadden ze geen alternatief voor de matrassen (behalve zelfde merk of veel duurdere m-line). Ook zeiden ze dat ze nog nooit klachten hadden gehad over een harde rand in het midden van het bed. Wij hadden de hoop al opgegven en wilde de matrassen op marktplaats zetten, maar via de site van Beterbed ontdekten we dat ze ook Eastborn matrassen verkopen. Wij weer naar Beterbed en gevraagd naar Eastborn matrassen... (verkoopster begon al behoorlijk chagerijnig te worden)....die hebben ze dus niet in de showroom liggen. (natuurlijk niet, omdat dat een goed alternatief is voor hun eigen merk...en dan ruilt iedereen het Beterbed merk om voor Eastborn) Wij besloten daarom maar eens te bellen met Eastborn en Beterbed hoofdkantoor om te vragen waar ze dan wel de matrassen in de showroom hebben liggen. Helemaal nergens bleek. Dan maar naar een andere beddenspeciaalzaak (wel een echte). Wij zijn daar heel goed geholpen en kregen uitgebreidde uitleg over de matrassen van Eastborn. Uiteindelijk hebben wij daar de keuze gemaakt voor een Eastborn matras wat heerlijk lag! Wij naar Beterbed en doorgegeven welk type matras wij wilden bestellen. Wat blijkt, de 210 versie mag niet geruild worden.....maar gelukkig wilden ze na aandringen wel een uitzondering maken. De verkoopster was zeer onvriendelijk!!!!! Natuurlijk niet blij dat we wilden ruilen. Nu ongeveer 2 maanden later zijn onze matrassen omgewisseld en slapen we heerlijk!
Het was voor ons een zeer leerzame actie. Wij zullen dan ook nooit meer iets kopen, zonder de "niet goed, geld terug" voorwaarde.
Conclusie: Koop nooit een matras bij Beterbed!

marcovanderspek
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:20

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door marcovanderspek »

kijk even op deze site en ga dan is langs voor vrijblijvend advies.

www.haco.nu

meubelboer
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 aug 2004 13:33

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door meubelboer »

Goed adres voor de Van Landschoot matrassen: www.bedopmaat.nl

Flipper32
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2008 16:32

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door Flipper32 »

Iedereen snapt toch ook wel dat je tegenwoordig echt niets meer gratis krijgt, en dat je het gewoon zelf betaald. Wij zijn ook bij beterbed in nijkerk geweest maar vonden dat niets. Uiteindelijk terrecht gekomen bij slaapvoordeel in zeewolde, prima spullen tegen een scherpe prijs. Wij slapen er prima op.

Nick_Den_Haag
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2008 17:41

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door Nick_Den_Haag »

Ene Marco van der Spek gebruikt dit forum om mensen aan te sporen om eens bij HACO te gaan kijken omdat de service daar zo goed.
Nou, ik kan je vertellen dat niets minder waar is.

Geheel tegen de gedragregels van dit forum in is Marco vrolijk bezig om zijn eigen bedrijf te promoten. Dit is des te kwalijker, omdat service of klantvriendelijkheid geen speerpunten zijn van de firma HACO.

Zelf heb ik een buitengewoon negatieve ervaring met de HACO in de Megastores in Den Haag. Het personeel daar heeft te weinig kennis van hun eigen producten. Ik had er een paar planken voor een kast (model Hollywood) besteld. De maten van deze kast zijn vorig jaar door de fabrikant veranderd. Daardoor pasten de geleverde planken niet in mijn kast. Uiteindelijk had ik het na 4 keer slepen met deze planken door Den Haag gehad. Als HACO niet in staat is te leveren wat ik heb besteld, dan wil ik mijn geld terug.

Nou dat gaat dus niet. Eerst beschuldigt de filiaalmanager Marco van der Spek mij ervan dat ik de boel belazer. Alleen als ik kan bewijzen dat ik echt een Hollywood kast heb, dan krijg ik mijn geld terug. Nadat ik de drie jaar oude aanschafbonnen naar hem toe heb gemaild, belt hij om te zeggen dat de maten van de kast in de loop der tijd inderdaad zijn veranderd. Excuses voor het feit dat ik door zijn onkunde tevergeefs vier keer met loodzware planken door Den Haag heb gesleept geeft hij niet, net zo min als mijn geld terug. Ondanks hij me dat wel had beloofd.
Hij had nog een paar oude planken in het magazijn liggen, die mag ik komen ophalen.

Bij mijn laatste bezoek aan de winkel weigerde hij opnieuw om geld terug te geven. Schaamteloos werd ik ervan beschuldigd dat ik gewoon geld nodig had. Ik kon de oude planken uit het magazijn meenemen. Ze hadden er gaten voor me ingeboord, dus ze moesten wel passen. daarna liep hij weg.

Conclusie: ipv perfecte planken van de fabriek heb ik voor 96,- euro!! (de hele kast kosten nog geen 900 euro) drie oude planken meegekregen en moest daar in totaal 4,5 maanden opwachten. Als ik gewoon bij de Gamma een paar planken had gekocht was ik goedkoper uitgeweest, niet geschoffeerd en had ik niet vijf keer door de stad hoeven sjouwen.

marcovanderspek
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:20

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door marcovanderspek »

hier uit blijkt dat meneer gewoon spijt had van zijn aankoop.
hij vond de planken gewoon te duur.

het is jammer dat deze meneer het op deze manier regeld.

maar hier bij onze excuses.

en meneer koop de volgende keer gewoon de planken bij
de gamma als je iets te duur vind

Frankge
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2008 20:30

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door Frankge »

Zoals je zult begrijpen sliepen wij zeer slecht en de matrassen bleken ook nog heel erg te stinken (misschien meerdere omruilacties meegemaakt??). Na 2 dagen besloten we om terug te gaan naar Beterbed voor de omruilactie. Meerdere verkopers gesproken, meerdere discussies gehad en uiteindelijk hadden ze geen alternatief voor de matrassen (behalve zelfde merk of veel duurdere m-line). Ook zeiden ze dat ze nog nooit klachten hadden gehad over een harde rand in het midden van het bed.
U bent niet goed op de hoogte van de gang van zaken. Uw zwartmakerij van Beter Bed getuigd van Uw wrok en onwetendheid.

Matrassen stinken eerder door lijm en afgesloten te zijn in een nette plastic zak. Hebben ze vrijwel allemaal en verdwijnt na enkele dagen. Matrassen die omgeruild worden etc. worden NOOIT meer in reguliere verkoop uitgeleverd.

Uw harde rand, zoals U kennelijk niet begrijpt komt meer door die spiralen van U. Die veren niet gelijk over de gehele oppervlakte. Matig onderveringsysteem.

Als laatste, eastborn matrassen zijn hetzelfde opgebouwd als beter bed matrassen uit Belgie. En het verschil in stramheid zal eerder te merken zijn met een zachter matras ivm standaard stevigheid van de randen (schuim) idem bij eastborn.

Kortom Eastborn en Beterbed matrassen zijn allebij goed en uw klachten zijn ongegrond. Vandaar dat de verkoopster waarschijnlijk chagrijnig werd. Ook maar een mens en kon uw onwetendheid en wrok/irritatie/chagrijnigheid ook niet waarderen.

markwinz
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2008 22:45

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door markwinz »

Net als eerder gemeld heb ik ook ervaren dat Beterbed liever geen East born verkoopt. In de winkel aangekomen vroegen wij naar het Eastborn matras wat goed uit de consumentenbondtest kwam waarmee zij adverteren. De verkoper vertelde direct dat dat een heerlijk matras was. Wij liepen met de verkoper mee die het matras onder een dekbed vandaan haalde zonder een bord met een prijsstelling daarbij. Wij probeerden het matras maar deze was heel slap en lag totaal niet lekker. Tja zei de verkoper het is net hoeveel je jezelf wil verwennen, ga eens op dit mline matras liggen... Later zijn wij naar een andere zaak geweest waar de Eastborn wel lekker lag. Als Eastborn zijnde zal ik hier niet al te blij mee zijn. Het is duidelijk dat Beterbed meer verdient op Mline dan Eastborn maar blijf wel eerlijk...dat duurt nl het langst (misschien nog wel langer dan de actie 2 halen 1 betalen)

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door jls630430 »

Beter Bed, Ikea en al dat soort zaken. Hoe komt het toch dat het juist deze bedrijven zijn die altijd weer op dit soort forums staan.

Elke prijs heeft zijn eigen kwaliteit, het is maar net wat je er voor over hebt. Dus dat de een heel goedkoop is of heel duur is, is maar zeer betrekkelijk. Prijs is kwaliteit. Opmerkelijk is wel, dat de goedkopere merken bij bosjes te koop staan op markplaats en bijna nooit de duurdere merken. Dus is goedkoop dan toch een miskoop...

Tja, en Nederlanders he.. hoeveel korting krijg ik is onze lijfspreuk. Nou geen een bedrijf kan blijven bestaan door alles voor half geld weg tegeven. Maar sommigen kunnen en willen dat blijkbaar niet begrijpen.

Heel simpel, u werkt toch ook niet voor een half maandsalaris... of wel. Dan mag u eens bij soliciteren !!

Secoro
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2008 17:17

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door Secoro »

Misschien omdat deze ketens ook heel veel klanten hebben. Ik denk dat het aantal topics over deze bedrijven procentueel nog wel meevalt, gezien de hoeveelheid klanten.

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door jls630430 »

Het aantal klanten van Beter Bed e.d. valt erg tegen. Uit de jaarcijfers van Beter Bed blijkt de omzet per filiaal nog niet eens kostendekkend is. En dit komt niet door de hoge kortingen, maar gewoon door het lage aantal klanten.

Secoro
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2008 17:17

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door Secoro »

Maar er komn nog steeds veel mensen bij Beter Bed

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door jls630430 »

Veel is een relatief bgrip, en kijkers zijn nog geen kopers.

sjojs87
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2008 23:59

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door sjojs87 »

Doordat ik al zo'n 10jaar lang een probleem heb aan mijn knieën waar niks aan valt te doen ben ik voor de rust van mijn benen op zoek gegaan naar een Electrisch verstelbare lattenbodem. Juni 2008 ben ik geopereerd aan mijn knieën en weet ik eindelijk de oorzaak van mijn pijn. Voorheen zijn al vele onderzoeken geweest a mri/rontgen/fysio e.d. Sinds de operatie had ik altijd een kussen onder mijn benen maar dat kan je bloedsomloop verslechten omdat de druk dan niet gelijk verdeeld word (begreep ik)

O.a. bij Beter bed geweest, Verkoopster was erg vriendelijk maar wel opdringerig, kreeg de indruk dat hun op provisie werken (of hoe heet dat hoe meer je verkoopt hoe meer je verdient) Hier zou ik voor een 1 persoons van 70x200 al ruim 300 euro kwijt zijn. Overigens werd de motor van de ene helemaal de lucht in geprezen en de ander 'afgekraakt' maar op internet ontdekte ik dat t gewoon dezelfde waren:S Daarnaast drong ze er erg op aan om een bepaald systeem te nemen dat er voor zorgde dat er geen stroom werd verbruikt als er geen druk plaats vond op de matrassen. Aangezien ik 's avonds practisch altijd boven zit en dan op mijn bed zit met de beentjes hoog leek me dat een verspilling van bijna 100euro. Daarnaast, het is goedkoper om de stekker eruit te trekken of de schakelaar van mijn verlengsnoer om te zetten of een tijdschakelaar te kopen. Beetje onzin dus, meer iets voor de luie mensen en mensen die niet zo nauw hoeven te kijken op hun geld. (via internet zijn ze ook nog eens een stuk goedkoper.

Gezien ik alles zelf moet betalen en (bijna) 22 ben is mijn bestedingsruimte niet grandioos. Ik ging dus even verder kijken.

Ik kwam bij een andere winkel, die ook redelijk prijzig kon worden maar die man was goud eerlijk over de kwaliteiten. ik had de keus uit een soort waarvan de latten over de gehele breede zaten en je dus geen harde rand in het midden hebt als je er 2 naast elkaar legt of een soort waarbij je die rand dus wel zou merken (ik behoud momenteel nog mijn 2 pers. matras ivm de kosten de matras is een jaar oud ofzo)
De prijs zat wel redelijk verschil in. Dat lag puur aan t feit dat de ene 28 en de andere 44 latten had en dat de ene dus bredere latten had en de andere een rand.
Eenmaal thuis bleek op de internet site van die winkel een nog goedkopere prijs te staan dus ik belde op en de meneer gaf aan dat ik t voor die prijs zou krijgen. (er staat wel aangegeven dat ze dit niet verplicht zijn. De site word beheerd door een reclame bureau) Ik ben er meteen heen gegaan en heb mijn spullen besteld. Ik had het direct mee kunnen nemen maar met een paar dagen geduld krijg ik alles netjes (gratis) thuis bezorgd.

Voor 650 euro heb ik 2 lattenbodems van 80x220 inclusief potenset.
Alles kan betaald worden bij bezorging, heb niet eens een aanbetaling hoeven te doen. Voor mijn doen is dit nog een flinke besteding maar je moet wat over hebben voor je gezondheid! En die man gaf aan dat deze lang mee hoort te gaan en ik hoogstwaarschijnlijk ooit nog 1x zo'n aankoop moet doen. Tegen die tijd word me waarschijnlijk aangeraden een seniorenbed te kopen.

Als ik zo kijk na de verschillen van deze winkel en beter bed vond ik de service beter meneer drong absoluut niet aan en bijverkoop was niet super belangrijk hij gaf goede adviesen raadde t 1 en ander aan maar liet me geheel vrij in mijn keus.
Bij beter bed voelde ik mij ongemakkelijk en waren de prijzen een stuk hoger. Mevrouw keek dan ook niet vriendelijk toen ik zei dat ik nog even verder ging kijken, was dan ook pas de 2e winkel waar ik kwam. Met moeite schreef ze de prijzen voor me op een blaadje. Qua woorden bleef ze wel vriendelijk maar haar toon en houding veranderde gewoon merkbaar toen ik mijn twijfels liet merken.

Maar ach, zijn wij nederlanders niet beter in het verspreiden van onze negatieve ervaringen dan de positieve?? Er zullen vast zat mensen zijn die goede ervaringen hebben met beter bed. Zo weet ik ook dat er collega's van mij zijn in andere filialen die soms handelen op manieren waar ik niet aan moet denken.
Hoe een filiaal met klachten e.d. omgaat hangt ook geheel van de leiding af en hoe de klant zich gedraagd naar t personeel.

KQB
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2009 13:32

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door KQB »

Toevallig heb ik 8 jaar met alle plezier bij Beter Bed gewerkt naast mijn studie. Ik kan jullie vertellen dat BB wel degelijk winst maakt. Dus die opmerking dat de opbrengsten niet kostendekkend zijn echt de grootst dnekbare onzin. Lees maar even goed en probeer de cijfers maar eerst eens goed te begrijpen voordat je conclusies uit cijfers probeert te trekken. Verder zult u als ´´echte accountant´´ vast wel weten dat men de cijfers zo kan publiceren dat er uit de kvk-verslagen bijna geen conclusie kan worden getrokken. MAAR ER WORDT DUS WEL WINST GEMAAKT!

lees:

http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/b ... sen__.html



Verder kan ik een aantal koopoverwegingen geven om dus wel bij Beter Bed te kopen:
- Zeerzeker beste prijskwaliteitverhouding (inkoopvoordeel)
- Goede service op alle vlakken.
- Zekerheid (bedrijf is zeer groot en heeft veel financiele draagkracht in tegenstelling tot kleine ondernemers die snel over de kop zullen gaan)
- Efficiente processen, waardoor kostenbesparend welke weer aan de klanten doorberend kunnen worden.
- Beter Bed is al 2 genomineerd voor bedrijf van het jaar
- Beter Bed is vorig jaar 2e geworden als beste werkgever van Nederland incl. alle overheidsinstellingen.


En wat betreft die mevrouw die de 2 lattenbodems heeft gekocht, voor dezelfde prijs heeft u dezelfde producten bij Beter Bed, deze is dus niet duurder.

meubelklaas
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jan 2009 19:01

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door meubelklaas »

Die goede prijs van Beter Bed valt vies tegen...
Ik verkoop pocketveermatrassen van betere kwaliteit voor 99 euro dan die van Beter Bed, die ze verkoopt voor 279 euro met de 2e retteketet gratis! De NASAmatrassen van 569,- met retteketet de 2e gratis kosten in een betere uitvoering bij mij 199 euro per stuk.
Beter Bed is ronduit duur, dat kan ook niet anders met brutomarges van over de 50%. De goedkope inkoop valt ook wel mee, ik betaal 4% meer dan Beter bed bij mijn fabriek, maar wordt niet gehinderd door hijgende aandeelhouders en een dure raad van bestuur.

sjojs87
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2008 23:59

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door sjojs87 »

Ik ga er vanuit dat KQB mij bedoeld als de mevrouw van de lattenbodems.
Hoe kun jij nou weten of ik hetzelfde bij beterbed kan krijgen? ik heb geen namen oid genoemd van de lattenbodems die ik gekocht heb, ben ik ook niet van plan want als men reclame wilt zien trekken ze de brievenbus maar open.
Daarnaast, ik ben in meerdere winkels geweest om uit te zoeken wat de prijzen gemiddeld waren. Bij beterbed hebben ze mij niks laten zien voor een redelijke prijs! Ook niet toen ik aangaf dat ik t gewoon te duur vond. Dus dan is de conclusie die ik trek dat ze het niet verkopen. Zo wel dan is die verkoopster zwaar onbeschoft geweest en vreselijk slecht in dr werk. Of te wel tijd voor ontslag.

Of ze het nu werkelijk wel of niet hebben intresseerd mij verder ook niet maar ga geen dingen roepen die je niet kan weten.

Gesloten