LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betermeubel; een ramp!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
kato
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2007 14:50

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door kato »

O gutteguttegut, als ik dit allemaal zo lees ... hoop ik dat t goed afloopt.
Vorige week is ons nieuwe bed van Beter Meubel geleverd en in elkaar gezet. Ombouw, 2 matrassen, en 2 elektrisch verstelb.lattenbodems, lampjes en set pootjes. Geheel heel netjes in elkaar gezet, door 2 overigens zeer aardige mannen. Na hun vertrek ben ik t allemaal beter gaan bekijken: een gaatje in 't matras (waar de vulling door naar buiten kwam), en ik kon de lattenbodem niet gebruiken want dat kwam t matras klem te zitten. Telefoon, de bezorgers, vonden ook dat t er wel vreemd uitzag allemaal. Opgemeten, en inderdaad de ombouw was te klein in de breedte (160 ipv 180). Eea staat wel goed op de faktuur, vreemdgenoeg. Ook verteld van t matras. Zij zouden in ieder geval dit met kantoor opnemen. Ik heb zelf ook de klantenservice maar even gebeld en die hebben t weer kortgesloten met de bezorger.
Ook ligt het geheel (matras en lattenbodem) er laag. Echt in bed ''vallen'' gaat niet. Volgens de faktuur lage pootjes geleverd, maar volgens de bon ingevuld in de showroom moeten dit hoge zijn.

Dus, we mogen in dit bed blijven liggen alleen de lattenbodem niet gebruiken; en wachten totdat het nieuwe bed wordt geleverd; maarrrrr t geeft een nare smaak. Het is de 1e keer dat we bij Beter Meubel kopen, maar ik weet niet of we ooit nog es terug gaan.

Mijn indruk is dat alles veel te snel moet besteld ingeladen enzovoort zodat dit ten koste gaat van ons, de klant. Terwijl t zo simpel is, gewoon goed lezen.

pgijse
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2008 00:07

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door pgijse »

Ik ben niet de persoon die veel klachtenbrieven schrijft.
Om een volledig verhaal van ons order aan u te kunnen doen vind ik het nu toch nodig een brief te schrijven.

Op 5/1/2008 beslisten we om bij beter meubel in Baarle-Nassau een salon te kopen.
Voordien hadden we een aantal meubelzaken bezocht.
Jullie zaak was mooi, we vonden er onze smaak en we zijn goed geholpen.

De afspraak was dat het salon in de week na Pasen geleverd zou worden.
Als datum werd nadien 3 april bevestigd.

In de tussen periode vertel ik tegen mijn overbuur dat we een goed gevoel hadden bij jullie zaak en dat het personeel een professionele, betrouwbare indruk nagelaten had. Nadien hebben zij bij jullie ook meubelen gekocht.

Toen ik eind maart belde om het uur van levering te kennen was de het leverings window tussen 11 en 13 u.

Op 3 april omstreeks 10u krijgen wij telefoon dat de levering niet doorgaat.
Ik zelf was toen op de bank geld halen.
De reden was dat er een zwart ipv een leverkleurig salon geleverd was aan het magazijn. We zouden begin van de week nadien bevestiging krijgen wanneer er een nieuw salon geleverd kon worden.
Het probleem was dat wij ons oude salon reeds weg gedaan hadden.
Beter Meubel heeft toen op zaterdag een vervangsalon geleverd.

Toen ik op woensdag nog geen niets gehoord had van een nieuwe datum heb ik zelf getelefoneerd. Men vertelde mij toen dat ze nog geen nieuwe datum hadden om dat er nog geen nieuwe bestelling was geplaatst maar dat ik toch moest rekenen dat het een 8 tal weken zou duren... . In het begin van de volgende week zouden ze me contacteren.

In de helft van die week had ik nog niets vernomen.
Ik ben toen opnieuw beginnen telefoneren.
Ik heb 3X ongeveer 15 minuten naar een bandje zitten luisteren en geraakte niet binnen. Voor mij zijn dit telkens telefoons naar het buitenland.
Ik ben toen op internet de telefoon nr van de winkel gaan opzoeken maar die was niet te vinden.
Ik heb toen naar de inlichtingen gebeld en gelukkig hebben jullie een Belgisch nr.
Ik heb toen naar de winkel gebeld, mijn verhaal gedaan, zij hebben toen naar de klantendienst gebeld die mij nadien contacteerden.
De verontschuldiging luidde dat als men vanuit Belgie naar de klantendienst belde dat het soms fout gaat.

Ik wil hier graag 3 opmerkingen over maken:
Een klantendienst die niet bereikbaar is is geen klanten dienst.
De Belgische klanten betalen hier extra voor de “service”. Een Belgisch nr zou een goede oplossing zijn.
Het zou handig zijn als de telefoonnrs van de winkel ook op internet te vinden zijn.

Rond 16 april hebben ze mijn vrouw gecontacteerd dat de vermoedelijke leverings datum 3 juni zou zijn en dat ik een korting kreeg bij levering van 225 euro.

Begin mei krijg ik een brief aan dat ik moet bellen voor de bevestiging van de datum.
Daar krijg ik als antwoord 14 mei.
Vandaag bel ik naar de klanten dienst om te vragen dat het salon op 14 mei voor 10u geleverd kon worden.
Nee dat was niet mogelijk want het window was van 11u tot 13u.
Dit was voor ons niet mogelijk daar wij woensdag een verjaardag feest hebben van onze oudste zoon.
Dan stel ik voor om vroeg te leveren.
Dit is onmogelijk daar de eerste leveringen steeds rond 9u zijn.
Dan wordt mij gemeld dat de eerst mogelijke vrije datum 6 juni is.
Ik schrik hier van en stel dan maar 11 juni voor aangezien zowel ik als mijn vrouw die dag voor de middag thuis zijn.
Dit kon niet, 18 juni wel. Ik heb toen boos de hoorn op de haak gegooid.


Toen heb ik u opgebeld en mijn verhaal gedaan.
Nadien heb ik terug contact gehad en hebben ze me 11 juni bevestigd.


Ik ben hier nadien over gaan nadenken.
Beroepsmatig ben ik leidingevende in een van de grootste logistieke centra van Europa.
Normaal gesproken kunnen jullie in jullie computersysteem de geschiedenis van dit order volgen. Je kan dus zien dat er al een uitstel geweest is, een korting geweest is etc. Zij zouden dus moeten weten dat dit een order met een geschiedenis is.
Bij mij zou er dan een belletje beginnen rinkelen.





Ik had verwacht dat men zou vragen welke data voor ons mogelijk waren om te leveren. Men wist dat ik een klant was die ontevreden was.
Nu laat men me nog 4 weken wachten op mijn levering.
Als dit onmogelijk was door de eigen besteldienst waren er beslist andere oplossingen te bedenken. Bv een verhuis firma en iemand van de winkel die de uitleg komt geven.
Nu is er het risico dat ik het order cancel en dat Beter Meubel nog meer verlies lijdt, rechtstreeks en onrechtstreeks.
Ook had de logistieke dienst enkele avonden of een zaterdag kunnen voorstellen.
In een zaak waar de klant centraal staat had ik niet anders verwacht.

Concreet heb ik volgende voorstellen:
Als ik geen levering krijg op een van de volgende 3 data cancel ik het order kosteloos zoals met u telefonisch besproken:
20 mei na 16u
21 mei na 15u30
28 mei voor 10u30

Op 13 mei omstreeks 13u ga ik even in de winkel in Baarle-Nassau binnen.

Ik kom op 13 mei in de winkel en daar verteld men me dat de levering sowie zo niet door kan gaan want het bankstel was nog niet binnen!!!!

Ok laatste poging:
11 juni eerste klant, 9 u volgens de discussie op 14 mei.
Op 11 juni om 7 u ‘s ochtends stopt de vracht wagen van beter meubel voor de deur.
Das wel heel vroeg.
Ik had jullie pas om 9 u verwacht.
Neen we zijn steeds om 7u bij onze eerste klant.
Oh ik had andere info: eerste levering was steeds 9u.
Sorry ik heb geen geld in huis. Ik zou om 9u naar de bank gaan.
Geen geld geen levering.
De, overigens vriendelijke chauffeurs, bellen iemand op “Customer service” en die is onverbittelijk: geen geld geen levering.
Ik had de dag voordien maar moeten bellen om het leverings uur te horen.
Sorry dit doe ik niet meer, ik had een duidelijke afspraak, 1ste klant, dus om 9u.
Conclusie, ik heb mijn bank op de vrachtwagen zien staan maar heb na 5 maanden nog geen bankstel.
Morgen annuleer ik het order.

unhappy
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2008 11:34

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door unhappy »

Hier is het belgisch nummer van de klantendienst (dat hebben wij ondertussen al stukgedraait met de vele uitstellen i.vm. de levering van onze slaapkamer "PUUR"). En nu maar bellen!!! Wij slapen immers al 4 maanden op de grond en moeten nog minstens 2 maanden wachten. KRAPULEUS!!!

011/61.03.20

petravb
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2009 16:23

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door petravb »

Het adres van het hoofdkantoor is:
De Beke 4
5469 DW
Erp

Allemaal schrijven naar de directie zou ik zeggen. Ze moeten bedolven raken onder de post.
Wat een ramp, Ze zijn nu al een paar keer bij ons geweest om een kast en een bed te leveren, steeds is er iets niet goed: Kast te laag, verkeerde deuren, Niet de goede boor bij zich om de kast aan de muur te verankeren.

Slechte zaak!

stanindetank
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 23:06

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door stanindetank »

Nou denk je dat je je meubels in een goede en grote zaak koopt aangesloten bij CBW.
Mooi niet dus...

In juli 2008 kochten wij ons eerste huis. Meubels hadden we al wel, een kledingkast en slaapkamer enz nog niet. Eind juli 2008 hadden wij onze slaapkamer PUUR en garderobekast Cappuchino twv 4000 euro tezamen besteld. Dit alles zou in 2e week oktober gelevert worden, gezien wij 1 oktober de sleutel kregen van ons huis kwam dit perfect uit. Mooi geregeld dachten wij, niet dus....

De eerste brief met leveringsdatum kwam binnen dat werd ipv 2e week oktober al half november, na ons belletje voor de tijdsindicatie, kwamen we erachter dat dit slechts alleen het MATRAS zou zijn!!! Nou ja een matras hebben we zolang wel maar ondertussen lag onze kleding nog steeds in dozen. Nadat de levering opnieuw een aantal maal uitgesteld was kwam uiteindelijk toch onze kast waarvan de deuren krom waren. (vrije dag 1).
Voor die kromme deuren moest er natuurlijk een monteur komen kijken, zodat de kastdeuren tezamen met de levering van de slaapkamer omgeruild konden worden. (vrije dag 2).

Uiteindelijk kwam op 24 december 2008 onze complete slaapkamer binnen en de nieuw kastdeuren. (vrije dag 3). De kastdeuren bleken bekrast, het nachtkastje had een verkleurde streep van de spanbanden, en de commode was van boven tot onder gescheurd. Volgens de monteur was dat de werking van het hout (massief eiken) en kon Beter Meubel hier niet voor aansprakelijk worden gesteld. De scheur moest dusdanig groot zijn dat er een 2 EURO MUNT door heen moest vallen. Hier zijn we dus niet mee akkoord gegaan en na enige tijd onze poot stijf houden bleef de commode staan, hebben we 200 euro op de koopsom ingehouden tot deze zou worden omgeruild. De vekleuring van het nachtkastje zou wel bijtrekken volgens de monteur en oke de bekraste kastdeur konden ze niet onderuit.

Op 13 januari 2008 (vrije dag 4) kwamen de monteurs onze kastdeur opnieuw omruilen, en ook de commode. De kastdeur was omgeruild en deze keer in orde. De commode werd uitgeladen en de monteurs riepen mij erbij. Ik moest hem maar even bekijken want volgens hun was deze commode er erger aan toe dan de commode die nu stond. GRRRR dat zie je toch als je hem inlaad. Maar goed.


Op 17 april 2008 (vrije dag 5), kwamen de monteurs opnieuw de commode omruilen, tsja deze had dan echter geen scheuren maar de schoonheidsprijs verdiende het niet. Kleurverschil was enorm, ook waren de (te grote) naden met flink wat houtlijm bewerkt en opgeschuurd en foutjes bewerkt door er stukjes hout in te plaatsen. Maar ook hier konden ze niets aan doen en dit zou niet opgelost kunnen worden, dit zou horen bij massief hout. Nou uiteindelijk zijn we hier dan toch maar mee akkoord gegaan en hebben de volledige koopsom betaald.

Wij dachten overal vanaf te zijn, tot een week geleden. Het hoofdbord van het bed toonde ineens een flinke scheur en je keek er dwars doorheen. Bij nadere inspectie bleken ook de eiken poten aan het kopstuk volledig doorgescheurd te zijn en ook vertoonde het hoofdbord meerdere kleinere scheuren die er voorheen ook niet in zaten.
Vorige week zijn wij met foto's naar de Betermeubel zaak in Baarle Nassau gegaan omdat we met de klantenservice wel klaar waren.
We bekeken "onze" slaapkamer zo als het in de showroom stond opgesteld. Nou het verschil is enorm (m.n. de commode).
Nadat wij ons beklag gingen doen bij de servicebalie kwam hoofd verkoop slaapkamers erbij. De scheuren waren namelijk veroorzaakt door de werking van het hout (valt niet onder garantie!!!), en moest door de fabrikant worden bekeken. Tsja de slaapkamer in de showroom hadden wij niet besteld???!!! Hoezo niet?? Nou de fabrikant van de showroomslaapkamer leverde niet meer en deze nieuw leverancier werkt met ander hout en ja dan kon nou helemaal niet zo nauwkeurig (groffere houtstructuur) dan het bed in de showroom. Al met al zijn we nog weggestuurd met binnen 5 dagen ontvangt u een telefoontje van de klantenservice.

En ja hoor vandaag dan toch het telefoontje binnen. Het zelfde verhaal over de leverancier met het andere hout. En opnieuw moet er een monteur komen kijken (vrije dag 6) wat er onder de garantie valt.

Vrijdagmiddag is mijn vrije middag en ik heb benadrukt dat wij maar 25 vakantiedagen hebben en ik ook graag zomer/kerstvakantie wil hebben. Maar helaas vrijdag middag is geen optie ligt niet op de route. 14 juli 2009 komen ze (eindelijk) nu op een dinsdagochtend. Dan is het inmiddels bijna een jaar geleden dat we de "hele ellende" besteld hebben.

Goede zaak?? Als dit ooit (op een goede manier) word opgelost, dan blijft het bij deze ene aankoop die we daar gedaan hebben!!!

P.S. In de showroom staan inderdaad hele mooi meubels!!!

tvlmusic
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:58

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door tvlmusic »

ff over het stukje van 13 juni....GRRRR dat zie je toch als je hem inlaad. Maar goed. ....

het werkt zo bij goossens/betermeubel iedere vrachtwagen heeft 2 afzetbakken als de bezorgers de meubels gaan bezorgen zetten mensen die in het magazijn werken de andere bak vol voor de andere dag, dus de bezorger hoeft eigelijk nooit zelf de spullen in de laden vandaar dat hun dat niet gezien hebben

nura
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2009 12:33

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door nura »

Paar maanden geleden karpet gekocht bij beter meubel in Peer.
Sinds de eerste dag komen er draden los. Liggen konstant draden door de hele woning. Na onderzoek tot de vaststelling gekomen dat deze draden gewoonweg los in het karpet zitten. Zien ook regelmatig fouten waar we de draden zelf op lengte moeten knippen of dat er knopen in de draden zitten. Karpet is waardeloos en onbruikbaar.
Volgens de klantendienst is dit een eigenschap van het karpet en wordt ik op een brutale manier verzocht om verder geen kontakt meer te zoeken.
Dit is pure oplichterij.
Nooit meer beter meubel.

Nickstyle
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2008 23:24

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door Nickstyle »

Ik heb onlangs mijn meubels gekocht bij Goossens Wonen in Nuenen. Gelukkig heb ik geen slechte ervaringen hieraan overgehouden.
Vanaf moment van bestellen was bekent dat mijn bankstel + salontafel een 6 weken later geleverd konden worden, omdat ik perse deze wilde vond ik dit geen probleem. Hierover me erg veel zorgen gemaakt of alles wel op tijd zou komen, en beide leveringen waren precies in de geplande week.
Wel heb ik bij de 2de levering navraag moeten doen omdat ik 2 weken van te voren bericht had gekregen.

Natuurlijk vet balen voor de gene die wel problemen met Goossens of Betermeubel hebben. Hierbij succes met het oplossen van het probleem (overigens hoor ik ook wel vaker klachten hierover).

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door marietje224 »

ik vind het heel rot om te vertellen voor de gedrupeerde,wij hadden in feb een volledige nieuwe huiskamer besteld,2kasten,2banken,dresoir,eethoek ,4stoelen.salontafel
maar alles is perfect verlopen,al werden de salontafel en voorraadkast twee weken late geleverd,
In het contract staat dat ze 4 wk mogen uitlopen.
Wij zijn ook zeer vriendelijk geholpen,liep met ons mee naar buiten met de kleuren van de stalen ,van de bank en eethoekstoelen of dat een beetje overeen kwam..en hoe! en of het mooi stond bij de meubels...ook een laatje mee naar buiten genomen,tip wel laminaat er mooi bij zou staan....
10 jaar geleden werden we ook goed geholpen.
vandaar nu weer...

bij aflevering was er niks mis,2 hele aardige mannen,ik zei dat ik nw laminaat had en er werden gelijk filtjes onders alles gedaan en keken alles na..geen scheve deuren niks...godzeidank...

ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen,vind het heel rot voor de mensen dier ook een hoop geld en nu in hebben zitten en in de rottigheid iztten!

Watik wel minder vind is dat je pas een jaar na aankoop een klantenkaart krijg..met wel 3% korting en dan moet je geloof ik?350 euro besteden..wat denken ze dat ik mijn huis weer in ga richten ofzo...die korting vind ik! hadden ze gelijk moeten geven!niet zo.........van mij mogen ze hem...ergens in douwen...ja?nou besteed je 350 euro krijg je 9 euro korting goh goh!

Nickstyle
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2008 23:24

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door Nickstyle »

marietje224 schreef:ik vind het heel rot om te vertellen voor de gedrupeerde,wij hadden in feb een volledige nieuwe huiskamer besteld,2kasten,2banken,dresoir,eethoek ,4stoelen.salontafel
maar alles is perfect verlopen,al werden de salontafel en voorraadkast twee weken late geleverd,
In het contract staat dat ze 4 wk mogen uitlopen.
Wij zijn ook zeer vriendelijk geholpen,liep met ons mee naar buiten met de kleuren van de stalen ,van de bank en eethoekstoelen of dat een beetje overeen kwam..en hoe! en of het mooi stond bij de meubels...ook een laatje mee naar buiten genomen,tip wel laminaat er mooi bij zou staan....
10 jaar geleden werden we ook goed geholpen.
vandaar nu weer...

bij aflevering was er niks mis,2 hele aardige mannen,ik zei dat ik nw laminaat had en er werden gelijk filtjes onders alles gedaan en keken alles na..geen scheve deuren niks...godzeidank...

ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen,vind het heel rot voor de mensen dier ook een hoop geld en nu in hebben zitten en in de rottigheid iztten!

Watik wel minder vind is dat je pas een jaar na aankoop een klantenkaart krijg..met wel 3% korting en dan moet je geloof ik?350 euro besteden..wat denken ze dat ik mijn huis weer in ga richten ofzo...die korting vind ik! hadden ze gelijk moeten geven!niet zo.........van mij mogen ze hem...ergens in douwen...ja?nou besteed je 350 euro krijg je 9 euro korting goh goh!
Ik heb het gelukkig nog voor elkaar gekregen dat ik de 3% korting direct kreeg. Ging bij mij ook om een aankoop van een 10.000, als je een jaar later iets voor 300 euro moet uitzoeken kun je nog flink bij betalen.

UncleSjra
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 09:18

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door UncleSjra »

Ik kan de verhalen van slechte service bevestigen. Zelf werk ik voor een klantenservice als supervisor van een grote multinational dus ken nuances goed maken. Helaas spant Beter Meubel de kroon!

Geschiedenis in een flits:

Juli 2008 meubels + lampen (Wood) besteld; afgesproken leverdatum: april 2009
April 2009: beschadigde lamp geleverd
Juni 2009: serviceafspraak nadat per mail bevestigd is dat een omruiling noodzakelijk is, echter is deze afspraak geanulleerd.
Juli 2009: nieuwe afspraak, wederom geannuleerd.
September 2009: nieuwe afspraak: komt de bezorgdienst langs om even te kijken naar de lamp! Geheel tegen de afspraken in. Ik onmiddelijk gebeld, hoop gezeik, maar uiteindelijk kunnen ze pas in November langs komen.
September 2009: naar de winkel in Peer, ook niets voor elkaar gekregen
Wij wachten dus nog steeds op onze lamp.

Ik kan één ding plechtig beloven: de volgende afspraak geen lamp, dan ga ik hem hoogstpersoonlijk van het plafond in de winkel schroeven.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door marietje224 »

hoi nickstyle

ja wij hadden ook zo'n leuk bedrag :evil: nee niet afgedingd....durfde niet..bij meubels...eigenlijk had ik het wel moeten doen,nu krijg je een jaar na aankoop een pas....wat moet ik er mee?ga voorlopig niet weer zoveel uitgeven,jij hebt het goed gedaan! toppie! :D

photronic
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:20

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door photronic »

Wij hebben ook weer iets

Bij betermeubel meubels uitgezocht (niet naar prijzen gekeken eigenlijk, da was een beetje dom misschien) en met een verkoper om de tafel. Op een kladje wordt alles neergeschreven en uit het hoofd berekend. Tot 3x toe opperen we om misschien een rekenmachine te gebruiken, maar dat advies wordt van tafel gewimpeld. De punten voor de korting worden er bij gekriebeld (een systeem waarbij niet inzichtelijk is gemaakt hoe het werkt, het is een gigantisch verhaal over het aantal spullen dat we kopen, maal de punten per item, maal euro's bla bla... niet te begrijpen).
Alles berekend en een extra manager erbij gehaald die ons nog eens het bekende verhaal (zie elders op dit forum) van de laagste prijs garantie herhaald, aangezien ik nog meer korting wil dan de 210 euro die we berekend krijgen.

Na onderhandelen komen we uit op een bedrag van 4343 euro, dit is het bedrag waarop een korting van 210 euro is berekend en een extra waardecheque van 100 euro die we nog thuis krijgen. (dat was het enige dat de manager nog kon doen voor ons...... anders zouden ze echt onder de prijs gaan)

We accepteren het voorstel, en schuden elkaar bevestigend de hand. (vond het nog weinig korting, maar goed, als er dan echt niks meer te onderhandelen valt, dan ga ik er toch maar voor. Je wordt toch immers altijd genaaid met die prijzen, dus daar moet je je maar bij neerleggen)

Alles wordt in het systeem ingevoerd om de bon te maken.... maar...

Oops... sorry,.... 1000 euro verkeerd gerekend....

"ja, maar als je meteen het juiste bedrag had gehoord had u het misschien ook gewoon gekocht" was het antwoord dat ik kreeg.

Dat klopt, maar ik ben er principieel op tegen dat als er een afspraak over de prijs is gemaakt, er nog eens 1000 euro extra bij komt.
Dat is hetzelfde als dat je een brood koopt, en dat er bij het afrekenen 2 sneetjes uitgehaald worden omdat het perongeluk verkeerd geprijst stond op het kaartje. Dat doe je niet.

Na verschillende telefoontjes wil betermeubel tegemoed komen met een extra 500 euro korting (het verschil delen). Maar dit is nog steeds niet volgens de afspraak die ik daar heb gemaakt. Betermeubel trekt zich nu terug en breekt hiermee met de overeenkomst die bepaald is.

Beeld je eens in hoe het zou zijn gegaan als ik me 1000 euro minder verrekend had bij de betaling,... volgens mij zouden zij dan ook principieel maatregelen nemen. Maar Betermeubel heeft niet het fatsoen om dit in te zien en zich neer te leggen bij de gevolgen van deze misrekening.

Juridische stappen worden nog genomen, maar het haalt wel de lol uit het kopen van je nieuwe meubeltjes.

Dus voor de mensen die wel tevreden zijn over betermeubel, de volgende tip:
Neem een calculator mee en reken het eerst goed na voor je de koop sluit, zodat je niet voor verassingen staat.

Jammer dat het zo gelopen is,
Ik had namelijk een erg goed gevoel bij de service voordat dit fiasco plaatsvond.

MAXIEM

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

photronic

Dit bedrijfje houdt zich niet aan de afspraak, maar op zich kun je daar als koper weinig aan veranderen en in zekere zin kun je daar alsnog je voordeel meedoen. De oorspronkelijk korting die je had bedongen was een lachertje. Je had minstens moeten inzetten op 20%, met de boodschap: "graag of niet en anders ga ik naar de concurrent". De inzet had dus op een aankoopbedrag van € 4553,- minimaal 910 euro moeten zijn!!! Als je dat bedrag daarna door onderhandelt kom je op een korting van pakweg 15% en dat is in korting uitgedrukt: € 680,-. Persoonlijk vind ik dat bij meubelschuivers een acceptabele korting als je bedenkt dat de winstmarge's in deze branche zo rond de 40% liggen.

Maxiem.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door 16again »

Juridische stappen worden nog genomen
Je kan ook naar geschillencommissie, daar zijn ze bij aangesloten.

Hoe dan ook, informeer betermeubel dat zij het kladje waarop het aanbod staat niet mogen weggooien, omdat dit dient als bewijs in mogelijke rechtsgang.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik denk dat je met zo'n groot prijsverschil geen enkele kans maakt. Dat is gewoon een rekenfout welke hersteld mag worden.

En wees eens eerlijk: je kon die bedragen zelf helemaal niet uit je hoofd uitrekenen?

En waarom vroeg je drie keer om een rekenmachine? Je wist dat het niet goed zat.....

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door 16again »

5343 of 4343 ??
Dit prijsverschil is minder dan 20%.
Winkelier kan bij zo'n relatief klein percentage nooit hard maken dat het de consument duidelijk had moeten zijn er sprake is van een rekenfout.
In de branche wordt vaak met grotere kortingen gesmeten (2e bed gratis...)

Pas bij grotere fouten, zoals bijvoorbeeld de komma een plaats verschoven, gaat wat crazyme beweert op.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door seconds-out »

16again schreef:5343 of 4343 ??
Dit prijsverschil is minder dan 20%.
Winkelier kan bij zo'n relatief klein percentage nooit hard maken dat het de consument duidelijk had moeten zijn er sprake is van een rekenfout.
In de branche wordt vaak met grotere kortingen gesmeten (2e bed gratis...)

Pas bij grotere fouten, zoals bijvoorbeeld de komma een plaats verschoven, gaat wat crazyme beweert op.
Juist!
Soms zijn de "kortingen" extreem hoog (50-60-70%)
Een eventuele rechtszaak hierover zou door de consument geheid gewonnen worden.
Zou??
Ja., want in de praktijk komt het meestal niet zover... :cry:
Elke winkelier weet dat, ze houden gewoon dr poot stijf met zulke blundertjes...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef: Pas bij grotere fouten, zoals bijvoorbeeld de komma een plaats verschoven, gaat wat crazyme beweert op.
1/5 vindt ik een groot verschil. Waarmee bewezen is dat dit subjectief is.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: betermeubel; een ramp!

Ongelezen bericht door seconds-out »

crazyme schreef:
16again schreef: Pas bij grotere fouten, zoals bijvoorbeeld de komma een plaats verschoven, gaat wat crazyme beweert op.
1/5 vindt ik een groot verschil. Waarmee bewezen is dat dit subjectief is.
Ja, jij vindt 1/5 een groot verschil maar de rechter niet.
Die zou concluderen dat de consument nooit kan "vermoeden"dat hier sprake is van een misverstand/foute prijs en het bed verkocht had moeten worden voor de lage prijs.

EN...>>>
Zelfs al zou het in een andere branche gebeuren...20% prijsverschil is sowieso geen reden voor een consument om te twijfelen.. dat is normaal.

Gesloten