LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poppuliers meubelen?? drama alom

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Mniekske38
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2007 15:43

Poppuliers meubelen?? drama alom

Ongelezen bericht door Mniekske38 »

Ik heb vol verbazing naar alle reacties over deze firma gekeken. Ook wij hebben een bank in bestelling staan. 2 juni 2007 besteld en tot op heden niet geleverd. Ook de ervaring met telefoniste "leontien". Ik snap niet dat deze jongedame nog werkzaam mag zijn voor dit bedrijf. Op het onbeschofte af staat ze de klenten te woord. Onze ban zou 3 weken geleden binnen komen, maar je raad het al, na elke week er toch maar weer een telefoontje aan wagen ( en vol verbazing vorige week teruggebeld) zou dan deze week de bank binnen komen. helaas vanmorgen nog steeds niets vernomen, de week is bijna voorbij en dus zelf maar weer de telefoon ter hand genomen. Vorige week nog de afspraak gemaakt, dat als deze week de bank binnenkwam, hij zaterdag 1 september geleverd zou worden. Ik bel dus weer gezellig op ( je wordt uiteindelijk haast familie daar) en tot mijn verbazing hoor ik dat onze bank deze ochtend binnen is gekomen, dus ikke blij, morgen mijn bank in huis. Maar helaas, deze pret gaat niet door er wordt een nieuwe leverafspraak gemaakt op dinsdag. Er kan niet gemeld worden ochtend of middag, dus ik zeg dat ik daar niet mee accoord ga en wil dan een andere dag waarop er wel een redelijke tijdsplanning gegeven kan worden. Helaas wordt deze mogelijkheid niet geboden. Onze "leontien"begint haar standaard zin op de gooien en wijkt daar niet meer van af. op een gegeven moment begint ze zelfs met enige stemverheffing te spreken, waarop ik haar meld dat als ik dit bij mijn baas doe dat ik dan waarschijnlijk zonder werk zit. Ik heb dus maar een einde aan het gesprek gemaakt, nog steeds zonder afleverafspraak, Samen met mijn advocaat maar afgesproken het opnieuw te proberen en het gesprek op te nemen. Ik heb dat ook netjes gemeld bij aanvang van het gesprek en dan wordt de verbinding meteen verbroken.... Nog steeds geen leverafspraak dus. Dit bedrijf zouden ze echt eens onder de loep moeten nemen. Het is schandalig....
volgens mij kan ik naar mijn bank fluiten.. ook al goed dan.

ik ben hier helemaal klaar mee.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Poppuliers meubelen?? drama alom

Ongelezen bericht door 16again »

Poppeliers is aangesloten bij het CBW.
Volgens CBW voorwaarden kan je de overeenkomst kosteloos ontbinden zodra de vermoedelijke levertijd met een maand verstreken is....

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Poppuliers meubelen?? drama alom

Ongelezen bericht door NAK »

Ik heb vol verbazing naar alle reacties over deze firma gekeken.

Voor of nadat je de bank besteld hebt.
Ook wij hebben een bank in bestelling staan. 2 juni 2007 besteld en tot op heden niet geleverd.
En ondanks alle waarschuwingen dan toch een bank bestellen??????
Wel eens gehoord van het spreekwoord "wie z'n kontje brandt moet opde blaren zitten".

mklant
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:43

Re: Poppuliers meubelen?? drama alom

Ongelezen bericht door mklant »

Woonboulevard Poortvliet service beneden alle peil, klacht afhandeling lijkt nergens op.
Begin okt. 2006 heben we eetkamertafel en stoelen besteld, levertijd zou 10 á 12 weken zijn, werd uiteindelijk 19 weken en werden verkeerde tafelpoten gemonteerd. Na onze klachtmelding (klachtafd. telefonisch steeds in gesprek dat zegt natuurlijk ook al iets) zouden zo spoedig mogelijk nieuwe tafelpoten geleverd worden. En inderdaad na 7 weken werd door Poortvliet nieuwe tafelpoten geleverd, echter weer de verkeerden, konden nu zelfs niet onder de tafel bevestigd worden. Twee weken later deelt Poortvliet mee dat nu de juiste tafelpoten geleverd kunnen worden (wij vroegen ons toen wel af hoe dat nu zo snel kon, immers zouden weer bij de leverancier besteld moeten worden en net als de eerste keer daar in productie genomen moeten worden) Twee weken later leveren zij opnieuw en wat blijkt, ook nu weer werden verkeerde tafelpoten geleverd. Opnieuw klacht ingediend, en uiteindelijk na weer 6 weken worden nu inderdaad de juiste tafelpoten geleverd en gemonteerd. Dit is ongeveer 17 weken na de eerste levering en klachtmelding Hieruit is eenvoudig de conclusie te trekken dat men ons aan het lijntje heeft gehouden en tot 2x toe bewust heeft laten vrij nemen om thuis te zijn voor de levering van verkeerde tafelpoten. Immers de normale levertijd bij Poortvliet is 17 á 19 weken.
Poortvliet weigert nu een redelijke financiele vergoeding voor het feit dat tot 4x toe een halve vrije dag opgenomen moest worden.
Voor ons is dit de eerste en meteen ook de laatste keer dat wij ook maar iets bij Woonboulevard Poortvliet kopen.
Zijn er mensen met dezelfde ervaringen bi Poortvliet, dan vernemen wij dat graag.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Poppuliers meubelen?? drama alom

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Meubelen.

Het vervelende is eigenlijk dat hetgeen zo vaak hier beschreven staat eigenlijk niet nodig is.
Immers, het staat een ieder vrij om met verkopers andere afspraken te maken dan die van de verkopende partij.

Dit kan gewoon door op schrift te zetten: "In afwijking van hetgeen beschreven staat u de algemene voorwaarden komen koper en verkoper overeen dat....... "
In die overeenkomst komen dan de redelijke voorwaarden te staan zoals de betaling bij aflevering zonder gebreken.
De maximale tijd voor levering, en dergelijke.
Want, wat er dan ook "gebruikelijk" kan zijn "in de branche", U bent koper en u heeft de vrijheid om de beste (zij het wel redelijke) voorwaarden te verlangen.

Wie even "meubels gaat kijken"op een meubelboulevard en thuis komt met dingen die men eigenlijk niet eens zo precies had willen hebben.
Die daarvoor ook nog eens een forse aanbetaling deed en eindeloos moet wachten op datgene wat net zo goed binnen een week, twee weken geleverd kan zijn is zelf niet op de goede manier bezig geweest.

Verkopen is een vak!
Een vak waarbij het inkomen van de verkoper nogal vaak gekoppeld is aan de aantallen en geld wat hij met verkoop voor de desbetreffende winkel binnenhaalt.
Die enkele verkoper die echt probeert om de klant dat te verkopen wat de klant ook zelf wilde is met een lantaarntje te zoeken.
Bijna net zo zeldzaam als goud.
Vind u zo'n verkoper en winkel? Koester hem!
Opvallend is dan wel dat het dan vaak ook die kleine ondernemer is die het van mond op mondreklame moet hebben.

Grootvader

debbyola
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:23

Re: Poppuliers meubelen?? drama alom

Ongelezen bericht door debbyola »

zou Leontine dan ook mijn vrouw hebben uitgescholden voor klerewijf aan de telefoon in Rijen? Aldaar waar de klantenservice gevestigd is en waar hoogstwaarschijnlijk de ontelbare klachten binnenkomen? Of zou dit laatste, de psychise oorzaak zijn van het ongehoorde gedrag van de meisjes aan de telefoon daar? OOw radarrr radar.. waarom doet ook RADAR er niks aan?

Utrecht de gekste
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2007 17:52

Re: Poppuliers meubelen?? drama alom

Ongelezen bericht door Utrecht de gekste »

Een week of 2 a 3 geleden heb ik ook verschillende keren de telefoniste Leontine aan de telefoon gehad maar kan nou geen enkel verkeerd woord over haar kwijt, zij heeft mij ontzettend netjes te woord gestaan terwijl ik absoluut niet tevreden ben over mijn bankstel die er gewoon totaal niet uit ziet, het is gewoon een rot kwaliteit. En ben zelf iets te erg te keer te gaan tegen deze dame. Telefoniste Leontine nam mijn klacht erg serieus en is naar mijn idee en tenminste naar mijn tevredenheid hier achteraan gegaan bij haar collega's van de afdeling klachtenservice. Ik had via de fax mijn beklacht gedaan en na een paar minuten belde Leontine mij al op dat ze de fax had ontvangen en hier direct mee naar haar collega's zou gaan van de klachtenservice. Mijn klacht is fantastisch opgelost, bedankt klantenservice en Leontine!!!!!!!!!!

RIEKSKE
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2006 12:35

Re: Poppuliers meubelen?? drama alom

Ongelezen bericht door RIEKSKE »

ook ik heb mijn bankstel van popeliers
niks op aan te merken
was netjes met 16 weken geleverd
ze hebben het netjes uitgepakt en binnen gezet
mijn eerste bankstel was ook van popeliers
ook geen klachten meegehad
ook positief mag eens gezegt worden he

ik heb gekocht bij popeliers in oosterhout

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Poppuliers meubelen?? drama alom

Ongelezen bericht door NAK »

En hoe is het nu met Mniekske38?????

Geschrokken van de reacties en vragen????

Madame B
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2008 14:35

Re: Poppuliers meubelen?? drama alom

Ongelezen bericht door Madame B »

Poppeliers=Seats en Sofa's=oplichters!Wij hebben in september 2007 een 2-zits,3-zits en 4 eetkamerstoelen gekocht,alles kon terug,er zaten allerlei fouten in!Stoelen krijgen we nieuw en de banken zijn ondertussen al 3x gerepareerd en ze worden steeds lelijker!Wij krijgen absoluut geen nieuwe banken,want zij vinden deze banken t.w.v.2.500 euro helemaal ok!Het klopt inderdaad dat je door deze mensen aan de telefoon verschrikkelijk onbeschoft wordt behandeld.Hun eigen chauffeurs waren van mening dat we de kwaliteit van de meubels van Poppeliers niet konden vergelijken met Goossens etc.Maar de prijzen zijn wel vergelijkbaar!Wij hebben dus de rechtsbijstand ingeschakeld en hopen dat zij meer voor ons kunnen betekenen.

diliana
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2008 14:57

Re: Poppuliers meubelen?? drama alom

Ongelezen bericht door diliana »

hallo allemaal,

wij hebben net ons eerste koophuisje. ikea was leuk maar nu wilde we toch voor kwaliteit gaan in een echte meubelzaak. WE HEBBEN ER NU AL SPIJT VAN... wij hebben een 2=3 zits besteld met daarbij een complete woonkamer bij poppuliers in oosterhout. na 16 weken gewacht te hebben zou alles deze week geleverd worden. niets is dus minder waar.
nee mevrouw er staat iderdaad op uw bon dat het in week 44 geleverd word maar dat is voor ons zelf !!! dus dat zetten ze dus blijkbaar op de bon van de klant... hele vreemde gang van zaken volgens ons. nou ik vraag netjes of er al iets binnen is.. ja hoor alles is binnen behalve het bankstel. nou prima komen jullie de meubels dan deze week nog leveren ? ha ha nee mevrouw daar beginnen we niet aan want dan kost het ons twee ritten dus we leveren pas waneer het bankstel binnen is volgende week of misschien ook wel een week daarop. je zal ff moeten wachten zeggen ze dan "vriendelijk"!!! nou ja dat doen we nu dus al 16 weken. omdat wij jong en onervaren zijn op dit gebied hebben wij nog een behoorlijke aanbetaling gedaan ook. en daarom wij houden ons hart vast.. we houden jullie op de hoogte..

vriendelijke groet

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Poppuliers meubelen?? drama alom

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik wil nooit meer dan € 50 aanbetalen, ze lopen dan harder omdat er geld te halen valt.
Verder controleren en uitpakken en banken proef zitten of ze niet kraken en slordige naden.. daarna pas betalen!

Als je weet dat Poppeliers goedkoper is dan vele dan kun je iets meer klachten verwachten, maar zij lieten ook zien dat de Stof goed was, goedkoopste Splitleder voor zelfde prijs is rotzooi, dus na 2 a 3 jaar kaal.
Betaal voor Leder gewoon de meer prijzen en bij goed onderhoud dus invetten elk half jaar gaan ze ook 20 jaar mee...
Dat ik nu na 12½ jaar met kale bank zit is dus eigen schuld...
vergeten en potje staat er nog....

Ook een foto maken met digitale camera en je ziet of het zelfde of andere type bank is die bijna zelfde is....
Koop niet op Koopavond of zaterdag want op rustige ochtend krijg je meer advies en bij matige verkoper deze puber met stropdas weg sturen en ik ging naar lelijke oude dame....
Deze was wel deskundiger en eerlijker en niet alleen provisie.
Daarom zijn sommige verkopers bij deze firma die veel klachten veroorzaken want die willen omzet en hoog salaris....

Dus kijk ook of de verkoper niet snel een handtekening wilde maar echt rustig de tijd voor je neemt.

Gesloten