Pagina 1 van 2

Stoelgigant

Geplaatst: 26 nov 2007 16:38
door jboe
LS,

Wie heeft er ervaring (negatief of positief) met de kwaliteit van de produkten en service van Stoelgigant.nl?

JBOE

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 30 nov 2007 18:20
door sproet1974
Hallo,

wij hebben sinds januari 4 stoelen van de Stoelgigant. Wij zijn er tot nu toe erg tevreden over! Wij zijn eerst gaan kijken in de showroom in Oss en hebben toen ook de kleur uitgekozen. De pootjes hebben wij onbewerkt genomen omdat wij een blank teaken tafel hebben. De pootjes hebben wij later in een teak kleur gebeitst.
Het enige nadeel voor ons is dat de stoelen iets te laag zijn voor onze (ook nieuwe) tafel. Die is nl. 80 cm hoog. Volgens de verkoper een prima hoogte voor de stoelen maar ons inziens toch iets te laag.

Maar voor de prijs een prima kwaliteit! Zitten erg lekker!

Wij hebben overigens het type Berlijn met afneembare hoes.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel ;)

gr
Femke

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 05 dec 2007 09:26
door jboe
Hallo,

Inmiddels hebben wij een 3-2-1 zits bankstel gekocht bij de Stoelgigant. Gisteren is het afgeleverd.In de toonzaal in Barendrecht werden we keurig geholpen. De kwaliteit van de produkten van de Stoelgigant lijkt heel redelijk te zijn. Vergeleken met andere aanbieders zeker niet slechter en gezien het feit dat Stoelgigant veel aan de horeca levert (dus intensief gebruik) zou je zeggen dat men dan geen rommel moet leveren.

Banken zijn keurig verpakt afgeleverd en netjes binnen gezet. Levertijd anderhalve week. Betaling hoefde pas bij aflevering te gebeuren, dus ook daar loop je geen onnodig risico.

Al met al tevreden over de Stoelgigant. Nu nog kijken hoe de kwaliteit zich houdt.

JBOE

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 02 aug 2009 19:12
door Deboer_met_ck
Zijn er inmiddels toevallig nog meer mensen die ervaring hebben met deze club?

Alvast bedankt voor 't antwoord :D

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 31 mar 2010 12:04
door dvdven
Helaas heb ik niet zo'n goede ervaring met stoelgigant.
Op 16 maart zijn 6 leren stoelen geleverd.
Toen ik na een paar dagen de stoelen aan het afnemen was (ik had hier eerder geen mogelijkheid voor omdat ik door mijn rug was gegaan)zag ik dat bij 1 stoel een stukje van het leer af was en bij een andere zat er een hard stukje onder het leer waardoor er een bultje uitsteekt. Ik heb direct contact opgenomen met stoelgigant.
Helaas werd mij medegedeeld dat ik eventuele gebreken bij levering had moeten melden en dat zij dit ook duidelijk op de factuur vermeld hadden.
Dit staat inderdaad op de factuur maar ik had dit jammer genoeg niet gezien en tijdens het bezoek in de showroom waar ik wel heel netjes geholpen ben hebben ze mij NIET verteld dat ik de stoelen bij levering direct zou moeten controleren omdat je anders geen garantie hebt. Ook de bezorger heeft mij hier NIET op geattendeerd. Ik vind het erg jammer dat ze dit niet op wil lossen en ben zeer telerugesteld in Stoelgigant.............. :(
Ik heb nu dus 6 nieuwe stoelen waarvan er 2 al beschadigd zijn, en deze klachten vallen dus niet onder de 2 jaar garantie die stoelgigant geeft. :(
Voor mij dus eens maar nooit meer!

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 31 mar 2010 14:45
door JtC
Ongeacht uw slechte rug, vind ik dit toch wel een beetje naieve beredenering. Ik mag toch aannemen dat uw logische verstand u toch ook vertelt dat u niet 3 jaar na dato uw aankoop nog kunt bekijken en dan vervolgens bij het ontdekken van schade alsnog aanspraak maken op bepaalde rechten? Eenieder weet dat als hij spullen geleverd gaat krijgen, hij dit bij ontvangst meteen moet controleren. En kan men dit zelf niet, dan moeten ze het door iemand anders laten doen. Daar kan de leverancier natuurlijk dan ook weinig verder aan doen. Men zou misschien wel uit coulance en vanwege uw gezondheidskwestie een tegoedbon geven of iets in die geest, maar meer ook niet.

Direct controleren van geleverde goederen is net zo normaal als je pincode niet afgeven aan vreemden, om maar wat te noemen. :wink:

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 31 mar 2010 20:37
door 16again
Helaas werd mij medegedeeld dat ik eventuele gebreken bij levering had moeten melden
Bij levering hebben de bezorgers grote haast overal ligt karton, etc.
Normaal krijg je enkele dagen om problemen te ontdekken
...dat u niet 3 jaar na dato uw aankoop nog kunt bekijken
Volgens topic starter waren dit slechts enkele dagen, een vergelijking met 3 jaar is buiten alle proporties.
zat er een hard stukje onder het leer waardoor er een bultje uitsteekt.
Dit is m.i. geen beschadiging ontstaan na levering maar fout bij productie.

Je hebt weldegelijk rechten, echter dit bedrijf is niet bij CBW aangesloten, en je kan dus geen gebruik maken van geschillencommissie om je recht te halen

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 31 mar 2010 20:44
door JtC
3 jaar, 30 jaar, het punt is: meubels ontvangen, meteen controleren. Is gewoon een normale zaak die je logischerwijs al zou moeten doen (of laten doen, als je er zelf niet toe in staat bent).

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 31 mar 2010 22:42
door 16again
uit de CBW voorwaarden (hier weliswaar niet van toepassing, maar om aan te geven wat in de branche normaal en redelijk is):
Het verdient sterke aanbeveling uiterlijk waarneembare beschadigingen binnen twee werkdagen na aflevering bij de ondernemer te melden.

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 31 mar 2010 23:12
door witte angora
Toen ik na een paar dagen de stoelen aan het afnemen was (ik had hier eerder geen mogelijkheid voor omdat ik door mijn rug was gegaan
Dat je met last van je rug die stoelen geen uitgebreide poetsbeurt kunt geven, oké. Maar je kunt ze toch wel op je gemak bekijken? Desnoods zittend?

Ik heb zelf een nogal gevoelige rug, zit regelmatig goed vast, maar als ik last van mijn rug heb kan ik mijn armen nog steeds bewegen. En ook al kun heb je zo'n pijn dat je ze niet alle 6 achter elkaar kunt bekijken, dan doe je het toch per stuk, om dan telkens weer even te rusten?

Die rug vind ik eerlijk gezegd een beetje een slap excuus. Er bestaat ook nog zoiets als wilskracht.

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 01 apr 2010 10:38
door slaapadvies
reactie op klacht stoelgigant levering 16 maart

Nou breekt mijn klomp, als je pijn in de rug hebt of anderszins dan gelden voor jou de regels voor een correcte aflevering van goederen niet! Het is ten alle tijde zeer belangrijk om geleverde producten te controleren op schade of gebreken, dit uiteraard bij ontvangst! Zeker als een leverancier dit in zijn algemene verkoopvoorwaarden heeft staan, kan de ontvanger achteraf geen enkel recht laten gelden op vervanging e.d, er is wellicht ook voor een correcte ontvangst getekend! Onvoorstelbaar dat een klant die zelf nalatig is geweest, de leverancier aanspreek op dit punt! Ze had natuurlijk ook iemend anders kunnen laten controleren en niet achteraf klagen terwiojl ze zelf fout is geweest!
Na mijn mening treft de leverancier geen enkele blaam!

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 02 apr 2010 15:35
door dvdven
Heel verschillende reacties op mijn post.
Achteraf gezien had ik inderdaad de stoelen direct van boven tot onder goed moeten bekijken. Dit is mijn fout dat ik dit NIET gedaan heb, dit zal mij ook geen tweede keer meer overkomen. Maar ik had wel alle vertrouwen in stoelgigant, en ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit geleverde producten eerst naspeur en gelukkig ook nog nooit heb meegemaakt dat er iets niet goed is.
Ik begrijp hun standpunt maar ik vind wel dat ze of in de showroom of bij levering mij erop hadden moeten attenderen dat ik na het tekenen geen recht meer heb op garantie. Dit is dus wel een les voor een volgende keer!

Vandaag heeft stoelgigant contact opgenomen en toegezegd dat de stoel met het bultje onder het leer (wat dus echt een constructie fout is) vervangen zal worden. De andere stoel waarschijnlijk niet omdat het mijn eigen fout is dat ik het niet bij levering geconstateerd heb.
Ik ben wel blij dat er in ieder geval 1 stoel omgeruild gaat worden, maar het is wel jammer dat je eerst je klacht via tros radar moet melden voordat de klacht opgelost kan worden. Ik zag helaas geen andere oplossing omdat ik eerst met stoelgigant heb gebeld daarna nog 3x gemaild en steeds wel keurig antwoord kreeg met alleen als antwoord dat ik de klachten bij levering had moeten melden.........dus het is fijn dat er nu toch aan een oplossing gewerkt wordt.

Zodra dit alles naar tevredenheid opgelost is laat ik het zeker weten!

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 03 apr 2010 09:01
door crazyme
dvdven schreef: Ik begrijp hun standpunt maar ik vind wel dat ze of in de showroom of bij levering mij erop hadden moeten attenderen dat ik na het tekenen geen recht meer heb op garantie.
Garantie is iets anders dan schade bij aflevering. Garantie heeft u gewoon, daar kan geen winkelier onder uit komen.

Schade bij aflevering is iets anders. U neemt de meubels direct na levering in gebruik. Dan kan er gebruikschade ontstaan. Dat wordt vaak onterecht als "het was al zo bij levering" gemeld. Daarom vraagt men een handtekening, als bewijs dat de meubels onbeschadigd waren geleverd.

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 05 apr 2010 21:52
door ***niels***
Ik heb met dit bedrijf zeker geen slechte zaken gedaan.
Ik heb echter een klein beetje mijn twijfels of het geleverde echt 100% leder is.
Gezien op de website nu staat dat de buitenkant artificial leder is... En dit lijkt dezelfde stoel. :(
De tafel Jakarta staat hier niet echt stabiel. Ik denk dat dit door de ondervloer komt. Tenminste dat hoop ik. ;) Ik heb 2 jaar garantie op de tafel, dus dat zal wel goed komen dan....
De bank lijkt wel volledig echt leder maar niet zo goede kwaliteit. Maar dat kan je ook niet verwachten voor die prijs. ;) Dus als er een sneetje in komt dan zie je wit i.p.v. zwart. De bank was een aanbieding en tot dusver ben ik daar heel erg tevreden mee.

Geloof dat een van de stoelen een productiefout had en die is omgewisseld. Dus dat was wel netjes. Al met al geen hele slechte ervaring. Ik ben toch erg tevreden met de producten. :)
Overigens heb ik de artikelen nu al ruim een jaar :D

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 06 apr 2010 22:49
door witte angora
Ik ben wel blij dat er in ieder geval 1 stoel omgeruild gaat worden, maar het is wel jammer dat je eerst je klacht via tros radar moet melden voordat de klacht opgelost kan worden.
Onder andere hieraan ontleent het forum haar bestaansrecht. :wink:

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 14 apr 2010 13:50
door dvdven
KLACHTEN OPGELOST!
Vandaag is stoelgigant langs geweest en heeft beide stoelen omgewisseld, dus zowel de ene met het constuctiefoutje als de andere met de beschadiging.
Ik ben erg blij dat het zo snel en netjes is opgelost door stoelgigant. :D
Ik hoop dat we nog jarenlang plezier kunnen hebben van de stoelen.
Ik heb echter een klein beetje mijn twijfels of het geleverde echt 100% leder is.
Gezien op de website nu staat dat de buitenkant artificial leder is... En dit lijkt dezelfde stoel.
Niels, bij mijn stoelen is de buitenkant inderdaad geen echt leer alleen de binnenkant, dit hadden ze mij wel verteld in de showroom, maar je kan wel dezelfde stoel in helemaal leer bestellen maar dan wordt hij uiteraard duurder, dus misschien dat jij wel echt leer hebt.

Verder ben ik zeer tevreden over de stoelen ze zijn heel mooi en ze zitten heerlijk! En nu dus ook tevreden over de service van Stoelgigant.

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 14 apr 2010 19:09
door 16again
.....En nu dus ook tevreden over de service van Stoelgigant.
en hoop ik dat stoelgigant van nu af aan ook zo groots is in leveren van service bij klanten die niet op een forum klagen.

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 14 apr 2010 20:37
door crazyme
16again schreef:
.....En nu dus ook tevreden over de service van Stoelgigant.
en hoop ik dat stoelgigant van nu af aan ook zo groots is in leveren van service bij klanten die niet op een forum klagen.
Of wellicht heeft dat in het geheel geen invloed gehad...

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 02 jun 2010 13:20
door rexver
Mij eerste ervaring met stoelgigant.nl . Na de bestelling buiten het systeem om een factuur gekregen. En daar is het bij gebleven. Ondanks herhaaldelijk mails van mijn kant. Geen reactie! En dus ook geen bezorging/levering.
Absolute AFRADER

Re: Stoelgigant

Geplaatst: 02 jun 2010 14:53
door Jannes22
Zo zie je maar weer. Er zijn altijd mensen met slechte en goede ervaringen van een bedrijf. Soms is het bedrijf het probleem, soms de klant. Bedrijven geven fouten soms toe, klanten nooit.