LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poppeliers

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
DaanDaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2008 09:05

Poppeliers

Ongelezen bericht door DaanDaan »

Hallo,

Ik heb drie weken geleden een leren hoekbank gekocht bij poppeliers voor €1500,-. Ik heb €300,- aanbetaald dus er staat nog €1200,- open.

Maar ik lees nú pas alle negatieve reacties over Poppeliers, en ben me nu ook echt zorgen aan het maken want €1500,- is voor ons echt veel geld!

Ik ben heel erg aan het twijfelen wat ik moet doen,
als ik de koop ontbind ben ik mijn €300,- aan aanbetaling kwijt.
Ik kan natuurlijk die overige €1200,- pas betalen als ik de bank zeer maar dan ook zeer goed gecontroleerd heb,
maar ik lees hier dat de problemen met het bankstel eigenlijk pas beginnen na een aantal weken..

Ik ben ook benieuwd naar de mensen die problemen hadden bij Poppeliers, maar waarvan die uiteindelijk opgelost zijn. Wat hebben jullie precies gedaan en hoelang heeft dat wel niet geduurd?


Hopelijk hebben jullie tips of adviezen.

Met vriendelijke groet,
Een zeer bezorgde DaanDaan

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door 16again »

als ik de koop ontbind ben ik mijn €300,- aan aanbetaling kwijt.
Volgens CBW voorwaarden ben je dan 30% van de koopsom verschuldigd, en moet je zelfs nog 150 Euro bijbetalen!


Indien poppeliers te laat levert: Zodra de vermoedelijke levertijd met een maand verstreken is, kun je zonder kosten van de koop af.

Gaian
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2008 11:26

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Gaian »

Hallo,
ook zijn wij helaas de dupe van Poppeliers. We hadden begin dit jaar bankstellen gekocht en de bankstellen geleverd gekregen (na een paar weken) maar t bleek dat ze niet goed waren, kussens anders, vulling niet goed, t zag echt niet uit. Gelijk contact opgenomen, formulier ingevuld....ze hadden geen soortgelijke bankstel meer omdat t niet meer leverbaar was. Maar goed, uiteindelijk kregen wij de bankstel weer afgeleverd. de bedoeling was dat ze de bankstel zouden herstellen. Maar nee hoor....niets aan gedaan. Dus weer teruggezonden en er was een melding gemaakt die achteraf toch nergens te vinden was.
Zo werken ze bij Poppeliers. Maar goed, ik heb bezig om de overeenkomst te laten ontbinden. Heb van BW boek 6 en 7 artikelen eruit gehaald. Ik ga vandaag nog wat bewijsmateriaal verzamelen, nl. ik ga met Poppeliers bellen en een aantal vragen stellen en ons gesprek opnemen.
Ik ga ook hun algemene voorwaarden lezen (moet nog opvragen). heb niet bij aankoop gekregen, maar goed. Ik raad iedere gedeputeerde koper van Poppelier om rechtbijstand aan te schakelen of zelf (indien juridische kennis aanwezig is) de zaak af te handelen.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door genux »

..
Laatst gewijzigd door genux op 29 sep 2008 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ja en je hebt ook nog de volle mep betaald :lol: Uitgestelde betaling is geen korting. Sorry hoor maar hier heb ik geen medelijden mee. En dan hier komen klagen omdat je zel erg naief bent !

San32
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:29

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door San32 »

Niets kopen bij Poppeliers! Ik heb ook negatieve ervaringen. het heeft een half jaar geduurd voordat ze "opgelost" waren ( zij vonden het opgelost, wij vonden het afgescheept) en zit ik nu met meubelen die over een jaar of 4 alweer vervangen mogen worden omdat ze dan al versleten zijn. Nu na een half jaar vallen de deuken al in meubels die zogenaamd van eiken moeten zijn! Bankstel werd bij ons afgeleverd met een klein scheurtje in de zijwand maar daar werd niks aan gedaan..

Controleer goed als je spullen binnen komen, loop er 100x omheen en geef het aan als er iets niet klopt. Ze hebben een technische dienst( naja) en die moet het oplossen...succes!
Voor mij in ieder geval géén Poppeliers meer en ik raad het mijn vrienden en familie ook af...

Jos 357
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:08

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Jos 357 »

Ook mijn ervaring is zeer negatief.... heel erg stoer kortingen geven, en als ze de bank brengen is het kwalitatief minder als in de showroom stond. Dus je betaald uiteinDelijk gewoon de prijs.
En dan die technische dienst... wat een stelletjes zielepoten, zo van "je moet de bank inzitten, dat kan wel 1 jaar duren" kreeg ik te horen omdat de vulling afweek van de bank die we kregen dan daadwerkelijk in de showroom stond.
Een tip voor mensen die een bank willen kopen:

KOOP NOOIT IETS BIJ DIE OPLICHTERS VAN POPPELIERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

qwertyuiop
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jul 2008 18:20

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door qwertyuiop »

:D Ik zal toch niet de enige nederlander zijn die een prima ervaring heeft met poppeliers. In 2000 was ik, na een scheiding op zoek naar een andere bank. In Amersfoort kwam ik een winkel binnen en zag daar een bank en ik dacht wat een leuk ding.Toen ik erop ging zitten zat hij ook nog eens prima en de prijs was ook goed fl1100 volgens mij. Maar goed, ik dacht nog: dit kan niet, ik kan niet bij de eerste de beste winkel die ik binnen loop de juiste bank vinden.dus toch nog maar even verder gekeken. Na wat omzwervingen kwam ik bij poppeliers in Veenendaal uit. Daar stond exact dezelfde bank, alleen nu in combinatie met een 2-zits ( de andere was 3-zits).Na wat gepraat mocht ik ze beiden meenemen voor fl1500. En zo gezegd zo gedaan.
Na de levering, die wel wat te laat was geloof ik kwamen dus de banken.
Eén van de banken bleek na een week te kraken , na contact te hebben gezocht kwam er iemand langs die constateerde dat het inderdaad niet goed was.
Vervolgens werd de bank opgehaald en gerepareerd en intussentijd kreeg ik een leenbank.
Ik ben nu 8 jaar verder maar ik zit er nog steeds naar volle tevredenheid op. Wel is het zo dat ik nu op zoek ben naar een nieuwe want ik begin deze aardig zat te worden.
De 2-zits heb ik al een jaartje terug weggegeven en die person zit , volgens mij , ook nog heel tevreden op de bank.
Zo zie je maar niet alleen maar ontevreden klanten.
Toch zou ik niet meer zo snel naar poppeliers gaan vanwege al die negatieve verhalen die er rondgaan

JennyB
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:54

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door JennyB »

Afgelopen zaterdag kwamen wij op een aanbieding af bij Poppeliers. Helaas stelde deze aanbieding ons tegen dus keken we verder in de showroom. Daar zagen wij een bank die ons helemaal aanspraak. Bij de bank stond een prijskaartje van 1295 euro. De uitvoering van de bank die erbij stond was is leer. Wij dachten dus dat dit de prijs van de bank was. Wij waren zeer geïnteresseerd en vroegen nadere informatie bijd e verkoper. Deze zei echter dat 1295 niet de prijs was van de bank waarop wij zeiden dat het dan wel erg misleidend is...maar we moesten de kleine lettertjes lezen op het kaartje (dit zijn vanafprijzen en is afhankelijk van de uitvoering). Wij informeerden dus wat dan WEL de prijs was van de bank: 2083 euro. Na een korting van 100 euro in plaats van een fiets als cadeau gingen wij over tot aankoop. Helaas hadden wij onze portmonnee vergeten en hebben wij 2 dagen uitstel gekregen om de aanbetaling te doen. Eenmaal thuis gekomen kijken we nogmaals in de folder. Hierin staat de bank afgebeeld in de uitvoering die wij willen voor 1295! Wij gingen gelijk kijken of er in de kleine lettertjes van de folder iets over de afhankelijkheid van de prijzen te vinden waren maar die waren er niet. Nu vroegen wij ons af of wij niet alsnog aanspraak kunnen maken op onze bank voor 1295...we hebben immers nog geen aanbetaling gedaan. Wel hebben we de koopovereenkomst wel al getekend. Hebben er mensen ervaring met dit soort situaties en wat wordt aangeraden? Verhaal halen en toch proberen af te dingen alsnog?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door D1RK »

Stof, Kunstleder of Splitleder en deze laatste word vaak als echt verkocht bij Leen Bakker en Kwantum op bureau stoelen die na 2 a 3 jaar bij huisvuil staan omdat het leer versleten is.

Dus die prijs van € 1295 is Kunst of Splitleder en dat moet je niet kopen.
Het echte leer is tussen de €200 en € 500 duurder en als je elk half jaar invet met leder vet uit blikje gaan ze moeiteloos 20 jaren mee...
Ik heb nu na 12½ jaar een kale versleten omdat ik was vergeten tijdig....
juist mijn eigen schuld want ik had genoeg vet in huis!

Niets aanbetalen of max €50,- en bij aflevering eerst uitpakken kijken en gaan zitten en als niet hetzelfde als winkel gewoon retour en niets betalen..
Ook Controleren of het niet kraakte want dat komt zelf bij hun in Showroom voor!
Zolang zij op jou geld wachten zal de service beter zijn dan dat ze de winst al binnen hebben!

Coolahan
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2008 16:23

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Coolahan »

Leer of leder moet ook leer of leder zijn.
Split en bye cast moet appart vermeld worden.
Artificial leather is ook zo'n bedrog naam .
Leatherlook is een gepatenteerd uv kunstleder (met garantie)
lederlook is plastic skay

Miranda1963
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 jun 2005 10:00

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Miranda1963 »

Wij hebben twee jaar geleden een bank gekocht bij Poppeliers. Aangezien we toen nog geen plaats hadden en we wachtten op de oplevering onze nieuwbouwwoning was dit geen probleem. Hij kon gewoon in de opslag blijven totdat we hem konden gebruiken. Dit zou ongeveer een half jaar gaan duren. De bank is keurig op tijd bezorgd en hij bevalt prima. Niets geen problemen mee gehad en nog steeds niet. Zo kan het dus ook!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door D1RK »

Gezien het aantal klanten wat we op maandag ochtend zagen en een week later op Dinsdag bij definitief bestellen, net als enige jaren terug dus altijd wel klanten die ook kopen!

Met zoveel winkels en altijd klanten en keurig personeel dat wel eerlijk vertelde dat je die met 3 jaar garantie moet kopen en geen lederen meubels met 6 maanden want dat is Splitleder... dus rotzooi!
Split leer is ook echt leer maar laagste kwaliteit.
Ik betaalde ook aan, maar de rest pas nadat het foutloos is afgeleverd.
Als er iets aan zou mankeren bij levering gelijk retour en nooit betalen en op monteur wachten, ik heb een huis, geen werkplaats...!

Ze waren wel goedkoper dan andere winkels, dus omdat ze 95% banken en vooral veel leder verkopen kan dit.

Een tevreden klant die niet gelijk gaat schelden als het straks iets fout geleverd zou worden...
Zowel Winkel als fabriek als bezorger kunnen fouten maken en dat is het risico van bestellen!

ahuibreg
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 15:24

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door ahuibreg »

Ik heb intussen al 1 banken set van Poppeliers versleten (stoffen bank, levens duur 8 jaar, heeft nu 2e leven in studentenhuis). Nu zitten we op leren banken van Poppeliers. Eerst wel wat foutjes gehad in leer en niet goed opgespannen achterkant van de bank, maar nu zitten we er alweer een paar jaar op... Ze hebben het opspannen en een kleine beschadiging gerepareerd. Ik ben eigenlijk best tevreden over hun service en levering. Het kan inderdaad zijn dat er regelmatig wat misgaat, maar als een winkel landelijk 100 keer per jaar in de fout gaat op een aantal van misschien 10.000 dan heb je 1 % uitval, maar wel 100 ontevreden klanten... Als een lokale winkel datzelfde percentage heeft, hoor je daar maar 1 a 2 mensen over...

Kaki
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2008 20:38

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Kaki »

Ik lees hier veel slechte reacties van mensen die hun meubels bij Populiers hebben gekocht. Maar ik heb daar zeker al 4 keer meubels gekocht(Alkmaar) en ik heb nooit problemen gehad. Ik had een keer een brandgaatje in mijn bank veroorzaakt en via mijn verzekering, kreeg ik van Popeliers keurig een nieuwe bank. We moesten wel tijdelijk op een bank zitten, maar dat is minder erg. Vandaag hebben we ook weer een hele woonkamer gekocht en de verkoopster was erg vriendelijk en behulpzaam. Zo zie je maar, dat niet alle zaken en personeel hetzelfde zijn. :P


Groetjes,
Kaki :roll: [/i][/b]

San32
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:29

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door San32 »

Nee er zal vast verschil zitten in de verschillende Poppelierszaken!
Alleen al hoe je het schrijft hè..........
Denk dus dat het om heel verschillende zaken gaat, wel ff goed lezen graag!

Kaki
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2008 20:38

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Kaki »

Jemig pardon zeg als ik ook even reageer! Bij mij ging het toevallig wel goed, dan hoef je nog niet zo in de aanval te gaan! Ik weet dat het om een andere vestiging ging en niet over die van Alkmaar!

San32
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:29

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door San32 »

Nou dan, reageer dan niet als het om een héél andere zaak gaat!
Ik kan ook zeggen dat ik niet tevreden ben over bijvoorbeeld Blokker ( ik zeg maar wat) en dat men dan zegt: "ja maar ik heb heel goede ervaringen met Scheer en Foppen hoor"...
Gewoon niks kopen bij Poppeliers en andere winkels lekker zelf weten.

Kaki
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2008 20:38

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door Kaki »

Duhh, neem me vooral niet kwalijk, madame!

San32
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:29

Re: Poppeliers

Ongelezen bericht door San32 »

Pfft

Gesloten