LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slapende armen en handen van nieuw matras?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
weltrusten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2008 13:10

Slapende armen en handen van nieuw matras?

Ongelezen bericht door weltrusten »

Hallo,

Sinds een week slaap ik op een nieuw matras; een zg. minipocketveringmatras met latex toplaag van Norma. Uitvoering stevig met speciale zachtere schouder-, lende- en heupzones. Ik ben een zijslaper.
Ik heb chronische rugklachten, maar last van slapende armen en handen heb ik nog nooit gehad. Kan dit komen doordat ik teveel met mijn elleboog in het matras zak waardoor er eea afgekneld wordt?

Wie heeft er enig idee waardoor mijn klachten ontstaan en hoe ze zijn op te lossen?

weltrusten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2008 13:10

Re: Slapende armen en handen van nieuw matras?

Ongelezen bericht door weltrusten »

Niemand?

peter82
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 dec 2007 22:24

Re: Slapende armen en handen van nieuw matras?

Ongelezen bericht door peter82 »

het is simpel je ligt op je arm en knelt hem af . dus je matras is te hard , het geeft teveel tegendruk waardoor je arm afknelt. probeer anders eens een matras met afdeklaag van traagschuim. zou wel een pocketveer matras doen dan. slaapt voor mij prima.

weltrusten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2008 13:10

Re: Slapende armen en handen van nieuw matras?

Ongelezen bericht door weltrusten »

Lijkt me sterk,. want dit matras is een stuk zachter dan wat ik had (ouderwetse pocket). Ik zak juist diep weg in het zachtere schoudergedeelte.
Ik heb een stevig matras, geadviseerd op mijn lichaamsgewicht en uitgebreid getest. Mijn partner heeft overigens dezelfde klachten.
We zien het nog wel even aan; we hebben 90 dagen omruilgarantie.

til
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:14

Re: Slapende armen en handen van nieuw matras?

Ongelezen bericht door til »

probeer je matras in ieder geval 2 tot 4 weken uit, je lichaam moet ook wennen aan een ander matras. Heb je dan nog last van je armen dan moet je hem echt wel omruilen. Het matras is waarschijnlijk te stevig of probeer inderdaad eentje met traagschuim. succes ermee.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Slapende armen en handen van nieuw matras?

Ongelezen bericht door D1RK »

Iets andere plek?

Als je iets hoger of lager gaat liggen is deze meer zone matras anders en dat kost niets.
Als je de juiste plek weet hoef je niet moeilijk verder te zoeken.

Zelf zou ik eerder voor een waterbed gaan gezien de klachten.
Hard en toch comfortabel, want vele denken dat water alleen maar hobbelde maar deze blijft altijd ook als het ouder word hetzelfde steun geven.

Eventueel op Kerstvakantie in Hotel te proberen....?

weltrusten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2008 13:10

Re: Slapende armen en handen van nieuw matras?

Ongelezen bericht door weltrusten »

We zijn inmiddels een aantal weken verder en de slapende handen zijn al een stuk minder, maar soms nog wel aanwezig.

Ik ben inderdaad anders gaan liggen, een stuk hoger. Daarvoor moest wel het bed 15 cm. van de muur zodat het kussen omhoog kon. Ik lig dus met mijn schouders in de matras en niet op het kussen.

Nee, ik ga gaan ander bed aanschaffen hoor! Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn Auping ombouw en spiralen.

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Slapende armen en handen van nieuw matras?

Ongelezen bericht door jls630430 »

Het probleem wat u heeft, is ontstaan doordat u het kussen niet mee veranderd heeft. Het kussen wat u nu heeft is zeer waarschijnlijk te laag. Hierdoor heeft u te weinig ondersteuning in de nekholte, met slapende armen en vingers tot gevolg.

De oplossing is een kussen met nekondersteunigsrol van Silvana bijvoorbeeld. Auping en Dunloppilo hebben ook goede kussens hier speciaal voor.

Dit soort kussens zijn te koop bij de betere speciaalzaken.

weltrusten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2008 13:10

Re: Slapende armen en handen van nieuw matras?

Ongelezen bericht door weltrusten »

Ik heb tesamen met het matras wel een nieuw kussen gekocht met neksteun van Auping. Het was dus geen gek idee van u! ;)

De klachten zijn slechts nog zelden aanwezig, meestal als ik langer dan 8 uur in bed lig.

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Slapende armen en handen van nieuw matras?

Ongelezen bericht door jls630430 »

Kijk, dan bent u 1 van de weinige mensen die het doen zoals het hoort.

U kunt indien u verstelbare Auping spiralen heeft, het hoofdeinde omhoog zetten. Dit hoort ongeveer 7 cm. te zijn. Bij een handverstelbare uitvoering is dit de eerste stand. Anders even uitmeten.

Veel slaapplezier.

Gesloten