LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IKEA bezorgservice

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Otto72
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:52

IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door Otto72 »

Betreft: Bezorging slaapbank Hemnes.

Bij de vestiging Haarlem hebben we zeer recentelijk deze slaapbank gekocht. Omdat de 3 pakketten te groot waren hebben we deze na aankoop bij de transportbalie aangeboden.
Na het invullen van de formaliteiten bleek dat onze postcode buiten de "regio" postcodes te vallen. Hierdoor moesten we €39 betalen. We vroegen wanneer ze de bank zouden afleveren. De medewerkster keek in het systeem en 2 dagen later kon hij mee op transport. Deze dag kwam ons vwb werk heel goed uit.
We konden dan op de dag zelf bellen of op internet kijken hoe laat de bezorger ongeveer zou komen.
Op de dag van de verwachte levering belde ik om een indicatie te krijgen hoe laat ik de bezorger kon verwachten. Eenmaal door het keuzemenu kende het systeem onze postcode en huisnummer niet! Ook even via transportservice.nl gekeken en ook daar was niets bekend. Daarna gebeld en wat bleek, er stonden 2 vrachtbrieven in het systeem waarvan de eerste met leverdatum 01-01-1900 :shock:
Op de tweede stond dat het om levering + montage. Om montage hadden we niet gevraagd. Ook stond de leverdatum 2 dagen later dan gepland. De mevrouw aan de telefoon reageerde met "wat vreemd"
Daarna wilde ze me het telefoonnr geven van de transporteur. Daarop reageerde ik met "dan moet ik daar mijn hele verhaal weer opnieuw doen" De vriendelijke mevrouw besloot me door te verbinden met een collega. Deze mevrouw is gaan bellen en na 25 minuten kon het niet anders dan de 2 dagen later geplande datum.
Ik vertelde dat dit slecht uitkwam vanwege nachtdiensten. Bovendien zag ik de bui al hangen met een vroege levering!
Hierna belde ze met het transportbedrijf en die hebben er een melding van gemaakt.
Waar wij verbolgen over zijn is dat je in de winkel een afspraak maakt voor levering op een vrije dag, de baliemedewerkster maakt een fout en wij zijn daar de dupe van.
We hebben geprobeerd om een klacht in te dienen en om de gemaakte transportkosten terug te krijgen. Hier wilde Ikea niet aan.

Dit is natuurlijk niet de manier om met klanten om te gaan en zeker niet als de fout duidelijk bij het bedrijf zelf ligt :wink:

Met vriendelijke groet, Otto

blommetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2009 16:58

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door blommetje »

:roll: is het weer zover? Het is echt om uit je dak te gaan van ergernis. Kan er dan nooit iets goed gaan bij dat bedrijf? Een leuke winkel, ik kom er graag maar als je zoiets als bezorgen moet regelen, is het echt heel verschrikkellijk. Ik weet niet of het aan het falende personeel ligt of dat het over teveel schijven loopt. Wij hebben met een bedbank precies hetzelfde gehad, we hadden betaald voor het naar de eerste verdieping brengen van de bank, toen bleek dat dit niet kon, vanwege een krap trapgat, werd de bank in de gang gezet en kon ik fluiten naar het geld. Zie maar hoe je 'm boven krijgt. Uiteindelijk heeft ons dat nog een flinke som gekost, omdat het via het raam buiten moest. Ikea zou daar echt iets aan moeten doen. Dit is klantonvriendelijk. :?

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door ik77 »

als het niet past, dan past het niet blommetje ;)
Sorry, maar wat dat betreft kan ik ze geen ongelijk geven. Jij moet ervoor zorgen dat ze zonder problemen naar boven kunnen lopen met de spullen.

Wat Otto betreft, dat is inderdaad niet netjes van Ikea. Maar kun je het dan niet zo met ze afspreken dat ze hem een week later bezorgen? (Dus weer op je vrije dag?) of was deze vrije dag toeval...

blommetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2009 16:58

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door blommetje »

Het ging niet om het feit dat het niet paste, dat bleek toen ze bij ons thuiskwamen pas, maar om het feit dat je betaald hebt voor het naar de 1e verdieping brengen en dat geld krijg je niet terug, terwijl er toch niemand iets naar boven heeft gebracht. Otto hierboven klaagt over hetzelfde, dat je je geld niet terugkrijgt terwijl de dienst niet geleverd is!

Otto72
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:52

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door Otto72 »

Ik77: Er is inderdaad een nieuwe afspraak gemaakt waarbij de belofte is gedaan dat er na 12:00 geleverd wordt. Zal mij benieuwen!

Blommetje: Als het dan uiteindelijk niet blijkt te passen (waar je ongetwijfeld voor de aankoop niet bij stil heb gestaan) dan is het wel zo netjes het geld terug te geven voor de niet geleverde service.

Bedoeling van dit topic is om inzicht te krijgen of er meer mensen problemen hebben met de bezorgservice.
Ik verbaas me nog steeds over het feit dat aan de balie alles als een "formaliteit" werd afgehandeld waardoor wij er vertrouwen in hadden dat we op de afgesproken datum de bank konden uitproberen :wink:

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

blommetje
Rolling Eyes is het weer zover? Het is echt om uit je dak te gaan van ergernis. Kan er dan nooit iets goed gaan bij dat bedrijf? Een leuke winkel, ik kom er graag maar als je zoiets als bezorgen moet regelen, is het echt heel verschrikkellijk. Ik weet niet of het aan het falende personeel ligt of dat het over teveel schijven loopt. Wij hebben met een bedbank precies hetzelfde gehad, we hadden betaald voor het naar de eerste verdieping brengen van de bank, toen bleek dat dit niet kon, vanwege een krap trapgat, werd de bank in de gang gezet en kon ik fluiten naar het geld
ik77:
Als het niet past, dan past het niet blommetje Wink
Sorry, maar wat dat betreft kan ik ze geen ongelijk geven. Jij moet ervoor zorgen dat ze zonder problemen naar boven kunnen lopen met de spullen.
Blommetje als je nou de folder goed leest van de Ikea dan staat daar gewoon duidelijk beschreven dat de doorgang vrij van obstakels moet zijn...

Dus als het dan later blijkt dat dit niet het geval is...
Tjah dan heb je gewoon pech en dan moet je achter af ook niet hierzo gaan zeuren ik wil me geld terug....
Goed lezen dat bespaart een hoop ergernis achter af...

MVG

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door The Sandman »

De transportservice is NIET van Ikea. Die is van een extern transport bedrijf.

Ikea is geen partij hierin.

Voorts is blommetje gewoon een zeur. Jij moet zelf zorgen dat iets kan passen en dat de doorgang groot genoeg is. Niet de vervoerder.

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

The Sandman
De transportservice is NIET van Ikea. Die is van een extern transport bedrijf.
Dit klopt helemaal in ZH is dat Vlot transport.


MVG

Otto72
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:52

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door Otto72 »

Heb het onderwerp deze naam gegeven omdat je het daar na aankoop moet regelen.
Als je dit geregeld hebt dan kan je op de dag van levering bellen met het Ikea informatienummer voor de tijdsindicatie. Wat ook kan, is kijken op transportservice.nl

In mijn geval heeft de Ikea medewerkster een fout gemaakt op de vrachtbrief.

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

Otto72
In mijn geval heeft de Ikea medewerkster een fout gemaakt op de vrachtbrief.
Otto72 dat is natuurlijk niet zo leuk allemaal maar jah maak jij nooit fouten....? Iedereen maakt fouten ook die gene die jouw geholpen heeft bij de transport balie... Misschien was het 4 uur Cup a Soep tijd...:P

MVG

Otto72
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:52

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door Otto72 »

Hoi FFW1.6 Je hebt helemaal gelijk dat iedereen fouten maakt, zeer zeker ondergetekende :wink:

De aanleiding om dit item te starten komt voort uit het feit dat het met de klantvriendelijkheid en service tegenwoordig bedroevend is gesteld. Ik ga ze hier niet allemaal opsommen maar dit was voor mij even de druppel :wink:

Als een medewerkster een fout maakt is dat geen probleem, als je het maar netjes oplost. Vanmorgen was de boodschap voor ons "tsja jammer voor u"

Dat vind ik niet de manier!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door sjoegel »

Bezorgen is moeilijk. Dat beseffen maar weinig mensen. 39 euro voor een bezorging is voor niets. dan kun je ook niet teveel verwachten. Je koopt ook bij een goedkope winkel en je verwacht de servix=ce van een dure winkel. In goed hollands heet dit "voor een dubbelje op de eerste rang willen zitten".

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

sjoegel
Bezorgen is moeilijk.
Ben ik niet met je eens sjoegel... heb dit zelf een tijdje gedaan alleen niet voor de Ikea. Mensen moet eens goed de dingen lezen voor dat ze gelijk bla bla bla maken...En idd 39 euries is absoluut niet duur..


MVG

Otto72
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:52

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door Otto72 »

Grappig is het om te zien dat we langzaam afdwalen! Afijn ik heb 2 keer geprobeerd uit te leggen waarom ik dit topic ben gestart. Want als ik een dure service wilde dan was ik niet naar de Ikea gegaan.......

Bovendien werk ik zelf op een servicecenter en daar wordt er toch iets anders met klanten omgegaan!

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door The Sandman »

@Otto,

hoe weet jij dat de dame achter die servicebalie van de Ikea is??

Bij de meeste Ikea filialen is de bezorgbalie bemand door een medewerker van het transportbedrijf. Bij sommige Ikea's staan die er dan ook in de bedrijfskleding van het transportbedrijf. Bij andere echter in de kleding van Ikea.

Gegroet,

een Ikea-vervoerder uit het verleden.

Otto72
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:52

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door Otto72 »

Misschien omdat ze in precies dezelfde outfit rondliep als de rest....

Otto72
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:52

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door Otto72 »

Overigens is de bank netje na twaalven (zoals beloofd) afgeleverd.
Hulde aan de bezorgdienst :lol:

A.W.
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2009 18:11

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door A.W. »

Ik heb al wat gelezen over de bezorgservice van IKEA. Het kan nog erger.

Wij wonen in het midden van het land en gaan regelmatig naar IKEA Hengelo. Nu heeft onze dochter sinds kort een huisje helemaal boven in Noord-Holland.

Omdat ze eea nodig heeft, is ze verstandig geweest en heeft van te voren gebeld met IKEA klantenservice om te vragen hoe het zit met bezorgservice. We konden overal in Nederland bestellen en het zou naar haar nieuwe stekje gebracht worden. Bij de bewuste vestiging ook nog navraag gedaan. In totaal ging het om meer dan 1100 kg aan gewicht en voordat we ons een breuk sjouwden wilden we toch nog bevestiging. Navraag gedaan bij de medewerkers bij het afhaal magazijn. Hij ook nog telefonisch gechekt. En ja hoor, het kon. Geen probleem. We konden alles uit de stellingen halen en het zou in de kop van Noord-Holland worden afgeleverd.

Bij de transportservice alles geregeld, datum afgesproken. Geen probleem. De bewuste dag zou er iemand op het adres zijn en er waren hulptroepen geregeld om de vloer te leggen dit weekend. Het kon niet mooier. Totdat... we vanmiddag hoorden, een dag voor levering, dat de levering niet door ging :shock:.

Het had allemaal via de vestiging in Utrecht moeten gaan. Ondanks toezeggingen van drie IKEA medewerkers (klantenservice, vriendelijke medewerker bij afhaalmagazijn, vriendelijke medewerker bij transportservice).

Bij IKEA moet je vooruit betalen voor zowel de artikelen als het transport. De mevrouw kon niet zeggen wanneer de artikelen geleverd zouden worden. Daar zit je dan, in je nieuwe huisje, te wachten op een vloer en veel andere mooie spullen.

Net in de algemene voorwaarden gekeken. Daar staat zowel in artikel 3 als 6 niets vermeld over waar IKEA nu mee komt. Een vrije dag opgenomen en ander ongemak. Ze worden er niet warm of koud van. Ook de extra kosten die je moet maken door ze te bellen voor meer informatie. Geen enkele tegemoetkoming.

In een eerdere reactie las ik dat IKEA daarom zo goedkoop is. Blijf ik het vreemd vinden dat in hun eigen algemene voorwaarden hele andere zaken staan.

Wij hebben een overeenkomst, volgens hun eigen alg. voorwaarden, met hen gesloten en zij besluiten eenzijdig, nadat ze de poet binnen hebben, het toch anders af te handelen.

Er is op zijn minst sprake van misleiding. Je recht halen, dat kost je heel wat minuutjes aan de telefoon en naast de vermelde kosten van het 0900 nummer betaal je met je mobiel nog eens extra wat het totaal een duur geintje maakt, maar dat is geloof ik een andere discussie :wink: .

Moraal van het verhaal. Als je goedkoop uit wilt zijn, blijf dan gewoon klant van IKEA, maar verwacht vooral niets extra's en al helemaal niet dat ze zich aan hun woord houden. Wat zeg ik, een woord van een IKEA medewerker blijkt helemaal niets waard te zijn...

De medewerkers bij de vestiging Hengelo hebben ons trouwens heel vriendelijk te woord gestaan en hebben moeite gedaan om informatie te achterhalen. Daar ligt het niet aan. De informatie waar ze het mee moeten doen lijkt niet te deugen. En wie is daar nu uiteindelijk verantwoordelijk voor?

Ik weet wel wie er de dupe van is :cry:

overal
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 19:35

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door overal »

de bezorgers die voor de ikea rijden doen hun best om iedereen aardig en vriendelijk te helpen met hun vraagen maar de bezorgers werkern niet voor ikea maar voor een extern bedrijf de klanten moeten ze kunnen je aleen meschien helpen met de vraagen over de transport
maar niet met de rest
de klanten moeten blij zijn dat het naar boven word gebracht bij somige andere meubel winkels word dat niet gedaan
de bezorger kan best met zijn eigen ogen zien als iet gaat passen door het trapgat of zo de bezorgers doen het langer dan vandaag
voor alle opmerkingen moeten ze terecht bij ikea niet de bezorgers


ikea sluit met de transport bedrijfen contracten af voor 10 jaar
en er gaan ongeveer 18 klanten in een vrachtwagen reken maar uit om hoeveel geld het hier gaat
de bedrijfen zullen wel uit kijken om zoon grote klant kwijt te raken

p.s

als u redelijk bent tegen de bezorger dan zijn ze dat ook tegen u

sucses
een van de ikea bezorger

overal
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 19:35

Re: IKEA bezorgservice

Ongelezen bericht door overal »

je moet gewoon het telefoon nummer van de transporteur vragen als er dan wat is dan kunt u de transporteur bellen

p.s alleen bellen voor vragen of opmerkingen van het transport

er zijn veel verschillende transporteurs voor elk gebied een ander transporteur bijv: transport sevice sliedrecht

en veel meer

Gesloten