LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tempur matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
anton1909
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2009 14:25

Tempur matrassen

Ongelezen bericht door anton1909 »

Wij hebben 22 juli Tempur matrassen gekocht bij de firma Huberts Slaapcomfort. Mondeling hebben zij ons een omruilgarantie toegezegd, maar die bleek niets waard in de praktijk. De matrassen kostten 1000 euro per stuk , de schade voor ons is dus 2000 euro. Toen wij gingen klagen over de hardheid, terwijl wij om zachte matrassen hadden gevraagd, zei men ons dat er een minimale gewenningsperiode aan vast zat van twee maanden. Dezelfde matrassen die wij in de winkel hadden geprobeerd, bleek tenminste twee jaar oud te zijn. Dus die voelde inderdaad zachter aan. Toen wij gewag maakte van het feit dat ons bij het verkoop gesprek nooit was verteld dat wij aan deze matrassen moesten wennen, ontkende men dat glashard. Men zei dat zij dat wel hadden gedaan, terwijl wij heel zeker weten dat dat niet het geval is. Nu blijkt bij nader informeren dat die twee maanden meer te maken hebben met het feit dat men na die tijd heel moeilijk kan reclameren. Wij hebben inmiddels matrassen bij Ikea gekocht die nog geen 400 euro per stuk waren. Daar slapen we heel goed op. Het is dus heel belangrijk dat de omruilgarantie op de bon staat. Ook raad ik persoonlijk niemand Tempur matrassen aan. Ze blijven hard, ook na wekenlang uitproberen. Je ligt in een kuil en het omdraaien gaat moeilijker. Ikzelf kreeg er enorme rugpijn van, zo erg zelfs dat ik het nog met pijnstillers heb geprobeerd. We hebben bijna acht weken op deze matrassen gelegen, maar het was een doffe ellende. Slapeloze nachten, rugpijn, etc. etc. We hadden gehoopt dat Huberts Slaapcomfort in Roosendaal ons meer service zou geven, daar wij min of meer vaste klanten waren. Helaas, is dat niet het geval, zij hebben ons alleen een schadepost bezorgd van 2000 euro.

stofzuigertje

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je bij afleveren eerst probeer voor je betaal kun je ze terug sturen als ze te hard zijn.

Het komt vaker voor dan showroom en geleverde afwijken dus weinig of niets aanbetalen en controleer bij aflevering want later is lastiger geld terug te krijgen.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door armiva »

Ik heb al jaren een tempur matras, en dit tot volle tevredenheid.
Ook ik heb/had rugklachten (hernia) maar het matras ligt heerlijk.
Om dit aan niemand aan te raden, vind ik wat kort door de bocht.
De een vindt hem goed liggen, de andere minder.
Ik wil niet meer zonder.

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door adkoster »

Ik heb ook een poosje op een "namaak tempur" geslapen, maar vond het ook helemaal niets.
De gedachten achter dit systeem, dat je minder draait in je bed, kan ik onderschrijven.
Alleen vond ik dat maar niets en was ik steeds wakker. Ik wilde me namelijk juist graag kunnen omdraaien en op traagschuim (want dat is tempur) is dat vrijwel onmogelijk, was mijn ervaring.
Ik heb deze klacht inmiddels al van meerdere mensen gehoord, maar ik ken ook mensen die zeggen dat ze er lekker op slapen.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door marietje224 »

armiva

jij hebt dus rugklachten,en het helpt echt?
ik loop al 12 jaar met ernstige rugklachten en heb een heel goed matras maar zit te dubben voor tempur...
hoe bedoelen jullie er zit een kuil in?dit is waarschuinlijk om je rug,die hol loopt te ontzien?als je goed kijkt zit je ook dat je ruggengraat een beetje zo loopt maar je moet je wel om kunnen draaien...
is het echt zo erg..dan hou ik het bij mijn goede ja wat heb ik eigenlijk een hele goede dure dat wel....

het is een vraag hoor :D

Huberts Slaapcomfort
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2009 22:24

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Huberts Slaapcomfort »

Beste Familie xxxx,

Schaam u voor het (zo enorm) verdraaien van de feiten.
Het is werkelijk diep triest dat ieder door u genoemd feit elke vorm van juistheid mist.

U heeft gebruik mogen maken van een leenmatras. Daarnaast hebben wij, uit coulange, u aangeboden om de matras om te ruilen tegen een latexmatras.

In uw schrijven, aan ons gericht, komt u dan ook woorden te kort om onze service en klantvriendelijkheid te roemen.

Nogmaals: Schaam u voor het plaatsen van dit (onzin) verhaal.

JP09
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:02

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door JP09 »

Beste,

Ook ik heb na mijn waterbed gekozen voor Tempur. Een aantal eerder genoemde kenmerken kan ik bevestigen.
De kuil herken ik. De matras reageert op lichaamswarmte. Dus als je een tijdje op het matras ligt wordt deze op die plek warm en dus zacht. De zijkanten, voeteneind en hoofdeind blijven relatief hard en de rug en billen worden zacht ==> kuil. Draai je vervolgens naar de zijkant en met de knieën in het midden, waar de matras nog zacht/warm is, draai je door, wat ook weer ten nadele van je rug is.
Mijn persoonlijke ervaring met de ventilatie is ook niet geweldig. In de zomer kan het aardig vochtig worden. Terwijl ik normaal zeer weinig transpireer.

Ik heb overdag weinig tot geen last van rugpijn. Na 5-6uur slapen op de Tempur is het niet meer vol te houden en moet ik opstaan.
Helaas heb ik na twee keer ruilen en derde aankoop van een nog duurdere Deluxe matras hetzelfde resultaat.

Voor mijn rug dus geen Tempur meer.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door jor »

Persoonlijk zou ik ook nooit een Tempur matras kopen. Thuis slapen we op een Auping Pocketvering AVS Maestro matras en daar slaap ik geweldig op. 2 keer per jaar (2x 3 weken dus)pas ik op het bedrijf van een vriend en deze heeft in de logeerkamer dus ook een (nieuwe)Tempurmatras op het bed, nu ik heb die vakantieperiode van 3 weken nog nooit zo rot geslapen, werd drijfnat van het zweet ( ja ja, ik douche voor het slapen gaan :wink: ) en kwam steeds opnieuw in mijn eigen kuil terecht.Hopeloos en een kwelling zo erg dat ik voortaanbij hem liever op een goedkoop logeerbed slaap en een goedkope ikeamatras dan ooit nog op een Tempurmatras.

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door TonGr »

Persoonlijk
zou ik ook nooit een Tempur matras kopen.
Zo sla je precies de spijker op z`n kop denk ik.
Slapen op eender welke matras ook is een persoonlijke ervaring.
De een vind Tempur fantastisch , de ander doet op een Tempur matras geen oog dicht.
Heb zelf Tempur en zou het niet meer willen missen, maar mijn ervaring hoeft niet iemand anders zijn/haar ervaring te zijn.

Gesloten