LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and Sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.

Wanneer neem je contact op met hoofdkantoor SAS?

meteen bij eerste mankement!
6
29%
paar keer bellen winkel geen gehoor!
0
Geen stemmen
na eerste gesprek met die trut van klanten service winkel!
4
19%
na ontevredenheid service!
2
10%
na gesprek manager en nog steeds geen goede oplossing!
9
43%
 
Totaal aantal stemmen: 21

broxiton
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2009 22:11

Seats and Sofas

Ongelezen bericht door broxiton »

Ik heb onlangs een 2,5 zits lounge model axel in het duurdere wit leer in bestelling bij seats and sofa's
ben langs geweest om mijn bankstel te bekijken voordat ik het ga ophalen.

Ik constateerde dat de kleur niet correct is. Het is een grijzige leer variant wit en werd meteen in het tegendeel gegooit dat het wit is en de kleur klopte maar de kleur van het demo model was zo mooi wit. Heb 4 uur lang gediscusieerd en gehandeld om een mooie prijs te krijgen uiteindelijk was dat meer dan de helft van wat dat ding had moeten kosten. eerst wilden ze ons het demo model verkopen voor een kleinere mindering in de nieuw prijs. zo gerafineerd als hun zijn zijn wij starters een mooie en makkelijke prooi. Ik heb me niet zo snel over de tafel laten gooien maar toen we bij een nieuwe uitkwamen en dan tot 55% van de nieuwprijs afgehandeld was wel heel mooi.
Het bankstel was al binnen een week daar vanuit de andere winkel/ opslag maassluis.

Nu klopt de kleur niet en ze willen maar erbij blijven dat het echt wit is.
terwijl ik 4 uur lang met die *** verkoper en de nieuwe manager heb zitten praten dat het bankstel ook echt als het demo model van kleur moet zijn.
Hij bevestigde dat het helemaal goed komt er persoonlijk voor komt.

En als men dan in de winkel komt om te controleren is er niemand verantwoordelijk en moet men wachten op een dag dat de manager daar is die me die zooi verkocht heeft.

nu heb ik al een gebrek vastgesteld wat kunnen ze gaan doen en hoe moet ik het beste gaan handelen?

Moet ik een klacht naar het hoofdkantoor schrijven?
Kan men hier wel iets mee berijken.

als er nu een ander bankstel besteld moet worden als dat wordt gedaan zal die kleur nog meer afwijken of kwaliteit in leder verschillen als het al leder is?

ik heb heel weinig aanbetaald als ik het bankstel nu nooit afhaal wat zullen ze doen? beter dan anuleren 33% inhouding. maar die moeten ze alsnog bij mij halen.

ik hoor graag reacties pos en slechte

of ervaringen met dit model en leersoort cat c. ?
Bijlagen
DSC00009 - Copy2.jpg
(225.06 KiB) 8741 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

broxiton
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2009 22:11

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door broxiton »

Owja ik vind dat seats and sofa's verplicht is te vermelden waar het bankstel vandaan komt want die china fabrikaten en dan zeggen dat het uit europa komt is wel lekker bijdehand

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door 16again »

Dossiervorming!
Schrijf sowieso een brief, geef S&S hierin een redelijke termijn om alsnog het bestelde bankstel in de juiste kleur te leveren.
verplicht is te vermelden waar het bankstel vandaan komt
Volgens mij is die verplichting er niet, als S&S het wel doet, behoort die verstrekte informatie wel te kloppen, anders is het gewoon misleiding!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat jij hebt is de goedkope (chinese) copie van de Full House van l'ancora.

broxiton
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2009 22:11

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door broxiton »

Daar was ik dus al mee begonnen de vraag is of ik snel antwoord krijg mijn afhaal datum is eind september en deze verschuift dus lekker als ze hun afspraken niet nakomen. Ik vindt dit echt wettelijk een onmogelijk bedrijf als ik dit eerder had gelezen op tros radar dan hadden ze me zelfs het bankstel voor niks kunnen geven dan had ik het nog niet gewild :P.

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Hello »

sjoegel schreef:Wat jij hebt is de goedkope (chinese) copie van de Full House van l'ancora.
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten hoor. De Full House van L 'ancora heeft geen verstelbare hoofdsteunen. 8)

ontvanger
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2009 10:42

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door ontvanger »

Ik ben ook bij Seat&Sofas opgelicht.
Bij annulering, moet ik 30% van het bedrag (310 euro) betalen.
NOOIT meer bij Seat&Sofas.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door pbarendse »

ontvanger schreef:Ik ben ook bij Seat&Sofas opgelicht.
Bij annulering, moet ik 30% van het bedrag (310 euro) betalen.
NOOIT meer bij Seat&Sofas.
2 problemen:
- je bent niet opgelicht, want koop=koop (zie mijn antwoord op je andere berichtje)
- het is niet toegestaan hetzelfde bericht meerdere keren te plaatsen.
Mensen gaan het ook niet eerder geloven als je het vaker zegt... Het blijft gewoon een kwestie van goed informeren voordat je zo'n bedrag uitgeeft!

broxiton
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2009 22:11

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door broxiton »

Update

Op 29 oktober belt Seats and Sofa's mij op om het bankstel af te halen.

30 oktober huur ik mijn transporter en rij naar seats and sofa's.
Binnen gekomen gaan we het sofa bekijken.
Na het schuiven en zovoorts kunnen we een deel van het sofa bekijken.

Dit is al de tweede keer dat we een sofa bekijken het oogde allemaal goed maar op het moment dat de hoes open ging kon ik al zien dat de kleur alweer niet wit was zoals het demo model de toen malige "manager" en verkoper zijn allebei niet aanwezig en het opslag bedrijf had al extra een nieuwe laten komen en deze kleur was ook weer niet de kleur van het demo model. Hier sopte alle service ik accepteer het product van hun niet omdat het niet met het demomodel overeen komt. zie bijgevoegde foto maar het is lasig te zien dat wit niet wit is en wit is creme.

Verdere gang van zaken is nu dat de juridische afdeling een oordeel gaat geven over de gang van zaken.

Iemand enig idee wat dit inhoudt?

Ik ga zo spoedig mogelijk een brief naar de hoofdvestiging sturen kijken of dit wat oplevert maar het logistiek bedrijf en de winkel van seats en sofa's konden niets meer voor me doen want voor hun deel houdt het op wat er moet gebeuren. Dus nu ben ik uitgeleverd aan een juridische afdelening hoezo waarom wordt mij niet verteld in de winkel en wat het inhoudt ook niet. En ik kan ook niet met de rayon manager praten want die is er niet.

Wie heeft een idee wat er gaat komen?
Bijlagen
DSC005692.jpg
ons tweede aangeboden bankstel wat van kleur creme is maar men beweert het is kleur c9005 helder wit service van de leverenacier houdt hier ook meteen op.
(223.15 KiB) 8227 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

broxiton
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2009 22:11

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door broxiton »

op 31 oktober ontvang ik een brief van seats en sofa's met als onderwerp.

Herhaaldelijke oproep afhalen bankstel.

Ten eerste is dit de eerste brief die ik van seats en sofa's ontvang en de leverancier beweert dat ze ook al een maand lang contact met mij proberen te leggen terwijl op mijn huistelefoon voicemail is en mijn mobiel nummer ook vermeld is met voice mail. allebij zijn niet aangebeld of benaderdt door seats en sofa's en dan vindt ik het een schande om mij een brief te sturen en dan te zeggen herhaaldelijke oproep. het is de eerste oproep.

Iemand die dit ook mee maakt zal wel al degelijk ervan bewust zijn dat de seats en sofa's winkels een vies spelletje spelen met als gedupeerde de klanten.

In de brief wordt vermeld dat iedere week die je je bankstel laat staan bij S&S kost je 25 euro.
Bijlagen
DSC005782.jpg
brief 1 dag nadat men gebeld wordt dat men het bankstel kan afhalen.
(223.35 KiB) 8223 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

broxiton
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2009 22:11

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door broxiton »

Ik was niet zo slim om eerst op tros radar te kijken en ik was redelijk overtuigd dat alles goed ging lopen bedoel ken wel wat mensen die goedkoop wat kopen bij R&S ik ben er gewoon helemaal ingefopt :S

mijn bankstel moet nu net zo eentje zijn waar de kleur EEN GROOT PROBLEEM IS. en andere mensen slagen bij de eerste keer maar het is wel een heel mooi leer moment wat ik nu meemaak voor mij nooit meer Seats en sofa's. dan zit ik liever op de grond :P

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door pbarendse »

broxiton schreef:mijn bankstel moet nu net zo eentje zijn waar de kleur EEN GROOT PROBLEEM IS. en andere mensen slagen bij de eerste keer maar het is wel een heel mooi leer moment wat ik nu meemaak voor mij nooit meer Seats en sofa's. dan zit ik liever op de grond :P
In geval van S&S zal het wel een kunstleermoment zijn :twisted:

broxiton
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2009 22:11

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door broxiton »

a.u.b. geen offtopic gewoon behulpzame berichten a.u.b.

ilsess
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2009 16:27

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door ilsess »

Ben zelf ook geen s&s-fan maar een beetje kleurverschil is wel altijd mogelijk. Ik kan vanaf hier niet goed beoordelen hoe erg het verschil is natuurlijk maar het showmodel staat wellicht anders aangelicht dan de bank die voor jou is besteld en je hebt bekeken. Om het goed te beoordelen zou je em naast het showmodel moeten zetten om te zien of het verschil wel zo erg is als je nu denkt. Licht doet ook veel. En voor iedereen die een bank koopt, vraag aan de verkoper of je met de stof/leerstaal naar buiten mag! Het licht in een winkel kan een bank enorm verkleuren en dan ziet het er bij je thuis voor het raam toch echt heel anders uit. Maar eigenlijk zouden de verkopers dit natuurlijk al moeten adviseren.......

raijmond
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:14

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door raijmond »

het is inderdaad een balletent...
in Heerlen een hoekbank besteld, de helft aanbetaald, op de aankoopbon staat een leverweek, meerdere malen gebeld, steeds een andere smoes, bij het afhalen nog geen bedankje meer, of een kopje koffie, hulp tot aan de deur, het ontbrak er nog aan dat we zelf het bankstel uit het magazijn moesten halen.
en nu maar hopen dat het bankstel goed is en er geen mankementen aan komen.
voor mij absoluut nooit meer seats en sofa, het gaat inderdaad om de verkoopcijfers en niet om de klanten.

ik heb zelf ook een zaak, en ben beslist niet moeilijk, maar als ik zo met mijn klanten zou omgaan, dan had ik er geen 1 meer....

marijke1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 dec 2009 12:29

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door marijke1985 »

Wij hebben nu tot twee keer toe een bankstel bij seats and sofa's gekocht.
Beide met stofgroep 4 en geen goedkope en nooit problemen ermee gehad.

Het eerste bankstel hebben wij zelfs weer via internet verkocht voor een goede prijs, omdat hij er nog zeer goed uitzag.

Bij het tweede bankstel belden ze ons al na 6 weken dat hij binnen was en de service vonden wij zeer goed :d:d

Er zijn dus ook positieve ervaringen!!! Maar die lees je hier niet; Dat doe je alleen wanneer je ergens niet tevreden over bent.....

Waterkonyn
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2010 00:36
Locatie: Boekarest

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Waterkonyn »

broxiton schreef:Update

het oogde allemaal goed maar op het moment dat de hoes open ging kon ik al zien dat de kleur alweer niet wit was zoals het demo model..... en deze kleur was ook weer niet de kleur van het demo model. Hier sopte alle service ik accepteer het product van hun niet omdat het niet met het demomodel overeen komt. zie bijgevoegde foto maar het is lasig te zien dat wit niet wit is en wit is creme.

Ik ga zo spoedig mogelijk een brief naar de hoofdvestiging sturen kijken of dit wat oplevert maar het logistiek bedrijf en de winkel van seats en sofa's konden niets meer voor me doen want voor hun deel houdt het op wat er moet gebeuren. Dus nu ben ik uitgeleverd aan een juridische afdelening hoezo waarom wordt mij niet verteld in de winkel en wat het inhoudt ook niet. En ik kan ook niet met de rayon manager praten want die is er niet.

Punt 1: Je praat over cat C. Dat is rundleder. Dat krijgt dus een verfbad om de kleur te krijgen en je krijgt dus NOOIT exact dezelfde kleur als de demo, omdat elk verfbad verschillend is.

Punt 2: Als het bij de juridische afdeling ligt, kan de winkel idd niets meer doen omdat het buiten haar bevoegdheid ligt. Simpel als dat... En de rayonmanager komt 1x in de paar weken langs.

tdonkelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2010 18:42

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door tdonkelaar »

allereerst controleren of er daadwerkelijk wit op je orderbon staat.
zo ja, is S&S verplicht om deze te leveren.
een kleur mag inderdaad iets afwijken van de kleurstaal maar dit mag maar minimaal zijn.


laat je niet afschepen met afd juridische zaken want deze werkt net zoals de verkoop (provisiebasis, meer afkeuren/afwijzen des te hoger de score)

ook het idee om verder niet te betalen en maar afwachten of S&S hun geld komt halen is niet zo goed idee, dit omdat jij dan ook in gebreken blijft.
toon geen onwil, dit zorgt ervoor dat je sterker staat.


neem anders contact op met je rechtsbijstand en laat hun een brief schrijven, dit werkt namelijk wel.

let voortaan op dat je je meubels bij een meubelzaak haalt die cbw erkend is.
niet dat dat garandeerd voor succes maar de kans is groter.

succes HP te H

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Wij hebben gister onze bank opgehaald en ik moet zeggen hij ziet er prima uit en ben er zeer tevreden over tot nu toe. Ze hadden gezegd dat het tussen de 6-12 weken zou duren i.vm. de feestdagen en hij was binnen die gestelde termijn binnen, een week of 8. Je weet als je daar wat koopt dat het geen service kan zijn als een winkel waar je zo 3 keer zoveel betaald voor een zelfde bank. Wij hebben nu voor 900 euro een 2 en 3 zits bank in de zwaarste dtof soort in een mooie moderne kleur. We hebben echt wel rond gekeken maar de meeste meubelzaken kommen echt niet aan zo'n bedrag. Dan ben je zo 3 keer zoveel kwijt en moet je er ook 3 keer zo lang mee doen. Als deze 5 jaar mee gaat dan ben ik tevreden en koop ik lekker weer een ander zonder schuldgevoel!

gr Ellen

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Seats and Sofas

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Ellen76 schreef:Wij hebben gister onze bank opgehaald en ik moet zeggen hij ziet er prima uit en ben er zeer tevreden over tot nu toe. Ze hadden gezegd dat het tussen de 6-12 weken zou duren i.vm. de feestdagen en hij was binnen die gestelde termijn binnen, een week of 8. Je weet als je daar wat koopt dat het geen service kan zijn als een winkel waar je zo 3 keer zoveel betaald voor een zelfde bank. Wij hebben nu voor 900 euro een 2 en 3 zits bank in de zwaarste dtof soort in een mooie moderne kleur. We hebben echt wel rond gekeken maar de meeste meubelzaken kommen echt niet aan zo'n bedrag. Dan ben je zo 3 keer zoveel kwijt en moet je er ook 3 keer zo lang mee doen. Als deze 5 jaar mee gaat dan ben ik tevreden en koop ik lekker weer een ander zonder schuldgevoel!

gr Ellen
Toch grappig. Na alle negatieve publiciteit op internet en in de media, nadat je de zeer opdringerige en agressieve verkopers hebt ontmoet, nadat je ongeveer 50% korting krijgt zonder al teveel moeite, zet je toch nog je handtekening onder een contract met s&s. Je moet maar durven.
En 15 jaar met 1 bank? Dat lijkt me lichtelijk overdreven. Ik hoop dat je het minimaal 5 maand uithoud. Ik hoop het...

Gesloten