LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats & Sofa`s is echt een waardeloze zaak.

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
J.de Graaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2010 17:55

Seats & Sofa`s is echt een waardeloze zaak.

Ongelezen bericht door J.de Graaf »

Wij hebben 2 jaar geleden een hoekbank gekocht bij hun, die na een jaar al stuk ging! de lederen bekleding ging scheuren (terwijl er geen huisdieren op komen, en er niet meer op gedaan word dan zitten)
Wij zijn er naar toe geweest en werd gezegd "nee mevrouw, dit mag niet na zo`n korte tijd, maar uw garantie zit er wel al op" dussssss, helaas pindakaas! en daar moet je het dan maar mee doen!
Ik heb nou al van heel veel mensen (gedupeerden) gehoord dat Seats & Sofa`s het op deze manier altijd oplost, en hebben ze de garantie niet als excuus, dan zeggen ze gerust "tja, dan heeft u waarschijnlijk de bank niet goed vervoerd toen u de bank hier ophaalde". Wat je ook zegt of doet, ze lullen zich er altijd onder uit, en je blijft dus na nog geen 2 jaar met een kapotte bank zitten!!! wij moeten nu na 2 jaar een nieuwe bank kopen, omdat de bank zo kapot is dat mijn kinderen open plekken op hun benen erdoor krijgen...ziek gewoon! zo kan ik mijn meubels ook wel voordelig aanbieden!!! of voordelig? voor ons was die 900,- nog een flinke uitgave hoor? helemaal gezien we nu weer een nieuwe bank moeten kopen! voor ons (en vele anderen zo te lezen!) geen bank meer bij Seats & Sofa`s vandaan!

Zijn er meerdere van jullie die dit hebben meegemaakt?
En hebben jullie tips voor mij voor een meubelzaak die goede kwaliteit bankstellen verkoopt voor een leuke prijs? (niet iedereen kan een dure bank betalen) alvast heel erg bedankt!

Groetjes J.de Graaf uit Drachten

madam21
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2010 07:33

Re: Seats & Sofa`s is echt een waardeloze zaak.

Ongelezen bericht door madam21 »

Jawel hoor. Ga eens kijken bij een kringloopwinkel. Zijn vaak super degelijke kwaliteit meubelen!

bas074
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jan 2010 19:00

Re: Seats & Sofa`s is echt een waardeloze zaak.

Ongelezen bericht door bas074 »

Ik adviseer IKEA, ja ja mensen, IKEA. Je hebt tot in de oneindigheid de mogelijkheid het product te retouneren zonder vervelende vragen (ik geloof 90 dagen). Daarnaast weet ik uit persoonlijke ervaring dat IKEA doorgaans 5 tot 10 jaar garantie biedt (zonder bij te betalen) op haar bankstellen. Ook een bankstel van 900 euro biedt IKEA minstens 5 jaar garantie (mijn broer heeft een hoekbank van IKEA met 10 jaar garantie, kosten 980 euro).

Seats & Sofa's staan naar mijn mening niet echt in hun recht door te zeggen dat de garantie is vervallen. Mocht Seats & Sofa's het aantoonbaar kunnen maken dat de gebruiker een fout heeft gemaakt, waardoor het leer is gaan scheuren, dan heeft zij gelijk, echter is dit heel moeilijk aan te tonen. Stuur een brief naar het hoofdkantoor en een brief naar de vestiging waar je het bankstel hebt gekocht. Leg uit dat het bankstel niet door verkeerd gebruik is gaan scheuren, maar dat dit mogelijk te wijten valt aan de slechte productie/kwaliteit. Eis een reactie binnen enkele dagen en laat hen met een voorstel komen.

Persoonlijk had ik het er niet zomaar bij laten zitten. Uiteraard probeert (en het lukt ze ook vaak) seats & sofa's op deze manier onder haar verplichtingen uit te komen, maar dat is wel heel makkelijk.

Succes!

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Seats & Sofa`s is echt een waardeloze zaak.

Ongelezen bericht door Rema »

Ik zou ook voor Ikea gaan als ik niet al te veel te besteden had, leuke meubelen, de kwaliteit is heel redelijk, de garantie is goed.
Zelfs als ik er een eindje voor moest reizen was het voor mij wel de moeite waard.
Ook bij Ikea is het natuurlijk wel zo dat de duurdere spullen langer mee gaan, maar echt slecht spul koop je er niet.

D2Freak31
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:08

Re: Seats & Sofa`s is echt een waardeloze zaak.

Ongelezen bericht door D2Freak31 »

J.de Graaf schreef:

Zijn er meerdere van jullie die dit hebben meegemaakt?
Type eens seats en sofas in op internet. Bovendien had u al kunnen weten dat het een slechte zaak was door de zeer opdringerige verkopers, het % korting dat op elke bank kan worden gegeven (korting aan iedere klant, oftewel de korting moet de doorslag geven bij de verkoop, want in principe kunnen ze de meubels ook gewoon voor een gereduceerd tarief te koop zetten, alleen lijkt het nu een "dure" zaak), de garantievoorwaarden, de aflevering van de bank (die dus niet gebeurd door s&s zelf) en de vele, veeeeeeeeeeeele posts op internet die soortgelijke verhalen vertellen als die u heeft meegemaakt.

Leermoment, 1 keer nooit weer.

Sossaboy
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 nov 2006 19:04

Re: Seats & Sofa`s is echt een waardeloze zaak.

Ongelezen bericht door Sossaboy »

Geachte J. de Graaf

S&S geeft geen garantie, maar "service" dit staat ook in hun voorwaarden te lezen.
Deze "service" periode loopt 1 jaar en daarna heb je gewoon pech als je S&S mag geloven.
Maar volgens de Nederlandse wet klopt dit niet. Als je voor een bepaald bedrag een product koopt mag je er vanuit gaan dat dat product een bepaalde tijd mee gaat bij normaal gebruik.
Een lederen hoekbank bij S&S is zeker niet goedkoop en hiervan mag je dus verwachten dat hij langer mee gaat dan 1 of 2 jaar. Als u een rechtsbijstand verzekering heeft zou ik hier de zaak voorleggen.


Mvg.

wil steeegemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2010 20:50

Re: Seats & Sofa`s is echt een waardeloze zaak.

Ongelezen bericht door wil steeegemans »

seat&sofas als ik deze naam maar hoort gaan mijn haren ervan staan.
mijn vader koopt van zijn laatse centen zijn laatse banken,ja bij de bovengenoemde zaak. Hij was dolblij maar helaas totdat ze de banken ophaalden.Leren banken een ervan was gescheurd!!!!! Geen probleem u krijgt een nieuwe. Ok welweer weken wachten maar dat is dan de moeite waard. Telefoon de banken staan gereed of hij eerst het wilde betalen. Alles gekontroleerd alles ok. GELUKKIG. Morgen brengen ze de banken afgeleverd WAT de kapotte bank hebben ze gegeven en dit alles voor de spotprijs van 2000 euro dit is nu SEAT EN SOFAS.

Gesloten