LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats en Sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
haas1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:58

Seats en Sofas

Ongelezen bericht door haas1 »

ik heb op 14 juli 2009 na een maand wachten mijn bankstel kunnen ophalen ook ik heb een duurder bankstel genomen met een betere bekleding.Ik had toen 2 katten en wilde niet te duur gaan aanbieding € 399 voor een 2 + 3 zits ik heb uiteindelijk € 650 betaald en nog een 3 zits in een ander kleur voor € 450
nog geen jaar later zakken de 3 zits bankstellen al door en kraken ze.Na gebeld te hebben moest ik een brief schrijven,op mijn eerste brief heb ik niets ontvangen, nu 3 dagen geleden weer een brief gestuurd ben benieuwd of ik hier wat op hoor.
Wat ik ook een schande vindt, dat als het een fabrieksfout is je zelf je bankstel moet gaan brengen.

TThijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010 21:04

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door TThijs »

HELAAS zelf bij Seats and Sofas een 2+3 zits uit de folder gekocht.
Ook met duurdere bekleding. Na 3 maanden helemaal doorgezakt. Nu al maanden in reparatie. Na 1e reparatie was de bank er nog slechter aan toe. Nog altijd niets dus... Hoofdkantoor reageert simpel niet op de klachtenbrief.. En met de bank, kun je fijn zelf terug naar de winkel... eigen vervoer dus!!! Zo een slechte winkel heb ik nog nooit meegemaakt! Flinke afrader dus.... En die verkooppraatjes als in de uitzending te zien, zijn in filiaal Heerlen precies het zelfde, zo uit de verkoopinstructies geleerd lijkt me zo! BAH wat voel ik me dom dat ik daar ooit iets gekocht heb!!

boesten29
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mei 2010 21:43

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door boesten29 »

ook wij zijn zo dom geweest om daar n 2,5 en 2 zits te kopen. en ook bij ons zaten we na 4 maanden bijna op de vloer. en ook wij kregen geen garantie of serieuze reaktie. een verkoper durfde zelfs te zeggen dat de prijs ernaar was. bah!!

ben dus erg blij dat dit bedrijf hier ook weereens verschijnt zodat de mensen kunnen lezen wat voor beleid ze daar hebben. de verkopers lopen de hele dag te ijsberen om mensen n bank aan te smeren maar klachten oplossen ho maar. hoop dat andere mensen er niet net als wij er niet intrappen en de "betere" bedrijven de verkoop gunnen. ik heb onze bank gesloopt om te kijken of ik m zelf kon opvullen en het leek echt n tweedehands romp te zijn.... kan er weer pissig van worden. bah bah :evil:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door sjoegel »

Hallo klagers,

Wanneer je seats en sofas intikt op google staat Tros Radar bijna bovenaan met honderden klachten over deze firma. Voordat U dure dingen koopt; eerst kijken naar de ervaringen van andere gebruikers !

boesten29
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mei 2010 21:43

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door boesten29 »

sjoegel schreef:Hallo klagers,

Wanneer je seats en sofas intikt op google staat Tros Radar bijna bovenaan met honderden klachten over deze firma. Voordat U dure dingen koopt; eerst kijken naar de ervaringen van andere gebruikers !
Hallo dat snappen wij ook wel maar zoals hun zichzelf verkopen en zo'n grote firma zijn op zulke mooie locaties zou je toch bij aan mogen nemen dat zoiets goed is. blijkbaar bestaan er genoeg domme mensen voor zo'n firma om te blijven bestaan

Janwilger
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2010 17:01

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door Janwilger »

Helaas hebben wij ook in Jan 2009 een 2 en een 3 zits gekocht bij seats en sofas de eerste 2 leveringen waren ze beschadigd en nu bij de laatste levering kraken en piepen ze tot en met. Zijn al bijna 1 1/2 jaar bezig hebben nu rechtshulp in geschakeld. Want geld willen ze niet terug geven. Terwijl er een duidelijke afspraak was gemaakt bij de laatste levering niet goed geld terug. Je moet erg veel geduld hebben, en service kennen ze ook niet. Nooit meer een bank van Seats en Sofas. Hoop dat we het nu redden met rechtshulp.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door sjoegel »

Rechtshulp doet niets. Die doen alleen wat met CBW aangesloten bedrijven. Seats en Sofas is dat niet. (ra, ra waarom ? :wink: ) Het is jullie woord tegen het hunne.

Keurvrouwtje
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2010 08:06

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door Keurvrouwtje »

Wij zagen in 2007 een erg mooi leer bankstel staan.
Dat was een bankstel die uitkwam op 2700 euro!
Maar omdat ik er zo verliefd op was en hem perse wilde hebben , heb ik hem gekocht.
De verkoper vertelde mij dat de bank bestond uit losse delen die je los kon bijkopen als je later nog eens wilde veranderen van uitbereiden van de bank.
Dat idee vond ik prachtig.
Een jaar later was de bank aan alle kanten doorgezakt, en al snel duidelijk was dat er gewoon katon onder het leer zat ipv hout of iets anders stevigs.
Dus als je iets duwt op de leuning dan voel je het katon inzakken/deuken en het komt niet meer terug omhoog.
Heb de bedrijfslijder van het filliaal toen gebeld en die vertelde mij dat ze geen enkele delen meer hadden zoals ze wel hadden gezegt bij de verkoop.
Verder kon ik overal naar fluiten.
Het schijnt daar dus normaal te zijn als iemand een bank koopt van 2700 euro dat die bank maar een jaar mee gaat.
De jaren ervoor had ik ook veel ellende meegemaakt met seats en sofa`s maar gaf ze nog een kans. Dat vertelde ik ook de verkoper die mij een korting gaf daarom.
Maar voor mij NOOIT meer seats en sofa`s!
De verkooptechniek vind ik ook erg agressief, je durft niet de winkel meer uit te lopen zonder een bank omdat ze je heel erg agresief benaderen en als je alsnog de winkel uitloopt komen ze nog je achterna gelopen naar de auto toe om je alsnog over te halen.
Ik heb het over filliaal Zevenaar.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door 16again »

Het schijnt daar dus normaal te zijn als iemand een bank koopt van 2700 euro dat die bank maar een jaar mee gaat.
Dat is dus niet normaal. Wettelijk gezien dient het product de eigenschappen te hebben die je er normalerwijs van mag verwachten. In dit geval spreekt ook de aankoopprijs mee. Voor 2700,- euro verwacht je een degelijk product te hebben.
Omdat S&S nergens bij is aangesloten kun je je recht niet halen bij geschillencommissie, en resteert alleen rechtsgang (al of niet met eigen advocaat).

Keurvrouwtje
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2010 08:06

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door Keurvrouwtje »

Dus het heeft geen enkele zin om er werk van te gaan maken met een dure advocaat.
En dat weten hun ook.
Voor mij nooit meer deze fout.

colly53
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mei 2010 16:20

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door colly53 »

Een paar maanden geleden een wezen kijken bij Seats & Sofas, wat me opviel was dat er een verkoper kwam die ons een bankstel wilde aansmeren voor de prijs van 3500 euro, na een paar minuten mocht het mee voor 2500 euro en uiteindelijk na een dik kwartier konden we het meenemen voor 1500 euro maar wel binnen 10 minuten beslissen ......................maar niet gedaan :D
Ben ik blij zeg dat we nee hebben gezegd, vond het ook een hele nare winkel, vervelende sfeer en opdringerige verkopers.

stofzuigertje

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet maar 1 tevreden klant....

Een makelaar had iets nodig voor een model woning en het moest er leuk uit zien en niets kosten.
Dus nooit gebruikt en na 2 maanden weggegeven aan student die na 2 jaar het alsnog bij huisvuil zette.

Dit is voor zover ik weet de enige keer dat een koper tevreden was over hun!

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door Chief »

stofzuigertje schreef:Ik weet maar 1 tevreden klant....
Dan ben ik de tweede maar ik moet ook bekennen dat wij niet het goedkoopste bankstel hebben van seats.
Het is mijn tweede al de eerste hebben wij gekocht in 1996 daar hebben wij zo'n 8 jaar mee gedaan, en niet omdat het versleten was maar we wilde iets anders. Tussendoor nog een ander gehad dit keer niet van seats en nu sinds twee jaar weer het seats bankstel.
Maar één ding weet ik nu wel in de prijsklasse waar ik het bankstel nu voor heb kan je ook gewoon slagen in een winkel waar je wat meer zekerheid heb.
Dus ook voor mij geen seats meer.

hvaerle
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2010 21:38

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door hvaerle »

hallo

wij bestelde in dec 2009 een lederen bankstel dat nog nieuw gemaakt moest worden in maleisie,zo zei de verkoper.
toen wij vroegen wat de levertijd was werd ons verteld ongeveer 8 a 9 weken en zou het in februari 2010 geleverd worden.
niet dus.ons bankstel hebben we op 22mei opgehaald en niet zonder problemen .toen we het uit gingen pakken zagen we meteen dat het bankstel gescheurd was op de hoeken bij het achterbord van de 3 zitter.
ook op de achterkant en iets meer uit het midden is zelfs het leer kaal en bijna door.wij hebben toen meten gebeld naar de vestiging in eindhoven en ons werd toen verteld dat we dinsdag (vandaag) terug moesten bellen en zou het wel worden opgelost.wij moeten 50 € betalen als iemand van hun komt kijken.omdat we op een bovenverdieping wonen hebben we een lift moeten inhuren om het bankstel naar boven te krijgen ,het kost ons handen vol geld.nu willen ze bij ses hebben dat we het bankstel weer terug brengen maar wie betaald de kosten van het liftje dan?
het is toch denk ik wel de schuld van ses en willen we absoluut niet opdraaien voor deze kosten .wat kunnen we hier aan doen. wie heeft er goede info voor me ..m vr gr

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door sjoegel »

wat kunnen we hier aan doen. wie heeft er goede info voor me
U kunt weinig anders dan een berg van rampspoed tegemoet zien. S&S is niet aangesloten bij de geschillencommissie. Wat had U kunnen doen ?

-Niet bij S&S kopen ! Heel Nederland weet dat hier kopen erg risicovol is. Dit Forum staat al vol met honderden klachten.

-Uitpakken van de banken voordat U betaalde.

Nu kunt U niets meer.

Mira77
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2010 14:24

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door Mira77 »

Ook wij zijn erin gestonken.
Helaas impulsief een bankstel gekocht welke nu kraakt en waar de stof niet mooi omheen zit.
Is de 1e en laatste keer dat wij daar wat hebben gekocht.
Volgende keer eerst op internet referenties lezen.

Johan van Dam
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:48

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door Johan van Dam »

Over het algemeen hoor je vrijwel alleen terechte klagers en onterechte zeuren op een forum als deze over de verschillende bedrijven. Natuurlijk zal het een volledig terecht zijn en het ander volledig onterecht. Logisch is wel dat een bedrijf als seats and sofas met duizenden klanten per jaar tientallen klachten heeft toch ??

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door lostlovey »

Vind het voor de mensen die er in stinken wel sneu, aan de andere kant, if it sounds to good to be true, it usually is. Goedkoop is duurkoop.

Persoonlijk koop ik echt nooit meer bij die zogenaamde prijsgiganten. Betaal liever wat meer voor de kwaliteit die ik ervan verwacht. Heb ruim 6 jaar geleden een 2,5- zits bank gekocht voor 1000 euro bij een plaatselijke kleine meubelwinkel. Na 6 jaar nog heel erg tevreden, geen doorgezakte zittingen, geen gepiep of gekraak, bank ziet er nog als nieuw uit ondanks dat ik twee katten hebben en de bank van stof is. De stof is uiteraard wel van een zwaardere en dus duurdere kwaliteit maar daarom zit ik ook nog steeds heerlijk en is mijn "dure" bank nog lang niet aan vervanging toe.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten brengt nu eenmaal risico's met zich mee.

boblol
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2010 12:40

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door boblol »

Hoi,
Kan iemand mij helpen, ik heb maar een kleine buget en in zit schuldhulp maar heb afgelopen zaterdag daar een bankstel gekocht voor 350,-de prijs is eigenlijk 595,- nu krijg ik gisteren een reclame folder in de bus en ziet het zelfde bankstel staan voor 249,- en daar krijg je nu een huishoudpakket. Nou is mijn vraag kan ik hier nog wat aan doen! Kunnen jullie mij op weg helpen

Groetjes van mij

Mira77
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2010 14:24

Re: Seats en Sofas

Ongelezen bericht door Mira77 »

Beste Boblol,

Wij hebben dat met onze bank ook gehad.
ik ben toen terug gegaan naar de winkel en daar vertelden ze mij dat de bank die in de folder stond een goedkopere stof soort was en wij hadden een duurdere stof (groep) erop.
Als ik jou was ging ik terug naar de winkel. Wie niet waagt wie niet wint zeg ik maar....

Succes.

Gesloten