LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] seat and sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
wini20
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2011 18:10

seat and sofas

Ongelezen bericht door wini20 »

Bank voor zoon gekocht bij seats. Verkoper loopt 10 keer naar zijn computer om te kijken hoeveel korting hij kon geven en de 11delige huishoudset kon er ook wel af voor 50 euro. Van 1000 euro naar 704 euro. Kom je thuis blijkt dat ding voor 555 te staan in hun folder te staan. Dit was niet vermeld door de heer verkoper. Ga je terug, krijg je te horen dat dit een set is meten duurdere bekleding en de gekochte bank veel duurder is. Je kunt nergens zien wat voor kwaliteit stof de set heeft Kunnen je iedere stof laten zien en zeggen dit is kwaliteit 1 of wat dan ook. Als je vraagt of je kunt anuleren, vragen ze 30 procent anuleringskosten. Heb tegen de verkoper gezegd dat ik een zaterdag voor hun deur ga staan en tegen de mensen zeg dat ze eesrst effe op het internet kijken voor ze een beslissing nemen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door crazyme »

Hopelijk is het zaterdag droog.

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door Jolen »

Als u eerst op internet had gekeken had u geen bank bij S&S gekocht.
Het is overigens heel gebruikelijk om de meeste voordelige stof te presenteren in advertenties, folders e.d. Dat doet iedereen

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sterker nog, vaak is de bank niet eens leverbaar in de prijs zoals geadverteerd. Of maar in 1 kleur poepbruin die niemand wil. Seat en sofas is al heel vaak op TV geweest vanwege deze misleidende praktijken. Het internet staat bol van de klachten. Je kunt moeilijk met droge ogen beweren dat je niet wist dat je belazerd zou worden.

magikeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2011 19:05

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door magikeven »

Wij hebben ook een bank gekocht bij SenS. Deze begin november gekocht en zaterdag opgehaald. Bij aankomst vroegen ze bij de balie hoe ik wilde betalen.....nou ik wil de bank graag eerst even zien. De eerste irritatie was een feit. Dus de bank ging weer naar achteren zodat we deze helemaal konden bekijken! Toen kwam het onderwerp de 11 delige set. We hebben idd een korting van 800 euro gehad maar ieder weldenkend mens weet dat er ondanks deze korting genoeg verdiend wordt.... Maar goed ons is niet gezegd korting betekent geen 11 delige set!De chagerijnige baliejuf die er al 10 jaar werkt zoals ze aangaf en meer dan onbeschoft was en daarbij inmiddels alle werknemers die aan het werk gearriveerd waren bij de balie, gaf meer dan onbeschoft aan dat zij dit alles aan mij uitgelegd zou hebben. Ik bleef erbij dat ze dit niet had gedaan. Boos en onbeschoft gaf ze aan deze discussie ga ik niet aan met u krijgt u krijgt uw cadeau.Prima dat was wat ik wilde! Eenmaal achter mochten we uit de doos 1 cadeau uitzoeken....not ik wil de hele set want bij ieder gekocht bankstel krijg je er een! Het is spul van niets maar het is principe dan moeten ze hun advertentie maar veranderen.Personeel stond bij ons vertrek allen bij de balie en staken niet onder stoelen of banken wat ze er allemaal van vonden. We hebben de bank en hij ziet er prima uit en of de kwaliteit goed is is afwachten. Maar ook voor ons 1 keer en noooooooooooooit meer!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door sephora30 »

S&S staat al jaren bekend om zijn slechte spul en service.
Als je dat nou nog niet weet heb je echt onder een steen geleefd :D

Daantje1977
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2010 23:42

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door Daantje1977 »

Ben in juni 2005 samen met mijn man en mijn moeder naar de SAS gegaan in Maassluis, we mochten een bankstel uitzoeken van haar als cadeau voor ons nieuwe huis.
Waren nog niet binnen en de verkopers vliegen om je oren, kon nog niet eens even rustig kijken.
Na een tijdje leuk bankstel gezien, 3 en 2 zitter, donkergroen leder , kwam op 1300 euro uit dus besloten om die te nemen maar dan wel een nieuwe en geen showroommodel.
Week later mochten we bankstel komen halen dus wij met aanhanger naar magazijn.
Bankstel stond helemaal ingepakt, gewoon plastic omheen gerold maar we wilden het eerst inspecteren voor we het meenamen, we hebben al te vaak onze neus gestoten met dat soort dingen.
Nadat het uitgepakt was zagen we allemaal glitters op de bank zitten en veel stof , het bleek het showroommodel te zijn waar we die week daarvoor in gezeten hadden, mijn moeder droeg die dag toevallig een shirt met glitters en die waren op de bank achtergebleven.
Uiteindelijk toch banken meegenomen en met veel moeite in huis gekregen en na een paar dagen begon de ellende.
De middelste zitting van de 3 zitter was helemaal doorgezakt en toen we verder gingen kijken zagen we dat het doek aan de onderkant gescheurd was precies het gedeelte van de middelste zitting.
Door het doek kon je naar de binnenkant kijken en daar zagen we dat de houten balken gebroken waren dus vandaar dat je wegzakte als je daar ging zitten.
SAS gebeld en alles verteld, we moesten de bank maar ff terug brengen want 1 x per week was de meubelmaker daar en die kon het dan repareren.
Echter konden we de bank niet zonder schade het huis uitkrijgen dus was voor ons geen optie om terug te gaan en we hadden ook geen aanhanger meer.
Besloten om de meubelmaker naar ons te laten komen maar moesten dan wel 50 euro betalen dus dat maar gedaan.
Daarna geen problemen meer gehad met bankstel, nog 5 jaar op gezeten en nu zijn we verhuisd en hebben bankstel achtergelaten voor nieuwe bewoners
(we wilden eens wat anders na 5 jaar) en die waren er erg blij mee en het bankstel zag er nog prima uit en zat nog goed dus waarom niet.
Maar wij kopen niet meer bij de SAS, hebben nu alles nieuwe meubels en bankstellen bij de Meubeldump gekocht in Vlaardingen, netjes geholpen, leuke kortingen gehad en gratis opslag gehad en alels netjes optijd bezorgd en geen klachten.

edwant
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2011 21:07

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door edwant »

10 maanden geleden een 3 plus 2 zits (leer)gekocht bij s&s

drie weken geleden zagen wij dat de laklaag los liet van het bankstel

het was licht bruin leer , na het loslaten van de laklaag werd het bankstel in eens wit.

we hebben gelijk gebeld nar s&s ,hup aanhanger je weet wel heen en weer
wat we wel hebben mee gehad , was een leen bankstel

vandaag ging de telefoon , ja je raad het al s&s aan de lijn

ze hadden er 3 experts bij gehaald die er onderling niet uit konden komen wat er aan de hand is.
ze staan voor een raadsel hoe de lak los kan laten
maar goed dat is niet mijn probleem

nu hadden ze een voorstel

bank wordt niet gemaakt (10 maanden oud)
ik kan van die bank 300 euro terug krijgen (let op)
moet ik wel bij hun een nieuwe kopen , doe ik dat niet

ben ik die 300 euro ook kwijt

en een kapot bankstel van 10 maanden oud
waar ze niet de oorzaak van weten , waarom de laklaag los laat.

dus staat met mijn rug tegen de muur


weet iemand een oplossing

mvg
ed

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door trebelski »

edwant schreef:
weet iemand een oplossing
ed
Nee, want die is er gewoon niet. Je komt er met seat and sofas nooit uit en als je die €300.- gebruikt om bij te leggen voor het volgende drama ben je verkeerd bezig. Neem je verlies en laat misschien een plaatselijke meubelmaker/stoffeerder nog eens kijken of er iets te redden is aan je bank.Een nare en vooral dure les en ""sorry dat ik dit moet zeggen"" als je jezelf vooraf beter had geïnformeerd ( het internet staat bomvol met klachten over seat and sofas ) had het zover niet hoeven komen, maar dat is helaas wijsheid achteraf.

edwant
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2011 21:07

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door edwant »

trebelski schreef:
edwant schreef:
weet iemand een oplossing
ed
Nee, want die is er gewoon niet. Je komt er met seat and sofas nooit uit en als je die €300.- gebruikt om bij te leggen voor het volgende drama ben je verkeerd bezig. Neem je verlies en laat misschien een plaatselijke meubelmaker/stoffeerder nog eens kijken of er iets te redden is aan je bank.Een nare en vooral dure les en ""sorry dat ik dit moet zeggen"" als je jezelf vooraf beter had geïnformeerd ( het internet staat bomvol met klachten over seat and sofas ) had het zover niet hoeven komen, maar dat is helaas wijsheid achteraf.

vandaag de telefoon

ze hebben weer overlegd

de uitslag is , moet langs komen om een nieuwe uit te zoeken.

dus we gaan voor uit

ik hou jullie op de hoogte


gretz

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ik denk dat ik mazzel heb of zo, 3 jaar geleden een bank gekocht bij deze firma. Echt geen enkel probleem met ze gehad. Bank is perfect,goede kwaliteit ben er nog elke dag blij mee

Microsoft
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:51

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door Microsoft »

wini20 schreef:Bank voor zoon gekocht bij seats. Verkoper loopt 10 keer naar zijn computer om te kijken hoeveel korting hij kon geven en de 11delige huishoudset kon er ook wel af voor 50 euro. Van 1000 euro naar 704 euro. Kom je thuis blijkt dat ding voor 555 te staan in hun folder te staan. Dit was niet vermeld door de heer verkoper. Ga je terug, krijg je te horen dat dit een set is meten duurdere bekleding en de gekochte bank veel duurder is. Je kunt nergens zien wat voor kwaliteit stof de set heeft Kunnen je iedere stof laten zien en zeggen dit is kwaliteit 1 of wat dan ook. Als je vraagt of je kunt anuleren, vragen ze 30 procent anuleringskosten. Heb tegen de verkoper gezegd dat ik een zaterdag voor hun deur ga staan en tegen de mensen zeg dat ze eesrst effe op het internet kijken voor ze een beslissing nemen
Helpt het om op een zaterdag voor de deur te staan ?? :oops:

Ik wil een keer gaan barbecuen met vrienden , lekker gezellig toch , mischien met een tentje met leuke teksten erop :lol: :lol: :lol: :lol:

alfatrion
Berichten: 21909
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door alfatrion »

edwant schreef:nu hadden ze een voorstel

bank wordt niet gemaakt (10 maanden oud)
ik kan van die bank 300 euro terug krijgen (let op)
moet ik wel bij hun een nieuwe kopen , doe ik dat niet

ben ik die 300 euro ook kwijt

en een kapot bankstel van 10 maanden oud
waar ze niet de oorzaak van weten , waarom de laklaag los laat.

dus staat met mijn rug tegen de muur
Jeetje, wat onbeschoft. Bij een tien maanden oude bank ligt de bewijslast wel bij de consument, maar deze bank is heel duidelijk ondeugdelijk. Op grond van de wet heb je daarom recht op kosteloos herstel of vervanging.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Vanmiddag: Seats and Sofa's Heerlen-Woonboulevard.

Ik had de folder gekregen, waarin de koper beloofd wordt dat bij ELK bankstel (er stond nergens een minimale prijs bij vermeld) een Tablet wordt weggegeven met een beeldscherm van 10 inch. Voorwaar geen gekke maat. Al is het dus geen I-pad, maar dat werd ook nergens gezegd.

Ik informeerde terloops naar de aanbieding. Meneer de gladde verkoper sprong meteen in de verdediging, en zegt:

U snapt toch zeker wel dat dit alleen maar een lokkertje is, en dat we die echt niet bij elk bankstel kunnen weggeven he? Houden we niets meer over.

Ik meteen: "eh, het staat anders wel zo in de folder, geen enkele beperking, geen bijkomende verpliching, geen abonnement, geen verborgen kosten''.

Nee, mijnheer, dat heeft u verkeerd gelezen, het is alleen maar een lokkertje, dat zei ik u al.

Nou, gladjanus van Seat's and Sofa's uit Heerlen, het is in dat geval wel misleiding, en dat is op zijn zachtst gezegd niet netjes.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door flepp »

Ik zou er nog geen stoelpoot kopen, wat ik niet snapt dat zo bedrijf nog altijd bestaat ondanks de slechte naam, zijn zij zo slim of de ander zo dom om in Louis van Gaal term te spreken..

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Laat ik het zo zeggen: ik heb sinds 2008 een prima bankstel, en heb er helemaal geen nodig. Het ging me er dus echt alleen maar om, om te kijken hoe ze op de aanbieding in de folder zouden reageren.

Precies zoals ik verwachtte. Geen haar op mijn hoofd die erover peinst om er echt iets te kopen, geen bankstel, geen stoelpoot, geen stoelpootschroefje.

Bij Mediamarkt zouden ze zeggen: ''uitstekende keuze mijnheer, ik heb hem zelf thuis ook''.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door crazyme »

bodejosm43 schreef:Vanmiddag: Seats and Sofa's Heerlen-Woonboulevard.

Ik had de folder gekregen, waarin de koper beloofd wordt dat bij ELK bankstel (er stond nergens een minimale prijs bij vermeld) een Tablet wordt weggegeven met een beeldscherm van 10 inch. Voorwaar geen gekke maat. Al is het dus geen I-pad, maar dat werd ook nergens gezegd.

Ik informeerde terloops naar de aanbieding. Meneer de gladde verkoper sprong meteen in de verdediging, en zegt:

U snapt toch zeker wel dat dit alleen maar een lokkertje is, en dat we die echt niet bij elk bankstel kunnen weggeven he? Houden we niets meer over.

Ik meteen: "eh, het staat anders wel zo in de folder, geen enkele beperking, geen bijkomende verpliching, geen abonnement, geen verborgen kosten''.

Nee, mijnheer, dat heeft u verkeerd gelezen, het is alleen maar een lokkertje, dat zei ik u al.

Nou, gladjanus van Seat's and Sofa's uit Heerlen, het is in dat geval wel misleiding, en dat is op zijn zachtst gezegd niet netjes.
Leuk onderwerp voor de uitzending.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door Emmy75 »

crazyme schreef:Leuk onderwerp voor de uitzending.
Zoek eens tussen de oude uitzendingen.
De praktijken van Seats en Sofa's zijn op 17-5-2010 al eens aan bod geweest bij Radar. :mrgreen:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Met andere woorden: die glibbers van Seat's and Sofa's hebben van die uitzending totaal niets geleerd, en gaan nog steeds op de oude voet verder.

Het enige dat je ertegen kunt doen, is ze blijven bestoken met vragen over die aanbiedingen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: seat and sofas

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bodejosm43 schreef:Met andere woorden: die glibbers van Seat's and Sofa's hebben van die uitzending totaal niets geleerd, en gaan nog steeds op de oude voet verder.

Het enige dat je ertegen kunt doen, is ze blijven bestoken met vragen over die aanbiedingen.
Je kunt natuurlijk ook een bank elders kopen. Winkels genoeg toch? :mrgreen:

Gesloten