LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

dit is zelfs iets voor de schrijver van het blog waar we het eerder over hadden,
je levert een matras van een bedrijf wat niet meer bestaat en als er strond aan de knikker komt geef je niet thuis

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Leg het hem voor als een suggestie voor een nieuwe artikel. Je mag mijn samenvatting gebruik m.b.t. de standpunten van de verkoper. Hieruit moeten dan uiteraard wel mijn persoonlijke opvattingen worden verwijderd ivm de objectiveit.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

dick1201 schreef:p.s. tennis,
vraag de gedupeerde eerst zelf over hoe het zit, voordat je zoiets plaats.
Ik krijg nu het gevoel dat jij mij zit aan te vallen
In feite wil ik hier niet meer reageren, maar lees eens mijn berichten van begin, hoe ik op jouw heb gereageerd.
Dit noem ik niet aanvallen,jij wel?
Jij verkondigt hier iets, wat ik helaas niet kan geloven, dat je na 5 jaar pas ziet dat je de verkeerde matras hebt.
Wij hebben ook een waterbed en de matras wordt zeker 4 keer per jaar schoon gemaakt, met de geleverde vloeistof.
Dus 5 jaar lang hebben jullie niet opgemerkt, dat het een verkeerde matras was!
Mag ik dat dan niet verdacht/onzinnig vinden?
Dan nog, heb ik het bedrijf gevraagd, om deze klachten op te lossen, niet meer en niet minder.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

borgg schreef:Ik heb Aqua Comfort om het e-mailadres van tennis gevraagd 8)

En tenslotte voor deze trol nog mijn email adres:
[email protected]

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

ik was jong en naief denk ik,
ik ging er van uit dat wat geleverd goed was.
Pas nadat het stuk ging en ik ging bellen bleek dat het helemaal niet goed
was en dat het nooit goed was geweest.
Ik ben natuurlijk niet alwetend, en weet lang niet van alles alles af, dus soms schieten er dingen langs me heen waarvan ik totaal geen weet heb.
Dus ik heb inderdaad in die 5 jaar, waarin ik de matras regelmatig schoon maakte en waarin hem regelmatig ontluchte nooit het idee gehad van, hee dit is een verkeerde matras.

Soms blijkt maar weer dat het vertrouwen heel erg hard beschaamd kan worden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tennis schreef: Dan nog, heb ik het bedrijf gevraagd, om deze klachten op te lossen, niet meer en niet minder.
Dat zal TS zelf waarschijnlijk ook wel kunnen

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

dick1201 schreef:ik was jong en naief denk ik,
ik ging er van uit dat wat geleverd goed was.

Pas nadat het stuk ging en ik ging bellen bleek dat het helemaal niet goed
was en dat het nooit goed was geweest.
Ik ben natuurlijk niet alwetend, en weet lang niet van alles alles af, dus soms schieten er dingen langs me heen waarvan ik totaal geen weet heb.
Dus ik heb inderdaad in die 5 jaar, waarin ik de matras regelmatig schoon maakte en waarin hem regelmatig ontluchte nooit het idee gehad van, hee dit is een verkeerde matras.

Soms blijkt maar weer dat het vertrouwen heel erg hard beschaamd kan worden.
Het kan, en ik veroordeel jouw ook niet, maar als jij mijn postings leest, dan zie je, dat ik niet zo snel met de rest hier op het forum eens ben.
Je kunt ook zeggen, een gebrand kind schuwt het vuur, en daardoor ben ik misschien wat alerter als sommige hier.
Valt vaak in het verkeerde keelgat, maar daar kan ik mee leven!
Succes met de verdere afhandeling!

Aanvulling
Dat zie jij weer aan het bericht van een stokster boven mijn bericht!

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

ff opnieuw omdat de discussie wel erg veel verschillende kanten op gaat

Wij kochten in maart 2005 een waterbed van 3500 euro, hierin wilde we een
matras van stretch top van 1350 euro. niet bepaald een waterbedconcurent bed en omdat we ook wat linnengoed en een dekbed kochten kregen we over het totaal de korting van 5%
Dus moesten we voor het bed met matras alleen al 4620 euro betalen, op een totale factuur van 5375 euro

Op 18/8/2005 is het bed geleverd en gemonteerd, voor zo ver geen probleem.
alleen nu in april 2011 werd het nat op de matras, zodanig dat we er niet meer op konden slapen, en na enig onderzoek bleken er redelijk wat scheurtjes aan de zijkant te zitten, het bed was dus lek.

Als goed vertrouwende consument belde en mailde ik naar de leverancier die mij vertelde dat het wel heel erg raar was dat ik dat bed in 2005 had gekocht, waarschijnlijk omdat de leverancier toen al failliet was.

Ik kreeg hierop een mailtje van hem, wat enige berichten terug te lezen is dat ik inderdaad een stretch top matras had moeten krijgen, en dat die eigenlijk niet lek konden raken. Groot was zijn en mijn verbazing toen het bleek dat ik niet de juiste matras had gehad, er was schijnbaar een wisseling geweest in de matrassen. Zijn fout, en niet de mijne.

Omdat ik ook een onderhoudscontract ben hen had, vroeg ik een offerte voor een nieuwe matras omdat we toch op bed willen slapen, op een luchtbedje voor je bed liggen is ook niet alles.
Ik kreeg inderdaad een offerte waarin niets extra was opgenomen om zijn fout te herstellen, het feit dat hij een verkeerde matras had geleverd deed hem niks, na zoveel tijd wilde hij er niets mee doen.

Al met al voel ik me persoonlijk bedrogen door deze mensen, en hoe meer info ik inwin, des te erger dit gevoel wordt.
Dit alles spreekt zijn eigen info op zijn site tegen.

Hierna kwam Tennis, die zomaar contact met de leverancier heeft gezocht met een antwoord van de leverancier, waarin zomaar een telefoontje van meer dan 5 jaar geleden wordt opgevoerd, en waar ik me niks van kan herinneren. Het is wel jammer dat het zo is gegaan, zijn archief kan hij nu manipuleren op iedere manier die hem schikt.

Het enige wat ik wilde was een vergoeding voor de schade die ik nu lijd, en dat is meer dan 1000 euro.

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

en wat ben ik dan in dit geheel?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

dick1201 schreef:en wat ben ik dan in dit geheel?
Ik zou nog een keer reageren.
Zoals je zelf aangeeft, ben jij jong (geweest) en geen ervaring.
Dus heeft het bedrijf, jouw een watermatras geleverd, welk niet volgens jou, besteld was.
Na 5 jaar , is deze stuk, en jouw valt op, dat het de verkeerde is.
Vraagje:
Je koopt een keuken met een koelkast, en na 5 jaar valt het jouw op, dat dit het verkeerde toestel is !
Wat verwacht je dan op een topic voor een antwoord?

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

ik verwachte in dit geval enige coulance van de leverancier, gewoon een korting op een nieuwe matras ter hoogte van het bedrag wat ik in eerste instantie teveel heb betaald, dat lijkt me namelijk wel heel erg redelijk
En van het forum hier, ik hoopte dat er mensen waren die tegen soortgelijke problemen zijn opgelopen en dan horen hoe het met hen was vergaan

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

dick1201 schreef:ik verwachte in dit geval enige coulance van de leverancier, gewoon een korting op een nieuwe matras ter hoogte van het bedrag wat ik in eerste instantie teveel heb betaald, dat lijkt me namelijk wel heel erg redelijk
En van het forum hier, ik hoopte dat er mensen waren die tegen soortgelijke problemen zijn opgelopen en dan horen hoe het met hen was vergaan

Precies, exact en rest my case !

Teveel betaald verrekenen met nieuwe aankoop.....et voila..... beide partijen tevreden.

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

antwoord van Aqua comfort per mail,
dit wil jullie niet onthouden

Als u de offerte goed leest, ziet u dat wij u inderdaad 15% korting hebben verleend. Destijds zijn we met elkaar overeengekomen dat we een Waterbed met toebehoren zouden leveren voor een bedrag van
Euro. 5375,00. Daar kunt u nu na 5,5 jaar niet meer op terug komen. Het hoe en waarom van de matrraswissel heb niet kunnen achterhalen. Mischien is e.e.a. wel met de 5% korting verrekend.

Met vriendelijke groet.

erg leuk, zij zijn fout en zoeken excusses maar zijn niet bereid iets te doen
denk dat een rechtzaak het enige is dat me nu nog rest

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

hoe moet ik dat opvatten borg?

nog even terug op het mailtje van aqua comfort via tennis

Ik koop een bed in de hoogste prijscatagorie, met alles er op en er aan.
Omdat we ook beddegoed en een dekbed kopen krijgen we de giga korting van 5%
en dan zou ik per telefoon hebben staan juichen omdat ik een mindere matras zou krijgen en hier minder voor zou betalen, want het is nooit een korting als je een matras die 500 euro minder kost krijgt voor 370 euro minder.
rare gedachtenkronkel

dick

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door rattaplan »

Aqua comfort breek me de bek niet open. Zo'n 8 jaar geleden mee in aanraking geweest. Echt waar ik kan er nu nog kwaad over worden. Wat een firma list en bedrog is dat zeg!!!

Als ik mijn verhaal hier neer moet zetten ben ik denk ik wel een paar uurtjes bezig.

De eigenaar (als het nog steeds dezelfde kerel is, klinkt wel omdat hij nog steeds samen met zijn vrouw de boel runt) is niet helemaal 100% in orde. Ik heb toen meegekregen dat hij met een klant op de vuist is gegaan om een pomp van 35 euro. Een aanvaring destijds tussen hem en mijzelf heeft er ook niet ver vanaf gestaan.

ok even kort mijn verhaal:
Langeweest voor orientatie voor een waterbed en moet zegge dat we de eerste keer goed zijn geholpen door zijn vrouw.
offerte opgemaakt en we zouden in de loop van de week hierop terug komen. Zogezegd zogedaan. Komen we echter een paar dagen later terug, is hij aanwezig ipv zijn vrouw. Hij pakt de offerte erbij en wij zeggen dat we ermee akkoord gaan. Hij gaat de boel narekenen en komt op een hoger bedrag uit dan zijn vrouw. Wij vragen hoe dat kan. Hij snapt het zelf ook niet, maar gaat op een gegeven moment achterover zittern en gooit de offerte naar ons toe en zeg take it or leave it. Ik sta op het puntg om weg te gaan echter mijn vrouw wilde toch kopen omdat ze aan de ene kant goed geholpen was door zijn vrouw en anderzijds geen zin had om weer opnieuw op zoek te gaan naar een nieuw bed. Toch maar besloten om te kopen.

De weken verstrijken en de afgespoken levertijd wordt overschreden. Maargoed uiteindelijk is het bed binnen en wordt geinstalleerd. De boel is netjes neergezetm alleen de bedomranding ontbreekt. Deze wordt nog nageleverd.
Einderlijk de bedomranding is binnen. Hij komt langs om hem te monteren. Haalt hem uit de verpakking en wil de boel gaan vastschroeven. Ik zeg "Ho wacht even dit is niet de juiste kleur". Jawel hoor zegt hij. Ik geef aan dat wij samen met hem maar ook zijn vrouw duidelijk hebben aangeven welke kleur we wilden hebben. Dit hebben we op 3 manieren gedaan. 1. Bedkleur aangewezen op een showroombed. 2, kleurenstaat en 3. in een folder.
De kleur is overigens donkerbruin kersen. En niet zoals geleverd was beuken met een rode gloed erdoorheen.

Nou meneer was op zijn teentjes getrapt en pakte kwaad de losse spullen bijelkaar en stormde het huis uit, Ik nog als lulletje rozenwater er verbaasd achteraan gelopen en gevraagd hoe nu verder. Hij mompelde alleen iets over een creditfactuur.

Mijn vrouw en ik netjes de volgende dag naar de winkel toeggegaan om te overleggen. Worden we door hem de deur gewezen dat we niet meer welkom zijn en dat we niet voor rede vatbaar zijn. Hij zou al een brief naar ons hebben opgestuurd.

Krijgen we inderdaad een brief binnen met een credit erop. Echter wel na aftrek van voorrijkosten, afminsitratiekosten etc.
Ofwel wij hadden de keus of de door hun foutief bestelde omranding accepteren of niet accepteren maar er wel voor betalen.

Wij via een jurist op het werk een brief laten opstellen. Deze werd echter door AquaComfort niet serieus genomen. En er werd gedreigd met juridische stappen. Wij hebben het mede op advies van de jurist niet verder aangedurft (en gewild) om dit voor de rechter te brengen. Er was op de koopbon alleen aangegeven dat het een keren omranding betrof, er stonden geen kleurcodes op vermeld. Hij heeft ook een kersen omranding geleverd. Alleen niet de juiste kleur.

De manier echter hoe vooral deze meneer met klanten en klachten omgaat is verbazingwekkend.

Ik zie dat ze nu trouwens in Wehl zitten. Hiervoor in Elst en daarvoor in Arnhem. Tja als je op deze manier zaken doet hou je het ook niet lang vol op dezelfde locatie.

Zo ben blij dat ik het nog een keer van me af heb kunnen schrijven hehe :lol:

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door 16again »

Als u de offerte goed leest, ziet u dat wij u inderdaad 15% korting hebben verleend........ Mischien is e.e.a. wel met de 5% korting verrekend.
Korting betekent niet dat iets anders geleverd mag worden! De hamvraag is hier nog steeds niet beantwoord: wat staat er op de overeenkomst, en is deze volledig betaald?

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door stap50per »

tennis schreef:Dat het verkeerde bed is geleverd, moet jij natuurlijk kunnen aantonen.

Maar een optie om te plakken is niet zo moeilijk, misschien om dan even weer gebruik van het bed te kunnen maken.
Reparatie set voor waterbedden kost @ 9,95!
9,95?????? ik heb al verschillende keren een gratis reparatiesetje geleverd gekregen van atlantic wijchen
en wij hebben al tig keren het waterbed geplakt werkt prima en zo gedaan

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

stap50per schreef:
tennis schreef:Dat het verkeerde bed is geleverd, moet jij natuurlijk kunnen aantonen.

Maar een optie om te plakken is niet zo moeilijk, misschien om dan even weer gebruik van het bed te kunnen maken.
Reparatie set voor waterbedden kost @ 9,95!
9,95?????? ik heb al verschillende keren een gratis reparatiesetje geleverd gekregen van atlantic wijchen
en wij hebben al tig keren het waterbed geplakt werkt prima en zo gedaan

Tig keer het waterbed geplakt ?? Heb in verleden ook een waterbed gehad en vele jaren plezier van gehad maar nog nooit hoeven te plakken.
Goeie kwaliteit als je tig keer moet plakken...... :?

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door stap50per »

Teunbosseman schreef:
stap50per schreef:
tennis schreef:Dat het verkeerde bed is geleverd, moet jij natuurlijk kunnen aantonen.

Maar een optie om te plakken is niet zo moeilijk, misschien om dan even weer gebruik van het bed te kunnen maken.
Reparatie set voor waterbedden kost @ 9,95!
9,95?????? ik heb al verschillende keren een gratis reparatiesetje geleverd gekregen van atlantic wijchen
en wij hebben al tig keren het waterbed geplakt werkt prima en zo gedaan

Tig keer het waterbed geplakt ?? Heb in verleden ook een waterbed gehad en vele jaren plezier van gehad maar nog nooit hoeven te plakken.
Goeie kwaliteit als je tig keer moet plakken...... :?
is al 12 jaar oud .......dus vind ik het niet vreemd dat er hele kleine scheurtjes optreden

en zolang als we het zo op kunnen lossen komt er nog geen nieuw

Gesloten