Pagina 1 van 1

prominent

Geplaatst: 13 mei 2011 23:08
door pele
Ook ik heb door mijn ouders kennisgemaakt met Prominent.Ze zijn 88 en 90 jaar oud en zonder dat wij het wisten contact opgenomen met Prominent. Ze wilden graag een stoel waarvan het voetgedeelte omhoog kon en iets om makkelijker op te staan. Er kwam een hele aardige meneer met een stoel met diverse motortjes en snufjes. Maar het enige dat zij wilden was een makkelijke stoel voor een leuke prijs. Wat er precies besproken is weet ik niet, mijn ouders blijven volhouden dat ze een stoel wilden met het voetgedeelte welke omhoog kon en misschien een stopgedeelte. Afijn de stoel kwam en wat bleek als je het voetgedeelte omhoog laat komen gaat ook het ruggedeelte omlaag. Dus je kan alleen liggend met de voetensteun omhoog. Ook zat er een harde lendesteun in de rug. Zij hebben gelijk gebeld en gezegd dat ze dit niet wilden, maar toen was die aardige meneer moeilijk te bereiken. Eindelijk na weken volhouden kregen zij die meneer te pakken en zijn ze naar een winkel geweest van Prominent. Daar konden zij een nieuwe stoel uitzoeken maar wel met een flinke bijbetaling. Dat was dus niet de bedoeling. Dus zijn ze maar weer naar huis gegaan. En toen hoorden ij het verhaal pas. Dus ik maar eens bellenmet die aardige meneer, ou hij kan heel goed praten dat moet ik toegeven. In ieder geval kan hij niets meer betekenen, behalve als ze een andere duurdere stoel uitzoeken, het mocht zelfs op afbetaling, ja hoor op die leeftijd.Dus ondanks dat je direct belt na leverinbg dat het dit helemaal iet is, houden ze je eerst een lange tijd aan het lijntje om je vervolgens te laten barsten. Hoe kun je in godsnaam een stoel aan ouderen verkopen zonder te kunnen proefzitten en dergelijke.Voorlopig staat die stoel ongebruikt in de kamer, hij zit niet lekker en kostte ze dus ruijm 1000 euro. iemand tips wat ik verder kan ondernemen om ze te helpen, prominenet laat ze barsten das een ding wat zeker is.

Re: prominent

Geplaatst: 16 mei 2011 21:37
door eooms
Geachte heer / mevrouw,
Helaas heeft u een minder goede ervaring met Prominent.
Als hoofd klantenservice zou ik graag met u in contact willen komen.
Ik verzoek u vriendelijk mij een e-mail te sturen naar [email protected] zodat ik met u contact kan opnemen. We kunnen dan met elkaar bespreken wat er volgens u niet goed is gegaan en proberen uw klacht op te lossen.
Met vriendelijke groet,
E.J. Ooms

Re: prominent

Geplaatst: 16 mei 2011 22:29
door crazyme
eooms schreef:Geachte heer / mevrouw,
Helaas heeft u een minder goede ervaring met Prominent.
Als hoofd klantenservice zou ik graag met u in contact willen komen.
Ik verzoek u vriendelijk mij een e-mail te sturen naar [email protected] zodat ik met u contact kan opnemen. We kunnen dan met elkaar bespreken wat er volgens u niet goed is gegaan en proberen uw klacht op te lossen.
Met vriendelijke groet,
E.J. Ooms
Misschien kunt u hier ook uitleggen waarom uw leeftijdsdiscriminate legaal is ?

Re: prominent

Geplaatst: 17 mei 2011 09:12
door winter
Zojuist het formulier ingevuld op https://www.discriminatie.nl/meld-discr ... nformulier

De bedoelde leeftijdsactie is discriminator van karakter en derhalve niet toegestaan.

Reactie op de topicstarter; Helaas werken veel bedrijven die ouderen als doelgroep hebben op deze wijze. Ouderen zouden goed gewaarschuwd moeten worden tegen gladde verkopers. Of het nu meubelen, reisjes, of trapliften betreft.
Veel gehoorde opendeur verkoop argumenten; "op uw gezondheid moet U niet bezuinigen". Als de kinderen erbij zijn; "U wilt toch ook dat uw ouders het goed hebben in hun laatste jaren ? ".

Re: prominent

Geplaatst: 18 mei 2011 16:14
door pele
Gister contact gehad met de heer Ooms van Prominent. Ik mag wel zeggen dat we tot een hele goede oplossing zijn gekomen. Mijn ouders waren heel blij dit dit nu opgelost is. Over 8 tot 10 weken komt er een andere stoel, en tot die tijd een leenstoel van het zelfde model, zonder extra kosten. Omdat dit forum door veel mensen gelezen wordt, wilde ik toch laten weten dat het naar tevredenheid is door Prominent

Pele

Re: prominent

Geplaatst: 18 mei 2011 19:20
door crazyme
Misschien dat mijnheer ooms dan ook antwoord kan geven op mijn vraag over leeftijdsdiscriminatie ?

Re: prominent

Geplaatst: 19 mei 2011 15:13
door rozemarijntje
hier staat ergens zo'n topic precies het zelfde verhaal??
maar dan van een tijd terug,zoek er eens op....

Re: prominent

Geplaatst: 19 mei 2011 15:15
door crazyme
rozemarijntje schreef:hier staat ergens zo'n topic precies het zelfde verhaal??
maar dan van een tijd terug,zoek er eens op....
Prominent komt wel heel vaak voor op dit forum, dat is waar. Maar het vraagstuk omtrent de leeftijdsdiscriminatie gaat men kennelijk uit de weg !

Re: prominent

Geplaatst: 19 mei 2011 15:21
door rozemarijntje
je bedoelt dan pele?
het bedrijf doet dat misschien wel bij iedereen die ze in de maling nemen...
ik zie het in heel wat boekjes staan,pas nog in de kampioen..en het enige wat ik dan kan denken...never nooit...

Re: prominent

Geplaatst: 15 jun 2012 18:28
door vandehoef
Tuurlijk komen ze met een goede oplossing de inkoop van die fauteuil is dan ook -80% van de verkoopprijs.

Re: prominent

Geplaatst: 09 sep 2013 21:19
door pele
Pele[/quote]
pele schreef:Ook ik heb door mijn ouders kennisgemaakt met Prominent.Ze zijn 88 en 90 jaar oud en zonder dat wij het wisten contact opgenomen met Prominent. Ze wilden graag een stoel waarvan het voetgedeelte omhoog kon en iets om makkelijker op te staan. Er kwam een hele aardige meneer met een stoel met diverse motortjes en snufjes. Maar het enige dat zij wilden was een makkelijke stoel voor een leuke prijs. Wat er precies besproken is weet ik niet, mijn ouders blijven volhouden dat ze een stoel wilden met het voetgedeelte welke omhoog kon en misschien een stopgedeelte. Afijn de stoel kwam en wat bleek als je het voetgedeelte omhoog laat komen gaat ook het ruggedeelte omlaag. Dus je kan alleen liggend met de voetensteun omhoog. Ook zat er een harde lendesteun in de rug. Zij hebben gelijk gebeld en gezegd dat ze dit niet wilden, maar toen was die aardige meneer moeilijk te bereiken. Eindelijk na weken volhouden kregen zij die meneer te pakken en zijn ze naar een winkel geweest van Prominent. Daar konden zij een nieuwe stoel uitzoeken maar wel met een flinke bijbetaling. Dat was dus niet de bedoeling. Dus zijn ze maar weer naar huis gegaan. En toen hoorden ij het verhaal pas. Dus ik maar eens bellenmet die aardige meneer, ou hij kan heel goed praten dat moet ik toegeven. In ieder geval kan hij niets meer betekenen, behalve als ze een andere duurdere stoel uitzoeken, het mocht zelfs op afbetaling, ja hoor op die leeftijd.Dus ondanks dat je direct belt na leverinbg dat het dit helemaal iet is, houden ze je eerst een lange tijd aan het lijntje om je vervolgens te laten barsten. Hoe kun je in godsnaam een stoel aan ouderen verkopen zonder te kunnen proefzitten en dergelijke.Voorlopig staat die stoel ongebruikt in de kamer, hij zit niet lekker en kostte ze dus ruijm 1000 euro. iemand tips wat ik verder kan ondernemen om ze te helpen, prominenet laat ze barsten das een ding wat zeker is.
pele schreef:Gister contact gehad met de heer Ooms van Prominent. Ik mag wel zeggen dat we tot een hele goede oplossing zijn gekomen. Mijn ouders waren heel blij dit dit nu opgelost is. Over 8 tot 10 weken komt er een andere stoel, en tot die tijd een leenstoel van het zelfde model, zonder extra kosten. Omdat dit forum door veel mensen gelezen wordt, wilde ik toch laten weten dat het naar tevredenheid is door Prominent

Helaas, waren ze eerst zo blij, ze kregen een stoel wel ter waarde van 2000 euro. Alleen jammer dat hij in die 2 jaar al 5 keer kapot is gegaan. De laatste keer kon hij niet ter plaatse gemaakt worden, zou dus opgehaald worden. Mijn vader ondertussen 92 jaar is afhankelijk van die stoel. Hij kreeg dus een leenstoel. Na een paar dagen werden ze gebeld, de stoel was klaar kosten 500 euro. Nadat mijn moeder zei dat ze dat niet ging betalen kon er nog wel iets van de prijs af, 350 euro zou de rekening dan zijn. Ze heeft wederom aan de telefoon gezegd dat ze dit niet zou betalen. Per post kwam de factuur en daar stonden weer andere bedragen op. Hun hulp heeft toen gebeld, een half uur in de wacht gestaan, maar niet veel wijzer geworden. Waarom bellen ze niet eerst van we weten wat er kapot is maar de kosten zijn zo veel, waarom kunnen er ineens bedragen af. Ik denk dat ik maar weer eens contact op moet nemen met die "aardige" meneer Ooms. Ohw ja in hun folder staat ook nog jarenlang garantie pppfffffff

Re: prominent

Geplaatst: 09 sep 2013 22:02
door devious
Nu moet je niet gelijk doen alsof er 10 jaar garantie op zit.
Garantie is iets dat eens ophoudt. En een reparatie kost nu eenmaal wat. Dat is bij je auto ook zo, en bij je fiets...