LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jysk

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
silviavdstar
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2011 07:18

Jysk

Ongelezen bericht door silviavdstar »

20 mei een bank besteld en betaald. 24 mei wegens persoonlijke redenenen de bank moeten anuleren. Ik krijg geen geld terug maar een tegoed bon. Weet iemand hoe ik het kan regelen dat ik wel mijn geld terug krijg.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Jysk

Ongelezen bericht door crazyme »

Heel lief vragen?

Je hebt er geen recht op. Koop=koop

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Jysk

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens de kleine lettertjes kost dit meestal 30% van de koopsom.
Coulant dat de ondernemer hiervoor een tegoedbon wil geven.

Indien je volledig betaald hebt, heb je wel recht op 70% koopsom terug, en hoef je geen tegoedbon te accepteren.

Indien je niet in een winkel maar via internet besteld hebt, dan heb zelfs recht op gehele bedrag terug

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Jysk

Ongelezen bericht door mihoen »

je kunt dus kiezen uit 2 dingen:

70% als geld retour

of 100% via een tegoedbon

koop=koop helaas voor jou. je kunt vragen om coulance maar men is niet verplicht daar op in te gaan. jysk is een ongezellige discounter en werkt op een soortgelijke manier als action, die gaan ook zo met retouren om

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Jysk

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dit staat er op de website van Jysk :
Ruilen kan altijd indien het artikel in de originele verpakking zit, in goede staat is en deel uitmaakt van ons lopende assortiment. Wij vervangen het artikel graag voor een ander artikel. Indien u het artikel wilt retourneren krijgt u van ons een tegoedbon ter waarde van het bedrag op de aankoopbon.
Dit is ook aangeboden.

Het in rekening brengen van 30% van de kosten als annuleringsvergoeding is wel gebruikelijk binnen de woonbranche, maar is geen wet.

Op de website van Jysk staat nergens vermeldt dat je kunt annuleren, en ook staat er niet vermeld dat ze lid zijn van een branch-organisatie, waarbij een eventuele annuleringsvergoeding centraal is beschreven.

Door het ontbreken van deze nadere bepalingen wordt de algemene regel van kracht dat bij een annulering de ondernemer zijn gemaakte kosten in rekening mag brengen. Dit kan minder zijn dan 30%, maar ook veel meer.

Als je niet met de tegoedbonnen kunt leven , kun je de ondernemer vragen naar de vergoeding voor het annuleren.

Het volledige bedrag terugkrijgen, is een gunst, en hier kun je geen rechten op doen gelden

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Jysk

Ongelezen bericht door mihoen »

niemand weet welke reden je hebt om de bestelling te anuleren. maar het betekend wel dat je in dit geval je verlies moeten nemen. anders is zaken doen tussen jou en jysk gewoon geen optie de volgende keer

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Jysk

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Helaas koop=koop. Persoonlijke redenen kan ook zijn dat je ergens anders iets hebt gekocht.

dubbelpp
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2011 18:18

Re: Jysk

Ongelezen bericht door dubbelpp »

Ik meende laatst nog te hebben gezien dat het bedrijf het bedrag terug moet geven als dit binnen het termijn van terugbrengen valt.

het bedrijf mag dan daarvoor niet een tegoedbon geven, omdat dit de vrije keus van winkel ontnomen wordt.

is volgens mijn binnen 14 dagen inleveren en moet altijd kunnen. Waar staat het trouwens dat er dan maar 70% teruggegeven hoeft te worden?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Jysk

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik meende laatst nog te hebben gezien dat het bedrijf het bedrag terug moet geven als dit binnen het termijn van terugbrengen valt.

het bedrijf mag dan daarvoor niet een tegoedbon geven, omdat dit de vrije keus van winkel ontnomen wordt.

is volgens mijn binnen 14 dagen inleveren en moet altijd kunnen.
Koop = koop.
Alleen als de winkelier zelf in zijn voorwaarden aangeeft dat je binnen 14 dagen kunt retourneren en je geld terug krijgt dan kan dat.
Er is geen enkel wet die zegt dat je geld kunt terugkrijgen. Er is zelfs geen wet die zegt dat je altijd mag ruilen.


Waarom denken mensen altijd dat asl ze iets kopen ze het altijd ongestraft ongedaan kunnen maken, en de winkelier het maar moet slikken... :?:

dubbelpp
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2011 18:18

Re: Jysk

Ongelezen bericht door dubbelpp »

Leo The Emperor schreef:

Waarom denken mensen altijd dat asl ze iets kopen ze het altijd ongestraft ongedaan kunnen maken, en de winkelier het maar moet slikken... :?:
toch dat ik laatst in een uitzending van radat te zien, dat een advocaat dit aangaf dat een persoon binnen een hoeveelheid dag het retour kunt zenden. Vandaar dat het voor mij onduidelijk was er op reageerde.

Hoe zit dit dan in geval van beschadiging, kun je de koop dan wel ongedaan maken. Mits het beschadigd ontvangen is natuurlijk?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Jysk

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Hoe zit dit dan in geval van beschadiging, kun je de koop dan wel ongedaan maken. Mits het beschadigd ontvangen is natuurlijk?
In dat geval is het totaal anders. Een beschadigd artikel moet grepareerd of vervangen worden door een onbeschadigd artikel. De winkelier is verplicht om dit voor je te doen.

Je hebt recht op een goed produkt

Thara25
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2005 23:22

Re: Jysk

Ongelezen bericht door Thara25 »

Maar wat nu als je inderdaad een ondeugdelijk product hebt gekocht en de winkelier weigert je geld terug te geven? Ik heb in feb een tas gekocht die nu al gescheurd is bij de aanhechting van 1 v/d hengsels terwijl ik die nooit gebruik. Winkelier heeft niet meer diezelfde tas, maar ik kan hem wel (tegen een hoger bedrag) via internet kopen. Winkelier weigert om de leverancier te contacten of er ergens nog zo'n tas is en weigert ook geld terug te geven zodat ik de tas zelf kan kopen...
Vind het zo'n gedoe om voor € 55,- de rechtsbijstand in te schakelen...
Graag reacties?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Jysk

Ongelezen bericht door crazyme »

Thara25 schreef:Ik heb in feb een tas gekocht die nu al gescheurd is bij de aanhechting van 1 v/d hengsels terwijl ik die nooit gebruik.
Wanneer je de tas nooit hebt gebruikt is het onmogelijk dat deze bij het hengsel gaat scheuren.

Daarbij: wat is de relevantie met Jysk en meubels ?

Gesloten