LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maak jij gebruik van de VVV?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door Radar »

De Veluwe heeft vanaf maandag geen VVV meer. Het Veluwse Bureau voor Toerisme heeft het faillissement aangevraagd: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... smebureau/

Maak jij vaak gebruik van de diensten van de VVV?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door tenormin »

Ook ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst bij een VVV kantoor geweest ben. Ergens laat in de vorige eeuw. Ach, hoe triest ook, zie maar hoeveel reisbureau 's er verdwenen zijn; tja, internet maakt ook veel meer kapot dan je lief is, om een variatie te gebruiken op...

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door mika21 »

De VVV Kop van Noord Holland is verleden jaar ook failliet gegaan.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door Shine »

Kan mij ook niet heugen wanneer ik een VVV binnen ben gestapt. Sowieso denk ik dat een Nederlander (ingezetene) niet snel naar een VVV kantoor zal gaan in eigen land.
Kijk ik echter naar mijn gebruik van een 'VVV' in het buitenland, ja dan stiefel ik die zeker binnen.
Eigenlijk zou dus deze vraag -mijn inziens- eerder bij buitenlandse vakantiegangers in ons land neergelegd moeten worden.
- maakt u gebruik van het VVV
Zoja, waarvoor en wanneer. Zo nee waarom niet en waar haalt u uw informatie dan vandaan?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door tenormin »

Shine schreef: Eigenlijk zou dus deze vraag -mijn inziens- eerder bij buitenlandse vakantiegangers in ons land neergelegd moeten worden.
- maakt u gebruik van het VVV
Zoja, waarvoor en wanneer. Zo nee waarom niet en waar haalt u uw informatie dan vandaan?
En hoe denk je dan dat Tros Radar buitenlandse vakantiegangers gaat "vangen" op deze site? Tenzij je de Tros medewerkers ziet rondlopen op Schiphol om te flyeren: bezoek onze site en beantwoord de vraag. :lol:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door witte angora »

VVV? Nee. Maak ik geen gebruik van, maar ik kom dan ook nergens. En als ik ergens heen wil, dan zoek ik op internet wat ik waar wil doen, inclusief routebeschrijving, entree en noem maar op. De tijd dat mensen eerst eens naar een plaats toegingen, en daar bij de VVV eens gingen kijken wat er te doen is, ligt toch wel een tijdje achter ons. Denk ik.

Mijns inziens heeft de VVV alleen nog bestaansrecht in de grote toeristische trekpleisters.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door sjohie »

VVV in Nederland zelden, hier is alle informatie digitaal voorhanden, en ik spreek de taal. :wink: Overigens was onze ervaring met de VVV op de Azoren (in Ponta Delgada, het eiland Sao Miguel om precies te zijn) erg plezierig. Die namen rustig de tijd voor ons, om alle vragen (in goed Engels) te beantwoorden. Dat schijnt hier in Nederland ook wel eens anders te gaan heb ik wel gehoord.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door tenormin »

@sjohie, ken je tenminste nog Nederlanders die er nog gebruik van maken! :wink: En dat Engels zal heus zó slecht niet zijn in dit landje.

pwmgvmegen
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 13:01

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door pwmgvmegen »

:D Ik maak heel graag en veelvuldig gebruik van de in Nederland aanwezige VVV-kantoren. Wij trekken er vaak op uit met onze caravan. Gezien de leeftijd en de lichamelijke ongemakken is het bergwandelen helaas niet meer mogelijk. Vandaar het rondneuzen in Nederland. Wij halen meestal een stadswandeling of een streekwandeling bij een VVV waar wij direct in de buurt een camping gevonden hebben. Nederland is heel mooi en daarbij ook de Nederlandse steden die allen wel de moeite waard zijn te bezoeken. VVV is voor ons dan ook onmisbaar.

Anneke en Peter van Megen (gepensioneerden) uit Gennep

pghonders
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2012 13:20

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door pghonders »

Ja hoor, graag zelfs. Als wij in Nederland een stad bezoeken, lopen we altijd een VVV binnen voor een leuke wandelroute, folders over bezienswaardigheden, of leuke streekproducten.

twinkeltje1952
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2014 19:32

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door twinkeltje1952 »

Wat ik me kan herinneren is dat ik ooit een keer een VVV geschenkbon er gehaald heb. Moet ergens in de
jaren '80 van de vorige eeuw zijn geweest zijn. Ik zou niet eens weten waar het VVV kantoor tegenwoordig is (Nijmegen). Is in die jaren al verscheidene keren verplaatst.

inburger
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:25

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door inburger »

Toevallig ben ik twee weken geleden nog bij de VVV in Putten (Veluwe) naar binnen gegaan voor VVV-cadeaubonnen. Ook is het de enige plaats in het dorp waar je lokale producten en souvenirs kunt kopen... Jammer als dat verdwijnt!

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door jerwarm »

Wij trekken er vaak op uit met onze caravan.

ah, zit hier ém de kneep, nu snap ik ineens waarom ik nooit bij een VVV hoef te zijn.
ik heb immers geen caravan/ben niet gepensioneerd! :mrgreen: :lol:

ik gebruik gewoon internet, hahaha. 8)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door kweenie »

Vaak is de vvv juist een goede en relatief neutrale bron van informatie. Ook als ik online informatie zoek over een bestemming, vind ik de site van de vvv vaak prettig. Maar ik kan mij voorstellen dat de fysieke kantoren minder belangrijk zijn en dat de informatie steeds centraler geregeld kan worden. Als een organisatie daar niet goed en tijdig op inspeelt, dan is het begrijpelijk dat ze failliet gaan.

denkvrouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2014 22:27

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door denkvrouw »

Wij gaan altijd eerst even op zoek naar een VVV wanneer we een stad bezoeken die we nog niet kennen.
Gisteren hadden we voor Nederland een unieke ervaring bij de VVV in Oudenbosch. We werden ontvangen door een vriendelijke mevrouw, ontvingen gratis een plattegrond van de omgeving, kregen uitleg hoe we aan een gratis beker koffie konden komen en mochten gratis gebruik maken van het toilet.
Zoveel gastvrijheid zou je in alle steden wensen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:@sjohie, ken je tenminste nog Nederlanders die er nog gebruik van maken! :wink: En dat Engels zal heus zó slecht niet zijn in dit landje.
Mwoa, de ene keer dat ik hier in het lokale VVV kantoor was, hoorde ik 1 van de medewerkers toch echt van dat tenenkrommende steenkool Engels praten, gewoon gênant. En hier was de VVV niet meer dan een stapel folders en flyers, slecht geordend in een paar wandmeubels, aangevuld met een paar tafels lokale producten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef: En hier was de VVV niet meer dan een stapel folders en flyers, slecht geordend in een paar wandmeubels, aangevuld met een paar tafels lokale producten.
Omdat je in de verleden tijd schrijft: dus 'jullie' VVV is ook weg? Vooral gezien het feit dat het slecht geordend was. Kan bijna niet anders als een toko niet loopt. Is niet meer rendabel dus....weg.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:Ook ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst bij een VVV kantoor geweest ben. Ergens laat in de vorige eeuw. Ach, hoe triest ook, zie maar hoeveel reisbureau 's er verdwenen zijn; tja, internet maakt ook veel meer kapot dan je lief is, om een variatie te gebruiken op...
Net zoals de wasmachine gezellig samen wassen in de modderige beek kapot heeft gemaakt...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Maak jij gebruik van de VVV?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Shine schreef: Eigenlijk zou dus deze vraag -mijn inziens- eerder bij buitenlandse vakantiegangers in ons land neergelegd moeten worden.
- maakt u gebruik van het VVV
Zoja, waarvoor en wanneer. Zo nee waarom niet en waar haalt u uw informatie dan vandaan?
Psst, in het buitenland hebben ze ook internet.

Gesloten