LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door Radar »

Acht merkeigenaren hebben aangifte gedaan tegen de Beverwijkse Bazaar. Volgens de merkhouders is sprake van voortdurende bevordering van de handel in vervalste merkartikelen. Bij testaankopen werd 90 procent beoordeeld als namaak.

Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... se-bazaar/

Vind jij het belangrijk dat je kleren een merk dragen, en maakt het je dan uit of het echt of nep is?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat lijkt mij niet echt een relevante vraag.

De vraag zou moeten zijn : is het terecht dat ontwerpers hun ontwerpen beschermen ?

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Merk of niet maakt me niets uit. Ik kijk of de kwaliteit van het product de gevraagde prijs waard is.
Zo ja, dan koop ik het, echt of nep.

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat worden dan eigenlijk drie vragen.

- Nee, het merk boeit me niet zo. Ik vind pasvorm, kwaliteit en prijs veel belangrijker.
- Echt of nep? Echt is echt, en nep is nep. Je doet het goed, of je doet het niet.
- Dat ontwerpers hun naam/merk beschermen vind ik terecht.

Maar goed, daar kan iedereen natuurlijk anders over denken. En dat blijkt, anders was er geen vraag - en geen vraag betekent ook geen aanbod.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door encore »

witte angora schreef:.... En dat blijkt, anders was er geen vraag - en geen vraag betekent ook geen aanbod.
Dat is niet helemaal waar, maar laten we nu even ontopic blijven ;-)

Ik denk eerlijk gezegd niet dat mensen echt denken dat ze echte originele merken kopen bij de Beverwijkse Bizar. De prijs is er niet naar, kwaliteit is om te huilen en heel die Bizar is een soort spookhuis-met-eetgelegenheid. Ga je niet dood van de slechte kwaliteit voedsel, dan loop je ook gewoon nog de kans om fijn neergestoken, beroofd of overhoop geschoten te worden. Het is er vies en smerig en tussen al die Medelanders zie je eigenlijk alleen maar Tokkies en Flodders...
Sluiten maar!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door ruud_a »

al die dure merken boeien mij volstrekt niet.
de prijs staat niet in verhouding tot de kwaliteit.
en of er een krokodil of een schildpad op mijn shirt staat doet mij niets.

wat ik wel een interessant punt vind van bekende merken, is of ik word verondersteld te kunnen weten welke merken in de wereld bekend/ beschermd zijn.
beschermd zijn ze waarschijnlijk theoretisch allemaal.

Stel dat ik op de markt in een warm tropisch of koud oosteuropees land een broek koop met een label Canda.
word ik dan dan bij de grens opgepakt, omdat ik had moeten weten, dit een vervalste broek van het merk van C and A is?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door sjohie »

Alle kleren hebben een merk, zelfs bij de Zeeman en Bristol. :wink:

Maar vermoedelijk gaat hier over merken met bekende logo's als Ralph Lauren (Polo), Lacoste, Tommy Hilfiger, Armani, Nike en zo verder? De kwaliteit van die merken is wel wat beter is mijn ervaring, ik doe 2x zo lang met een Polo overhemd als met een huismerk overhemd van zeg V&D of WE. En met een beetje slim shoppen online of in een factory outlet, wordt het prijsverschil al een stuk schappelijker tussen die 2. Dus nee, ik heb niet de behoefte om de wet te overtreden.


Onderscheid in factory outlet even toegevoegd na opmerking ruud_a - sjohie
Laatst gewijzigd door sjohie op 18 aug 2014 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door ruud_a »

sjohie schreef:Alle kleren hebben een merk, zelfs bij de Zeeman en Bristol. :wink:

Maar vermoedelijk gaat hier over merken met bekende logo's als Ralph Lauren (Polo), Lacoste, Tommy Hilfiger, Armani, Nike en zo verder? De kwaliteit van die merken is wel wat beter is mijn ervaring, ik doe 2x zo lang met een Polo overhemd als met een huismerk overhemd van zeg V&D of WE. En met een beetje slim shoppen online of in een outlet, wordt het prijsverschil al een stuk schappelijker tussen die 2. Dus nee, ik heb niet de behoefte om de wet te overtreden.
het lijkt me dat u een redelijke kans hebt de wet te overtreden, als u in een outlet koopt.
en u doet misschien twee maal zo lang met zo'n shirt, maar voor dat geld kan ik waarschijnlijk 10 gewone shirts kopen.


mijn vraag is echter wat principieler.
ik ga er van uit, dat IEDER merk is gedeponeerd en beschermd.(ook canda)
word ik dan van alle merken die op de wereld bestaan verondersteld te weten, dat het een beschermd merk is en ook nog dat ik een vervalsing heb?
stel dat ik een ver land (belgie bijvoorbeeld) een (vervalste) kimono koop van een in japan wereldberoemd merk.
had ik dan moeten weten dat het het een vervalsing was?
zelfs als ik niet eens wist dat het merk bestaat?
ik word wel verondersteld de wet te kennen, maar toch niet alle merken die op de wereld bestaan?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door bprosman »

de prijs staat niet in verhouding tot de kwaliteit.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb goedkope polo's van van Cranenbroek waar ik heel erg uit moet kijken hoe ik die dingen was en/of droog wil ik geen "naveltruitjes" overhouden, ik doe er nog geen jaar mee. Om naar het werk of weg te gaan heb ik Hilfiger polo's die ik al zo'n 7 jaar lang soms meerdere keren per week was, ze in de droogtrommel mik enz en die kunnen nog steeds prima gedragen worden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door sjohie »

ruud_a schreef:
sjohie schreef:Alle kleren hebben een merk, zelfs bij de Zeeman en Bristol. :wink:

Maar vermoedelijk gaat hier over merken met bekende logo's als Ralph Lauren (Polo), Lacoste, Tommy Hilfiger, Armani, Nike en zo verder? De kwaliteit van die merken is wel wat beter is mijn ervaring, ik doe 2x zo lang met een Polo overhemd als met een huismerk overhemd van zeg V&D of WE. En met een beetje slim shoppen online of in een outlet, wordt het prijsverschil al een stuk schappelijker tussen die 2. Dus nee, ik heb niet de behoefte om de wet te overtreden.
het lijkt me dat u een redelijke kans hebt de wet te overtreden, als u in een outlet koopt.
en u doet misschien twee maal zo lang met zo'n shirt, maar voor dat geld kan ik waarschijnlijk 10 gewone shirts kopen.


mijn vraag is echter wat principieler.
ik ga er van uit, dat IEDER merk is gedeponeerd en beschermd.(ook canda)
word ik dan van alle merken die op de wereld bestaan verondersteld te weten, dat het een beschermd merk is en ook nog dat ik een vervalsing heb?
stel dat ik een ver land (belgie bijvoorbeeld) een (vervalste) kimono koop van een in japan wereldberoemd merk.
had ik dan moeten weten dat het het een vervalsing was?
zelfs als ik niet eens wist dat het merk bestaat?
ik word wel verondersteld de wet te kennen, maar toch niet alle merken die op de wereld bestaan?
Niet als het een factory outlet betreft zoals bijvoorbeeld in Batavia stad. :wink: Ik zal mijn post even aanpassen om verwarring te voorkomen.

Overigens lijkt me de kans op een nagemaakt lokaal merk, een stuk kleiner als de letterlijk wereldbekende merken die ik noemde. Waarom zou je zo'n lokaal merk namaken vraag ik me af. De locals willen goedkoop de duurdere westerse merken dragen, en toeristen kennen die lokale merken niet.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door ruud_a »

bprosman schreef:
de prijs staat niet in verhouding tot de kwaliteit.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb goedkope polo's van van Cranenbroek waar ik heel erg uit moet kijken hoe ik die dingen was en/of droog wil ik geen "naveltruitjes" overhouden, ik doe er nog geen jaar mee. Om naar het werk of weg te gaan heb ik Hilfiger polo's die ik al zo'n 7 jaar lang soms meerdere keren per week was, ze in de droogtrommel mik enz en die kunnen nog steeds prima gedragen worden.
ik heb 25 jaar geleden, misschien wel langer, in een ver en warm land een T-shirt gekocht van een onbekend merk.
onbekend, omdat ik het merkje ooit uit de nek heb geknipt.
het is in die 25 jaar wat valer geworden, maar ik draag het nog steeds af en toe met mooi weer.
zo heb ik trouwens nog veel t-shirts die ik al vele jaren draag.
en ze hebben geen van allen meer dan een paar euro gekost.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik vind het totaal onbelangrijk om merkkleding te dragen of niet. Het gaat mij om prijs-kwaliteitverhouding. Dat geldt voor alle producten trouwens. En als het op zo'n bazaar veel en veel goedkoper is kun je op je vingers natellen dat er is gesjoemeld op de 1 of andere manier. Maar als je er nou tevreden mee bent...

Ik koop altijd blanco CD's en DVD's in Beverwijk, tegen minder als de helft van de kosten in de winkel. Dit zijn overigens echte Philips producten, alleen is in Nederland de kopieerheffing al duurder dan de aankoop van zo'n DVD, en reed de marktverkoper iedere week met een bussie vol CD's en DVD's uit Duitsland, waar die heffing niet geldt.. (leuk, dat vrij verkeer van goederen)
Blijkbaar krijgen de verkopers wel eens controle, want het is ook voorgekomen dat de CD's en DVD'd niet in de kraam lagen en dat de marktkoopman even 3 minuten wegging om terug te komen met mijn DVD's in een discreet tasje.

De vraag is hoe je de Beverwijkse Bazaar kunt aanklagen hierover, omdat zij "de verkoop faciliteren".
Dat is een beetje hetzelfde als internetproviders aan te klagen vanwege de dubieuze inhoud op bepaalde websites die er bestaan. Of de Tros aanklagen als er op het radar-forum iemand ongewenste uitlatingen doet.

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk inderdaad niet dat het de verantwoordelijkheid van de organisatie is om te controleren of het om echte of fake artikelen gaat. Dat is de verantwoordelijkheid van de standhouder. Maar ja, het is makkelijker om één organisator aan te klagen van wie je de gegevens hebt, dan tientallen standhouders die Jan heten maar zich Klaas noemen, terwijl ze op de Weetnietweg 11 in Atlantisdorp wonen.

Maar eigenlijk was dat niet het onderwerp van de discussie volgens mij.

pvrijman
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2014 11:34

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door pvrijman »

In deze discussie moet het vooral gaan om het feit of een merk nagemaakt mag worden. Een bedrijf investeert namelijk om een merk te laden en namakers profiteren hiervan. De kwaliteit is vaak van ondergeschikt belang. Katoen is katoen (uiteraard kent dit ook verschillende kwaliteitsniveaus, maar dat is geen rechtvaardiging voor de enorme prijsverschillen) maar u betaalt toch echt bij een merk voor uw gevoel en het feit dat u zichzelf verenigt met een groep mede- kopers.
Zelf ben ik een tijd geleden een webshop begonnen met echte merkproducten. Ik heb me groen en geel geërgerd aan verkopers van Chinese nepproducten. En ik heb niet het idee dat er heel veel aan gedaan wordt. In mijn geval verkoop ik Super Mario producten. Een merk dat in de loop der jaren voor kinderen is uitgegroeid tot een waar belevingsconcept. Het concept kan alleen in stand worden gehouden doordat mensen zich committeren en échte producten kopen. Ik ben een fervent voorstander van het handhaven van copyrights en trademarks. Het profiteren van een anders inspanningen om zelf beter te worden accepteren we onderling ook niet, dus bij producten/ bedrijven ook niet: pure diefstal eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2014 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Aangifte tegen Beverwijkse Bazaar

Ongelezen bericht door Har06 »

Nep bijna Nep of niet Nep maakt ons niets uit, we leven in een consumtieve periode: aandoen en na een half jaar de kleding zak bij de gruter in :).

Het leuke van de Turkse markten is dat je bij voorbaat weet dat je genept wordt :lol:

Gesloten