LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door eddy123 »

Har06 schreef:sja hoe noemen ze dit weer : van de regen in de drup geraken.
Ik was niet degene die verslavingszorg betrok bij het onderwerp 'Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus'. Er is wel een vergelijk te trekken dat mensen die in de financiële problemen geraakt zijn worden geholpen door mensen die dat al hebben meegemaakt.
Har06 schreef:sja natuurlijk is het erg dat in onze rijk landje mensen in financieel onweer geraakt zijn, hoe zou dat nu komen ?, in elk geval niet door de tering naar de nering te zetten :?:
Ik begrijp heel goed dat u het gevoel heeft op te moeten draaien voor de kosten van mensen die er financieel een puinhoop van hebben gemaakt. Echter, die persoon kunt u morgen zelf ook zijn. Het is namelijk niet altijd vrijwillig. Stel: binnen een jaar gaat uw partner vreemd en vraagt een scheiding aan, u verliest uw baan, uw ouders sterven en de erfenis blijkt negatief, er wordt bij u kanker geconstateerd en u ondergaat operaties en krijgt chemo, uw huis moet verkocht, maar levert veel minder op dan de hypotheeklast, op uw 50-ste wil geen werknemer u meer aannemen, het UWV draait uw WW-uitkering terug omdat u zegt het allemaal niet meer aan te kunnen maar niet meteen naar een psychiater te willen, uw kinderen laten u vallen. En u kunt de tering niet naar de nering zetten, want u bent lichamelijk en geestelijk een wrak.
Ik zei al stel: wat dan?
Kan u ook zomaar binnen een paar maanden allemaal tegelijk overkomen. Sterker nog, het één heeft vaak ook met het ander te maken. U bent een gezegend mens als het u niet allemaal overkomt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door Har06 »

Sja Eddy wat moet ik daar allemaal op antwoorden, mijn levensverhaal neerpennen ?:(

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door puma73 »

eddy123 schreef: Ik begrijp heel goed dat u het gevoel heeft op te moeten draaien voor de kosten van mensen die er financieel een puinhoop van hebben gemaakt.
Nee nee, wanbetalers kosten de samenleving 11 miljard per jaar, daar draaien normaal levende rekening betalende mensen voor op.

Dus het is niet het gevoel, het is realiteit.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door eddy123 »

Har06 schreef:Sja Eddy wat moet ik daar allemaal op antwoorden, mijn levensverhaal neerpennen ?:(
Nee, gewoon iets begripvoller zijn jegens uw mede-burgers die dat lot wel ongevallig is.
Er wordt hier heel vaak gereageerd met de vraag: waarom moet ik ervoor opdraaien?
Waarom moeten wij allemaal opdraaien voor de kosten van het gepruts in Den Haag, of het gesjoemel van bestuurders? Is dat allemaal dan wel terecht? Heb ik het nog niet eens over banken en salarissen die de pan uitreizen.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door eddy123 »

puma73 schreef:
eddy123 schreef: Ik begrijp heel goed dat u het gevoel heeft op te moeten draaien voor de kosten van mensen die er financieel een puinhoop van hebben gemaakt.
Nee nee, wanbetalers kosten de samenleving 11 miljard per jaar, daar draaien normaal levende rekening betalende mensen voor op.
Dus het is niet het gevoel, het is realiteit.
En uw oplossing is?
Stel dat je door omstandigheden je rekeningen niet meer kunt betalen (maar de overeenkomsten ook niet kunt opzeggen), wat zou u dan doen in zo'n situatie? Met uw kinderen op straat gaan zwerven en de desnoods laten verhongeren?

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door jerwarm »

ik mag nog eens "hopen" dat alle mensen hier op 't forum die vermeende "wanbetalers" zou aan de kaak stellen zonder enig mededogen/compassie en inlevingsvermogen, deze situatie zelf eens meemaken hoe het is om zonder [alteveel] geld rekeningen te moeten betalen!!

ik wordt echt niet goed van die commentaren hier, kijk eerst eens naar jezelf voordat je andere mensen zwart gaat maken en secu bekritiseren.
waarom zouden immers deze mensen zo aan lager wal zijn geraakt??
heeft dat helemaal niets te maken met hoe onze lieve Overheid de laatste tijd goed bezig is om het leven hier Nederland tamelijk onmogelijk te maken?
waarom zijn er voedselbanken nodig denk je dan?

doe je ogen toch eens open en haal die plaat beton van je voorhoofd. Wanbetalers worden [nu] voornamelijk gecreeerd :| :x door onze Overheid, die maar met allerlei nieuwe onzin [wetten] aankomt hetgeen de burgers gewoon WEER extra nodeloos belast.

er is altijd een percentage wanbetalers die hopeloos zijn en het aan zichzelf heeft te danken....., maar ga hier niet alle mensen die vermeend wanbetaler zijn over één kam scheren.
Ik denk dat een ieder hier wel iemand kent, hetzij via kennissen/familie die ineens zonder aanwijsbare redenen in de *** is geraakt, en dit niet komt door een afwijkende levensstijl...

maargoed.

en nu weer ontopic;

en dan krijg je een wildgroei van allerlei incassobureau's die goed gedijen in deze tijden, mensen kunnen inderdaad niet meer voorzien in hun levensbehoeften door het te weinige geld en gaan kleine voorschotten/leningen aan om boodschappen te kunnen halen etc.
daar begint het probleem....

Een incassobureau is zonder tussenkomst van een [gerechts]deurwaarder gewoon een particulier bedrijf die je helemaal niet serieus hoeft te nemen, ze mogen niets gerechtelijk.
Ga niet in op dreigementen en verbreek dan gewoon de verbinding. Doe alle communicatie schriftelijk.
maw; verder helemaal niet op reageren, brieven bijten niet.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door eddy123 »

Laat ik het nu eens 100% met Jerwarm eens zijn ...
Uiteraard blijf je altijd een paar ***** hebben die misbruik maken en die mag je ook wel aanpakken. Ik heb ze ook wel meegemaakt die met een dure auto even bij de Sociale Dienst langs gingen om een uitkering te incasseren. Dan moet je gewoon even op de parkeerplaats gaan kijken .... niet in je systeem.

Incassobureaus zijn geen oplossing tot het probleem. Minder reclame zou wellicht effectief kunnen zijn, want steeds aanzetten tot spulletjes kopen geeft ook een maatschappelijke druk. Een vriend van me zegt het al vele jaren: marketing maakt alles kapot.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door jerwarm »

Nee hoor. Wij hebben toevallig allebei ervaring in het begeleiden/helpen van mensen die in de problemen zaten. Ook ik heb mensen geholpen met onder andere de administratie op orde krijgen en houden, bugetteren, en helpen tot betalingsregelingen te komen met schuldeisers.
Puma, wat is precies deze "ervaring"? kan ik dit professioneel noemen of is dit gewoon voor een beetje erbij?
oftewel; is dit je vakgebied of doe je door deze vermeende ervaring net te weten alsof je alle verstand ervan hebt? Het waarom; kijk je daarnaar? de achterliggende redenen WAAROM iemand zo in de problemen komt. Of kijk je alleen naar de gevolgen en niet naar de oorzaak, in dat geval zal zo'n iemand snel weer in dezelfde fouten vallen.
maw; als jij alleen iemand begeleidt zonder te kijken naar allerlei nevenfactoren waarom/waardoor het is gekomen, daar help je hem alleen op dat moment mee.
De echte hulp komt van meerdere kanten, dit is vaak het geval.

Heb je nooit "help mijn man is een klusser" gezien, de oorzaken achter zo'n verbouwing die niet wil lopen zijn vaak groter en onmogelijk op te lossen door zo'n programma, door alleen de gevolgen aan te pakken!
En dat doet die verslaggever/journalist nu wel; deze gaat dieper in op de materie zonder de mensen aan te vallen en/of te bekritiseren en beledigen. \
En dat is wat u hier nu continu doet, u kan nog een hoop van hem leren in dat geval.
Laatst gewijzigd door jerwarm op 22 dec 2014 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door Jolijn »

puma73 schreef:
eddy123 schreef: Ik begrijp heel goed dat u het gevoel heeft op te moeten draaien voor de kosten van mensen die er financieel een puinhoop van hebben gemaakt.
Nee nee, wanbetalers kosten de samenleving 11 miljard per jaar, daar draaien normaal levende rekening betalende mensen voor op.

Dus het is niet het gevoel, het is realiteit.
Is dat bedrag inclusief spookvorderingen en onterecht te hoge kosten?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door Har06 »

Jolijn schreef:
puma73 schreef:
eddy123 schreef: Ik begrijp heel goed dat u het gevoel heeft op te moeten draaien voor de kosten van mensen die er financieel een puinhoop van hebben gemaakt.
Nee nee, wanbetalers kosten de samenleving 11 miljard per jaar, daar draaien normaal levende rekening betalende mensen voor op.

Dus het is niet het gevoel, het is realiteit.
Is dat bedrag inclusief spookvorderingen en onterecht te hoge kosten?
leg eens uit wat je bedoelt met spooknota,s en te hoge kosten ?

Gesloten