LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door Radar »

Bijna 1 op de 10 mensen doet er langer dan een half uur over om het dichtstbijzijnde ziekenhuis te bereiken. Deze groep kan snel groeien nu regionale ziekenhuizen financieel in zwaar weer verkeren. Lees meer: http://www.radartv.nl/sites/testpanel/t ... iekenhuis/

Hoe lang doe jij er nu over om bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis te komen?

angeliquev1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2015 14:08
Locatie: Rotterdam

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door angeliquev1987 »

Ik ongeveer 15 minuten .. woon op 800 meter afstand :D

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door puma73 »

MichielFRL schreef:10 à 15 minuten, afhankelijk van hoe druk het is op de weg.

Het wordt tijd dat we in Nederland iets vaker naar de VS kijken waar men gewend is wat verder te reizen om bij voorzieningen te komen.
In Nederland zijn op elke hoek van de straat voorzieningen en dit kost enorm veel geld. Centraal gelegen voorzieningen zou veel besparen.
En die besparingskosten gaan weer op aan (veel)langere reistijden.

Gewoon houden zoals het nu is, dan is het voor iedereen te behappen, bij veel centralere liggingen word de bereikbaarheid veelal beperkt voor gehandicapten en slecht ter been zijnde mensen.

We wonen ten slotte in Nederland, Amerika heeft zijn eigen (zeer slechte) systeem van gezondheidszorg.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door sjohie »

Laatste keer was ~9 minuten, maar dat was als patiënt in een Ambulance. Mijn vriendin was er 5 minuten later, en die had niet te hard gereden etc, dus zeg 15 minuten max.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik doe er bijna 3/4 uur over -2× overstappen met OV + nog lopen + wachten op de bus...... :evil:
Maar ik vind het wel goed zo, hier in Nederland.
HA post---10 min fietsen,
HA----5 min fietsen, dus ik mag niet mopperen :D

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door Isabel1 »

15 min met de metro, en ik ga er elke dag heen :)

maar de vraag is eigenlijk niet hoe lang het duurt voordat jezelf bij het ziekenhuis bent, de vraag is hoe lang het duurt voordat de ambulance bij jou is. (en een ambulance hoeft niet perse vanuit het ziekenhuis te komen)
Als je zelf naar het ziekenhuis moet, dan is het meestal niet levensbedreigend, en natuurlijk is het vervelend, zeker als je vaak moet gaan en ook nog ziek bent in de tussentijd, om ver te reizen, maar dan nog

isabel

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lopend een kwartier; met de fiets 5 minuten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door kweenie »

Eens met Isabel. Voor het gros van de normale behandelingen maakt het weinig uit of je bij wijze van spreken een uur onderweg bent. Als er maar een spoedhulp op kortere afstand is. Dat zou prima een wat uitgebreidere huisartsenpost kunnen zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook eens natuurlijk..alleen voor een werkende is bv een uur heen, uur terug + wacht / behandeltijd wel kwalijker dan voor een niet werkende of pensionado, toch? :(

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het is net als met alle andere zaken: als je op een wat meer afgelegen plek bent of woont heeft dat voordelen en nadelen t.o.v. een drukke stad.

In de stad heb je alle voorzieningen. Niet alleen een ziekenhuis dichtbij, maar ook meer keuze uit bijvoorbeeld supermarkten, meerdere aanbieders van snel internet, meer openbaar vervoer etc dan op een afgelegen gebied. Daartegenover staat dat als je wat verder van een stad woont je meer ruimte en rust hebt en ook vaak nog eens voor minder geld dan wat je voor iets vergelijkbaars in de stad kwijt zou zijn.

Als je het belangrijk vindt om dicht bij een ziekenhuis te zijn, kan je ook besluiten om dichterbij te gaan wonen. Met alle bijbehorende voor- en nadelen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door prem »

Radar schreef:Bijna 1 op de 10 mensen doet er langer dan een half uur over om het dichtstbijzijnde ziekenhuis te bereiken. Deze groep kan snel groeien nu regionale ziekenhuizen financieel in zwaar weer verkeren. Lees meer: http://www.radartv.nl/sites/testpanel/t ... iekenhuis/

Hoe lang doe jij er nu over om bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis te komen?
Als de kinderen niet uit school komen en de straten vol met 4x4's staan een minuut of 10.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door tenormin »

Zo'n 6 minuten met de auto (lopen gaat me moeilijk af).

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door Har06 »

Ik zag een overzicht van ziekenhuizen, door Radar bestempelt als zijnde in zwaar te zitten, op een enkel ziekenhuis was er niets mis mee, deze topic begrijp ik dus niet.

Je kunt toch niet in elk dorp een ziekenhuis bouwen ????.


Met parkeren erbij is vlg mij 1 uur een redelijke maatstaf, dit geldt dus voor een dringend ambulance vervoer

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Een van de redenen dat wij wonen waar wij wonen is het feit dat er dichtbij enkele heel goede ziekenhuizen zijn. We zijn er beiden al een paar keer behandeld de afgelopen jaren en ik was heel blij dat alles zo dichtbij is.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Met parkeren erbij is vlg mij 1 uur een redelijke maatstaf, dit geldt dus voor een dringend ambulance vervoer
Precies, en daarbij komt, de ambulance hoort niet bij een ziekenhuis (dat is een aparte organisatie) de ambulance post (terminal) is vaak tussen ziekenhuizen in, die is dus veel sneller bij je dan de rit van het ziekenhuis naar je toe.
Verder is het ook zo dat de meeste mensen die echt spoed hebben in de ambulance al gestabiliseerd worden, een spoedgeval op de SEH is echt niet zo'n hectische toestand als op televisie, het is echt niet zo dat de ambulance alleen rijdt, daar wordt ook echt aan je gewerkt, zodat wij op de SEH direct met je verder kunnen.

isabel

casper
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jun 2004 20:53

Re: Langer dan half uur onderweg naar ziekenhuis

Ongelezen bericht door casper »

Een uur of langer.

Er zou er ooit één ter vervanging van 3 andere ziekenhuizen aan de rand van de gemeente komen, maar nu staan er bijna 3 op een kluitje op een uur of langer hier vandaan.

Kennemergasthuis is nu Spaarneziekenhuis geworden, en maar fuseren er zit hier alleen een dependance aan de rand van de gemeente waar ze vrijwel niets kunnen. Het is al een keer gesloten geweest i.v.m. dat de ramen van het dak naar beneden dreigde te komen, dat mag de naam ziekenhuis niet eens hebben, inmiddels hebben ze ook al geen bedden meer voor kortdurend verblijf.

Gesloten