LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tenormin »

Hele advertentie pagina (in mijn geval de Telegraaf) alleen de prijsvergelijkingen van eenzelfde winkelwagen vol: bij AH €104,25; bij Jumbo €89,29
Neem ik alleen de groente en fruit prijzen: jazeker zijn ze veel goedkoper. Dus 't zal best wel zo zijn. Waarom dan op het matje? Okay, on topic: niet terecht.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door dhc »

Omdat ze met hun AGF dus niet goedkoper zijn dan de Lidl, Aldi of Ali..

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

dhc schreef:Omdat ze met hun AGF dus niet goedkoper zijn dan de Lidl, Aldi of Ali..
Dit.

Ergo, wel terecht.
Jumbo beweert de goedkoopste supermarkt te zijn, toch? (ik kan me best vergissen!)

In ieder geval zijn ze niet de goedkoopste supermarkt.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door riddert »

Radar schreef:Jumbo mag niet langer stellen dat je daar de goedkoopste groente en fruit vindt. De consument kan niet weten dat Jumbo zich alleen met andere supermarkten vergelijkt. Dat heeft de Reclame Code Commissie bepaald: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... sgarantie/

Wat vind jij: terecht of niet?
Niet terecht

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door dhc »

Want?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door riddert »

dhc schreef:Want?
hoezo? Daar wordt helemaal niet naar gevraagd. Er wordt gevraagd om te melden of je het terecht vind of niet, er wordt geen onderbouwing gevraagd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

riddert schreef:
dhc schreef:Want?
hoezo? Daar wordt helemaal niet naar gevraagd. Er wordt gevraagd om te melden of je het terecht vind of niet, er wordt geen onderbouwing gevraagd.
Maar men mag wel vragen waarom je dat vindt. Dus waarom vindt je dat?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door prem »

Omdat het vrij logisch is dat ze zich vergelijken met andere supermarkten en niet met boer huppeldepup die zwart een paar kroppen sla verkoopt.
Als een merk auto adverteert als hebbende de goedkoopste auto op de markt kom je ook niet met een Dinky Toy aan. Maar ja, de consument wordt tegenwoordig half debiel geacht.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Radar,

Volgens mij kun je een veel leuker item maken als je de 4e wachtende regel meeneemt.

bij de lokale Jumbo's hier komen ze eronder uit met smoesjes en laten mensen het er maar bij zitten. al tig keer gezien en zelf 4 keer meegemaakt ondanks hevige discussie, en ik ben maar 1 klant.

Door kassapersoneel is aan mij bevestigd dat ze op hun dak krijgen van het management indien het te vaak voorkomt.

Heb jullie hier ook al eens over gemaild.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het een beetje onzinnig. Het gaat hier om één specifieke reclamecampagne. Die zullen ze nu wat eerder stoppen. Dan waait de storm over en gaan ze gewoon op de zelfde weg door. En passen ze in het vervolg de reclames iets aan.

Dus het is vast terecht dat ze hier op hun vingers zijn getikt, maar het is absoluut geen wereldschokkende uitspraak die ook maar iets aan het beleid verandert, of die het waard is om lang over te discussiëren.

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:het is absoluut geen wereldschokkende uitspraak
Wel voor mensen die voornamelijk in hun eigen wereldje leven en het grotere geheel daardoor nogal eens missen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Har06 »

Radar schreef:Meerdere berichten verwijderd omdat het teveel afweek van het topic. Het gaat in dit topic om de laagste prijsgarantie van de Jumbo.
er is geen garantie, vandaag de proef op de som genomen in een Jumbo tent met wat boodschappen van de Lidl bij me en na over;eg met de manager van Jumbo

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Har06 schreef:
Radar schreef:Meerdere berichten verwijderd omdat het teveel afweek van het topic. Het gaat in dit topic om de laagste prijsgarantie van de Jumbo.
er is geen garantie, vandaag de proef op de som genomen in een Jumbo tent met wat boodschappen van de Lidl bij me en na over;eg met de manager van Jumbo
De Jumbo-manager weigerde de prijs aan te passen en het product gratis mee te geven, en zei expliciet dat er geen sprake is van een garantie, ook al is dat public policy van Jumbo? :shock:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
Har06 schreef:
Radar schreef:Meerdere berichten verwijderd omdat het teveel afweek van het topic. Het gaat in dit topic om de laagste prijsgarantie van de Jumbo.
er is geen garantie, vandaag de proef op de som genomen in een Jumbo tent met wat boodschappen van de Lidl bij me en na over;eg met de manager van Jumbo
De Jumbo-manager weigerde de prijs aan te passen en het product gratis mee te geven, en zei expliciet dat er geen sprake is van een garantie, ook al is dat public policy van Jumbo? :shock:
/quote]

Daar kwam het ongeveer op neer, die man keek er niet vrolijk bij in z,n toko met een afhaalpost voor medicijnen :mrgreen:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Har06 schreef:
Julie4444 schreef:De Jumbo-manager weigerde de prijs aan te passen en het product gratis mee te geven, en zei expliciet dat er geen sprake is van een garantie, ook al is dat public policy van Jumbo? :shock:
Daar kwam het ongeveer op neer, die man keek er niet vrolijk bij in z,n toko met een afhaalpost voor medicijnen :mrgreen:
Schandalig.

Gesloten