LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door olaf79 »

whatsapp is niet gratis. Na het 1e jaar kost het 99 cent per jaar voor android en iphone. Met 3 miljard subscribers is dat toch al een redelijke omzet alleen uit subscription fees.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door jerwarm »

77 tot 99 ct per jaar is geen inkomsten.

1. het moet nog maar betaald gaan worden door de gebruikers na eerste jaar, nieuwe telefoon en je hebt weer een gratis jaar.
2. het hangt van de versie af van je telefoon.
3. ik heb er nog nooit voor hoeven betalen/of is gevraagd, en heb het al jaren.
4. betalingen voor deze dienst worden lijkt wel random gekozen naar nieuwe gebruikers, ik ken niemand die moest betalen. toeval? misschien.
5. er zijn geen 3 miljard subscribers, maar "maar" 900 miljoen waarvan een fractie die 77ct tot 99ct moet betalen.


http://electronica.infonu.nl/telecom/14 ... tsapp.html


hoe ik het zie is dat een dienst als whatsapp nooit genoeg revenu kan halen uit alleen die piepkleine abonnementjes, daarom moet de rest wel uit verkoop van persoonlijke data komen die op hun beurt weer gebruikt worden voor diverse [FB] marketing en advertisements doeleinden.
Laatst gewijzigd door jerwarm op 17 sep 2015 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door toeslagen »

MichielFRL schreef:
olaf79 schreef:whatsapp is niet gratis. Na het 1e jaar kost het 99 cent per jaar voor android en iphone. Met 3 miljard subscribers is dat toch al een redelijke omzet alleen uit subscription fees.
Ken jij iemand die heeft moeten betalen voor Whatsapp?

Neen, tot heden niet.

Mijn jeugd gebruikt het nog altijd en gebruiken geen alternatief.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:whatsapp is niet gratis. Na het 1e jaar kost het 99 cent per jaar voor android en iphone. Met 3 miljard subscribers is dat toch al een redelijke omzet alleen uit subscription fees.
ik gebruik al jaren WhatsApp geheel gratis !!!!!!!!!!!!!!

karinverbeek
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2015 18:54

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door karinverbeek »

Gebruik deze ongekend populaire berichten-dienst niet/nauwelijks. Ook nooit gedaan. Er zijn zoveel alternatieven om met elkaar in gesprek te blijven.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat zijn volgens jou goede alternatieven dan?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door Har06 »

Moneyman schreef:Wat zijn volgens jou goede alternatieven dan?
Sociaal aan de voordeur bellen, een belletje plegen, facebook en uiteraard het gratis fenomeen WhatsApp.

EllenRoisin
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 sep 2015 18:37

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door EllenRoisin »

Moneyman schreef:Wat zijn volgens jou goede alternatieven dan?
Ik doe al jaren met dezelfde telefoon nokia 3310, je kan bellen en sms-en meer heb je niet nodig.
Internetten doe ik op een pc en belangrijke mensen krijgen een geschreven brief o.i.d.

Ik ben natuurlijk opgegroeid in de tijd, dat we telefooncellen hadden en onze sociale kontakten maakten door in persoon te verschijnen.

Ik zou graag de uitdaging uitgaan, hebben jullie nog dezelfde (online) vrienden van 5 jaar geleden tot je kennissenkring behoren.

RobBouwhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2015 08:38

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door RobBouwhuis »

EllenRoisin schreef:
Moneyman schreef:Wat zijn volgens jou goede alternatieven dan?
Ik doe al jaren met dezelfde telefoon nokia 3310, je kan bellen en sms-en meer heb je niet nodig.
Internetten doe ik op een pc en belangrijke mensen krijgen een geschreven brief o.i.d.

Ik ben natuurlijk opgegroeid in de tijd, dat we telefooncellen hadden en onze sociale kontakten maakten door in persoon te verschijnen.

Ik zou graag de uitdaging uitgaan, hebben jullie nog dezelfde (online) vrienden van 5 jaar geleden tot je kennissenkring behoren.
Het zijn er allicht meer geworden, echter is er mijns inziens wel een verschil tussen wanneer je een kennissenkring als netwerk gebruikt (denk aan ex-collega´s op Linkedin, of via via weggeefacties voor mensen die het nodig hebben) en de meer negatieve connotatie waar jij op lijkt te doelen; social media verslaving.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door kweenie »

Het valt mij op dat veel mensen die negatief over Whatsapp (en vergelijkbare producten) zijn, dit vergelijken met in persoon bij iemand langsgaan of telefoneren. En de aanname lijken te hebben dat Whatsapp als alternatief hiervoor gebruikt zou worden en dat het 'dus' overodig is. Terwijl Whatsapp (en sommige andere producten) juist aanvullend zijn of bepaalde taken kunnen overnemen die met de telefoon of 'in levenden lijve' op zijn minst onhandig zijn.

Je kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld de sportclub waarbij afgelastingen of wijzigingen eenvoudig kunnen worden doorgegeven. Of als je met een groepje (sportteam, collega's, maar ook familie) wil afspreken. Hoef je niet iedereen afzonderlijk een x-aantal keer te bellen om te zien wanneer iedereen kan. Of om iedereen gelijk op de hoogte te brengen van bepaalde zaken, of het nu om iets belangrijks gaat of gewoon een leuke foto van een neefje of nichtje in de familiegroep.

En dan heb ik het nog niet over hoe storend ik zelf telefoontjes vaak vind. Ik vind Whatsapp dus duidelijk wel iets toevoegen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door renewouters »

olaf79 schreef:whatsapp is niet gratis. Na het 1e jaar kost het 99 cent per jaar voor android en iphone. Met 3 miljard subscribers is dat toch al een redelijke omzet alleen uit subscription fees.
Ware het niet dat vrijwel niemand dat betaalt. Ik gebruik al jaren WA zonder ooit maar een cent te hebben betaald.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door Brahms »

Er komen zelfs Watsappers bij.
Sinds mijn dochter het op mijn S6 heeft gezet, Watsapper ik er flink op los.
En ja, zelfs met mijn schoonmoeder van 82 ! !

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door Har06 »

Brahms schreef:Er komen zelfs Watsappers bij.
Sinds mijn dochter het op mijn S6 heeft gezet, Watsapper ik er flink op los.
En ja, zelfs met mijn schoonmoeder van 82 ! !
is dat zo vreemd ? oudere mensen zijn best bij de pinken :(

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door Brahms »

Har06 schreef:...is dat zo vreemd ? oudere mensen zijn best bij de pinken...
We hebben andere ervaringen, vandaar deze opmerking :wink:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: 'Populariteit WhatsApp loopt terug onder jeugd'

Ongelezen bericht door Har06 »

Brahms schreef:
Har06 schreef:...is dat zo vreemd ? oudere mensen zijn best bij de pinken...
We hebben andere ervaringen, vandaar deze opmerking :wink:
jammer , het groeiende negatieve gedachte stroom over de economie aanjagers, kijk een in de IT winkels wie daar rondlopen

Gesloten