'filetaks' voor alle wegvoertuigen

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
olaf79

Re: 'filetaks' voor alle wegvoertuigen

Ongelezen bericht door olaf79 » 03 jun 2017 09:54

Lijkt me op zich een prima plan mits;

- De overige automobiel belastingen worden afgeschaft
- De accijnzen op brandstof drastisch om laag gaan en tevens in de hele unie worden geharmoniseerd
- Er mogelijkheden komen om het tarief (lokaal) te differentieren voor bijvoorbeeld tijdstip, drukte, soort motor, hoe vervuilend de auto is, etc.

Dan_Veluwe

Ongelezen bericht door Dan_Veluwe » 04 jun 2017 17:25

kweenie schreef:Handig, dan blijf je hier nog vasthouden aan het archaïsche systeem met vaste houderschapsbelasting en dan moet je daar bovenop voor iedere kilometer die je in het buitenland maakt extra gaan betalen.
Sorry, dat detail was ik vergeten. We schaffen de MRB af én de belastingen op nieuwe auto's [voortaan alleen BTW]. De belastingdienst is namelijk meer geld kwijt aan rechtszaken over deze autobelastingen dan dat er nog binnen komt !

De CO2 belasting zit al in de brandstof en straks ook in de km-heffing. Het staat nu in de krant als er een exquise auto op NL-kenteken wordt gezet ; haast niemand doet dat omdat je die 100% belasting na een dag rijden al weer kwijt bent. De prijs op de internationale markt wordt er namelijk geen euro hoger mee. Daarom blijven die auto's op Duits kenteken oid staan en rijden de eigenaars ze nooit in Nederland. Het enige probleem is dan nog hoe je voorkomt dat alle parkeerplaatsen vol komen te staan met 2e/3e/45/5e etc auto's. Bijna overal moet je al betalen of een vergunning hebben. De gebieden waar dat nog niet is zou je het kunnen invoeren [ vergunning, niet betalen].

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 05 jun 2017 12:17

John van Drongelen schreef:Wat ik bedoel te zeggen,is dat Nederland steeds moet doen wat Brussel ons opdraagt.

Nederland moet weer baas worden in eigen land!
Dus weg met die Europese Unie en zo snel mogelijk een Nexit!
Vraag anders ff hoe het de Engelsen bevalt, dat uit de EU stappen? Ik geloof dat ze daar, nu de eerste euforie bekoeld is, en de nee-stemmers er nog geen klap van hebben gemerkt, niet al te positief meer over zijn. De hongaren en polen zijn er nog steeds, de zorgproblemen zijn niet ineens opgelost, en de vissers uit andere EU landen varen nog steeds voor de kust.

Ik ben wel een voorstander voor een EU breed systeem.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 jun 2017 12:24

sjohie schreef:
John van Drongelen schreef:Wat ik bedoel te zeggen,is dat Nederland steeds moet doen wat Brussel ons opdraagt.

Nederland moet weer baas worden in eigen land!
Dus weg met die Europese Unie en zo snel mogelijk een Nexit!
Vraag anders ff hoe het de Engelsen bevalt, dat uit de EU stappen? Ik geloof dat ze daar, nu de eerste euforie bekoeld is, en de nee-stemmers er nog geen klap van hebben gemerkt, niet al te positief meer over zijn. De hongaren en polen zijn er nog steeds, de zorgproblemen zijn niet ineens opgelost, en de vissers uit andere EU landen varen nog steeds voor de kust.

Ik ben wel een voorstander voor een EU breed systeem.
Ik zou niet weten waarom Nederland weer baas moet worden in eigen land. Wat is baas in eigen land? Hoe ziet dat er uit? Is Nederland niet samen met 27 andere landen (minus Groot-Brittannië inmiddels) baas in heel Europa, zodat veel dingen overzichtelijker en makkelijker worden?

Uit de EU stappen is ook een stukje invloed op het grote geheel kwijt raken, of mis ik iets?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 05 jun 2017 12:47

Dan mis ik het ook, want volgens mij zijn we baas in eigen land, en hebben we inspraak in de EU, dus ja, daar uit stappen betekent veel dingen/invloed opgeven. Dat wil niet zeggen dat er aan de EU niks te verbeteren valt, ik zie ook zeker dingen die daar niet goed gaan, maar dat kan je ook proberen te verbeteren, ipv er maar mee te stoppen bij de eerste de beste hobbel in de weg.

Gesloten