LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post mogelijk duurder en minder vaak bezorgd

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Post mogelijk duurder en minder vaak bezorgd

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, de pizzabezorger hoeft niet lopend door een hele wijk om twee pizza's te bezorgen, in tegenstelling tot een postbezorger. En de supermarkten hoeven al helemaal niet bij de mensen langs.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Post mogelijk duurder en minder vaak bezorgd

Ongelezen bericht door Dirkie »

renewouters schreef:Maar los daarvan: postbezorging zal alleen maar afnemen en dus duurder worden per poststuk als je niets gaat veranderen. Er zijn 3 variabelen in de postbezorging:

1- zelfde prijzen en zelfde servcie betekent dat er meer verstuurd moet worden
2- zelfde service en lagere volumes betekent hogere prijzen
3- zelfde prijzen en lagere volumes betekent minder service

Alleen opties 2 en 3 zijn mogelijk (alleen of in combinatie, afhankelijk van de verschillende parameters).
Je vergeet nog een optie:

4 - hogere prijzen en steeds minder service, want dat doen ze nu al.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Post mogelijk duurder en minder vaak bezorgd

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik lees of hoor niets over de brievenbussen die bijna overal zijn verwijderd.

Zijn hier overal weg . Bij gemeente huis 1 , 100mt verder bejaardenhuis 1 , 50 mt verder bij verzorgingstehuis 1. Verder nergens meer ,wil je posten moet je 20 min lopen om een brief te posten . Oja bij de appie kun je in de winkel post afgeven . Alleen geen parkeerruimte en zet vooral je fiets er niet neer ,want dan wordt het een dure postzegel.

stofzuigertje

Re: Post mogelijk duurder en minder vaak bezorgd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Geef mijn maar de schuld.

Deze geniale gek weigerde een parkeermeter te vullen, kaartje uit te zoeken en postzegel te plakken

Gewoon Ali Baba pakje besteld voor Mevrouw Hartelijk Gefeliciteerd.
Zelfde kosten maar wel leuker.
Om 9.30 werd zij uit bed gebeld, geen fietsende bezorger maar busje in de straat!

Via Chinese Post en Post NL op juiste dag, gewoon toeval.
Maar wel leuk.
Maar hoe gaat dit worden als jullie allemaal mijn na gaan doen in de kerst periode?
Wat als we geen Anton Piek maar een doos ballen opsturen?
De plastic ballen overleven het ook nog.

Ja, luister dus vooral niet naar mijn en laten we gewoon mij de schuld geven als het duurder word, die simpele brief.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Post mogelijk duurder en minder vaak bezorgd

Ongelezen bericht door gosewijn »

Deze geniale gek

Nou geniaal . :mrgreen: :roll:

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Post mogelijk duurder en minder vaak bezorgd

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Als er minder post bezorgt gaat worden hoe zit het dan met de rouw kaarten?
Ik wil deze liever niet in de mail hebben en gewoon een kaart in de bus zou het schandalig vinden als je die niet meer op de dag van overlijden kan versturen. Of dat ze de dag erna niet meer worden geleverd.

atlas1302

Re: Post mogelijk duurder en minder vaak bezorgd

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Waarom moet tegenwoordig alles via E-mail, omdat het zo lekker goedkoop is zal velen zeggen. Officiele poststukken zullen toch altijd briefpost blijven en mijn bankpasje wil ik toch gewoon ontvangen in het buitenland en Nederland natuurlijk, door de brievenbus en aangetekend!
Banken doen niet aan aangetekend versturen want dat kost een paar centen meer, dus dat gaan we op deze manier ook normaal vinden als dat digitaal gebeurt. U heeft het toch ontvangen, wie ? ik? ja via een mailtje...ohhhh in de spam map misschien!

Gesloten