LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:kool en geit:
RyanAir gooit een balletje op....maar schenkt in de lucht wel zelf alcohol.
Met als cruciale verschil dat ze daar zélf kunnen beslissen wie ze wel of niet schenken...

stofzuigertje

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik schreef, blikje in binnenzak... na de koffers inleveren en douane en pas nadat je kon instappen en voor die controle want tussen door de paspoorten en instappen zat voldoende tijd voor flink te zuipen.

Alleen had ik 0.0% versie mee, dus geen probleem.
Maar de bodyscan is vlak voor instappen en de 737-800 was 10 juli op Schiphol dit jaar!

Ja, voor ik het poortje door ging was alles op!
Wel zou ik graag voor alcohol vrij kiezen, dan moeten de echte zuipschuiten een andere kiezen en word het daar nog erger.
Dan gaan binnen enkele jaren ze allemaal over op alcohol controle voor de instap!

Maar waarom krijg ik bij KLM normale Heineken en niet de Kermis versie met iets minder alcohol?
Dan voorkom je ook veel ellende mee.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Quark »

Iedereen nuchter het vliegtuig in desnoods eerst blazen.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
16again schreef:kool en geit:
RyanAir gooit een balletje op....maar schenkt in de lucht wel zelf alcohol.
Met als cruciale verschil dat ze daar zélf kunnen beslissen wie ze wel of niet schenken...
Feit blijft dat ze dat altijd kunnen beslissen. Men mag al jaren iemand weigeren die te veel gedronken heeft, zonder dat ze daardoor extra kosten maken. Echter maken de vliegmaatschappijen er geen gebruik van.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Mucha schreef:
Brahms schreef:
stofzuigertje schreef:en niemand keek in de binnenzak van mijn. Pas vlak voor in toestel gaan word handbagage gecontroleerd en dan ga ik wel iets later de kist in.
Heb me al wat langer voorgenomen niet meer op je complete onzinberichten te reageren, net als veel anderen op dit forum, maar goed, wanneer heb je voor het laatst gevlogen ?
De tyd dat je handbagage pas bij het instappen wordt gecontroleerd is toch al weer even geleden !
Inderdaad. De laatste keer dat ik met het vliegtuig ging (Afgelopen april met KLM naar Noorwegen), werd al mijn bagage gescand en had men een (infrarood ?) bodyscan voor elke reiziger. Waarna ik ook nog eens werd gefouilleerd.
Ik vermoed dat Stofzuigertje nog in een oude Fokker heeft gevlogen. :wink:
Een paar jaar terug vloog ik héén naar Amman in Jordanië, met alle security toeters en bellen op Parijs CdG, en ervoor ook al op Schiphol voorafgaand aan de cityhopper vlucht naar Parijs, daar werden flesjes drinken bij de security check ingenomen, etc etc. Terug van Amman naar Parijs stapte ik daar met een flesje drinken in mijn hand, zó door de security & paspoortcontrole het vliegtuig in. Daar zit dus nog wel wat verschil in.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
Moneyman schreef:
16again schreef:kool en geit:
RyanAir gooit een balletje op....maar schenkt in de lucht wel zelf alcohol.
Met als cruciale verschil dat ze daar zélf kunnen beslissen wie ze wel of niet schenken...
Feit blijft dat ze dat altijd kunnen beslissen. Men mag al jaren iemand weigeren die te veel gedronken heeft, zonder dat ze daardoor extra kosten maken. Echter maken de vliegmaatschappijen er geen gebruik van.
Ik gok dat de meeste stennis niet bij het binnenlopen wordt geschopt, maar pas na het opstijgen. Dan valt er niks meer te weigeren.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door harkja »

Zelf vliegen doe ik niet maar voor mensen met vliegangst is een flinke neut een leuke oplossing.

Gesloten