LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door Radar »

Nuon wekt met hun reclamecampagne 'Blijven Loont' de indruk dat het grote moment daar is; ook vaste klanten worden eindelijk gehoord en als beloning voor hun loyaliteit kunnen zij vanaf nu profiteren van lucratieve kortingen.

Bij nader inzien heeft de actie echter een hoop aanvullende voorwaarden. Veel trouwe klanten komen daardoor niet in aanmerking voor het beloofde voordeel. De beoogde korting valt in veel gevallen bovendien een stuk minder gunstig uit dan de campagne belooft.

Maandag 5 januari in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Lees meer: http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... agne-nuon/

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door wieder »

Kan ook niet natuurlijk. Steeds minder betalen.. De meeste niet-overstappers van NUON zitten er al meer dan 20 jaar bij aangesloten. Maar..omdat ze eerst moeten bewijzen dat ze blijven (?) moeten ze een NIEUW contract aangaan waarbij nieuwe prijzen gelden en ze de eerste 15 jaar duurder uit zijn.. Oplichterij? Tja, ook, maar de consument moet ook niet alles voor zoete koek slikken. Eerst lezen, daarna conclusies trekken.

Walters123
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2015 20:44

Re: 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door Walters123 »

Ik ben twee jaar terug overgestapt naar een andere energieleverancier. Toen ben ik door Nuon gebeld en ik zou korting krijgen als ik bij Nuon blijf. Ik zou dan voor Gas € 0,67 cent p m3 betalen. Dat was incl. gastarief per kubieke meter, btw, energiebelasting en regiotoeslag. Maar toen ik de rekening kreeg schrok ik van de prijs. Ik gebruikte in totaal minder de vorig jaar maar betaalde meer. Toen ik berekend heb zag ik dat zij € 1,109 per m3 hebben berekend. Toen ik belde, hebben ze mij een vaag verhaal verteld en ik kreeg niks terug. Dus ik ben weer overgestapt naar een andere leverancier en zal voorgoed wegblijven bij Nuon. Ik adviseer iedereen om hun jaar nota goed te berekenen. Nuon maakt misbruik van het feit dat meeste mensen nota niet terug kunnen berekenen dan wel niet doen.

Harrie Korf
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2015 11:02

Re: 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door Harrie Korf »

Sinds een 40 jaar zijn we klant bij de Nuon. We maken ons nooit zo druk om alle reclames en acties.
Een tijd geleden kwam kwam de Nuon met een spaar actie. Als trouwe klanten kregen we meteen een aantal spaarpunten toebedacht. Met alle uit het verleden toegekende punten en nog een jaar Nuon erbij kon ik zelfs al een gratis koelkast thermometer kiezen.
Gisteravond mocht ik vernemen dat de trouwe klanten korting niet voor ons op gaat. Wij betalen met accept. De Nuon wordt opnieuw bedankt.

stofzuigertje

Re: 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Harry Korf,

U kunt al besparen door automatisch te betalen..

Verder moet je bij een overstap naar andere altijd automatisch betalen want volgens mij is de netbeheerder de enige die nog met acceptgiro werkte....

En bij blijf bij ons, dat is een contract van 1 jaar vermoedelijk dus kun je niet meer dagelijks weg.
Wel maken ze zo mensen wakker dus kijk eerst even online waar je voordeliger kunt want hoewel ze je proberen vast te houden, ze maken juist de slapende klanten wakker en na weglopen zul je zeker na 1 jaar weer benaderd worden voor een kom bij ons terug aanbieding die dan goedkoper moet zijn dan je huidige....

De Zweedse aandeelhouders eisen dat, want ze willen nu wel eens eindelijk verdienen aan deze dure miskoop!

Pieter Jas
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2015 09:48

Re: 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door Pieter Jas »

vanmorgen belde ik de klantenservice van Nuon met de vraag of ik nog actie moest nemen op de vaste klant wijzigingen. Ik heb een contract Groene Stroom Nederland en ben overigens al jaren klant bij Nuon.
Tot mijn verbazing was klantenservice nog niet op de hoogte gebracht van de door de heer van Woerkom aangekondigde uitbreiding van de voorwaarden.
Dat laat toch weer zien dat Nuon meer belust is op gratis reclame via Radar, dan op het eerlijk en tijdig voorlichten van haar klanten.
Ik ben zo mogelijk nog bozer op Nuon en haar misleidende aktie.

P@ul@
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2015 14:58

Re: 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door P@ul@ »

Het contract bij NUON van mijn partner liep af, hij nam contact op ( mobiele telefoon ) met NOUN en kwam overeen om zijn contract te verlengen dmv de actie 'blijven loont".
Zeer verbaasd was hij toen hij vanmorgen zijn telefoon rekening binnen kreeg: het telefoontje met NUON kost hem maar liefst 42 euro!!
U raad het al.... hij belde opnieuw met NUON en vertelde dit, verbinding werd ( waarschijnlijk per ongeluk ) door NUON verbroken, maar werd niet terug gebeld door het bedrijf terwijl het nummer van mijn partner daar bekend is.

Iemand soortgelijke ervaringen? zo ja... graag tips hoe te handelen?

Dank!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door sjohie »

P@ul@ schreef:Het contract bij NUON van mijn partner liep af, hij nam contact op ( mobiele telefoon ) met NOUN en kwam overeen om zijn contract te verlengen dmv de actie 'blijven loont".
Zeer verbaasd was hij toen hij vanmorgen zijn telefoon rekening binnen kreeg: het telefoontje met NUON kost hem maar liefst 42 euro!!
U raad het al.... hij belde opnieuw met NUON en vertelde dit, verbinding werd ( waarschijnlijk per ongeluk ) door NUON verbroken, maar werd niet terug gebeld door het bedrijf terwijl het nummer van mijn partner daar bekend is.

Iemand soortgelijke ervaringen? zo ja... graag tips hoe te handelen?

Dank!
Je betaalt bij hen het normale telefoontarief aldus hun website, + eventuele kosten van je mobiele provider, wat overigens bij aanvang van het gesprek gemeld wordt. Dus óf je vriend heeft krankzinnig lang (uren) in de wacht gestaan, óf gebeld met een kneiterduur mobiel abonnement.

Overigens gaan volgens consuwijzer de belkosten eerst van een eventuele belbundel af.

En volgens mij mag het sinds halverwege vorig jaar, ook nog maar max. 1 euro per gesprek zijn?

eugene stap
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2015 13:41

Re: 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door eugene stap »

Nuon kent een variabel tarief voor elektriciteiten en voor gas. Ik heb een variabel contract bij Nuon. Indien ik de jaarafrekening beoordeel kan ik niet vaststellen over welke periode welk tarief voor gas of elektriciteit in rekening is gebracht. Dit ondanks het aanwezig zijn van een "slimme" meter.

In een tijdsgeest van transparantie is het normaal om af te rekenen het gebruik, in kwh of m^3, tegen het dan geldende tarief. Als je vraagt waarom dit niet wordt toegepast op de eindafrekening krijg je als antwoord dat de variabele tarieven bekend worden gemaakt in juli en december van elk jaar. Echter op mijn account bij Nuon wordt dit niet gemeld laat staan dat ik bij de ontvangst van mijn jaarafrekening achteraf kan vaststellen tegen welke tarieven ik kwh en M^3 (elektriciteit en gas) afgerekend krijg.
Er wordt op de afrekening één tarief gepresenteerd voor kwh en één tarief voor M^3.

Daarnaast is variabel bij Nuon het aanpassen van het tarief twee keer per jaar op een voor Nuon vooraf
vastgestelde datum. Wat variabel? Hier is niets variabel aan. Immers indien ik bij de pomp tank wordt de prijs van zowel benzine als diesel aangepast aan de ontwikkeling van de olie prijs. Dit gebeurt niet op een moment dat het de oliemaatschappijen uitkomt. Nee direct wordt de prijs aangepast. Nuon past dit achteraf pas aan omwille van "contracten". Shell is mijn inziens in omvang te vergelijken met Vattenfall. Shell is wel in staat haar prijs aan de pomp aan te passen. Waarom Vattenfall/Nuon niet?

De gasprijs is gekoppeld aan de olie prijs. De olieprijs daalt de gasprijs daalt ook echter Nuon berekend dit achteraf pas door op het moment dat zij hun prijs gas aanpassen. Met andere woorden
stel de olieprijs stijgt weer in juni juli van dit jaar dan geniet ik dus over de maanden, stel februari maart april mei dat de olieprijs lager was, niet van die lagere gasprijs. Immers in februari tot en met mei heb ik ook afgenomen echter dat wordt afgerekend tegen een prijs die Nuon bekend maakt in juli. Die prijs kan dan wel weer zijn toegenomen.

Dus een variabel contract is bij Nuon mijn inziens een vast contract. Daarnaast is verbazingwekkend dat Nuon per kwh of per m^3 een hogere prijs berekend voor de consument bij een variabele contract dan bij een vast contract. Variabele prijs is een prijs die aan de ontwikkeling van de markt onderhevig is. Het lijkt erop dat Vattenfall/Nuon hier heel anders over denkt.

Gaarne zou ik wel een willen weten of er consumenten zijn met een slimme meter voorzien van een GSM chip die maandelijks achteraf bij Nuon het werkelijk verbruik kunnen afrekenen. In Amsterdam in de zakelijke markt, denkt u aan verhuur kantoorpanden, is dit wel mogelijk heb ik ervaren. Waarom niet voor ons consumenten? Willekeur van Nuon?

Nuon haalt wederom de schouders op alsof er niets aan de hand is.
Wie heeft een variabel contract met Nuon?
Kunt u bij de jaarafrekening achteraf controleren tegen welk tarief wordt afgerekend? Met controleren bedoel ik de aangegeven prijs vergelijken met de opgegeven prijs van Nuon in juli dec? Ik kan dat niet over het 2013 2014.

Ik ben erg benieuwd hoe de jaarafrekening van variabele contracten voor consumenten in 2015 zal zijn. Er moeten een aantal tarieven in deze afrekening naar voren komen gezien de zeer scherpe en lange daling van de olie prijs dus gas prijs.

Gaarne uw reactie.

Groet,

E.J.G. Stap

norm68
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2015 10:40

Re: 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door norm68 »

Het is een vrij simpele strategie. Het uitgangspunt van Nuon is de voorziene daling van de variabele gastarieven (en wellicht ook stroomtarieven) a.g.v. de lagere olieprijs. De gasprijs zal hierdoor binnen enkele maanden dalen. "Nuon blijven loont" insinueert dat korting wordt gegeven op stroom en gas. Je wordt echter op slinkse wijze misleid. De korting zit alleen op stroom. Ik heb een brief ontvangen met een voorstel. Hierin is de prijs van stroom op de juiste wijze inclusief de korting weergegeven. De prijs van gas is echter hoger dan wat wij nu betalen. Nuon wil met deze actie de gasprijs vastzetten. Nieuw contract, andere prijs en de daling van de variabele gasprijs in de komende maanden wordt hiermee afgevangen. Slim, maar erg doortrapt.
Overigens was de Nuon-medewerker die ik heb gesproken ook niet echt te spreken over deze actie en de reacties van bellers hierover. Lijkt me ook lastig uit te leggen en het voelt natuurlijk niet goed. Er kwam binnenkort weer een nieuwe actie met vaste tarieven, zij hij. Ik heb hem hier vriendelijk voor bedankt.
Ik ben het met de vorige spreker eens. Het gaat om transparantie, elke keer weer nieuwe mistgordijnen optrekken is een bewuste keuze. Iedereen met een beetje gezond verstand weet ook wel dat als er volledige transparantie is, het ieder worst zal zijn wie de energie levert, als het maar zo voordelig mogelijk kan. Milieueisen stellen aan de opwekking is wat mij betreft een zaak van de overheid (dat zijn wij toch ook met zijn allen) en geen marktwerking (waar ik in principe in andere gevallen wel voorstander van ben). Laten we de transparantie dan maar afdwingen als de markt dit zelf weigert.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door courier »

Ik heb opheldering gevraagd aan Nuon; hun reactie zal ik hier integraal vermelden.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door courier »

Hier volgt de reactie van Nuon:

"Geachte heer ....,

Op 23 februari heb ik uw e-mail ontvangen. U vindt Nuon Blijven loont niet transparant. Er is geen korting op Gas. De kreet Nuon blijven loont Gas is volgens u een holle frase. U vindt dat wij de korting op stroom financieren door de gasprijs vast te zetten. Door de daling van de olieprijs daalt de gasprijs, wij geven deze daling niet door. U vindt dit een doortrapte manier om de consument geld uit de pocket te troggelen. U wilt weten hoe ik u kan overtuigen. Het brengt klanten op ideeën om hun licht elders op te steken. Hieronder geef ik u mijn reactie.

Wat is Nuon Blijven Loont?
Nuon Blijven Loont is ontstaan door verbetersuggesties van onze klanten. Een veelgehoorde suggestie was: Beloon klanten die blijven. Daarom bieden wij met Nuon Blijven loont een jaarlijks oplopende korting op stroom tot 25%. Zolang u klant blijft. De korting word (sic!) dus steeds hoger.

De gasprijs is variabel.
De gasprijs is variabel en is gelijk aan de normale gasprijs. Wanneer de prijzen daalt (sic!) deze prijs dus ook mee. De variabele tarieven worden twee keer per jaar gewijzigd. Dit is wettelijk zo bepaald.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Aldus Nuon Klantenservice, Energieadviseur Archi Koeijers.

Dat vereist een stevig antwoord, maar wat is jouw reactie norm68?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: 'Blijven Loont'-campagne Nuon

Ongelezen bericht door Har06 »

courier schreef:Ik heb opheldering gevraagd aan Nuon; hun reactie zal ik hier integraal vermelden.

en toen ??????

Gesloten