LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door Radar »

Vorig jaar besteedden wij al aandacht aan de problemen met de smartphone Sony Xperia Z. Consumenten kregen massaal te maken met onverklaarbare barsten in het telefoonscherm bij normaal gebruik. Bovendien kwamen zij, bij melding van deze problemen, voor hoge reparatiekosten te staan.

Sony beloofde toen beter om te gaan met klachten over de hardware. Maar inmiddels is er een nieuwe smartphone uit in de Sony Xperia-reeks, de Z3, en horen wij dezelfde problemen: opnieuw treden er barsten op, en opnieuw wordt de schuld vaak onterecht bij de consument neergelegd.

Maandag 16 februari in Radar, om 20:30 bij AVROTROS op NPO 1

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Toch typisch.......heb een Z1 compact, in mijn omgeving enkele een Z1 en Z2 en geheel geen problemen.
Blijkbaar heb ik iedere keer "mazzel" met een model welke geen gebreken vertoond.

S6 voor diegene welke wel deze problemen hebben.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door sjohie »

Beetje een Telegraaf titel, er zijn behoorlijk wat toestellen in de Xperia lijn, terwijl het dus duidelijk niét om alle toestellen gaat, mijn ZR doet het prima zonder na 4 maanden gebruik zonder case. Overigens blijkt na een poll op XDA dat het wel eens om ~27% van de bezitters van de Z3/Z3-mini toestellen kon gaan, alhoewel 9% daarvan weer toegeeft dat het door het laten vallen van het toestel is gekomen, dus dat zou dan op iets van 18% uitkomen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door sjohie »

Teunbosseman schreef:Toch typisch.......heb een Z1 compact, in mijn omgeving enkele een Z1 en Z2 en geheel geen problemen.
Blijkbaar heb ik iedere keer "mazzel" met een model welke geen gebreken vertoond.

S6 voor diegene welke wel deze problemen hebben.
Het percentage, tenminste zoals dat door die poll op XDA naar boven komt, is wel zó fors dat het niet puur en alleen door ondeskundig gebruik of slordigheid kan komen. Het lijkt toch wel op een productiefout, hopelijk kan Sony met de gegevens van XDA, die behoorlijk gedetailleerd zijn, tot aan de productieweek aan toe, het probleem opsporen. Ze maken verder toch erg fijne toestellen naar mijn mening. Met goede nuttige apps zoals de eigen walkman app, en verder niet al te veel meuk er op. (itt Samsung bijvoorbeeld)

speedy2684
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2014 15:27

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door speedy2684 »

Helaas is mijn sony xperia z2 afgelopen woensdag vroeg in de morgen toen hij op het nachtkastje lag te scheuren . Ik vond het al zo raar dat ik eens een vreemd geluid hoorde van scheurend glas. Aangezien ik ziek ben en moeilijk slaap , dacht ik van welk raam is dat dan . Niets gezien natuurlijk . toen het licht was kijk ik nog eens op het toestel en in eens begint deze compleet te flippen . Krijg hem niet meer uit of wat dan ook . wat blijkt , vanaf de uit knop tot boven in bij de camera aan de voorkant is het scherm gescheurd , zo in eens spontaan. Ik heb al langer problemen dat het toestel tijdens het bellen zelf gaat internetten of een 2 de lijn bellen , of dat in eens een bericht getypt wordt of wat dan ook . Sony weet niet wat dat is , en nu in eens het scherm er bij . Ik heb inmiddels contact gehad met Sony en hun zeggen mij natuurlijk dat het onmogelijk is en dat het niet voorkomt . En dat ik langs mijn telefoonwinkel waar ik hem gekocht heb moet gaan . Dat wordt lastig , die is hier niet meer en ik kan dankzij mijn medisch probleem niet ver weg van huis om even weg te brengen . Maar sony komt het niet ophalen of wat dan ook .
Hoe doen jullie dit nu . Ik ben niet bereid om te betalen voor een schade die ik zelf nooit gecreëerd heb.

Groetjes franspeter van limburg

helaas is mijn vriendin er net 5 min geleden achter gekomen dat onze tablet z2 een soort van brandpunt in het display heeft zitten. scherm staat nog geen eens zo lang aan . er lopen boven en onderin het scherm 2 lijnen die bruin van kleur zijn

waardeloos die sony toestellen

speedy2684
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2014 15:27

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door speedy2684 »

Ik ben vandaag druk bezig geweest om contact te krijgen met Sony over de tablet Z2 en mijn telefoon Z2 . Eerst krijg je geen gehoor bij Sony mobile , dan probeer je het via de chat en krijg je te horen dat ook al koop je een tablet rechtstreeks , je moet hem voor reparatie brengen bij de phone house . Phone house doet dat niet zomaar zonder kosten in rekening te brengen lijkt mij . Daarna wordt er voor meer dan 20 minuten niet meer gereageerd op de chat door die zelfde mevrouw . Na een aantal maal vragen op antwoord of reactie ben ik gaan bellen met sony mobile en daar met een mevrouw gesproken die niet heel erg goed te verstaan was , en daar uitgelegd wat er mis is met tablet en met de telefoon . wordt ik na een aantal malen uitleggen dat het toestel bij sony gekocht is door verwezen naar sony nederland . Daar nog een aantal minuten in de wacht natuurlijk en verkeerde persoon als eerst omdat ik geen case nummer had. Na veel moeite had ik eens een man die mij uitlegde dat ik op het verkeerde adres zat , en die helemaal niet snapte waar sony mobile mee bezig is . Ik ben en op het verkeerde adres op dit moment , en de heer weet niet waarom alles zo omslachtig en moeilijk moet zijn . Hij zou er achter aan gaan en dat wacht ik nu af . in de tussentijd doe ik het wel met een oudere kleinere versie van sony waarvan alles altijd al werkt. dit is de eerste en laatste keer een Sony telefoon en tablet .

MaickelGrune
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2015 20:31

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door MaickelGrune »

Goedenavond,
Ook hier een gebarsten scherm bij een Sony Z3 compact zonder aanleiding.
Kosten €50,-- eigen risico bij de verzekering van vodafone.
Groetjes Maickel Grune.

theraven1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2015 20:52

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door theraven1982 »

Hier een (ex-) gebruiker van een Sony Xperia Z2 Tablet. Ongeveer 2 maanden kunnen gebruiken, waarna er spontaan een haarscheur optrad in het scherm. Online gezocht naar vergelijkbare gevallen; dit bleek vaker voor te komen bij de smartphone versie. Online is te vinden dat Sony coulant zou omgaan in bepaalde omstandigheden (geen sporen van misbruik, enkele haarscheur). Hier is echter niets van te merken. Reparatiekosten bedragen ongeveer 300 euro... dan leg ik liever wat geld bij en koop een niet-Sony apparaat.
Ook de leverancier (bol.com) wil overigens niet meewerken aan een oplossing. Sony doet alsof ze coulant zijn, maar willen als puntje bij paaltje komt niet meewerken. Dit was het laatste product van Sony wat bij mij het huis in gekomen is!

SonyMobile
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2015 15:25

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door SonyMobile »

speedy2684 schreef:Ik ben vandaag druk bezig geweest om contact te krijgen met Sony over de tablet Z2 en mijn telefoon Z2 . Eerst krijg je geen gehoor bij Sony mobile , dan probeer je het via de chat en krijg je te horen dat ook al koop je een tablet rechtstreeks , je moet hem voor reparatie brengen bij de phone house . Phone house doet dat niet zomaar zonder kosten in rekening te brengen lijkt mij . Daarna wordt er voor meer dan 20 minuten niet meer gereageerd op de chat door die zelfde mevrouw . Na een aantal maal vragen op antwoord of reactie ben ik gaan bellen met sony mobile en daar met een mevrouw gesproken die niet heel erg goed te verstaan was , en daar uitgelegd wat er mis is met tablet en met de telefoon . wordt ik na een aantal malen uitleggen dat het toestel bij sony gekocht is door verwezen naar sony nederland . Daar nog een aantal minuten in de wacht natuurlijk en verkeerde persoon als eerst omdat ik geen case nummer had. Na veel moeite had ik eens een man die mij uitlegde dat ik op het verkeerde adres zat , en die helemaal niet snapte waar sony mobile mee bezig is . Ik ben en op het verkeerde adres op dit moment , en de heer weet niet waarom alles zo omslachtig en moeilijk moet zijn . Hij zou er achter aan gaan en dat wacht ik nu af . in de tussentijd doe ik het wel met een oudere kleinere versie van sony waarvan alles altijd al werkt. dit is de eerste en laatste keer een Sony telefoon en tablet .
We vinden het erg vervelend dat uw Xperia toestel beschadigd is geraakt, en we willen u graag verder helpen.

Wilt u alstublieft contact met ons opnemen en dan ook het IMEI nummer van uw toestel gereed houden?
Onze Xperia Support is van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 0900 899 83 18.

Natuurlijk kunt u ook een email sturen aan [email protected].
Mocht u ons per email benaderen, wilt u dan ook zo vriendelijk zijn en het IMEI nummer van uw toestel te vermelden? Kunt u ook een telefoonnummer vermelden waarop u tijdens kantooruren bereikbaar bent? Zo kunnen we u snel verder helpen.

alex992
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2015 20:10

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door alex992 »

Ook ik heb de z3... alleen na ruim 2 maanden nu al een lam usb-afsluiting.
dus dit betekend dat het toestel niet meer waterdicht is. ben naar de provider gestapt en zij kunnen er niks aan doen.. wat nu?

Atif
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2015 07:19

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door Atif »

achter loopt bij de ons omringende landen waar de collectieve rechtsgang wel tot de mogelijkheden behoord heeft naar mijn mening één goede reden want hoe vaak komt de behoefte om hierin te voorzien voor? We kennen de onderhandse woekerpolis affaire dan nu toevallig waarin een collectieve aanpak zinvol zou zijn maar de wetgeving voorziet momenteel niet in de mogelijkheid om een geschil inzake een collectie belang ook collectief te behandelen.
Het is ook nog maar de vraag of het belang daarbij gebaat is dan wel het belang anders dan een enkel geval bestaat omdat dergelijke zaken nauwelijks aan de orde zijn. Ik denk dat men hierin geen veranderingen zal aanbrengen omdat er geen behoefte bestaat.
Nog even een bela





____________________
92. http://www.chessrivals.net/
Laatst gewijzigd door Atif op 22 dec 2015 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Guus80
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2015 07:39

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door Guus80 »

Best dom als Sony zijn Xperia-gebruikers niet zou helpen, hierdoor gaan er veel klanten verloren en zullen de meeste opzoek gaan naar een Samsung of Iphone model.....
Ik heb al jaren Samsung geen problemen en hele goede klantenservice.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Guus80 schreef:Best dom als Sony zijn Xperia-gebruikers niet zou helpen, hierdoor gaan er veel klanten verloren en zullen de meeste opzoek gaan naar een Samsung of Iphone model.....
Ik heb al jaren Samsung geen problemen en hele goede klantenservice.

Hhmmm lees anders genoeg probemen met klantenservice van Samsung & Apple.
Met elk merk is wel wat.

Wat ik niet snap is dat velen geen hoesje om hun telefoon doen. Ik heb totaal geen problemen met mn Z1 compact en een lederen hoesje via ebay voor 2,50 gekocht waarvoor in NL 15,- wordt gevraagd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door sjohie »

Guus80 schreef:Best dom als Sony zijn Xperia-gebruikers niet zou helpen, hierdoor gaan er veel klanten verloren en zullen de meeste opzoek gaan naar een Samsung of Iphone model.....
Ik heb al jaren Samsung geen problemen en hele goede klantenservice.
Da's mooi, maar als ik deze review zo lees over de nieuwe S6, kon daar wel eens een "antenne-gate" ala Apple uit voortkomen. Zo zie je maar, elke fabrikant heeft wel eens een maandagmorgenmodel er tussen zitten.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door jerwarm »

ik heb nu een 4tal maanden de Xperia z3, hier zit een klaphoesje omheen.

ook heb ik de antikrasfolie op het scherm geplakt, vooralsnog nergens een kras te bekennen.
of scheur. :!: :lol:

wat ik veel vervelender vind is dat ik een Sony android Lollipop firmware update krijg van pakweg 600MB en ik heel mijn telefoon daarna opnieuw moet leren kennen. + er komt bij dat ik die kleuren oranje en blauw bij elkaar in dit nieuwe firmware/software ontwerpafschuwelijk vindt.

ook doet mijn uitgaande mail het niet sinds die update van 1 mailaccount.

raar. :P

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door sjohie »

Hmm, en ik was nog wel zo blij dat mijn ZR ook op de lollipop lijst stond.. :shock:

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ik denk dat ik nog ff wacht met updaten.......zie de link voor ervaringen.

http://www.androidplanet.nl/nieuws/andr ... op-update/

basph
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2015 10:59

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door basph »

Goede morgen.

Ik ben ondertussen wel een beetje klaar met mijn Z3 compact.
Afgelopen zaterdag pakte ik hem van mijn nachtkastje en zag tot mijn verbazing dat de achterkant wederom voor de tweede keer gebarsten was.
De eerste keer dat was 30 maart had ik hem ingeleverd bij de Hi winkel toen werd het gerepareerd onder garantie.
Ik kon hem weer ophalen op 7 april dus een maandje verder en hij is weer stuk :(
Ik heb de telefoon sinds 7 jan. 2015 en heb dit nog nooit meegemaakt met telefoons maar goed.
Ik probeer nu al vanaf maandag mijn telefoon op te laten halen door Sony maar dat valt niet mee.
Maandag hadden ze een interne technische storing moest later maar terugbellen.
Dinsdag om 17:50 lukte het om er door te komen en alles werd genoteerd en er zou HEEL SNEL contact met mij worden opgenomen want dit was erg vervelend.
Woensdag hoorde ik vervolgens niks.
Gisteren was vrije dag begrijpelijk , vandaag zelf maar weer gebeld en hoorde aan de andere kant dat het nog niet bevestigd was en wist eigenlijk ook niet waarom.
Maar hij maakt er een notitie van en ik zou spoedig wat horen.
We wachten het maar weer af.

Op de Facebook site hebben ze trouwens ook geen haast.

https://www.facebook.com/sonymobilenl?fref=ts

basph
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2015 10:59

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door basph »

Ik werd 15-05 gebeld om 17:50 met exuus voor het lange wachten en zou meteen worden gebeld voor een pick-up.
Alleen dat telefoontje kwam niet die kwam pas vanmiddag en nu ligt het toestel bij Teleplan voor beoordeling en daarna reparatie.
Ben benieuwd zal hier laten weten hoe het af gaat lopen.

basph
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2015 10:59

Re: Laat Sony zijn Xperia-gebruikers weer barsten?

Ongelezen bericht door basph »

Nou het gaat niet snel die reparatie (20-5-2015) Start onderhoud staat er bij Teleplan.
En voor de rest gebeurt er niks meer ze zijn nou al drie werk dagen aan het knutselen, voor een gebarsten achterkant.

Gesloten