LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door JvandeW »

Aprileyes schreef:Allen bedankt voor de reacties. Ik zie ze nu pas, omdat ik geen e-mail had ontvangen dat er gereageerd was.
Dit lijkt mij een van de redenen dat er zoveel consumenten een bericht plaatsen op Radar, maar vervolgens niet meer terugkeren. Standaard staat de mogelijkheid tot het geven van een melding bij reacties namelijk uit en ik vermoed dat veel nieuwe leden de weg op Radar nog niet voldoende kennen om die optie aan te zetten. Zeker niet als de opties zoveel jargon bevat, dat die vast overgeslagen wordt alvorens te worden gelezen.

Mij lijkt het daarom verstandig om de optie voor het op de hoogte brengen van nieuwe reacties, bovenaan de lijst te zette. Als ook standaard aangevinkt te hebben staan.

Het aantal terugkerende consumenten lijkt mij daarmee een stuk groter te worden met het voordeel dat consumenten die wel geneigd waren terug te keren, dit vermoedelijk sneller doen als zij weten dat er reacties zijn geplaatst. Voordeel is dat zij dan niet - indien zij na enkele dagen terugkeren - tegen vele pagina's vol met tekst aanlopen door de ontstane discussie tussen forumgebruikers omdat er onduidelijkheden over de situatie bestaan.

Vooral voordelen dus.
Laatst gewijzigd door JvandeW op 14 apr 2018 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien een idee om dit aan de redactie door te geven? De forumgebruikers kunnen er zo weinig mee.

Overigens ben ik het inhoudelijk wel met je eens.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook helemaal mee eens.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door JvandeW »

witte angora schreef:Misschien een idee om dit aan de redactie door te geven? De forumgebruikers kunnen er zo weinig mee.

Overigens ben ik het inhoudelijk wel met je eens.
Ik zie inderdaad dat ik niet goed heb gelezen en dit niet het forum is om tips voor de redactie achter te laten, maar voor forumgebruikers..

Heb Radar een bericht gestuurd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Prima actie!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door kweenie »

Is op zich een prima suggestie, maar ik begrijp niet dat mensen er vanuit gaan dat ze standaard een bericht zouden krijgen als er een reactie op een topic komt. Dat zou bij mij niet eens opkomen. Ik kan het me alleen voorstellen als dit bij andere forums zo zou zijn, maar de mensen die al zoveel ervaring met forums hebben zullen zelf ook wel alert op deze optie kunnen zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door renewouters »

Nog meer emails. Nee, dank u. Het is een kleine moeite om even op dit forum te kijken als je een vraag hebt gesteld.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door Lowieze »

renewouters schreef:Nog meer emails. Nee, dank u. Het is een kleine moeite om even op dit forum te kijken als je een vraag hebt gesteld.
Ach, als dit veranderd wordt, kun je zelf even aanvinken dat je geen e-mails wilt ontvangen.

stofzuigertje

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik voor elke reactie hier een mail zou krijgen..... word Google traag en langzaam van, zie mijn bijdrage's en daarom standaard uit!

De Topic starter zou dan nu al 7 meldingen krijgen in de mail box... en een muisarm van het weg klikken!
Eigen topics/reacties hier boven gebruiken en dan krijg je ook alle meldingen.. dus in licht blauwe balk boven in scherm eens proberen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij veel forums kun je een instelling aanvinken dat je een e-mail ontvangt bij de eerstvolgende reactie. Volgen er meer reacties, krijg je geen e-mail meer, tot je het forum hebt bezocht. Vaak kun je dat direct bij het topic opgeven ("abonneer mij op dit topic"). Dat werkt werkt erg handig.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door JvandeW »

renewouters schreef:Nog meer emails. Nee, dank u. Het is een kleine moeite om even op dit forum te kijken als je een vraag hebt gesteld.
Een kleine moeite die veel nieuwe leden niet nemen, omdat zij niet bekend zijn met de werking van het forum. Zie ook het geleverde bewijs.

Verder gaat dat argument al niet op wanneer de optie bestaat en in te schakelen is. Slechts het verschil is dat de optie dan standaard aan staat waardoor het aantal terugkerende leden vermoedelijk een stuk hoger ligt. En wil je geen mail, zet je het toch uit? Het is maar een e-mail die je ontvangt en waarna je na het ontvangen, de optie ook zeer gemakkelijk weer uit kunt zetten.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door Radar »

JvandeW schreef:
Aprileyes schreef:Allen bedankt voor de reacties. Ik zie ze nu pas, omdat ik geen e-mail had ontvangen dat er gereageerd was.
Dit lijkt mij een van de redenen dat er zoveel consumenten een bericht plaatsen op Radar, maar vervolgens niet meer terugkeren. Standaard staat de mogelijkheid tot het geven van een melding bij reacties namelijk uit en ik vermoed dat veel nieuwe leden de weg op Radar nog niet voldoende kennen om die optie aan te zetten. Zeker niet als de opties zoveel jargon bevat, dat die vast overgeslagen wordt alvorens te worden gelezen.

Mij lijkt het daarom verstandig om de optie voor het op de hoogte brengen van nieuwe reacties, bovenaan de lijst te zette. Als ook standaard aangevinkt te hebben staan.

Het aantal terugkerende consumenten lijkt mij daarmee een stuk groter te worden met het voordeel dat consumenten die wel geneigd waren terug te keren, dit vermoedelijk sneller doen als zij weten dat er reacties zijn geplaatst. Voordeel is dat zij dan niet - indien zij na enkele dagen terugkeren - tegen vele pagina's vol met tekst aanlopen door de ontstane discussie tussen forumgebruikers omdat er onduidelijkheden over de situatie bestaan.

Vooral voordelen dus.
Beste JvandeW,

Bedankt voor uw suggestie. We zijn bezig met het updaten van het Radar Forum. We zullen kijken of we de mogelijkheden om topicstarters te informeren kunnen uitbreiden.

Met vriendelijke groet,

Radar Forummoderatie

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom mensen niet terugkeren. Dat mensen in het algemeen niet bekend zijn met het fenomeen forum kan ik me niet voorstellen.
Misschien zijn er andere redenen? Wil men gewoon z'n ei kwijt? Of even wat boosheid afreageren. Of schrikken ze zich helemaal het apenlazerus van de manier van discussiëren van forumleden? Wellicht een goed plan om daar vanuit de moderatie een klein onderzoekje te doen?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door angel1978 »

HansieZant schreef:
JvandeW schreef: Bij deze wil ik mij voorstel intrekken. Het lijkt mij beter als de consumenten / nieuwe leden na het plaatsen van het topic niet meer terugkeren door zo'n melding, maar verder zoeken naar een website waar de vrijwilligers wel tevreden worden gehouden om zo de consumenten van goed advies te kunnen voorzien. Daar is op dit forum een behoorlijk gebrek aan.

Of ga eerst zorgen voor jullie eigen vrijwilligers, die bereid zijn om zonder dat er iets tegenover staat, consumenten uit een altruïstische daad te helpen en daarbij eveneens zorgen dat Radar een goede naam krijgt. Onze vrijwillige bijdragen is een deel van jullie roem en derhalve jullie inkomsten en salaris. Sta daar even bij stil alvorens jullie die vrijwilligers nog verder behandelen als oud vuil met het egoïsme te bedenken dat wij jullie dankbaar moeten zijn.
Schiet toch op met je 'consumenten uit een altruïstische daad te helpen'. Dit forum is het laatste jaar vooral een broeiplek geworden van enkele diehard-forumleden die alleen maar willen laten zien wie de grootste heeft. De TS staat daarbij echt al lang niet meer centraal, want in het grootste gedeelte van de gevallen hoor je binnen korte tijd niets meer van een TS, omdat hij of zij dat gekibbel hier al lang achter zich heeft gelaten. De heilige drieëenheid Moneyman, JvandeW en Alfatrion die elke potentieel interessante discussie binnen no time gierend uit de bocht te laten vliegen. Jullie hebben altijd gelijk want jullie interpretatie van de wet is de enige juiste interpretatie.

Zelf op alles en iedereen janken dat je je persoonlijk aangevallen voelt, maar ondertussen zelf keihard op de man willen spelen en dan verontwaardigd gaan zitten doen als één van jullie terecht tegen een ban op loopt. Wellicht is jullie verdwijnen van dit forum wel precies wat de moderatie wil; ik zou het me in ieder geval goed kunnen voorstellen. Geen ellenlange en volstrekt zinloze discussies meer of het kapot gaan van een autobandventieldopje genoeg is om een bedrijf voor de rechter te slepen en kapot te procederen (waar in de praktijk toch nooit iets van terecht komt, maar wat zou jullie dat bommen?), maar een vernieuwd forum met mensen die weer terug naar de basis gaan en daadwerkelijk bereid zijn de forummers hier van een gedegen en normaal advies te voorzien. Je doet nu net alsof het jouw forum is, en dat deed je altijd al, maar dat is niet zo. Ik vind de onderwerpen vandaag in ieder geval al een stuk fijner lezen nu het merendeel van jullie verdwenen is.
Waarmee je maar weer bewijst dat ook nieuwkomers behoorlijk uit de bocht kunnen vliegen. Alles wat hier beschreven wordt is vooral ook op deze poster van toepassing!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@HansieZant

Schijnbaar las u eerst alleen maar en voelt u zich nu geroepen om u hier te registreren om de andere forumleden even af te branden?

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Standaard e-mail sturen naar de TS bij reactie

Ongelezen bericht door JvandeW »

HansieZant schreef:
JvandeW schreef: Bij deze wil ik mij voorstel intrekken. Het lijkt mij beter als de consumenten / nieuwe leden na het plaatsen van het topic niet meer terugkeren door zo'n melding, maar verder zoeken naar een website waar de vrijwilligers wel tevreden worden gehouden om zo de consumenten van goed advies te kunnen voorzien. Daar is op dit forum een behoorlijk gebrek aan.

Of ga eerst zorgen voor jullie eigen vrijwilligers, die bereid zijn om zonder dat er iets tegenover staat, consumenten uit een altruïstische daad te helpen en daarbij eveneens zorgen dat Radar een goede naam krijgt. Onze vrijwillige bijdragen is een deel van jullie roem en derhalve jullie inkomsten en salaris. Sta daar even bij stil alvorens jullie die vrijwilligers nog verder behandelen als oud vuil met het egoïsme te bedenken dat wij jullie dankbaar moeten zijn.
Schiet toch op met je 'consumenten uit een altruïstische daad te helpen'. Dit forum is het laatste jaar vooral een broeiplek geworden van enkele diehard-forumleden die alleen maar willen laten zien wie de grootste heeft. De TS staat daarbij echt al lang niet meer centraal, want in het grootste gedeelte van de gevallen hoor je binnen korte tijd niets meer van een TS, omdat hij of zij dat gekibbel hier al lang achter zich heeft gelaten. De heilige drieëenheid Moneyman, JvandeW en Alfatrion die elke potentieel interessante discussie binnen no time gierend uit de bocht te laten vliegen. Jullie hebben altijd gelijk want jullie interpretatie van de wet is de enige juiste interpretatie.

Zelf op alles en iedereen janken dat je je persoonlijk aangevallen voelt, maar ondertussen zelf keihard op de man willen spelen en dan verontwaardigd gaan zitten doen als één van jullie terecht tegen een ban op loopt. Wellicht is jullie verdwijnen van dit forum wel precies wat de moderatie wil; ik zou het me in ieder geval goed kunnen voorstellen. Geen ellenlange en volstrekt zinloze discussies meer of het kapot gaan van een autobandventieldopje genoeg is om een bedrijf voor de rechter te slepen en kapot te procederen (waar in de praktijk toch nooit iets van terecht komt, maar wat zou jullie dat bommen?), maar een vernieuwd forum met mensen die weer terug naar de basis gaan en daadwerkelijk bereid zijn de forummers hier van een gedegen en normaal advies te voorzien. Je doet nu net alsof het jouw forum is, en dat deed je altijd al, maar dat is niet zo. Ik vind de onderwerpen vandaag in ieder geval al een stuk fijner lezen nu het merendeel van jullie verdwenen is.
Is het niet beter om gewoon weg te blijven als je jezelf laat verwijderen van het forum, JohnTheBassist? Zelfs onder je nieuwe alias lukt het je niet te willen blijven, zonder dat daar Moneyman, Alfatrion of ik voor nodig zijn.
HansieZant schreef:Ik denk dat ik maar eens ga afhaken op dit forum.
HansieZant schreef:Goed. Ik ga denk ik maar eens definitief aftaaien hier. Het tv-programma Radar heeft in ieder geval nog enig niveau.
Waarom trouwens dat account laten verwijderen en een nieuw account onder dezelfde alias aanmaken?

Gesloten