Cool Blue weigert de garantie van samsung tv met zwarte vlekken

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Monica1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2021 19:01

Cool Blue weigert de garantie van samsung tv met zwarte vlekken

Ongelezen bericht door Monica1971 »

Wij hebben 2 december 2020 een samsung tv gekocht
samsung Crystal UHD 43TU7020 bij cool blue
15 nov 2021 kregen we zwarte vlekken in beeldscherm
Gebeld met Cool blue en we mochten deze terug sturen
Ik had de doos niet meer, dus kwamen ze de tv ophalen 18 nov
nu zegt de reparateur dat de lcd paneel en rear cover zijn gebroken
dus valt niet onder garantie
er is niets met deze tv gebeurd
wie weet wat ik moet doen?

crazyme
Berichten: 7987
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Cool Blue weigert de garantie van samsung tv met zwarte vlekken

Ongelezen bericht door crazyme »

Vraag eens foto’s op van de schade, dan kunt u zien wat er aan de hand is.

Dit zou gewoon transportschade kunnen zijn.

Moneyman
Berichten: 23208
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cool Blue weigert de garantie van samsung tv met zwarte vlekken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zouden die kapotte rear cover en lcd paneel dan de oorzaak van de zwarte vlekken zijn?

De TV was natuurlijk al kapot toen hij verzonden werd. Waarom zou deze schade niet de oorzaak van het probleem kunnen zijn?

Seinhuis
Berichten: 1163
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Cool Blue weigert de garantie van samsung tv met zwarte vlekken

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om contact op te nemen met Coolblue. Hopelijk komen hun met een goeie oplossing. In mijn ogen is reparatie of een nieuwe tv de enige manier om dit op te lossen.

Als Coolblue niet mee werkt, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl. Ook kan je (als laatste redmiddel of na advies) naar www.degeschillencommissie.nl voor een bindend uitspraak.

16again
Berichten: 13828
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Cool Blue weigert de garantie van samsung tv met zwarte vlekken

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
06 dec 2021 14:14
Zouden die kapotte rear cover en lcd paneel dan de oorzaak van de zwarte vlekken zijn?
Eerder indirect andersom
Moneyman schreef:
06 dec 2021 14:14
De TV was natuurlijk al kapot toen hij verzonden werd.
Klopt.
En daarna is de TV verstuurd zonder de originele verpakking. En daarbij fysiek beschadigd

Moneyman
Berichten: 23208
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cool Blue weigert de garantie van samsung tv met zwarte vlekken

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
06 dec 2021 17:02
En daarna is de TV verstuurd zonder de originele verpakking. En daarbij fysiek beschadigd
Dat is, anders dan jij het brengt, géén feit maar slechts een inschatting.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 719
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Cool Blue weigert de garantie van samsung tv met zwarte vlekken

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Als ik het goed begrijp valt deze TV nog onder de garantie. Dan is het aan Coolblue om te bewijzen dat het probleem door de consument is veroorzaakt.

DeZevendeHenk
Berichten: 424
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Cool Blue weigert de garantie van samsung tv met zwarte vlekken

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik_weet_niet_alles schreef:
06 dec 2021 20:01
Als ik het goed begrijp valt deze TV nog onder de garantie. Dan is het aan Coolblue om te bewijzen dat het probleem door de consument is veroorzaakt.
Nee, de consument eist en die heeft dus ook de bewijslast.
Zelfs de eerste zes maanden dat aangenomen wordt zegt niets bij schade.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 719
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Cool Blue weigert de garantie van samsung tv met zwarte vlekken

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

DeZevendeHenk schreef:
06 dec 2021 21:38
Ik_weet_niet_alles schreef:
06 dec 2021 20:01
Als ik het goed begrijp valt deze TV nog onder de garantie. Dan is het aan Coolblue om te bewijzen dat het probleem door de consument is veroorzaakt.
Nee, de consument eist en die heeft dus ook de bewijslast.
Zelfs de eerste zes maanden dat aangenomen wordt zegt niets bij schade.
Binnen de garantieperiode ligt de bewijslast bij de verkoper. Na de garantieperiode ligt de bewijslast bij de consument.

Plaats reactie