LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lichte vlekken in kleding na het wassen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Paula_1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2015 16:19

Lichte vlekken in kleding na het wassen

Ongelezen bericht door Paula_1 »

Hallo allemaal,

Ik heb thuis een AEG wasmachine en ik was met Ariël vloeibaar wasmiddel in de trommel (voor de gekleurde en witte was) en met Robijn wasverzachter in het daarvoor bestemde vakje. Ik heb al een aantal keren ondervonden dat ik een nieuwe broek (lichtroze, legergroen, mintgroen en oranje) relatief schoon (enkel gedragen, geen vlekken) in de wasmachine doe en ze even later vol met lichte vlekken uit de wasmachine haal. De kleur van de broek is op die plaatsen dan dus veel lichter en de vlekken variëren van groot en vaag tot kleine spetters en vegen. De laatste broek waarbij ik dit heb gehad, heb ik in het buitenland gekocht en kan ik dus niet meer ruilen. Ik heb geprobeerd de vlekken eruit te wassen, maar het werd nog erger. Ik heb hem ook al een keer zonder Robijn wasverzachter gewassen en een keer met enkel water. De vlekken zijn alleen maar erger geworden en ik kan de broek nu niet meer dragen. De broeken zijn overigens van verschillende merken, dus aan het merk ligt het niet.

Heeft iemand een idee hoe ik de vlekken uit de broek kan krijgen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Lichte vlekken in kleding na het wassen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Misschien eerst eens een idee om de wasmachine/het wasproces na te kijken?
Heb je de kleding eerst apart gewassen? Geen kleuren gemixt in de wasmachine?

Lijkt me ook niet netjes om kleding te ruilen die je (waarschijnlijk) door eigen fout zo hebt gekregen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Lichte vlekken in kleding na het wassen

Ongelezen bericht door tenormin »

@Paula_1, zou best kunnen omdat er vetluis in je machine hebt; een veelvoorkomend probleem. Google eens op vetluis, kan wel een link doorgeven maar er zijn er zoveel.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lichte vlekken in kleding na het wassen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ander waspoeder kopen.

humbleswah
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2016 17:05

Re: Lichte vlekken in kleding na het wassen

Ongelezen bericht door humbleswah »

Zelfde probkeem bij mij. Continu enorme vlekken na het wassen. Zelfs bij splinternieuwe kleding.

Er werd hierboven aangegeven, dat het vetluis kan zijn, zoals ik ook al eerder had opgezocht op internet.

Het mooie/ vervelende echter is, dat wij dus een splinternieuwe wasmachiene hebben aangeschaft vanwege dit aanhoudend probleem. Vandaag 10-06-2016 voor het eerst in gebruik genomen en splinternieuwe kleren erin gewassen die ik eergisteren had gekocht en ze komen opnieuw met de zelfde vlekken eruit, terwijl de machiene splinternieuw is.

Ben nu dus eigenlijk ten einde raad. En durf gewoon niets meer te wassen.

Meer dan 100euro splinternieuwe kleding verpest in een splinternieuwe machiene van 400 euro die hetzelfde probleem geven als de vorige machiene.

Servicemonteur van de woningbouw zegt, dat het niet aan de leiding of c.v. kan liggen.

WAAR LIGT HET WÉL AAN?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Lichte vlekken in kleding na het wassen

Ongelezen bericht door kokka »

Veel fabrikanten hebben een helpdesk, je zou hun eens om advies kunnen vragen.
Het lijkt mij dat het toch aan je wasmiddel moet liggen. Heb je wasmiddel met bleek?
Kan me zo voorstellen als je je bolletje met wasmiddel zo bovenop je was gooit, dit lichte vlekken veroorzaakt als het omvalt op je was.
Heb je al geprobeerd om toch gewoon het wasmiddel in het daarvoor bestemde bakje te doen?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lichte vlekken in kleding na het wassen

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan het zijn dat de verf van de kleding ongelijkmatig afgegeven heeft? Het advies om met gelijksoortige kleuren te wassen is om die reden gegeven.

Maar het kan, wat kokka aangeeft, ook aan het wasmiddel liggen, als het geschikt is voor zowel bonte als witte was, heb je dik kans dat er bleekmiddel in zit. Dat is mij ook wel eens overkomen. Kijk maar even op het etiket.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Lichte vlekken in kleding na het wassen

Ongelezen bericht door lichtstad »

Het gebruiken van "Anti-afgaan doekjes", dan is het euvel verholpen.

Gesloten