LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Review??

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Michiel2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2016 16:04

Review??

Ongelezen bericht door Michiel2000 » 30 jan 2016 16:16

In hoeverre slaan reviews ergens op? Na twee seconde werd mijn negatieve review weggehaald, zonder enig bericht.Zie hieronder het voorbeeld bij Leen Bakker.......
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (48.67 KiB) 5926 keer bekeken

Brahms
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Review??

Ongelezen bericht door Brahms » 30 jan 2016 21:36

Een revieuw op de site van het bedrijf zelf "kan" alleen positief zijn. Dat is al zo vaak aan de orde gekomen. Ze gaan geen webruimte beschikbaar stellen om hun eigen bedrijf de afgrond in te praten.....

thecure
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Review??

Ongelezen bericht door thecure » 31 jan 2016 07:14

vind dit ook wel een erg slecht onderbouwde review. die zou ik zelf ook weghalen als ik een bedrijf had...

kuklos
Berichten: 5156
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Review??

Ongelezen bericht door kuklos » 31 jan 2016 09:32

Michiel2000 schreef:In hoeverre slaan reviews ergens op?
Hoe denk je zelf deze vraag te beantwoorden? Het is niet eens duidelijk waar die reviews zouden moeten staan. Op een bedrijfssite zou ik ze niet erg betrouwbaar achten, op een reviewsite wellicht wel. Maar ook dan geldt dat de inhoud van de review alles bepalend is.
Op Amazon.com vind ik de reviews zeer goed, niet alle reviews, maar wel de uitgebreide reviews.

trail46
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Review??

Ongelezen bericht door trail46 » 31 jan 2016 11:09

Zelf heb ik hier https://nl.trustpilot.com/ een paar keer een review geplaatst, maar alleen nadat het desbetreffende bedrijf(waarbij het factuurnummer/klantnummer ingevuld dient te worden) hierom vroeg. Ik heb 1 keer een behoorlijk negatieve review geplaatst en deze bleef wel staan.Het bedrijf kreeg de gelegenheid hun reactie te geven ( onder de review ) maar die bleef uit.

GJvdZ
Berichten: 7410
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Review??

Ongelezen bericht door GJvdZ » 31 jan 2016 12:09

Brahms schreef:Een revieuw op de site van het bedrijf zelf "kan" alleen positief zijn. Dat is al zo vaak aan de orde gekomen. Ze gaan geen webruimte beschikbaar stellen om hun eigen bedrijf de afgrond in te praten.....
Nee hoor: http://www.hema.nl/winkel/wonen-en-slap ... -gordijnen

Zomaar een voorbeeld. En zo zijn er nog veel meer te vinden.

sjohie
Berichten: 8938
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Review??

Ongelezen bericht door sjohie » 31 jan 2016 14:48

Brahms schreef:Een revieuw op de site van het bedrijf zelf "kan" alleen positief zijn. Dat is al zo vaak aan de orde gekomen. Ze gaan geen webruimte beschikbaar stellen om hun eigen bedrijf de afgrond in te praten.....
Bij een professioneel bedrijf hoeft dat niet zo te zijn, er zijn wel degelijk voorbeelden van bedrijven die een negatieve review laten staan, en/of er ook op reageren met een eventuele vervolgactie. Helaas zijn de meeste bedrijven voor mijn gevoel wel zoals je schrijft, zeker met systemen op hun eigen website. Maar ook bij sites als Trustpilot of Kiyoh is er voor de verkopers veel ruimte om eea te verwijderen als het ze niet zint.

Overigens vind ik wat TS schrijft niet echt een review, maar meer een klacht. Voor mijn gevoel heeft een potentiële koper, er niet echt veel aan, dus om er zelf een onderbouwde keuze mee te kunnen maken.

GJvdZ
Berichten: 7410
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Review??

Ongelezen bericht door GJvdZ » 31 jan 2016 20:09

sjohie schreef:
Bij een professioneel bedrijf hoeft dat niet zo te zijn, er zijn wel degelijk voorbeelden van bedrijven die een negatieve review laten staan, en/of er ook op reageren met een eventuele vervolgactie. Helaas zijn de meeste bedrijven voor mijn gevoel wel zoals je schrijft, zeker met systemen op hun eigen website. Maar ook bij sites als Trustpilot of Kiyoh is er voor de verkopers veel ruimte om eea te verwijderen als het ze niet zint.

Overigens vind ik wat TS schrijft niet echt een review, maar meer een klacht. Voor mijn gevoel heeft een potentiële koper, er niet echt veel aan, dus om er zelf een onderbouwde keuze mee te kunnen maken.
Ik denk dat dat ook de reden is waarom de review is verwijderd. Het probleem waar TS de review mee begint hoeft helemaal niet met het product te maken te hebben. Daarbij kan je ook niet verwachten dat een bedrijf als Leen Bakker gedegen advies kan geven over wat voor matras iemand nodig heeft. Wat ze verkopen zal misschien voor 80% van de consumenten prima voldoen, maar als je toevallig wat speciaals nodig hebt moet je niet naar zo'n zaak gaan.

Tinkerbell73
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2016 12:57

Re: Review??

Ongelezen bericht door Tinkerbell73 » 03 feb 2016 13:03

Moet je eens proberen een negatieve recensie op een Facebook pagina te zetten. Had ik gedaan en toen kreeg ik mail met dreiging dat ik helemaal geblokkeerd zou worden. Moest zelf bedenken wat ik fout had gedaan, gebruik nooit scheldwoorden, post geen expliciete foto's dus moest echt even nadenken totdat ik me de recensie herinnerde. Kon ook niet meer de pagina bekijken omdat ik daarvoor ook meteen geblokkeerd was.

Peter1950
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 feb 2016 13:08

Re: Review??

Ongelezen bericht door Peter1950 » 03 feb 2016 13:13

natuurlijk verwijderen bedrijven negatieve berichten,daarom zijn er programmá als Kassa en Radar om mensen te waarschuwen

A.niem
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Review??

Ongelezen bericht door A.niem » 03 feb 2016 14:37

sjohie schreef:Maar ook bij sites als Trustpilot of Kiyoh is er voor de verkopers veel ruimte om eea te verwijderen als het ze niet zint.
Trustpilot ken ik niet, maar bij Kiyoh werkt het zo: Een klant schrijft een negatieve review. Het bedrijf krijgt een email met bericht dat er een onvoldoende gegeven is. Vanaf dat moment heeft het bedrijf 30 dagen de tijd om in contact te treden met de klant om het probleem op te lossen. De klant heeft de mogelijkheid om de review aan te passen. Ook het bedrijf kan reageren op Kiyoh op de klacht, met zijn kant van het verhaal.

Als de 30 dagen om zijn, wordt de review getoond. Onvoldoende of niet. Het bedrijf heeft geen mogelijkheid om dit tegen te houden.

En dus zijn deze reviews dus wel onafhankelijk.

GJvdZ
Berichten: 7410
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Review??

Ongelezen bericht door GJvdZ » 03 feb 2016 14:39

Peter1950 schreef:natuurlijk verwijderen bedrijven negatieve berichten,daarom zijn er programmá als Kassa en Radar om mensen te waarschuwen
Wederom onzin: er zijn genoeg bedrijven die negatieve reviews wel laten staan.

A.niem
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Review??

Ongelezen bericht door A.niem » 03 feb 2016 14:55

Peter1950 schreef:natuurlijk verwijderen bedrijven negatieve berichten,daarom zijn er programmá als Kassa en Radar om mensen te waarschuwen
Zoals uitgelegd kan dit lang niet altijd. En verder, waarom zouden deze verwijderd moeten worden. Het is juist een leermoment voor het bedrijf om zijn klantenservice te verbeteren. Mocht het een onterechte slechte review zijn, dan is er meestal een mogelijkheid om zijn kant van het verhaal te belichten, waardoor het meestal wel duidelijk wordt dat het niet aan het bedrijf ligt (of maar gedeeltelijk)

HADES2001
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Review??

Ongelezen bericht door HADES2001 » 03 feb 2016 15:44

veel bedrijven verwijderen negatieve reviews van hun eigen site, gevalletje "Wij van WC eend, adviseren WC eend"

Brahms
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Review??

Ongelezen bericht door Brahms » 03 feb 2016 17:50

HADES2001 schreef:....veel bedrijven verwijderen negatieve reviews van hun eigen site.....
Zie mijn belevenissen met (het onafhankelijke) Zoover, elders al eens gepost op Radar forum........

Gesloten