LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik invoerrecht betalen of btw

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Joost1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2016 21:25

Moet ik invoerrecht betalen of btw

Ongelezen bericht door Joost1982 »

Ik wil iets op ebay kopen. Dit product kost 47 euro rn verzendkosten 17 euro. Volgens de verkoper koop ik het in verenigd koninkrijk in het plaats batley vlakbij Leeds. Nu is mijn vraag moet ik invoerrechten betalen of btw of andere kosten. Ik wil niet voor verrassingen komen te staan.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Moet ik invoerrecht betalen of btw

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Als uw zending daadwerkelijk ook vanuit Engeland verstuurd wordt hoeft u geen BTW of andere kosten (aan de douane) te betalen. Uw aankoop blijft binnen de EU.

stofzuigertje

Re: Moet ik invoerrecht betalen of btw

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Veel Engelse aanbieders blijken dingen uit de Kolonie Hong Kong te sturen dus ik weet het niet zeker!

Dit krijg je dan bij bezorgen te betalen en anders pakje retour en geld weg, ik zou elders kopen met meer zekerheid.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Moet ik invoerrecht betalen of btw

Ongelezen bericht door berndv »

stofzuigertje schreef:Veel Engelse aanbieders blijken dingen uit de Kolonie Hong Kong te sturen dus ik weet het niet zeker!
tenzij er in Hongkong ook een Leeds bestaat waar vlakbij ook nog eens een plaatsje Batley ligt lijkt het mij hier te gaan om de versie van het Verenigd Koninkrijk wat hier gewoon aan de andere kant van die plas ligt.
Joost1982 schreef:Volgens de verkoper koop ik het in verenigd koninkrijk in het plaats batley vlakbij Leeds.
Dus als dat ook de daadwerkelijke plaats van verzending is, dan is er niets aan de hand en blijft het dus gewoon binnen de EU (nu nog tenminste).

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Moet ik invoerrecht betalen of btw

Ongelezen bericht door newmikey »

Joost1982 schreef:Ik wil iets op ebay kopen. Dit product kost 47 euro rn verzendkosten 17 euro. Volgens de verkoper koop ik het in verenigd koninkrijk in het plaats batley vlakbij Leeds. Nu is mijn vraag moet ik invoerrechten betalen of btw of andere kosten. Ik wil niet voor verrassingen komen te staan.
U kunt het beste even op eBay kijken wat er bij "Objectlocatie" staat (vlak onder "Verzending"). Als daar staat "Objectlocatie: UK, Verenigd Koninkrijk" dan hoeft u niets te betalen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Moet ik invoerrecht betalen of btw

Ongelezen bericht door kweenie »

stofzuigertje schreef:Veel Engelse aanbieders blijken dingen uit de Kolonie Hong Kong te sturen dus ik weet het niet zeker!
Hongkong is al bijna twintig jaar geen Britse kolonie meer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Moet ik invoerrecht betalen of btw

Ongelezen bericht door bprosman »

BTW moet je overigens wel betalen maar die betaal je meteen, tijdens de aankoop, niet bij aflevering.

stofzuigertje

Re: Moet ik invoerrecht betalen of btw

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik bedoelde dat enkele zeer bekende Engelse bedrijven toch achteraf in China of zo zaten en de rekening komt bij bezorgen.

Een Engels kantoor + adres is nog niet de vestiging waarvan het verstuurd werd.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Moet ik invoerrecht betalen of btw

Ongelezen bericht door k2p »

stofzuigertje schreef:Veel Engelse aanbieders blijken dingen uit de Kolonie Hong Kong te sturen dus ik weet het niet zeker!

Dit krijg je dan bij bezorgen te betalen en anders pakje retour en geld weg, ik zou elders kopen met meer zekerheid.
U loopt een beetje achter. Hong Kong is sinds 1898 geen kolonie meer van de Britten. En ook de 99 jarige pacht die er na volgde verliep in 1997. Hong Kong hangt sindsdien quasi autonoom onder China.

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Moet ik invoerrecht betalen of btw

Ongelezen bericht door Zwartkate »


Gesloten