LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overboeking reisorganisatie

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Marloesje508
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:25

Overboeking reisorganisatie

Ongelezen bericht door Marloesje508 »

Een vraag: wij hebben op 29 december een lastminute wintersportvakantie geboekt voor aankomst op 31 december. Wij hadden een tweekamerappartement geboekt. Op 30 december worden wij gebeld door de reisorganisatie dat de door ons geboekte vakantie niet meer beschikbaar was. Het alternatief was minderwaardig, namelijk een studio die per slot van rekening ook nog duurder was dan het tweekamerappartement. Uiteindelijk zijn wij akkoord gegaan met dit alternatief omdat wij geen mogelijkheid hadden om op een andere datum te vertrekken. Volgens de ANVR heeft de reiziger recht op schadevergoeding wanneer een minderwaardig alternatief aangeboden wordt. Ik heb hierover contact gehad met de reisorganisatie en zij geven mij het volgende antwoord: u hebt geen recht op schadevergoeding omdat u zelf met het alternatief akkoord bent gegaan. Ik dit wel waar?

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Overboeking reisorganisatie

Ongelezen bericht door Student90 »

Marloesje508 schreef:Een vraag: wij hebben op 29 december een lastminute wintersportvakantie geboekt voor aankomst op 31 december. Wij hadden een tweekamerappartement geboekt. Op 30 december worden wij gebeld door de reisorganisatie dat de door ons geboekte vakantie niet meer beschikbaar was. Het alternatief was minderwaardig, namelijk een studio die per slot van rekening ook nog duurder was dan het tweekamerappartement. Uiteindelijk zijn wij akkoord gegaan met dit alternatief omdat wij geen mogelijkheid hadden om op een andere datum te vertrekken. Volgens de ANVR heeft de reiziger recht op schadevergoeding wanneer een minderwaardig alternatief aangeboden wordt. Ik heb hierover contact gehad met de reisorganisatie en zij geven mij het volgende antwoord: u hebt geen recht op schadevergoeding omdat u zelf met het alternatief akkoord bent gegaan. Ik dit wel waar?
Uit welk artikel volgt dit?

Marloesje508
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:25

Re: Overboeking reisorganisatie

Ongelezen bericht door Marloesje508 »

Artikel 11 lid 2 sub b van de ANVR voorwaarden

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Overboeking reisorganisatie

Ongelezen bericht door Student90 »

Marloesje508 schreef:Artikel 11 lid 2 sub b van de ANVR voorwaarden
Zou je dat stuk hier kunnen plaatsen; ik kan het namelijk niet terugvinden.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overboeking reisorganisatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik evenmin. In deze ANVR-voorwaarden staat het geciteerde artikel niet.
http://www.incento.nl/MediaFiles/File/A ... aarden.pdf

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Overboeking reisorganisatie

Ongelezen bericht door BL2 »

Van de ANVR site:

De wet verplicht niet tot het doen van een alternatief aanbod bij overboeking Bovendien is het niet altijd mogelijk.
Is er wel een alternatief aangeboden dan kan je akkoord gaan met het alternatief, eventueel met een vergoeding als het alternatief minder is.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Overboeking reisorganisatie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Marloesje508 schreef:Een vraag: wij hebben op 29 december een lastminute wintersportvakantie geboekt voor aankomst op 31 december. Wij hadden een tweekamerappartement geboekt. Op 30 december worden wij gebeld door de reisorganisatie dat de door ons geboekte vakantie niet meer beschikbaar was.
De vraag hierbij is hoe U geboekt hebt. Als U namelijk via internet boekt op 29-12 voor 31-12 dan kan ik me voorstellen dat er iets gestaan heeft van onder voorbehoud op basis van beschikbaarheid. En dat U gebeld bent omdat het dus niet meer beschikbaar was maar dat er een alternatief was. Als U bij een reisburo boekt dan bellen zij in dit soort gevallen om de bevestiging te krijgen dat het ook beschikbaar is. Maar uit uw mail kan ik niet opmaken hoe U geboekt hebt. En schrijft U ook dat u akkoord gegaan bent met het aangeboden alternatief dus persoonlijk denk Ik dat U weinig kans maakt op een vergoeding oid. Maar ik zou het altijd proberen want je weet maar nooit.

Gesloten