LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENENCE

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

ENENCE

Ongelezen bericht door kessel45 »

Ik raad iedereen af om via Enence iets te bestellen. Ik zag een mooie vertaler.
Wél duur, 89 euro maar je kon er veel mee dus besteld. Stonden nog goede recensies bij ook.
Wist niet dat die uit het buitenland moest komen.
Op n gegeven moment, dacht wat blijft het lang weg en contact gezocht met Enence. Gevraagd waar mijn bestelling bleef,
niets meer gehoord. Op een gegeven moment krijg ik een in het Hollands geschreven mail van Enence dat mijn bestelling verscheept was. Jeetje waar moest die nou weer vandaan komen. Na enkele weken verder, een bericht van Post .n.l dat er een pakje uit het buitenland was.
Ik moest een kopie van mijn betalingsbewijs doormailen dan zou mijn pakje naar de douane gaan. Pfffff. Kon het weken naderhand afhalen bij mij in het dorp tegen betaling van inklaringskosten ad 31 euro. Nou dat kwam er dus nog bij. Nooit meer. Dus mensen let op.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: ENENCE

Ongelezen bericht door rvjapio »

Toch niet zo moeilijk om onder de contactgegevens te zien dat het een website uit Litouwen is...
De app google translate doet trouwens hetzelfde in woord en tekst, maar dan gratis via uw mobiel.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: ENENCE

Ongelezen bericht door tttlocke »

rvjapio schreef:
09 sep 2019 14:21
Toch niet zo moeilijk om onder de contactgegevens te zien dat het een website uit Litouwen is...
De app google translate doet trouwens hetzelfde in woord en tekst, maar dan gratis via uw mobiel.
Als het feit dat het bedrijf in Litouwen gevestigd is maatgevend is, dan juist zou TS ervan uit mogen gaan dat deze inklaringskosten er niet bijkomen. Litouwen is immers lid van de EU en daarmee van de 'single market'.

Waarschijnlijk is het artikel gewoon vanuit China, of elders in Azië, verscheept.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ENENCE

Ongelezen bericht door berndv »

kessel45 schreef:
09 sep 2019 14:12
Wist niet dat die uit het buitenland moest komen.
Hmm, tja, engelstalige site eindigend op .com is op zich wel een redelijke indicator. Onderaan de site staat een VAT nummer beginnend met LT en niet met NL. En in de algemene voorwaarden wordt ook nog vermeld met wie u zaken doet:
Who we are
MUAMA Enence (hereinafter referred to as the “Seller”, “We”, “Us”, “Our”) is a brand name used and operated by a business entity UAB “Ekomlita”, which is a limited liability company incorporated under the laws of Lithuania (company reg. No. 305049890) with a registered office address at Gedimino g. 45-7, Kaunas, Lithuania. Whenever you will buying anything on the Website you will be entering into a contractual relationship with Us.
Dus ja, het is op zich niet zo dat ze hier nu direct heel erg geheimzinnig over doen ofzo. Ook staat het verzendproces in diezelfde voorwaarden beschreven:
Once you have placed your order on the Website and made the payment, we will process your order within 1-3 business days. After your order is processed you should receive the shipment within 7-14 calendar days. However, please be noted that the shipping terms may be affected by customs, natural occurrences, transfers to the local carrier in your country or air and ground transportation strikes or delays. We will be not responsible for delays if the shipment will be delayed due to the aforementioned reasons.
Wat ik wel onduidelijk vind in de voorwaarden is dat er schijnbaar uit Letland, maar ook uit China verzonden wordt. En als er bij de bestelling geen BTW staat, dan betekent dit dat er vanuit China wordt verzonden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: ENENCE

Ongelezen bericht door tttlocke »

Litouwen (niet Letland) maar dat doet niet terzake. Kennelijk is van buiten de EU verzonden en dat veroorzaakt onverwachte kosten voor TS. De suggestie dat TS dat had kunnen weten, 'want Litouwen' was onjuist.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ENENCE

Ongelezen bericht door berndv »

tttlocke schreef:
09 sep 2019 15:17
De suggestie dat TS dat had kunnen weten, 'want Litouwen' was onjuist.
Die suggestie die ik maakte ging niet zozeer over de inklaringskosten maar vooral over de verbazing dat het uberhaupt uit het buitenland kwam en relatief lang duurde. Zoals ik ook al aangaf is het vreemd dat ze niet heel duidelijk in hun voorwaarden vermelden wanneer het uit China komt en wanneer niet.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: ENENCE

Ongelezen bericht door tttlocke »

berndv schreef:
09 sep 2019 15:23
..
Die suggestie die ik maakte ging niet zozeer over de inklaringskosten maar vooral over de verbazing dat het uberhaupt uit het buitenland kwam en relatief lang duurde. Zoals ik ook al aangaf is het vreemd dat ze niet heel duidelijk in hun voorwaarden vermelden wanneer het uit China komt en wanneer niet.
Klopt. Dat lees ik in uw laatste alinea. De suggestie kwam van rvjapio.

kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

Re: ENENCE

Ongelezen bericht door kessel45 »

Ja hallo Berndv je schrijft een Engelstalige site geeft al een indicatie, maar het was gewoon een in het Hollandse geschreven site
hoor. en er stonden ook recensies bij in het Nederlands. Die waren allemaal geweldig. Hebben ze er zelf bijgezet denk ik.
In het Nederlands stond er niét bij dat het uit het Buitenland zou komen, en zéker niet dat er bijna de helft van de verkoopprijs ook
nog eens aan inklaringskosten bij zou komen. Als ik dit geweten had dan had ik hem NOOIT gekocht.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ENENCE

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan hebben ze die recensies blijkbaar goed naar het Nederlands vertaald.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ENENCE

Ongelezen bericht door berndv »

kessel45 schreef:
11 sep 2019 13:23
Ja hallo Berndv je schrijft een Engelstalige site geeft al een indicatie, maar het was gewoon een in het Hollandse geschreven site
Ik ga uit van de informatie die u geeft:
kessel45 schreef:
09 sep 2019 14:12
via Enence iets te bestellen
als ik google vind ik 1 enence en die pagina is niet in het Nederlands. Misschien is het dan ook handig om te melden waar u dit apparaat heeft gekocht, via welke site. Als de informatie daar namelijk niet correct is en het bijvoorbeeld een Nederlandse onderneming is, zijn er misschien ook nog weer andere opties mogelijk.

Gesloten