LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bamboo-socks

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
rsomers61
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2018 10:47

Bamboo-socks

Ongelezen bericht door rsomers61 »

Via Social media vond ik Bamboo-Socks. Mooie website, gelikte Facebookpagina.
Sokken besteld, 1-2 dagen levertijd.
3e dag een berichtje dat de sokken het magazijn hadden verlaten en 3-10 dagen zou ik ze ontvangen!!!
Berichtje gestuurd met de vraag naar de track en trace code.
Antwoord: ik zie dat er een vertraging is opgetreden, het duurt iets langer maar ze komen er aan. Maar geen track en trace code.
10e dag dag een bericht van Post NL, morgen komt er een pakketje, afzender AliExpress???
Heb niets besteld bij AliExpress.
Nog een keer track en trace gevraagd bij Bamboo-socks en die komt overeen!!!

Bamboo-Socks doet het mooier voorkomen dan het is, na je bestelling plaatsen ze zelf een bestelling bij AliExpress en laten het rechtstreeks leveren. Niet in de mooie box als op de website maar in een ordinaire zwarte vuilniszak.
Kosten:
Bamboo-Socks € 39,95 voor 15 paar sokken
AliExpress bijvoorbeeld vanaf € 7,92 voor 10 paar sokken.
Je ziet ook op website AliExpress dezelfde foto’s als bij Bamboo-Socks.nl
Terug sturen dus? Nee ben bang dat ik nooit geld terug zie, nu heb ik nog iets voor die € 40,=

DUS KOOP NIET BIJ BAMBOO-SOCKS.NL

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen adres, geen KvK nummer, geen btw nummer, contact alleen Whats app. Daar koop je toch niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nou nog googeln wat dropshipping is en daarna bestellen ze niet meer via Facebook. Leren is vallen en opstaan.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bent u tevreden over de sokken? Dan kunt het beter van de positieve kant bekijken: 2,67 euro voor een paar sokken is niet duur.
Kijkt u eens bij een herenmodezaak, wat vergelijkbare sokken daar kosten; misschien wel 10 of 15 euro per paar. U heeft prima zaken gedaan!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door renewouters »

Lady1234 schreef:
09 nov 2019 14:28
Geen adres, geen KvK nummer, geen btw nummer, contact alleen Whats app. Daar koop je toch niet.
Mensen kopen/kochten ook pannensets uit de kofferbak van stikvreemden. Dus dit verbaast me allemaal niet.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, dat waren hele dure sets die overgebleven waren van een beurs en die wilde de verkoper niet meer mee naar huis nemen. Dus die kreeg je dan voor een echt koopje. :lol:

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Bamboo sokken beginnen net door te dringen tot die winkels maar zijn nog niet heel breed verkrijgbaar.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat een geluk, u hebt nu Nederlandse wettelijke garantie, u hebt wettelijk 14 dagen herroepingsrecht en u wordt als koper van alle kanten beschermd door de Nederlandse wet. En allemaal omdat u bij een Nederlands bedrijf besteld hebt. En dat verklaard het prijsverschil. U had het natuurlijk rechtstreeks kunnen kopen, maar dan u geen garantie, herroepingsrecht of bescherming gekregen.

Nu heb ik geen idee hoe vaak u iets koopt, maar meestal kijkt men vooraf waar iets te koop is. Eerst vergelijken, dan kopen. En als je dan op een website uitkomt die teveel rode lampen heeft ga je er natuurlijk niet bestellen. Een blinde kan ruiken dat je daar niet zou moeten kopen. Contact 7 dagen in de week van 's ochtends tot 's avonds. Bij Bol kan je dat verwachten, hier niet. Helemaal niet in combinatie met alleen een 06-telefoonnummer. KVK nummer zijn ze geheim over, net zoals de identiteit van de onderneming. Adres is ook niet te achterhalen. Waarom daar dan toch bestellen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

10 Paar voor €6,53 gevonden op Ali Express....

Ik las een reactie daar en zij schreef; Bereid met Bamboo.
r
Net als Action sokken maar 2% elasthaan hebben, en 60% katoen, 38 % poly... ik denk dat echte Bamboo iets
duurder is.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vraag me af of deze sokken wel zo uniek zijn. het garen hiervoor wordt gemaakt d.m.v. viscose techniek . Bamboe (of hout) wordt in water geweekt en bewerkt tot er cellulose over blijft. Deze cellulose wordt d.m.v. allerlei chemisch technieken gesponnen tot een vezel (soort van kunstzijde) gesponnen. Door deze technieken is het eigenlijk gewoon een synthetische vezel. Wat hier zo uniek is t.o.v. andere synthetische vezels? geen idee maar bamboe klinkt wel lekker exotisch.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vooral omdat er bijgezegd wordt dat het niet dezelfde bamboe is wat die panda’s eten. :) Dus je stoot ze het eten niet uit de bek.

rsomers61
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2018 10:47

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door rsomers61 »

Wat een belerende reacties!

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoezo belerend? Heel internet staat vol met hoe dropshipping werkt dus als mensen zich dan hier weer eens afvragen waarom de levering zo lang duurt, ze inklaringskosten moeten betalen of waarom het pakje van Ali afkomstig is? krijg je dit soort reacties want allerlei vreemde sites weten ze wel te vinden maar met gezond verstand op internet kopen kunnen ze blijkbaar niet. Nee ze kijken naar hoe gelikt de site is maar controleren of er een adres en contactgegevens opstaan , of ze een kvk nummer hebben en of de algemene voorwaarden er een beetje normaal uitzien kunnen ze niet.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt toch gekregen wat u besteld hebt? Dus toch geen probleem?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Belerend is om ervan te leren. Daar wordt toch om gevraagd. Nou nog hopen dat het geholpen heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rsomers61 schreef:
09 nov 2019 18:03
Wat een belerende reacties!
Het is te merken dat er al jarenlang niets geleerd is van bestellen op internet. Waar er 2 jaar geleden nog massaal kleding en schoenen besteld werd op sites als uitinhillegom.nl, gitaarlesin.nl en disotheekbumpers.nl lijkt nu een hype te ontstaan naar dropshippingsbedrijven. U mag het belerend vinden, maar de dubieuze sites en zolderkamerhobbiesten hebben bestaansrecht bij het feit dat mensen blind blijven bestellen. De malafide Chinese websites zijn zo'n beetje verdwenen door ingrijpen van de overheid, maar men heeft er niets van geleerd. Een leuke actie via social media en de rest gaat vanzelf. Niet verder kijken wie het aanbiedt of het via andere kanalen besteld kan worden, maar gewoon meteen bestellen. En dan gek vinden dat het uit China komt, aan ongevraagde abonnementen vastzit of namaak toegestuurd krijgt.

Er zijn zat lijstjes te vinden waarop men moet letten bij het online bestellen. Zo lang daar men niet naar kijkt heeft waarschuwen geen nut. Wellicht voor u belerend, maar iemand moet een keer een fout maken om er van te leren.

rsomers61
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2018 10:47

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door rsomers61 »

Er staat in mailverkeer gewoon een adres bij van dit “zolderkamerbedrijf”
De bedrijven op dit adres staan ingeschreven bij de kamer van koophandel.
Ik gaf slechts een tip met een ervaring.
Inmiddels is er een bevredigend antwoord terug en wordt het geld terug gestort.

Mijn tip blijft wel overeind: NIET KOPEN!!

Dank aan alle “leermeesters” 😉

PS dit is op het forum de sectie “tips”
Lees het dan ook zo!!!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hebt u dan de sokken teruggestuurd en gaat u ze nu rechtstreeks bij Alie bestellen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of hebt U het verschil in prijs terugbetaald gekregen?

rsomers61
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2018 10:47

Re: Bamboo-socks

Ongelezen bericht door rsomers61 »

@Lady1234
Ik hoef de sokken niet terug te sturen!

Gesloten