LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asociaal parkeergedrag

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Proto X
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2012 23:20

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Proto X »

@NeoDutch ik begrijp goed wat je zegt, en ik kan me goed voorstellen dat mensen zich enorm kunnen irriteren wanneer ze thuis komen en er is "alweer" geen plek.

Maar het verschil maakt dat nu BEWUST een plek bezet word gehouden, om ten aller tijden te kunnen parkeren, terwijl de rest parkeert indien mogelijk en anders verderop parkeert.

Neem als voorbeeld mijn andere buren, die hebben 4 auto's, welke soms allemaal in de straat staan. Het is vervelend als ik dan niet kan parkeren maar deze mensen houden niet bewust deze plek in bezit, maar puur alleen het noodzakelijke en vertrekken ook weer zodat een ander kan parkeren.

Ik vind het (en dat is mijn mening) erg asociaal als je een maas in de wet gebruikt om een parkeerplaats voor de deur te claimen. Dat is een mening en daar heb ik in dit geval geen drol aan ;-)

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien moeten die andere buren dan maar 2 auto's weg doen? Wat moet iemand in een gewone woonwijk met zoveel auto's?

Enne... een maas in de wet is het zeker niet, waar die buurman gebruik van maakt.

Proto X
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2012 23:20

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Proto X »

Buurman, buurvrouw en de kids allemaal een eigen auto.

Maar licht eens toe, waarom zouden de andere buren 2 auto's elders moeten parkeren? Hebben ze niet net zoveel recht om te parkeren als de andere buren?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door scontra »

Proto X schreef:
13 jan 2020 17:37
Buurman, buurvrouw en de kids allemaal een eigen auto.

Maar licht eens toe, waarom zouden de andere buren 2 auto's elders moeten parkeren? Hebben ze niet net zoveel recht om te parkeren als de andere buren?
Fijn dat het parkeer'licht' bij u alsnog is gaan branden !!
"Iedereen" heeft het recht om zijn/haar auto en/of motor te parkeren in de daarvoor beschikbare parkeervakken, ook als meerdere eigenaren, ongeacht het aantal, achter dezelfde voordeur wonen.
U heeft net zoveel 'recht' als uw buur en van dat 'recht' kunt u ook gebruik maken !

Maar ondanks dat begrijp ik wel uw ergernis, maar met de parkeerirritatie zult u moeten leven, het is niet anders.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door tttlocke »

Proto X schreef:
13 jan 2020 17:37
Buurman, buurvrouw en de kids allemaal een eigen auto.

Maar licht eens toe, waarom zouden de andere buren 2 auto's elders moeten parkeren? Hebben ze niet net zoveel recht om te parkeren als de andere buren?
Net zoveel recht zeker.
Maar dat 'recht' stelt niet zoveel voor: iedereen heeft het. Je hoeft er niet eens te wonen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door witte angora »

Proto X schreef:
13 jan 2020 17:37
Buurman, buurvrouw en de kids allemaal een eigen auto.

Maar licht eens toe, waarom zouden de andere buren 2 auto's elders moeten parkeren? Hebben ze niet net zoveel recht om te parkeren als de andere buren?
Maar waarom wil jij dan per sé voor de deur van die buurman met die motor parkeren? Want je maakt je er druk over dat hij één (!) parkeerplaats gebruikt en bezet houdt. Je hebt toch zelf ook een parkeerplaats voor de deur? Waarom zetten anderen hun auto dan bij jou neer?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Proto X schreef:
13 jan 2020 17:22
@NeoDutch ik begrijp goed wat je zegt, en ik kan me goed voorstellen dat mensen zich enorm kunnen irriteren wanneer ze thuis komen en er is "alweer" geen plek.

Maar het verschil maakt dat nu BEWUST een plek bezet word gehouden, om ten aller tijden te kunnen parkeren, terwijl de rest parkeert indien mogelijk en anders verderop parkeert.
Die motor mag daar gewoon staan. Net zo goed dat ik daar een auto mag neerzetten en vervolgens 2 maanden op vakantie ga. Ook dan hou ik evengoed een parkeerplaats bezet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door kweenie »

scontra schreef:
13 jan 2020 17:56
Fijn dat het parkeer'licht' bij u alsnog is gaan branden !!
"Iedereen" heeft het recht om zijn/haar auto en/of motor te parkeren in de daarvoor beschikbare parkeervakken, ook als meerdere eigenaren, ongeacht het aantal, achter dezelfde voordeur wonen.
U heeft net zoveel 'recht' als uw buur en van dat 'recht' kunt u ook gebruik maken !

Maar ondanks dat begrijp ik wel uw ergernis, maar met de parkeerirritatie zult u moeten leven, het is niet anders.
Het is niet zo dat je er niets aan kunt doen. Zoals ik al eerder heb aangegeven wordt er op veel plaatsen met een hoge parkeerdruk betaald parkeren ingevoerd, of alleen parkeren met parkeervergunningen. Daarmee kun je als overheid het maximale aantal vervoermiddelen per huishouden reguleren, maar het helpt vaak ook al zonder maximum.

Dus als je genoeg mensen hebt die zich ook aan de situatie ergeren, stap dan naar de gemeente om hiervoor te pleiten.

Gesloten