Hoe informatief en klantvriendelijk wil je zijn wat betreft DBC regeling

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Goscha
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2021 16:12

Hoe informatief en klantvriendelijk wil je zijn wat betreft DBC regeling

Ongelezen bericht door Goscha »

Wellicht een bruikbare tip.
Misschien wat lang verhaal, maar ik wil het zo helder mogelijk verwoorden.
Vanwege slechte ogen heb ik een verwijsbrief van opticien en oogarts gekregen om een operatie te ondergaan.
Omdat ik ben doorverwezen door huisarts en opticien krijg ik deze operatie volledig vergoed van de Zorgverzekering, uiteraard met aftrek van het eigen risico.
Ik heb een afspraak gemaakt bij Bergmanclinics in Den Bosch.

Op 30 november 2020 had ik een kennismakingsgesprek.
De persoon, met wie ik het gesprek had, vertelde me dat ik mijn verplicht eigen risico bij de Zorgverzekeraar zo laag mogelijk moest houden, dus € 385,=
Ik ben voor 31 december 2020 overgestapt van mijn HEMA zorgverzekering naar DITZO met een eigen risico van € 385,=
Deze overstap heb ik gemaakt omdat HEMA, volgens de website van Bergmanclinics, nog niet definitief was gecontracteerd met Bergmanclinics en met DITZO hadden ze al wel een contract voor 2021.

Mijn 2de bezoek op 23 december 2020, aan de kliniek in Den Bosch, was met de optometrist.
De kosten voor dit onderzoek zijn voor mijn rekening omdat het plaats vond in 2020

Mijn 3de bezoek en tevens operatie is op 27 januari 2021

Nu krijg ik op 26 februari 2021 een factuur van mijn voormalige Zorgverzekering HEMA dat ik € 688,03 moet betalen, terwijl dat mijn Zorgverzekering niet meer is.
Daarin zit o.a mijn, voor 2020, eigen gekozen risico van € 500,= ( mijn eigen risico bij Hema in 2020 was totaal € 885,=)

Bergmanclinics heeft bij deze Zorgverzekering Hema een bedrag gedeclareerd van € 1.073,72
Dat zal wel een vergissing zijn van Bergmanclinics, dacht ik.