Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door witte angora »

Doe je een briefje bij een onbekende auto onder de ruitenwisser, blijkt later dat het de schoonmoeder van de overbuurman is met wie je toch al niet zo'n goede verstandhouding hebt. ;)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
05 mei 2021 18:50
Briejes onder de ruitenwissers van de autos van de flatbewoners stoppen, het probleem aankaarten en aangeven dat het verstandiger is om de auto in de eigen parkeergarage te zetten.
En dan? Dat zou alleen zin hebben als die mensen dingen blokkeren of andermans parkeerplaats bezet houden. Maar nu staan ze gewoon legaal geparkeerd. En het kan ook nog bezoek van mensen in de buurt zijn. Dan kan je situaties krijgen dat je buren bij jouw bezoek een briefje onder de ruitenwisser doen. Krijg je ook geen lekkere sfeer van in de wijk.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Parkeervergunning moet je nooit verwarren met een gegarandeerde parkeerplek. Foutje wat wel meer mensen maken.

J. Deltoer
Berichten: 3035
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Inderdaad, dus moet je creatief zijn. In de overvolle bedrijfsparkeergarage had een collega van mij altijd plek. Hij zette twee oranje bakens neer op een plek als hij savonds de garage verliet en de volgende dag om 0900 was de plaats altijd mooi vrij.
Zelf een paaltje plaatsen op een parkplaats en daar een kopie van je kentekenplaat aan bevestigen wil nog wel eens helpen alsmede een parkeerplek bij het verlaten met wat bielzen versperren. Een bordje werk in uitvoering erbij en voila. En het eerder door mij gemelde briefje op de raam van andere parkeerders natuurlijk. Moet wel toegeven dat de meeste mensen hier weinig fantasie hebben over de tekst van het briefje en wat voor een uitwerking zo'n briefje kan hebben.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Asociale activiteiten dus. En denkt u dan dat iedereen gek is?

J. Deltoer
Berichten: 3035
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Je betaalt voor een parkeervergunning en je zorgt dat je waar krijgt voor je geld.

V045
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2020 02:21

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door V045 »

J. Deltoer schreef:
06 mei 2021 22:57
Je betaalt voor een parkeervergunning en je zorgt dat je waar krijgt voor je geld.
Dat krijgt TS ook gewoon, TS wil echter meer waar voor het geld. Namelijk buiten de uren waarvoor de vergunning geldt ook een parkeerplaats.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
06 mei 2021 22:53
Zelf een paaltje plaatsen op een parkplaats en daar een kopie van je kentekenplaat aan bevestigen wil nog wel eens helpen alsmede een parkeerplek bij het verlaten met wat bielzen versperren. Een bordje werk in uitvoering erbij en voila.
En dat midden in een centrum?

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Ivo.w »

J. Deltoer schreef:
06 mei 2021 22:53
Inderdaad, dus moet je creatief zijn. In de overvolle bedrijfsparkeergarage had een collega van mij altijd plek. Hij zette twee oranje bakens neer op een plek als hij savonds de garage verliet en de volgende dag om 0900 was de plaats altijd mooi vrij.
Zelf een paaltje plaatsen op een parkplaats en daar een kopie van je kentekenplaat aan bevestigen wil nog wel eens helpen alsmede een parkeerplek bij het verlaten met wat bielzen versperren. Een bordje werk in uitvoering erbij en voila. En het eerder door mij gemelde briefje op de raam van andere parkeerders natuurlijk. Moet wel toegeven dat de meeste mensen hier weinig fantasie hebben over de tekst van het briefje en wat voor een uitwerking zo'n briefje kan hebben.
Hier hadden we ook zo'n aso in de straat. Telkens afvalbak en roodwit lint om een plekje af te bakenen. Rood-witte lint liep zelfs over de stoep.
Eerst stond er bij 'ivm verhuizing'. Als je met veel of zware spullen aan komt, heb ik daar nog wel begrip voor. Maar het ging door toen de mensen er al lang woonden en er geen grote klus activiteiten meer waren.

Ik ben begonnen dagelijks de linten stuk te trekken en afvalbakken aan de kant te zetten. Die boodschap kwam niet aan. Uiteindelijk heb ik twee keer de betreffende afvalbakken leeg gegooid in de betreffende voortuin. Toen was de boodschap eindelijk duidelijk.

En ja, ik heb de bewoner ook wel eens gewoon aangesproken. Waarop ik werd toegesnauwd dat het zo wel moest, omdat ze anders nergens kon parkeren. Ze bedoelde dat ze te lui is om een paar meter te lopen naar het parkeerterrein verderop in de straat. Want nu zet ze de auto regelmatig op de stoep, wanneer de 3 parkeervakken voor het huis bezet zijn.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Erthanax »

De buren van een goede vriend van mij hebben vier openbare parkeerplaatsen voor hun tuin. Als die bezet zijn, zet buurman zijn auto er dwars voor, zodat de anderen bij hem moeten aanbellen als ze weg willen. Hij heeft recht op een van die plekken, vindt hij, en vertikt het om zijn auto 30 meter verderop te parkeren. Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
07 mei 2021 11:06
Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers.
Dat is een ding dat zeker is (en me al vaker opgevallen op dit forum) :D

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
07 mei 2021 11:06
De buren van een goede vriend van mij hebben vier openbare parkeerplaatsen voor hun tuin. Als die bezet zijn, zet buurman zijn auto er dwars voor, zodat de anderen bij hem moeten aanbellen als ze weg willen. Hij heeft recht op een van die plekken, vindt hij, en vertikt het om zijn auto 30 meter verderop te parkeren. Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers.
Dat wordt aanbellen en hem helemaal verrot schelden. Ik weet niet wat voor type het is, maar ik heb een ideetje en gok dat dat uiteindelijk zou eindigen met een blauw oog voor meneer. En de volgende keer er natuurlijk weer parkeren.

Wij zitten hier nu ook met parkeerproblemen. De parkeerplaats wordt verhard, terwijl er net 2 nieuwe gebouwen bewoond zijn, waarvan de parkeerplaatsen ook nog niet klaar zijn. Gaat hier verbazend goed, al hebben we de gemeente wel even moeten wijzen op de problemen die ze zelf veroorzaken (aangezien zij te laat waren met het aanleggen van alle parkeerplaatsen). Doordat er namelijk te weinig plekken zijn nu, waren er mensen die hun auto op het grasveldje hadden gezet en die een waarschuwing hadden gekregen. Dus direct vanuit de VVE naar de gemeente gestapt en gevraagd waar die auto's dan moesten komen, maar dat wisten ze ook niet zo te zeggen, dus gedogen ze het nu tot het parkeerterrein klaar is.

Voor wat betreft TS, huur gewoon een plekje in de parkeergarage, probleem opgelost, want hier kunnen nooit meer auto's in dan vergunninghouders+vrije parkeerplaatsen.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Meestal luister de gemeente niet naar 1 persoon. Dan denken ze, daar hebben we weer die zeikerd.

Ik denk dat jij niet de enige bent met die probleem. Mijn tip is om een buurtcomité op te richten en met alle mensen (of met meerdere namens alle mensen) die zich willen aansluiten naar de gemeente te gaan. Met een groep maak je meer kans.

Als de wethouder niet mee wil werken, dan kan je naar de gemeenteraad.

Uiteindelijk heb je de medewerking van de gemeente nodig. Willen hun niet meewerken, dan zal je met lege handen naar huis moeten en een andere oplossing moeten bedenken. Zoals andere vervoer (fiets, ov), je auto ergens anders parkeren of verhuizen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door kweenie »

Seinhuis schreef:
07 mei 2021 21:24
Meestal luister de gemeente niet naar 1 persoon. Dan denken ze, daar hebben we weer die zeikerd.

Ik denk dat jij niet de enige bent met die probleem. Mijn tip is om een buurtcomité op te richten en met alle mensen (of met meerdere namens alle mensen) die zich willen aansluiten naar de gemeente te gaan. Met een groep maak je meer kans.
Ik denk eerder dat de insteek van het parkeerbeleid precies de tegengestelde invalshoek is als de insteek van TS. En dat dat tot onbegrip leidt.

Even heel simpel gezegd is het beleid dat iedereen daar mag parkeren. Maar tijdens de winkeltijden willen ze niet dat de straten vol staan met jan en alleman, en dat met name bezoekers/winkelend publiek 'gestimuleerd' wordt om elders of in een parkeergarage te parkeren. Daarom mag je in principe overdag niet parkeren, tenzij je een parkeervergunning hebt. TS heeft het voordeel dat hij of zij daar woont en daarom een vergunning kan krijgen om ook tijdens de winkeltijden te parkeren. Maar dat heeft geen invloed op het parkeren buiten de winkeltijden.

Zou je bv. 24 uur per dag met vergunningen werken, dan zal de parkeerdruk 's avonds waarschijnlijk wel iets afnemen, maar zul je ook zien dat er veel meer mensen een vergunning gaan/moeten aanvragen. En dat die mensen, die nu tot na 18 uur wachten, straks ook gewoon tijdens de winkeltijden daar gaan parkeren. Je zult dan dus niet zozeer 's avonds minder parkeerdruk hebben, maar vooral overdag een meer parkeerdruk. Dat lijkt mij niet bepaald gewenst.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
07 mei 2021 11:06
De buren van een goede vriend van mij hebben vier openbare parkeerplaatsen voor hun tuin. Als die bezet zijn, zet buurman zijn auto er dwars voor, zodat de anderen bij hem moeten aanbellen als ze weg willen. Hij heeft recht op een van die plekken, vindt hij, en vertikt het om zijn auto 30 meter verderop te parkeren. Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers.
Melding doen bij de parkeerdienst van de gemeente. De gemeente stuurt dan een BOA, die meneer een boete geeft. Hij blijft dit gedrag dan niet lang vertonen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hilarisch!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, hoorde dat daar een dokter zou zijn, die tegen betaling al de nodige verklaringen afgeeft. Weet niet of het een sprookje is. Hoorde ook dat zijn verklaringen nu onderzocht worden.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerlijk gezegd dacht ik dat iemand lekker aan het photoshoppen was geweest, maar nu vond ik dit bericht van eind januari in het AD.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoorde van kleindochter dat in het straatje waar zij woon sinds half 2020, hartje Rotterdam, er vijf invaliden parkeerplekken bijgekomen zijn. Dus het is niet alleen Den Haag.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan krijg ik toch wel een bepaald beeld van de wijk en de bewoners...

Gesloten