Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Arizonakid »

En de TS komt nooit meer terug, plekkie aan het zoeken natuurlijk.
Als ik zo de drama’s lees, ben ik wel erg blij met de plekken op eigen terrein!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik woon in zo'n wijk waar 50% van de bewoners naast een gewone auto, ook nog een bedrijfsbus heeft. Zo'n hoge. En die moet je dus 's avonds en in het weekend ook kwijt. Niet voor je eigen deur want daar staat je auto. Nee, gewoon lekker bij de buren in de vólgende straat. En dan niet haaks op de woning maar gewoon dwars voor andermans raam. Bij klachten zegt de gemeente: er is gerekend met 1 parkeerplaats per woning want het zijn 'goedkope woningen'.
Zelfs de Ombudsman kon onze groep protesterende bewoners (degenen zonder busjes en zonder parkeerplaats) niet helpen. De gemeente mag dit namelijk doen. Met als gevolg dat er dus bijvoorbeeld permanent 3 taxibussen in de straat staan want taxi's hebben minder te doen nu.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door kweenie »

Miepje1 schreef:
10 mei 2021 12:56
Ik woon in zo'n wijk waar 50% van de bewoners naast een gewone auto, ook nog een bedrijfsbus heeft. Zo'n hoge. En die moet je dus 's avonds en in het weekend ook kwijt. Niet voor je eigen deur want daar staat je auto. Nee, gewoon lekker bij de buren in de vólgende straat. En dan niet haaks op de woning maar gewoon dwars voor andermans raam. Bij klachten zegt de gemeente: er is gerekend met 1 parkeerplaats per woning want het zijn 'goedkope woningen'.
Zelfs de Ombudsman kon onze groep protesterende bewoners (degenen zonder busjes en zonder parkeerplaats) niet helpen. De gemeente mag dit namelijk doen. Met als gevolg dat er dus bijvoorbeeld permanent 3 taxibussen in de straat staan want taxi's hebben minder te doen nu.
Ideale oplossing is dan betaald parkeren met maximaal 1 vergunning per woning. Maar dan klaar iedereen weer steen en been dat parkeren veel te duur wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Arizonakid schreef:
10 mei 2021 09:22
Als ik zo de drama’s lees, ben ik wel erg blij met de plekken op eigen terrein!
Vaak is dat de kern van het probleem. Als je een huis zoekt moet je goed kijken naar alle lusten en lasten. In een centrum wonen klinkt leuk, maar je weet bij voorbaat al dat je problemen zal krijgen met parkeren.
Toen wij naar de andere kant van het land verhuisde hadden we bepaalde wensen. De wijk naar keuze heeft een hoop huizen met elk een eigen parkeerplek op centrale parkeerplaatsen. Omdat ik vanuit de auto werk wil ik deze naast mijn deur hebben staan zodat ik niet steeds heen en weer hoef te lopen. Dus een huis met parkeergelegenheid op eigen grond. Tja, had ik dat niet gedaan had ik ook niet moeten klagen.

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Parkeernorm van 1,5 per woning wordt al vaker "vergeten" door de gemeente. In Woerden worden zelfs wijken gebouwd waar men de norm wil stellen op 0,8 (dus niet iedere woning heeft een parkeerplaats). Gelukkig kan ik nu op eigen terrein parkeren!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

AndreDierick schreef:
10 mei 2021 13:55
Parkeernorm van 1,5 per woning wordt al vaker "vergeten" door de gemeente. In Woerden worden zelfs wijken gebouwd waar men de norm wil stellen op 0,8 (dus niet iedere woning heeft een parkeerplaats). Gelukkig kan ik nu op eigen terrein parkeren!
Aan parkeerplekken in Oss geen gebrek hoor. Echter niet allemaal voor de deur en ook nog eens openbaar.
Ik vraag mij wel af of die norm van 1,5 parkeerplek ook geldt als je op eigen terrein een oprit hebt.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door witte angora »

Woerden ken ik, kon er vorig jaar een huurwoning krijgen. Iedere woning had een eigen parkeerplek, en 4 plekken voor bezoekers voor de hele wijk. Zie je het al gebeuren? De wbv verwachtte dan ook aardig wat gedoe met parkeren. Er waren overigens wel meer redenen waarom ik de woning niet genomen heb.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij de plannen voor IJburg was de norm toch ook al 0,8? De beleidsmakers waren van mening dat je geen auto nodig hebt als je in de stad woont en dat weinig parkeerplaatsen het autobezit ontmoedigt en fietsen/ov-gebruik stimuleert.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

NeoDutchio schreef:
10 mei 2021 14:22

Aan parkeerplekken in Oss geen gebrek hoor. Echter niet allemaal voor de deur en ook nog eens openbaar.
Ik vraag mij wel af of die norm van 1,5 parkeerplek ook geldt als je op eigen terrein een oprit hebt.
Bij ons tellen parkeerplaatsen op eigen terrein mee bij de 1,5 parkeerplekken. Ik weet niet of dat in iedere stad zo is.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Erthanax schreef:
10 mei 2021 15:42
Bij de plannen voor IJburg was de norm toch ook al 0,8? De beleidsmakers waren van mening dat je geen auto nodig hebt als je in de stad woont en dat weinig parkeerplaatsen het autobezit ontmoedigt en fietsen/ov-gebruik stimuleert.
Als het vantevoren weet dat het 0,8 is maakt het ook niet uit. Als je per se parkeerruimte wilt hebben ga je niet in IJburg wonen. Dan ga je überhaupt niet in Amsterdam wonen. Je gaat sowieso niet in Amsterdam wonen. Waarom zou je in Amsterdam gaan wonen als je ook in Rotterdam kunt wonen? ;-)

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door witte angora »

Gewoon. Amsterdam hééft het. Rotterdam daarentegen... een koopgoot, wat moet je nou met een goot met winkels... een goot is bedoeld om regenwater en... naja, zal het maar even niet noemen... af te voeren, niks anders... ;)

Maar dat heeft allemaal niet zoveel met de vraag van TS te maken.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Het is simpelweg de verantwoordelijkheid van de gemeente die maar één middel heeft, vergunning parkeren. Klagen, klagen, klagen, bij voorkeur met de hele wijk en als de gemeente het aandurft, dat is wel een dingetje want ze jagen de PVV'ers tegen zich in het harnas, dan voeren ze verginning parkeren in, en dan gaat het ook om het tijdstip, en kunt u één verginning per huis krijgen, probleem opgelost behalve voor mannen met busjes maar die zetten hem wel in de volgende wijk.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Jablan »

Wat heeft die partij er nu weer mee te maken?

Voor Trijntje: het goede advies is al langsgekomen. Samen met je buren bij de gemeente aankloppen. Dat kan direct bij een ambtenaar of neem contact met een raadslid naar keuze op. Oplossing lijkt mij uitbreiding van de uren, waarbinnen je alleen met vergunning mag parkeren.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De gemeente kan de straat echt niet langer maken, zodat er meer auto’s kunnen staan.

Dus verhuis naar een dorp of buitengebied zoals waar ik woon. Met ruimschoots vier parkeerplekken op eigen terrein. Daarnaast een grote plek voor een camper en dan nog een hele dijk voor visite en andere bezoekers.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
10 mei 2021 21:00
Gewoon. Amsterdam hééft het. Rotterdam daarentegen... (...)
Zoals ik een Rotterdammer ooit hoorde zeggen: Amsterdam heeft het en Rotterdam heeft het niet nodig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is idd iets van Rotterdam, wij hebben er vroeger gewoond, mijn zusje is daar geboren en later heb ik er zelf nog zo.n 7 - 8 jaar gewerkt en gewoond . Mijn beide kinderen zijn daar ook geboren.
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen , maar Rotterdam......ja ....yes !!

Of ik er nu zou willen wonen? Denk het niet, woon al jaren in de rust met volop parkeerplaatsen die ik overigens niet meer nodig heb.
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 mei 2021 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En ik heb met beiden niets, behalve dat ik Ajax-supporter ben. Ik heb dan persoonlijk veel meer met Eindhoven, maar ik ben allesbehalve graag in de stad te vinden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of zoals Dorus al zei. De laatste trein naar Rotterdam .......

Gesloten