LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

face-body schreef:Hallo help,
Bedrijvenregisternederland dreigt met incasso bureau, heb het idee dat ik er in geluisd ben!!
Zoals ik bij verschillende op het forum lees. Wat kan ik doen om er onderuit te komen ? Factuur bedraagt 479.16 wat ik echt niet kan betalen, heb geprobeerd te praten met deze mensen maar zijn voor geen enkele reden vatbaar zelfs niet voor een gezamenlijke oplossing.

Moet voor 31.5.2013 betaald hebben.
Begin met dit topic volledig door te lezen voor tips.
Raak niet in paniek - ook niet van een incassocowboy.
Ken uw rechten, zoek eventueel hulp bij het SAF, de rechtsbijstand of het juridisch loket.
Doe aangifte van misleiding/oplichting/bedreiging indien men toch volhoud.

face-body
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2013 14:51

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door face-body »

dank je voor de tips, hopelijk komt het goed.

Groet Miriam

RianneHuijberts
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2013 12:51

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door RianneHuijberts »

Ik heb het zelfde probleem.
Ook wij hebben een factuur van dit bedrijf ontvangen.
Helaas hebben wij een klein bedrag over gemaakt, omdat wij dachten in 1e instantie dat t om een ander bedrijf ging.
Zelfs gebelt en een betalings regeling getroffen hierover.
Ondertussen meerdere telefoontjes verder en net als andere netjes beledigd te zijn door [persoonsgegevens verwijderd] komt t er op neer....Wij hebben een bandopname en u gaat betalen, want wij schakelen de deurwaarder in.
Volgens hun werken ze volgens het burgerwetboek...
[ongefundeerde bewering verwijderd]
1e jaar zou gratis zijn, en bij geen reactie t 2e jaar ook.
Nu verteld deze meneer ons dat dit nooit t geval is geweest en t verlengen ervan gratis KON zijn bij geen reactie. Nu konden we de bandopname beluisteren nadat we zouden inloggen via een email.
Wij hebben NOOIT gebruik van deze site gemaakt en loggen ons dus niet in. Wij denken dat ze dan ooit kunnen zeggen, `U heeft wel gebruik van de site gemaakt`
Volgens hun werken wij daarom niet mee. Wat kunnen wij hiermee?!
Zijn jullie ondertussen al iets verder, en kan ik me ergens aanmelden?
Hoe serieus moeten we het deurwaarderverhaal nemen?
Bedankt alvast voor t meedenken!
Rianne
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2015 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd, persoonsgegevens verwijderd

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Rianne - als men beperkingen oplegt (zoals het moeten inloggen bij een site) voor het bewijs dat er een geldige overeenkomst is - lijkt me oplichting voor de hand liggend.

Neem contact op met het SAF, of eventueel de rechtsbijstand.

mobo84
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2013 15:18

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door mobo84 »

Hoi allemaal, ik heb precies hetzelfde probleem. Heb via de telefoon te horen gekregen dat het allemaal gratis was en een paar weken later een factuur ontvangen van 600 euro. Ik heb ze gebeld en uitgelegd dat ik geen cent ga betalen. Ze hebben mij ondertussen een aantal aanmaningen gestuurd maar heb uiteraard niks betaald. Wat kunnen wij het beste doen. Ik denk dat als we een gezamelijk meer voor elkaar kunnen krijgen dan ieder afzonderlijk.

Mvg mobo

David Stam
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2013 11:59

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door David Stam »

Beste,

Ook wij maken iets raars mee met de BedrijvenRegisterNederland.nl

Wij kregen te horen dat wij zogenaamd een jaar gratis vermelding zouden krijgen. Nadat ze hadden gevraagd hier telefonisch akkoord voor te geven d.m.v. een voice-log, kregen we een aantal weken later een factuur van € 605,00. Dit voor 4 x een kwartaal.

Helaas, het vervelende is dat als je contact hebt met deze mensen, het er op lijkt dat je het zelf deze deal hebt gemaakt maar er is nog nooit een prijs ter sprake geweest.
Nu is dat niet het geval en zal ik ook nooit betalen. Wat het meest frustrerende is dat je weet dat ze het niet alleen mij aandoen.

Hoe kan het zo zijn dat een bedrijf zoals dit waarschijnlijk nog werkzaam onder meerdere namen voort kan bestaan over de rug van goed werkend Nederland.

Daarom zou het het fijn zijn als iedereen die de zelfde soort problemen heeft de moeite neemt een bericht achter te laten zodat de bedrijven die fout (willen) zijn, gestopt kunnen worden.

ermstuurman
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2013 12:26

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door ermstuurman »

Geacht J

Ik heb nu een zelfde geval lopen met bedrijvenregisternederland. Gaarne kom ik met u in contact om er achter te komen hoe het met u is verder gegaan.

Edwin

amoela
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2013 11:00

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door amoela »

Dag mensen,

Tot mij heeft zich ook een ondernemer gericht met dezelfde zaak.

Nu is het al zo ver dat Bedrijvenregister Nederland een aantal herinneringen heeft verstuurd met als resultaat een incassobureau. Ik heb Bedrijvenregister Nederland gebeld met het verzoek de overeenkomst ter hand te stellen. De betreffende meneer bleef volhouden dat ik contact op moest nemen met het incassobureau, zonder ook maar iemand uit te laten praten begint hij te schreeuwen. Ok.

Nu heb ik contact opgenomen met het incassobureau en ik heb aangegen dat de ondernemer niets zal betalen en ook het bureau heb ik verzocht om bewijzen waaruit blijkt dat een overeenkomst is aangegaan. Dit zullen zij dus opsturen. Dus ik ben benieuwd.

Ook heb ik aangegeven dat ik het zal laten aankomen op de rechter en het enige wat ze konden antwoorden is: 'u zult het betwisten en we zien uw weerleggingen graag tegemoet en dan kunnen we het onderling oplossen en niet op de zaken vooruitlopen'.

Nou dus wel, ik laat het aankomen op de rechter.

Ze eisen 600 euro en 75 euro aan incassokosten.


Zijn er meerdere mensen die ook al zo ver zijn met dit bedrijf?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

amoela schreef: Zijn er meerdere mensen die ook al zo ver zijn met dit bedrijf?
Ik heb nog nooit gelezen dat het daadwerkelijk tot een dagvaarding is gekomen.

Geen eigen ervaring gelukkig, deze vorm van misleiding zou strafbaar gesteld moeten worden.

mise070
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 feb 2013 13:37

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door mise070 »

Als particulier kunt u beroep doen op de Wet op de Oneerlijke Handelspraktijken, bijvoorbeeld: BW (Boek 6) - Verbintenissenrecht Algemeen - titel 1.

Echter lees ik dat het hier een onderneming betreft, opmakend uit het hebben van een KVK nummer. Indien er sprake is van een overeenkomst tussen uw man (als natuurlijke persoon) en dus niet als rechtspersoon (onderneming), dan kunt u een beroep doen op de eerder aangehaalde wet. Mocht hier geen sprake van zijn, dan zijn er nog wel wat andere mogelijkheden. Hieronder in ieder geval een aantal tips:

1) Zorg in ieder geval dat u nooit iets tekent, wat gebruikt kan worden als handtekening onder een overeenkomst, waar u op voorhand niet om had gevraagd, geldt derhalve ook voor courtage.
2) Er gaan veel spookverhalen de ronden over opnames, maar de doorsnee rechter zal altijd vragen om een volledige opname waarbij de context volledig is en duidelijk. Knippen en plakken met opnames is dan ook vrij eenvoudig te constateren.
3) Zorg ervoor dat u bij enige - vooral bij ongevraagde - aanbieding alles schriftelijk uiteengezet op papier ontvangst, voordat u ook maar iets telefonisch bevestigd.
4) Lees de kleine lettertjes altijd en is er teveel juridische taalgebruik, vraag dan altijd of dit helder (eveneens schriftelijk) kan worden uitgelegd met verwijzing naar de artikelen.

Mocht u het idee hebben dat u er reeds bent ingetuind bij een partij (zoals in uw geval) kunt u zich het beste wenden tot Steunpunt Aquisitiefraude en een jurist of advocaat. Eigenhandig naar politie of justitie heeft nagenoeg geen zin, zonder de juiste juridische kennis. De politie gaat immers niet graag tijd en middelen inzetten op dit soort (veelal lastige) zaken.

BELANGRIJK PUNT:
Op grond van de wet bescherming persoonsgegevens kunt u een opname van het telefoongesprek dat u met een organisatie voerde opvragen of beluisteren. U doet dit schriftelijk bij de betreffende partij.
De wederpartij moet u binnen vier weken de opname van het telefoongesprek verstrekken of u de mogelijkheid bieden om de opname te beluisteren. De organisatie mag een vergoeding van maximaal € 5 euro vragen. (bron: College Bescherming Persoonsgegevens)

Mocht de organisatie dit weigeren dan moet de organisatie daarvoor een reden geven. Dan wordt het wellicht een kwestie van het CPB die u steun in de rug kan geven bij een eventuele zaak.

Kortom, er zijn genoeg mogelijkheden.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

mise070 schreef:Als particulier kunt u beroep doen op de Wet op de Oneerlijke Handelspraktijken, bijvoorbeeld: BW (Boek 6) - Verbintenissenrecht Algemeen - titel 1.
Ehh, die wet is geimplementeerd in titel 3 van boek 6 (art. 6:193b e.v. BW).
mise070 schreef:BELANGRIJK PUNT:
Op grond van de wet bescherming persoonsgegevens kunt u een opname van het telefoongesprek dat u met een organisatie voerde opvragen of beluisteren. U doet dit schriftelijk bij de betreffende partij.
De wederpartij moet u binnen vier weken de opname van het telefoongesprek verstrekken of u de mogelijkheid bieden om de opname te beluisteren. De organisatie mag een vergoeding van maximaal € 5 euro vragen. (bron: College Bescherming Persoonsgegevens)
Gelukkig is de Hoge Raad het daarmee eens (HR 29 juni 2007, ECLI:NL:HR:2007:AZ4664), de hoogste algemene bestuursrechter niet (maar dat doet hier niet ter zake).

mise070
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 feb 2013 13:37

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door mise070 »

ArneLH schreef:
mise070 schreef:Als particulier kunt u beroep doen op de Wet op de Oneerlijke Handelspraktijken, bijvoorbeeld: BW (Boek 6) - Verbintenissenrecht Algemeen - titel 1.
Ehh, die wet is geimplementeerd in titel 3 van boek 6 (art. 6:193b e.v. BW).
mise070 schreef:BELANGRIJK PUNT:
Op grond van de wet bescherming persoonsgegevens kunt u een opname van het telefoongesprek dat u met een organisatie voerde opvragen of beluisteren. U doet dit schriftelijk bij de betreffende partij.
De wederpartij moet u binnen vier weken de opname van het telefoongesprek verstrekken of u de mogelijkheid bieden om de opname te beluisteren. De organisatie mag een vergoeding van maximaal € 5 euro vragen. (bron: College Bescherming Persoonsgegevens)
Gelukkig is de Hoge Raad het daarmee eens (HR 29 juni 2007, ECLI:NL:HR:2007:AZ4664), de hoogste algemene bestuursrechter niet (maar dat doet hier niet ter zake).
Dank voor de toevoeging, klopt inderdaad. Ben ook nog maar een beginnend rechtenstudent

gnieuw
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2008 14:37

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door gnieuw »

ermstuurman schreef:Geacht J

Ik heb nu een zelfde geval lopen met bedrijvenregisternederland. Gaarne kom ik met u in contact om er achter te komen hoe het met u is verder gegaan.

Edwin

Beste Edwin,
mijn man is ook op zelfde wijze benaderd en nu met factuur belast.
hoe is nu de situatie bij jouw zaak?
we hebben nu nog een factuur en enkele mails waarin we aangeven op geen enkele manier accoord zijn te gaan met hetgeen. Alleen zijn die lui inderdaad erg listig en blijven mijn man lastig vallen met te betalen.

svdwal
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2013 14:37

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door svdwal »

Ook ik heb last van bedrijvenregisternederland.nl vandaag een factuur ontvangen van € 605. Verwezen wordt naar een bandopname van 9 september jl. Ik heb hen gevraagd de bandopname te leveren en e.e.a. aan te tonen. Daarnaast zat er een dikke typefout in de factuur.

Kooi74
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2013 23:46

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Kooi74 »

Ook ik ben helaas in aanraking gekomen met Bedrijvenregister Nederland. Precies hetzelfde verhalen als wat ik hier gelezen heb en ook ik heb een factuur gekregen. Omdat telefonisch contact niets uithaalde (er valt geen redelijk gesprek mee te voeren) heb ik een mail gestuurd waarin ik aangaf niet akkoord te gaan met een betaalde vermelding. Daarop ontving ik o.a. als antwoord dat ik mijn energie beter ergens anders in kon gaan stoppen. Ik wil en kan dit niet betalen en vind ook dat dit soort praktijken gestopt moeten worden! Hoe nu verder?

keesmarkman
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2013 20:17

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door keesmarkman »

Beste allemaal,

mijn vrouw is tijdens haar drukke werkzaamheden als kapster gebeld door BEDRIJFSRUBRIEK.nl iemand vertelde dat zijn al eens kosteloos op hun site vermeld heeft gestaan en of ze dat weer wilde doen, door de wirwar aan opsommingen e.d. zit ze nu vast aan een factuur van € 600,00 ik heb ze al een aangetekende brief gestuurd dat dit een achterbakse manier van zaken doen is etc. etc. \wij kregen schrijven terug dat we de bandopname konden krijgen maar dat de opname bindend is. \volgens mij is dat niet zo. Wie heeft hier ervaring mee, met zulk soort belachelijke bedrijven.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kees,

behalve dat men zal moeten aantonen dat er een overeenkomst is (die ook nog eens rechtsgeldig is) - ook even het volgende:

https://www.sidn.nl/over-nl/whois/
Hier vind je de openbare informatie van dit "bedrijf" en hun site.
Wat hier bijvoorbeeld staat is dit:
Domeinnaam bedrijfsrubriek.nl
Status actief
Houder bedrijfsrubriek.nl
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar TransIP BV
Datum registratie 2013-02-10
Dit betekent dat deze site "al" sinds 10 februari 2013 bestaat - en dus van een eerdere vermelding eigenlijk geen sprake zou kunnen zijn.

Uw acties?
- Meld u bij het SAF voor ondersteuning
- Weiger te betalen - geef aan dat er geen wilsovereenstemming is daar zij misleidend zijn geweest.

En, heel belangrijk, maak het verder bekend onder collega bedrijven.
Kennelijk zijn er nog steeds mensen die dit principe niet kennen (aquisitiefraude) en er dus door niet nadenken, onbekendheid of naiviteit intrappen.

Even een vraagje - op welke manier meent dit 'bedrijf' dat er een overeenkomst is?
Fax ondertekend en teruggestuurd? of via een telefoongesprek?
Indien het laatste: http://blog.iusmentis.com/2008/03/10/ov ... -voicelog/

Claudia_m
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2013 12:06

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Claudia_m »

Hallo,

Ik heb hetzelfde met BEDRIJFSRUBRIEK gehad.
Via de telefoon ben ik benaderd met een gratis verlenging van een bedrijfsvermelding.
Ze hebben me een geluidsopname gestuurd waar ik akkoord geef.
Vooraf heb ik 3x gevraagd of dit kosteloos was, ja dit was kosteloos.
(dit bandje hebben ze natuurlijk niet meer )
Toen hebben ze het bandje stop gezet en opnieuw begonnen met een opname.
En uiteindelijk kreeg ik een rekening.
Ik ben hier al van oktober mee bezig.
Ik heb aangetekende brief gestuurd.
ze dreigen nu met een deurwaarder en dat ik voor de rechter moet komen.
Maar ik probeer vol te houden.
En alsnog niet te betalen, ik krijg wel nog een aantal keer per week mails.

mwerven1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:26

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door mwerven1 »

Beste allemaal,
Mijn partner heeft dezelfde ellende als beschreven staat in dit forum. Echter hij is door een bandopname via bedrijvenregisternederland.nl ook aangemeld bij onlinebedrijvenzoeker.nl en uwondernemersgids.nl. Mijn partner is nooit akkoord gegaan maar heeft ook niet gereageerd op de bevestigingen die ze schriftelijk hebben toegezonden. De kosten zijn na diverse aanmaningen zeer hoog geworden en inmiddels zijn 2 deurwaardes aangesteld. Te weten INVENTA en v.d DONK, BOT & CO.b.v.
Heeft iemand ervaring met de aanmelding bij deze 3 partijen in 1? En heeft iemand advies in hoe deze incassobureau's te benaderen? Ik snap niet dat incassobureau's deze zaken aannemen terwijl (blijkbaar) helder is dat deze bedrijven er frauduleuze praktijken op nahouden.
Heel heel heel graag advies!!! We zijn bereid ons bij een groepje mensen te voegen om hier een gezamenlijke strijd van te maken.
Hopend op een reactie....mvg Mwerven1

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ mwerven1
Meld je bij het SAF - die kennen deze methoden, en manieren om er onderuit te komen.

Even ter info - inventa ken ik niet, maar v.d. donk, bot & co zijn GEEN deurwaarders.
Als men zich als zodanig voordoet - direct aangifte doen.
Dit is een klein kantoortje in een enigzins verlept bedrijfsverzamelgebouwtje in Heerhugowaard - en zij doen incasso voor meerdere aquisitiefraudeurs (kennelijk dus bewust!) - daar zij al eerder in dit forum voorbij gekomen zijn.

Voor inventa wel een paar links:
https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopi ... =26&t=4914
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... plichting/
http://www.incassobureau-gids.nl/invent ... 4140411400

Dus ook geen deurwaarder, en bekend om zaken doen met fraudeurs.

En nogmaals - over 'opnamen': http://blog.iusmentis.com/2008/03/10/ov ... -voicelog/

Gesloten