LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
MelissaNeno
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2014 13:07

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door MelissaNeno »

25-08-2014 hebben wij een factuur ontvangen van bedrijfsrubriek van 479 euro.

Zij hadden op deze factuur gezet dat de bevestiging per telefoon is afgesloten met mevrouw [persoonsgegevens verwijderd] En dat zij bewijs hebben door middel van een geluidsopname.

Het grappige van deze factuur was dat er helemaal geen mevrouw [persoonsgegevens verwijderd] Bestaat. Het bedrijf is van mijn man en dat is dus geen vrouw en hij praat ook echt niet als een vrouw.
Het tweede wat mij opviel aan de factuur is dat zij mijn man zijn oude adres op de factuur hadden vermeld terwijl hij daar al maanden niet meer woont. Zelfs op de site van de kamer van koophandel staat het nieuwe adres. Blijkbaar had bedrijfsrubriek hun huiswerk niet erg goed gedaan.

Ze beweerden dus dat mevrouw [persoonsgegevens verwijderd] Op 19-08-2014 bevestigd heeft dat zij een abonnement wil afsluiten.

Ik heb uiteraard gelijk research gedaan op internet en las op dit forum dat meerdere mensen last hebben gehad van dit bedrijf.

Ik heb me goed voorbereid op wat ik dit bedrijf zou willen vertellen en ik heb ze dus vandaag 26-08-2014 even gebeld.

Ik heb het gesprek opgenomen omdat ik van andere mensen hoorde dat ze de banden knippen en plakken.

Ik heb hun gebeld zonder mijn naam te zeggen en gelijk gevraagd naar iemand die over de facturen gaat. Ik had gelijk de goede mevrouw aan de telefoon. Ik vroeg haar of het klopte dat het abonnement afgesloten was door mevrouw [persoonsgegevens verwijderd] Op 19-09-2014. Zij antwoordde hierop volmondig: ja dat klopt mevrouw. Waarop ik antwoordde: dat is dan een beetje raar mevrouw want er bestaat helemaal geen [persoonsgegevens verwijderd] En de rijschool is van mijn man en dat is zeker geen vrouw. Waarop de vrouw weer antwoordde: nou wat raar (goed geacteerd overigens). Toen ging mevrouw de geluidsopname even terugluisteren om te kijken of het wel echt een vrouw was. Toen de vrouw luisterde kon ik zonder dat zij dat wist een stukje volgen. Ze zeiden op de geluidsopname hun standaard zinnetjes en er antwoordde een vrouw elke keer alleen maar met het woord: ja.
De vrouw vond het maar vreemd en vroeg of ik de vrouwenstem misschien herkende als ik de band hoorde. Toen heb ik deze mevrouw weer uitgelegd dat er geen mevrouw [persoonsgegevens verwijderd] . Bestaat en dat mijn man altijd zelf zijn telefoon bij heeft en opneemt.

De vrouw bleef herhalen dat ze het zo vreemd vond en dat ze de factuur uit het systeem ging halen. Maar toch bleef ze doorgaan met: wat vreemd, wat raar.
Toen heb ik haar gezegd dat we de telefoonrekening gecheckt hebben en dat er geen enkel anoniem of een voor ons onbekend nummer die dag had gebeld. Waarop zij natuurlijk weer zei: ja ik geloof u wel maar ik vind het zo raar.
Vervolgens bood ze aan om de geluidsopname te sturen en daarop heb ik haar mijn e-mailadressen gegeven. Toen begon ze daarna weer: maar wij bellen niet anoniem hoor. Waarop ik weer antwoordde: mevrouw niemand heeft mijn man gebeld de 19e van augustus(met wat ergernis in mijn stem). Toen ze vervolgens weer een: ja maar, wilde zeggen, heb ik haar gezegd: mevrouw ik heb op internet gelezen dat jullie aan oplichting doen en daar ben ik niet van gediend. Ik heb ook al aangifte gedaan van oplichting bij het SAF. Waarop de vrouw niet wist hoe ze moest reageren en praatte door me heen met: fijne dag verder mevrouw. Waarop ik nog antwoordde: en als ik ooit nog wat van jullie hoor sleep ik jullie voor de rechter. Bij de helft van mijn laatste zin hing de vrouw op in mijn oor.

Dit zegt denk ik al genoeg over het bedrijf zelf en ik wil daarom ook iedereen adviseren nooit deze mensen te betalen.
De mevrouw aan de telefoon was goed in acteren maar toen ze 7 keer bleef herhalen dat hun systeem echt dat telefoonnummer heeft gebeld en mevrouw [persoonsgegevens verwijderd] Aan de lijn kregen, had ik door dat dit allemaal ingestudeerd was en dat ze niks anders kon zeggen. Waarschijnlijk hebben ze gewoon zelf de geluidsopname ingesproken met de hoop dat het bedrijf van een vrouw zou zijn. Als ik hun advies mag geven: doe beter je huiswerk voordat je mensen een factuur stuurt!
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2015 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Sou&Is
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2014 10:10

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Sou&Is »

Gisteren ben ik ook gebeld door bedrijvenrubriek. Het gaat om exact hetzelfde praatje als bij anderen. Ik zou vorig jaar gesproken hebben met een collega van de dame aan de telefoon. En volgens afspraak zouden ze me dan vandaag bellen om te kijken of alles nog klopt. Ze gaf ook aan dat ik akkoord was gegaan met betaling achteraf. Nu vond ik het een vreemd verhaal en vroeg ik met wie er dan destijds was gesproken. Ze zei dat er was gesproken met ene mevrouw Fleur.
Nu is dat toch best wel raar aangezien ik een eenmanszaak heb en ik de enige ben die ervoor werkt. Laat het nu ook nog eens zijn dat ik een man ben. Zij gaf toen aan van het kan zo zijn dat mijn collega u destijds niet goed heeft verstaan. Ik antwoorde dat dat me sterk leek want zowel mijn naam als geslacht komen niet eens in de buurt van Fleur;). Zij zou checken met administratie en me terug bellen maar dat heeft ze niet gedaan. Het gaat hier om gewiekste [ongefundeerde bewering verwijderd] die er niet voor schuwen om ver te gaan. Ik ga niet betalen en ik hoop dat radar aldanniet tros opgelicht hier snel werk van zou kunnen maken aangezien sommige mensen toch bang zijn voor dreigementen van zulke malafide bedrijven.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jan 2019 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongefundeerde bewering door moderator verwijderd

Gedupeerde.
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:26

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Gedupeerde. »

Ook ik hb in het verlden met dit bedrijf te maken gehad. na veel gedoe tot opheffing van de overenkomst gekomen. samen met mijn advokaat die me heeft geadviseert

Je kunt het volgend doen om de overeenomst te opheffen:
melding bij het Steunpunt Acquisitiefraude
Doe aangifte bij de politie

Per telefoon is het niet togestaan om conttrracten af te sluiten. dit moet je altidj nog schriftelijk bevestigen.

als er in de algemene voorwaarden niks staat over het opzeggen en bedenktrmijn kun je de wettlijke termijn van 14 dagen aanhouden. je moet dan binnnen 14 dagen aangeven dat je niet van de dienst begruik wilt maken. je hoeft geen reden te geven.

zet duidelijk in een breiff of email dat je geen overeenkomst bent aangegaan en daardoro ook niet zult betalen. zet NOOIT je handtekeningg , ook niet op de breiven die je stuurd aan het bedrijf.



Ga naar het juridisch loket, of vraag een jurist of je rechtsbistandverzekering om hulp.

rijnhout.zn
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2014 12:57

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door rijnhout.zn »

Goede dag,

Wij zijn dus ook betrokken bij de zwendel van bedrijvenrubriek We zijn een startende onderneming en zijn op een agressieve manier benaderd door dit bedrijf Wij hebben het zelfde meegemaakt gebeld wordt terug gebeld en dergelijke zaken We moesten een betaling doen en hier zijn we niet op ingegaan En kregen dus hierop een telefoontje met de vraag of wij wilde betalen Hierop hebben wij aangegeven niet in een x te willen betalen dat wij eerst meer wilde weten wat dit inhield Kregen een aanmaning binnen en helaas hebben wij 1 termijn betaald Maar het zat ons niet lekker omdat we niets op de site van hun kunnen vinden uberhaupt de site niet kunnen vinden zijn wij gestopt met betalen Wat kunnen wij nu verwachten dat de deurwaarder of fikse aanmaning onze richting op komt.
Wat is jullie advies
Tevens willen weten of hier tegen aangifte gedaan kan worden

Ik hoop een reactie te krijgen zodat wij dit verhaal kunnen afsluiten

Met dank

a sterling
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2015 13:11

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door a sterling »

ik ben mevr a sterling en heb een bed en breakfast ik heb op vijf maart een telefoontje gekregen van bedrijven rubriek. nl en wat wil nou het geval dat ik doe zaken met bedrijven pagina. nl en verwachte ik een telefoontje van van bedrijven pagina. nl .
ik vond het al een vreemd telefoon gesprek die men opnam op een tape .
de volgende dag kreeg ik tot mijn grote verbazing via de post een rekening binnen van 360,00 euro binnen van bedrijven rubriek. nl ik heb gelijk gebeld en gemaild dat er vergissing in het spel was maar tot op heden geen reaktie wat moet ik nu doen. moet ik gewoon betalen of niet .

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door De Econometrist »

a sterling schreef:wat wil nou het geval dat ik doe zaken met bedrijven pagina. nl en verwachte ik een telefoontje van van bedrijven pagina. nl .
Bedrijvenpagina.nl is exact hetzelfde soort [ongefundeerde bewering verwijderd] terwijl u telefoon verwacht van de andere...
Doen kleine ondernemers dan helemaal nooit onderzoek naar de vraag met wie ze nou eigenlijk in zee gaan? Informeer maar eens naar bedrijvenpagina bij de KvK, die sturen je gelijk door naar de fraudehelpdesk.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2015 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

PerleNoire
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2016 21:50

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door PerleNoire »

Hallo,
Ik ben sinds juli jl. een eigen bedrijf opgestart. Het fijne daaraan is dat "je" overladen aan telefoons van allerlei bedrijven met mooie praatjes, mooie beloftes en mooie vooruitzichten beloven. Daarnaast ook bedrijfven als Bedrijvenpagina ( €460), Bedrijvengids (€ 280) , Faxgids (€ 460),... die mij hebben benaderd. Bij allemaal, zou ik al eerder met een collega hebben gesproken en dat zij mij later zouden bellen voor evaluatie, en dan blijkbaar vragen zij of ik later wilde gebeld worden, en iets testen en later evalueren met een andere collega, omdat ik op dat moment geen tijd had, wordt de afspraak opgenomen en voor dat ik het weet, had ik een opdracht van hen besteld en er lag de volgende een factuur van hen in de brievenbus.

Ik word nou gebeld en bedreigd met incassobedrijven en weet dus niet hoe uit deze spel komen, wat is nou waarheid en wat is spel. Ik schrik nu dat ik deze forum ben tegengekomen, [ongefundeerde passage verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 16 nov 2017 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

bartlameijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2018 08:45

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door bartlameijer »

Donderdag 18 oktober werd ik gebeld door een medewerker van MKBbedrijven.nl (eigendom van Uniek Advertising, tevens eigenaar van onlinebedrijvenzoeker.nl) die mij vertelde dat wij eerder contact met deze organisatie hebben gehad en dat wij hadden ingestemd met de plaatsing van onze bedrijfsgegevens op MKBbedrijven.nl. Wij hebben aangegeven geen herinnering te hebben van een overeenkomst tot plaatsen van onze bedrijfsgegevens op MKBbedrijven.nl, noch hebben wij hier bevestiging of correspondentie over ontvangen.

In reactie daarop heeft de medewerker aangegeven aan onze medewerker dat er wellicht “in een vlaag van verstandsverbijstering” wel degelijk een overeenkomst tot plaatsing van onze bedrijfsgegevens op Mijnbedrijven.nl is gesloten. Een datum van overeenkomst kon niet worden genoemd, noch was digitaal overleggen van de overeenkomst mogelijk. Wel werd gesuggereerd dat er van deze overeenkomst een bandopname bestaat. De medewerker heeft aangeboden om voor een eenmalig bedrag van EUR 150,- de overeenkomst alsnog te ontbinden. Dit aanbod is gedaan alvorens te hebben gedreigd met hogere kosten, namelijk EUR 300,-. Daarmee is dus onder druk geprobeerd een mondeling akkoord te krijgen voor schikking van een niet-bestaande juridische situatie. Op basis hiervan heeft de medewerker aangegeven een factuur van EUR 150,- aan ons te verzenden.

De kosten voortvloeiend uit het opzeggen van een niet bestaande overeenkomst zijn daarmee natuurlijk ongegrond. Navraag bij de Kamer van Koophandel en Fraudehelpdesk heeft geleid tot herkenning van de organisatie en de producten die zij 'levert'. Mede op advies van deze organisaties hebben wij besloten eventuele resterende duur na ontvangst van deze factuur niet te betalen.
Daarnaast zoeken wij uit wie er achter deze fraude zit, zodat wij deze persoonlijk aansprakelijk kunnen stellen. Ook gaan wij een juridische procedure in gang zetten waarbij alle gemaakt kosten in tijd en anders geclaimd gaan worden bij MKBbedrijven.nl / Uniek Advertising B.V.

Bij deze roep ik iedereen op die eenzelfde fraude heeft meegemaakt bij bovengenoemde partijen zich bij mij te melden, zodat eventuele gezamenlijke bewijslastvorming en juridische stappen gezet kunnen worden.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik mag toch aannemen dat u niet betaald hebt?

Dit gedoe is al zo oud als de weg van Kralingen.

LvD1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2019 22:29

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door LvD1960 »

Ik zit nu midden in gedoe met MKBbedrijven.nl, DB incasso is nu ook ingeschakeld.
Wat mij zo kwaad maakt is dat dit maar door blijft gaan, dat het niet lukt om het een halt toe te roepen. Dat bij aangifte de politie al zegt er wsch weinig mee te doen. Triest dat mensen betalen uit angst of om er maar van af te zijn. Dit moet toch te stoppen zijn . Ook incasso bureaus die zich met dit soort bedrijven inlaten.
Ik laat dit niet over mijn kant gaan en zoek ook mensen die op willen staan om dit aan te pakken!

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zijn dus genoeg mensen ingetrapt. Lees de berichten die boven het uwe staan en neem contact met ze op.

danabakx
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2020 22:34

Re: Promotie via BedrijvenRegisterNederland.nl

Ongelezen bericht door danabakx »

LvD1960 schreef:
23 mei 2019 22:40
Ik zit nu midden in gedoe met MKBbedrijven.nl, DB incasso is nu ook ingeschakeld.
Wat mij zo kwaad maakt is dat dit maar door blijft gaan, dat het niet lukt om het een halt toe te roepen. Dat bij aangifte de politie al zegt er wsch weinig mee te doen. Triest dat mensen betalen uit angst of om er maar van af te zijn. Dit moet toch te stoppen zijn . Ook incasso bureaus die zich met dit soort bedrijven inlaten.
Ik laat dit niet over mijn kant gaan en zoek ook mensen die op willen staan om dit aan te pakken!
Beste, mag ik vragen wat je er nog aan hebt gedaan? En ben je er vanaf of ben je er nog steeds mee bezig? Mijn vriend en ik zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Er wordt nu ook gedreigd met DB incasso

Gesloten