LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MKB Domein services

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
Ian_Bart
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2017 14:55

MKB Domein services

Ongelezen bericht door Ian_Bart »

Hallo,

Afgelopen week werd ik gebeld door een bedrijf met de naam MKB Domeinservices.

Hun vertelde mij met een verhaal vol leugens, dat er een persoon is geweest die een domeinnaam wilde registreren, en dat hun daarvan op de hoogte zijn gebracht, omdat hij van de afdeling Internet Criminaliteit was.

De domeinnaam was in quarantaine gezet en ik kon de eigenaar worden, mits ik geen bezwaar gaf. Ik schrok hiervan, omdat er volgens hem, diverse malen op deze manier fraude was gepleegd met een soortgelijke domeinnaam.

Ik ben er dus ingetuind, en heb nu aan factuur van ruim 200,- liggen, incl.BTW.

Ik heb een email terug gestuurd dat ik het er niet mee eens ben, omdat ze dus onjuiste informatie hebben doorgegeven. Ik heb aangegeven dat ik een uur nadat ik het telefoon had gehad, de domeinnaam nog vrij was om te claimen. Dus hun verhaal klopt niet.

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Want alleen afwachten lijkt me niet handig.

Alvast bedankt.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: MKB Domein services

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ze per aangetekende brief duidelijk maken dat u een creditnota wenst te ontvangen omdat u vals bent voorgelicht. En dat u ervan uitgaat dat deze zogenaamde overeenkomst (heeft u getekend?) hiermee is ontbonden. Maak ze ook duidelijk dat u uw ervaring op de bekende fora breed zult verspreiden, tenzij ze binnen een week de zaak ongedaan maken. Als u consument bent kunt u trouwens een beroep doen op 14 dagen herroepingsrecht.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: MKB Domein services

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ian_Bart schreef:Hallo,

Afgelopen week werd ik gebeld door een bedrijf met de naam MKB Domeinservices.

Hun vertelde mij met een verhaal vol leugens, dat er een persoon is geweest die een domeinnaam wilde registreren, en dat hun daarvan op de hoogte zijn gebracht, omdat hij van de afdeling Internet Criminaliteit was.

De domeinnaam was in quarantaine gezet en ik kon de eigenaar worden, mits ik geen bezwaar gaf. Ik schrok hiervan, omdat er volgens hem, diverse malen op deze manier fraude was gepleegd met een soortgelijke domeinnaam.

Ik ben er dus ingetuind, en heb nu aan factuur van ruim 200,- liggen, incl.BTW.

Ik heb een email terug gestuurd dat ik het er niet mee eens ben, omdat ze dus onjuiste informatie hebben doorgegeven. Ik heb aangegeven dat ik een uur nadat ik het telefoon had gehad, de domeinnaam nog vrij was om te claimen. Dus hun verhaal klopt niet.

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Want alleen afwachten lijkt me niet handig.

Alvast bedankt.
Als je al bedrijf de overeenkomst bent aangegaan dan kun je weinig. Ondanks dat het verhaal onjuist is hebben ze niets gedaan wat niet mag. Een bedrijf mag een afdeling hebben "Internet Criminaliteit" en dat er iemand is die jouw domeinnaam, die vrij was, wilde registeren is heel goed mogelijk. Verkopers verzinnen wel vaker verhaaltjes om iets te kunnen verkopen.

Het is dan een dure les van €200 en hoop voor je dat de overeenkomst maar voor 1 jaar was, immers zitten bedrijven niet vast aan de termijn van maximaal 1 jaar voor een overeenkomst.

Ben je al particulier de overeenkomst aangegaan dat heb je 14 dagen wettelijke bedenktijd en kun je de overeenkomst zonder opgaaf van reden beëindigen als je nog binnen de 14 dagen zit. Gezien je een paar uur na het aangaan van de overeenkomst al opmerkte dat het domein vrij was neem ik aan dat je nog binnen die termijn zit, anders heb je ook hier pech.

Dit bedrijf doet niets wat niet mag volgens de wet. Is het netjes absoluut niet, ik krijg voor mijn domein ook regelmatig dit soort mailtjes, ik negeer ze ook. Mijn domein heb ik via een partij die er € 5,00 per jaar voor rekent.

Ian_Bart
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2017 14:55

Re: MKB Domein services

Ongelezen bericht door Ian_Bart »

Ik ben ondernemer.

Ik heb 2 e-mails verstuurd, maar nog geen reactie.

Ik ben dan ook niet van plan om die rekening te gaan betalen. Feit blijft dat hun een verhaal hebben opgehangen dat onjuist was.

Ik heb geen document ondertekend, wel werdt het gesprek opgenomen. Maar er is niks met een handtekening gebeurt.

Ian_Bart
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2017 14:55

Re: MKB Domein services

Ongelezen bericht door Ian_Bart »

Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

Het bedrijf heeft de factuur netjes gecrediteerd met een credit nota.

Daarnaast is de overeenkomst beëindigd.

Gesloten