Pagina 1 van 1

Streya Nederland BV

Geplaatst: 08 mei 2018 17:25
door hoeke104
Hebben veel meer mensen negatieve ervaringen met dit bedrijf dat misbruik maakt van KvK gegevens?

Alle nieuw ingeschreven ZZP’ers worden door dit bedrijf daags na inschrijving telefonisch “overvallen” met een spervuur aan vragen en het verzoek toch vooral gebruik te maken van hun dienstverlening. Zij zouden zorgen voor opdrachtgevers voor je nieuwe bedrijf. Uiteraard tegen betaling. In dat opgenomen gesprek wordt je ook gevraagd of je afziet van je bedenktermijn. Zodra je daar ja op zegt wordt je vervolgens bestookt met facturen en intimiderende herinneringen, ook al heb je daags na het eerste telefoontje al aangegeven af te zien van hun diensten.

Kan me voorstellen dat heel veel startende ZZP’ers last hebben van dit bedrijf uit Opmeer en dat het goed zou zijn dat er meer aandacht komt voor de duistere praktijken van dit bedrijf. Internet staat al bol van de klachten, maar wellicht kan Radar hier nog bij helpen.

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 09 mei 2018 11:11
door NeoDutchio
Radar is een consumenten televisie programma. Zakelijke geschillen kunt u voorleggen bij de redactie, maar of dat nut heeft?
Afgelopen jaar heb ik mij ook ingeschreven als zzp’er en op 1 bezoek van een elektraboer na heb ik niemand aan de telefoon of deur gehad.

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 09 mei 2018 11:24
door rvjapio
Nog nooit van gehoord. Volgende keer gewoon ophangen.

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 09 mei 2018 12:19
door stfwlk
Kijk eens op ondernemersforum Higherlevel, daar staat een enorm topic vol met slachtoffers van Streya.

https://www.higherlevel.nl/forum/financ ... #msg599295

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 10 mei 2018 00:18
door Lady1234
Maar als iemand zich als zelfstandige wil vestigen, zou hij dan ook niet zelfstandig moeten zijn? En zo’n telefoongesprek direct beëindigen?

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 10 mei 2018 07:40
door kweenie
In dat opgenomen gesprek wordt je ook gevraagd of je afziet van je bedenktermijn. Zodra je daar ja op zegt wordt je vervolgens bestookt met facturen en intimiderende herinneringen, ook al heb je daags na het eerste telefoontje al aangegeven af te zien van hun diensten.
Is dat niet de essentie van het afzien van de bedenktermijn? Dat je aan de diensten vast zit, ook als je je daarna bedenkt?

Verder geldt net als bij bijna alle andere telefonische verkopers: je gaat zelf in op hun aanbod. Zeker als zzp'er zou je mondig genoeg moeten zijn om je eigen wensen kenbaar te maken.

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 21 jun 2018 14:05
door Eugène G.
Ik ben ook een startend ondernemer en na mijn inschrijving bij de K.vK. werd ik snel benaderd door Streya Nederland B.V. Het verhaal wat mij werd verteld is gelijk aan alle andere klachten die ik op het internet over deze organisatie lees. Het verhaal is overigens de hele tijd in de "IK" vorm totdat ze je geld hebben. Ze hebben het zo verschrikkelijk druk dat ze hun opdrachten niet weg kunnen zetten en daarom willen ze graag dat je zo snel mogelijk begint zodat ze jou die opdrachten kunnen geven. Als startend ondernemer heb je daar natuurlijk wel oren na want ze garanderen je minstens 14 opdrachten zodat je je betaling van € 385,-- makkelijk kan terugverdienen. Helaas heb ik nog nooit een opdracht van dit bedrijf ontvangen. Als je ze belt is het verhaal altijd hetzelfde, we nemen je mee in de volgende marketingronde en dan komt er vast wel een opdracht voor U uit.

[ongefundeerde passage verwijderd door moderatie]

Groet,
Eugène.

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 26 jun 2018 21:06
door BBrugman
kweenie schreef:Verder geldt net als bij bijna alle andere telefonische verkopers: je gaat zelf in op hun aanbod. Zeker als zzp'er zou je mondig genoeg moeten zijn om je eigen wensen kenbaar te maken.
Grap is dat het aanbod niet opgenomen wordt, maar de aanvaarding wel. Dat leidt tot plaatsing in een online gids waar offertes aangevraagd kunnen worden. Waar niemand ooit gebruik van maakt. Streya suggereert dat er elke maand duizenden offertes doorgegeven worden, en dat maakt deze opzet misleiding en zelfs oplichting als bedoeld in artikel Art 6:194 BW.

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 21 aug 2018 11:27
door ASG
Geachte mensen
Streya/mijndienstverlener ellende dit is hoe ze te werk gaan.

Je hebt een team onder de naam mijndienstverlener nl deze zullen je niet vertellen dat ze voor streya werken (google even naar streya )
Deze team belt je op ik noem ze de aaiteam. Het Aaiteam vertelt dat je heel veel werk binnen krijgt en aangepaste betaal mogelijkheden en als het je niet bevalt kan je deze binnen paar dagen opzeggen klinkt goed toch.

Nu komt het
Je wordt door verbonden met het naaiteam van streya deze gaan zogenaamd wat je met aaiteam gesproken hebt bevestigen maar dat is absoluut niet waar. Tijdens het opname worden hun eigen regels genoemd en jij zegt maar ja.

Nu komen ze met het naaiteam. Alles wat je hebt door genomen met aaiteam komt niet terug. Facturen komen van streya en niet van mijndienstverlener.nl. Dit kom je achteraf te weten. E mailen werkt niet bellen heeft geen nut je zal en moet betalen. Stop zetten is mogelijk na betaling. Niet doen als je toch doet neem het gesprek zelf ook op wat je afspreekt en wat ze beloven dreigen graag met deurwaarders.
Zo weer iemand een oor aangenaaid bij deze wees gewaarschuwd.

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 26 jan 2019 00:04
door zizo666
Mijn vrouw spreekt niet goed Nederlands, ze is recent begonnen thuis hapjes te maken om haar kosten te kunnen dekken. Zij is gebeld door MijnDienstverlener en een contract met haar gesloten voor één jaar. Binnen enkele minuten door meerdere mensen gebeld en haar verteld dat ze heel veel voor haar kunnen betekenen om de zaak te runnen. Maar ze hebben alleen dat deel opgenomen dat ze ergens mee akkoord gaat en dat als contract gebruikt.
Ik heb meerdere malen gebeld om hun duidelijk te maken dat ze het niet heeft begrepen en dat ze de abonnement kosten niet kan betalen. Ik verzocht de directie vriendelijk om dat stop te zetten. Dit heb ik als reactie van hen gekregen Een overeenkomst aangaan blijft nog altijd de verantwoordelijkheid van de klant. Een klant weet van te voren of hijzij geld heeft en of er financiële ruimte is om een overeenkomst aan te kunnen gaan. Wij zijn dan ook niet van mening dat wij klanten in ”financiële moeilijkheden” brengen. De klant is hier zelf verantwoordelijk voor. Zoals ook al eerder aangegeven is, gaf mevrouw aan dat ze het fijn vond dat mijn collega langzaam sprak zodat ze alles begreep.

Ondertussen krijgt ze aanmaningen en deurwaarde dreigingen om te betalen.

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 27 feb 2019 20:03
door bambie123
Hoi,

Ik wordt ook nu latig gevallen door Streya. Ik heb echt hulp nodig!!!! Wie kan mij helpen??? Ze sturen nu weer een aanmaning!. Kan iemand mij goed advies geven? Ik probeerder ze vandaag nog te bellen, maar hun nummer is buiten werking. Ik krijg steeds te horendat het nummer niet correct is.
Weet geen raad meer. Ik ben ook een pas een startende ondernemer.
Hulp wordt erg gewardeerd!

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 28 feb 2019 09:15
door Uw Jurist
U kunt hiervoor op het ondernemersforum Higher Level terecht: https://www.higherlevel.nl/forums/topic ... ent-556610

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 28 feb 2019 12:11
door Erthanax
Heel interessant leesvoer daar bij higherlevel. Mag ik schrijven dat ik Streya een boevenbende vind?

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 28 feb 2019 12:30
door juliomariner
Erthanax schreef:
28 feb 2019 12:11
Mag ik schrijven dat ik Streya een boevenbende vind?
Van mij wel

Re: Streya Nederland BV

Geplaatst: 28 feb 2019 13:01
door Komkommertijd
Ze bellen elke verse KVK inschrijving en ik Google even vraag of ze die oude klachten al opgelost hebben...
Hangen ze op en ik mag niet eens klant bij hun worden!

Dus bij onbekende firma, even Firma naam Google en naam persoon opschrijven... en vraag waarom ze zo bekend zijn!

Mijn antwoord, ja ik wil graag klant worden maar eerst even op Uw firma naam google kijken of er klachten zijn en ze hangen op!
Leuker kan ik het niet maken.