Ervaring met ongewenste verkoop aan de telefoon?

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
Radar
Site Admin

Ervaring met ongewenste verkoop aan de telefoon?

Ongelezen bericht door Radar »

Ben jij weleens ongewenst een contract aangesmeerd via de telefoon? Sinds 1 juli zijn de regels voor telemarketing aangescherpt, maar nog niet alle bedrijven houden zich hieraan. Na een vaag telefoontje kreeg een zzp'er opeens een fikse rekening op de mat. Heb jij weleens een soortgelijke situatie meegemaakt?

Wij zochten het uit. Je kunt de uitzending van maandag 13 september hier terugkijken:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... t-zo-nauw/

Yvonne Betting

Re: Ervaring met ongewenste verkoop aan de telefoon?

Ongelezen bericht door Yvonne Betting »

Graag wil ik melden dat deze ongewenste verkoop ook wordt gedaan door de nationaleonderwijsgids.nl

Ik word jaarlijks gebeld door hun mensen, met de vraag over mijn vermelding in de gids, of ik die wil verlengen. Dit terwijl we nooit toestemming hebben gegeven voor deze vermelding! En als we dan niet de uitegbreide vermelding willen, is men 'coulant' door ons de eenvoudige vermedling aan te bieden.

Afgelopen jaren was is op 3 scholen directeur, alle drie de keren wisten ze me begin schooljaar te vinden....

Groet,
Yvonne Betting

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Yvonne Betting schreef:
13 sep 2021 21:01
Afgelopen jaren was is op 3 scholen directeur, alle drie de keren wisten ze me begin schooljaar te vinden....
Voor ondernemers gelden andere regels dan voor consumenten. Het "Bel mij wel" register is voor natuurlijke personen (consument, ZZP'er, VOF, Maatschap). Een school valt daar niet onder en mag dus nog steeds gewoon gebeld worden.

ashejoma

Ongelezen bericht door ashejoma »

Ook ik herken dat. Scholen worden lastig gevallen door bedrijven die vermeldingen in gemeentegidsen verkopen. Betekent het antwoord op de opmerking van Yvonne, dat de acquisitie fraude niet geldt voor dit soort verkoop gevallen? Dat dit soort bedrijven nog steeds met bandje en mail je een 1-jarig contract kunnen "verkopen".?

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Een half uurtje geleden ben ik gebeld door RADAR+ (072 750 69 32), om me een aanbod te doen voor dit tijdschrift. Vorige week kreeg ik al een mail hierover: een aanbod "omdat ik abonnee geweest" zou zijn.... wat niet waar is (en ik heb aangeklikt dat ik uitgeschreven wil worden van deze mailinglist).
Schandalig dat RADAR misbruik maakt van de gegevens, d.w.z. deze laat gebruiken voor telemarketing.
Twee weken geleden vragen jullie op dit forum of we hier ervaring mee hebben terwijl RADAR zich zelf schuldig maakt aan deze praktijken.

lievemarie

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ze hebben wel gevoel voor humor bij Radar :lol:

Jose2501

Ongelezen bericht door Jose2501 »

HandigeHarrie schreef:
01 okt 2021 16:24
Een half uurtje geleden ben ik gebeld door RADAR+ (072 750 69 32), om me een aanbod te doen voor dit tijdschrift. Vorige week kreeg ik al een mail hierover: een aanbod "omdat ik abonnee geweest" zou zijn.... wat niet waar is (en ik heb aangeklikt dat ik uitgeschreven wil worden van deze mailinglist).
Schandalig dat RADAR misbruik maakt van de gegevens, d.w.z. deze laat gebruiken voor telemarketing.
Twee weken geleden vragen jullie op dit forum of we hier ervaring mee hebben terwijl RADAR zich zelf schuldig maakt aan deze praktijken.
RADAR belt over een vermelding? Weet je wel zeker dat het RADAR was? Wat voor belang zouden zij daarbij hebben? Denk je dat RADAR commissie vangt?
Dat kan toch niet waar zijn?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Radar heeft ook een magazine.

Jose2501

Lady1234 schreef:
01 okt 2021 17:46
En zij bellen mensen voor een vermelding in dat magazine?

Nou nou. 🤮

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
01 okt 2021 17:53
Lady1234 schreef:

Nou nou. 🤮
Natuurlijk niet, maar of je een abonnement wil op dat blad. 😡

Jose2501

Lady1234 schreef:
01 okt 2021 18:22
Jose2501 schreef:
01 okt 2021 17:53
Lady1234 schreef:

Nou nou. 🤮
Natuurlijk niet, maar of je een abonnement wil op dat blad. 😡
Telefonische verkoop dus. Nou nou🤮

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ja, heel teleurstellend dat RADAR+ zich ook inlaat met ongewenste telefonische marketing. Het tijdschrift RADAR+ zal wel "geheel onafhankelijk" zijn van RADAR van AvroTros die juist strijdt tegen deze onwettige praktijken.
Maar ook dan ongelofelijk dat dit plaatsvindt, met dezelfde naam.

Plaats reactie