LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Shampoos: Cafeïne voor je haar?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Shampoos: Cafeïne voor je haar?

Ongelezen bericht door Radar »

Cafeïne tegen haaruitval, keratine voor een vollere dos en vitamines voor vitaal en sterk haar.

Onder de douche kun je heel wat stofjes op je hoofd smeren om je haar te verbeteren. Maar wat doen deze stofjes nu echt? Kun je haaruitval voorkomen en dikker haar krijgen uit een flesje?

Lees meer: http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... r-je-haar/

Maandag 5 oktober in Radar, 20:30 uur, NPO 1

Welke shampoos staan er in jouw badkamer? Reageer hieronder!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Shampoos: Cafeïne voor je haar?

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou , shampoo is zeker geen cafeïne voor je haar, integendeel zou ik bijna zeggen.
De hoofdhuid maakt natuurlijke vetten aan , een beschermlaagje en door de shampoo haal je dat juist weg en dan maakt de hoofdhuid nog meer vet aan waardoor het haar weer eerder vet lijkt.
Ik denk zelf dat het niet anders is dan " marketing " ;
Het is zelfs bewezen beter voor je haar als je het gewoon goed uitspoelt met alleen water, maar dat willen mensen niet , ik ook niet, " wassen met shampoo " geeft een lekker schoon gevoel en het ruikt lekker.
Maar -- glans--dikker haar--meer haar--, ik geloof er niet echt in.
De " voeding" komt toch van binnenuit , net als het krijgen van gezonde nagels.
Zelf gebruik ik verschillende shampoo.s , ook de goedkope vd Action :)
Als ik mezelf eens wil " verwennen " koop ik super de luxe dure shampoo, maar dan geeft me dat op dat moment een luxe gevoel maar of het bewezen beter is? Ik betwijfel het ....

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Shampoos: Cafeïne voor je haar?

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat wel en niet werkt zal ook van persoon tot persoon verschillen. Ik moet mijn haar regelmatig met head&shoulders wassen. Doe ik dat niet dan wordt ik gek van de schilfers en de jeuk die dat veroorzaakt. Andere, mildere, shampoos of alleen water werken echt niet. Dus er zitten stoffen in die werken tegen een probleem.

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Shampoos: Cafeïne voor je haar?

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Voor nagels, met een beetje knoflook in je nagellak laten zitten voor een tijdje, Wordt niet alleen de nagellak veel harder, maar krijg je ook gezondere nagels. Dus stoffen van buiten af kunnen wel degelijk werken.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Shampoos: Cafeïne voor je haar?

Ongelezen bericht door hvff »

Voordat ik mijn haar was smeer ik het in met karnemelk dat laat ik dan 5 minuten inwerken en daarna gebruik ik koffiedik van DE en dat combineer ik met antiroosshampoo van Elvive en dat herhaal ik elke 2 weken en mijn kale plekjes zijn verdwenen. Geloof het of niet maar het werkt althans bij mij.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Shampoos: Cafeïne voor je haar?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Het ergste van die reclames vind ik nog dat ze het hebben over 'vrouwen over 40'. Ten eerste het taalgebruik. Ten tweede, net of je direct na je 40e ineens ook als vrouw dreigt kaal te worden. Te erg voor woorden.
Gewoon niet intrappen. Lekker je haar wassen met een beetje shampoo waarvan je vindt dat het lekker ruikt.

Gesloten