LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken gemonteerd..... wachten op afzuigkap

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Maxwicky
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2015 15:04

Keuken gemonteerd..... wachten op afzuigkap

Ongelezen bericht door Maxwicky » 28 aug 2015 15:16

Onze keuken is 2 weken geleden gemonteerd.
Tijdens montage zag de monteur een deuk in de afzuigkap. Deze is terug gestuurd naar de leverancier en een nieuwe afzuigkap is besteld door de keukenwinkel.
Deze week, die bijna ten einde is, zou de afzuigkap geleverd worden bij de keukenwinkel en zou de monteur ons bellen om een afspraak te maken voor de montage.
Waar ik de bui al zie hangen is dat de monteur pas ergens volgende week belt en dan zal het nog wel een week duren voordat hij kan monteren. Tegen die tijd is het dus al 4 weken koken in de stank. Raam open zetten is leuk, maar bij een beetje wind waaien de gassen van het gasfornuis bijna uit.

Weet iemand tips en rechten in zo'n geval ?

renewouters
Berichten: 3241
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Keuken gemonteerd..... wachten op afzuigkap

Ongelezen bericht door renewouters » 28 aug 2015 17:53

Valt nog mee dat je niet gelijk naam en toenaam noemt om mensen zwart te maken voordat er iets fout is gegaan. Producten kunnen defect of beschadigd zijn en moeten dan opnieuw besteld worden. Dat kost tijd. Zoals ik het nu lees is er nog niets aan de hand.

En als het echt zo stinkt moet je misschien tijdelijk iets anders moeten koken, of de deur/raam openzetten. Lijkt me ook geen echt onoverkomelijk probleem.

Maxwicky
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2015 15:04

Re: Keuken gemonteerd..... wachten op afzuigkap

Ongelezen bericht door Maxwicky » 28 aug 2015 18:39

Nee tuurlijk noem ik niet gelijk naam en toenaam.
Ik begrijp heel goed dat als er iets niet goed is, dat opnieuw besteld moet worden en dat ze afhankelijk zijn van de levering. Daar hoor je mij ook niet over.

Ik zou zelf als dit een klant van mij zou zijn meer moeite nemen en vooruit plannen. Als bekend is dat deze week de afzuigkap geleverd wordt, dan je dan een paar werkdagen daarna een afspraak maakt met je klant om te monteren.

Aangezien dit mijn eerste keuken is die ik koop en dus geen ervaring heb met dit soort dingen vraag ik om tips.
Is dat zo raar ?

Wel jammer dat je mij gelijk als negatief bestempeld en je het mee vindt vallen dat ik geen namen noem.

Ik heb alle begrip voor levertijden maar als vervolgens de afzuigkap 2 weken bij de keukenwinkel ligt dan doen ze het niet goed en kunnen eerder een montage afspraak plannen.

ruud_a
Berichten: 3189
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Keuken gemonteerd..... wachten op afzuigkap

Ongelezen bericht door ruud_a » 28 aug 2015 18:56

Maxwicky schreef:Nee tuurlijk noem ik niet gelijk naam en toenaam.
Ik begrijp heel goed dat als er iets niet goed is, dat opnieuw besteld moet worden en dat ze afhankelijk zijn van de levering. Daar hoor je mij ook niet over.

Ik zou zelf als dit een klant van mij zou zijn meer moeite nemen en vooruit plannen. Als bekend is dat deze week de afzuigkap geleverd wordt, dan je dan een paar werkdagen daarna een afspraak maakt met je klant om te monteren.

Aangezien dit mijn eerste keuken is die ik koop en dus geen ervaring heb met dit soort dingen vraag ik om tips.
Is dat zo raar ?

Wel jammer dat je mij gelijk als negatief bestempeld en je het mee vindt vallen dat ik geen namen noem.

Ik heb alle begrip voor levertijden maar als vervolgens de afzuigkap 2 weken bij de keukenwinkel ligt dan doen ze het niet goed en kunnen eerder een montage afspraak plannen.
Weet de keukenboer dan al wanneer de afzuigkap wordt geleverd?
Weet u nu al dat die kap nog twee weken in de winkel zal liggen voor die wordt gemonteerd?
Uw hele verhaal is gebaseerd op aannames.
Er is een uitspraak die luidt: De mens lijdt doorgaans nog het meest, door het lijden dat hij vreest.
Ik zou gewoon rustig afwachten.
Er is toch weinig anders dat u er aan kunt doen.

Leo The Emperor
Berichten: 4631
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Keuken gemonteerd..... wachten op afzuigkap

Ongelezen bericht door Leo The Emperor » 29 aug 2015 10:56

waarom niet gewoon kap met deuk monteren en gelijktijdig nieuwe aanvragen.

ik weet het is achteraf, maar dit is toch niet zo moeilijk ...

MichielFRL
Berichten: 2378
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:11

Re: Keuken gemonteerd..... wachten op afzuigkap

Ongelezen bericht door MichielFRL » 29 aug 2015 13:04

De grootste keukenleverancier van NL ruilt (indien voorradig) de afzuigkap nog dezelfde dag om kan ik uit ervaring vertellen.
Een kleinere keukenleverancier zal vaak niet dezelfde faciliteiten hebben als de grootste van het land, maar 2 weken levertijd vind ik wel erg lang. Op diverse websites kan je dezelfde afzuigkap vast ook wel bestellen en dan heb je deze vaak al de volgende dag in huis.

Maandag maar even bellen en vragen of ze al aan kunnen geven wanneer ze komen monteren.

Leo The Emperor schreef:waarom niet gewoon kap met deuk monteren en gelijktijdig nieuwe aanvragen.

ik weet het is achteraf, maar dit is toch niet zo moeilijk ...
Omdat die afzuigkap dan niet meer retour fabrikant kan :wink:

werkbladenspecialist
Berichten: 416
Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53

Re: Keuken gemonteerd..... wachten op afzuigkap

Ongelezen bericht door werkbladenspecialist » 29 aug 2015 14:22

MichielFRL "De grootste keukenleverancier van NL ruilt de afzuigkap nog dezelfde dag om" natuurlijk, ook als je in Friesland woont! Dan laten ze een chauffeur extra naar Waalwijk heen en weer rijden om er een op te halen! Dan maken ze maar geen winst meer, alles voor de klant (waar je hier wel meer verhalen over kunt vinden)

MichielFRL
Berichten: 2378
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:11

Re: Keuken gemonteerd..... wachten op afzuigkap

Ongelezen bericht door MichielFRL » 29 aug 2015 15:44

werkbladenspecialist schreef:MichielFRL "De grootste keukenleverancier van NL ruilt de afzuigkap nog dezelfde dag om" natuurlijk, ook als je in Friesland woont! Dan laten ze een chauffeur extra naar Waalwijk heen en weer rijden om er een op te halen! Dan maken ze maar geen winst meer, alles voor de klant (waar je hier wel meer verhalen over kunt vinden)
Ook als je in Friesland woont kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Monteur kwam 's ochtends binnen, controleerde de materialen en constateerde een verkeerd typenummer (dat had ik de dag ervoor ook reeds gecontroleerd en doorgegeven, maar toen werd mij verteld dat de monteur alles zou regelen), belde met het hoofdkantoor en een paar uur later werd het juiste typenummer afgeleverd door een 65+er in een Caddy.

stofzuigertje

Re: Keuken gemonteerd..... wachten op afzuigkap

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 29 aug 2015 21:43

Hoewel ze 99% op voorraad hebben, er zijn ook Disign kappen die besteld moeten worden en soms maandje wachten word....

Dus als ze merk en type melden weet ik of de levertijd redelijk is of niet.....
Bovendien is mijn voorraad niet beschikbaar voor concurrenten maar ze vragen het wel en ik help dan graag omdat het mij ook kan overkomen....

Ja, ook concurrenten helpen soms elkaar..., ik bezorgde iets voor mijn buren omdat ik zowel voorraad als er toch langs kwam!

Marktkenner
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Keuken gemonteerd..... wachten op afzuigkap

Ongelezen bericht door Marktkenner » 02 sep 2015 20:36

Als je iets écht wilt moet je er iets voor doen.
Ik zou minimaal3x per dag de winkel bellen en vragen naar de status. Als blijkt dat het te lang duurt een vervangende (showroom?) afzuigkap vragen zodat je vooruit kunt.
de meeste monteurs komen om in het oude keukenmateriaal, lijkt me sterk als de zaak jou niet wil helpen of tegemoet kan komen. Heeft wat mij betreft niets met "in je recht staan" te maken, maar gewoon voor je klanten klaar staan als het even tegenzit en meewerken aan een oplossing.

crazyme
Berichten: 7335
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Keuken gemonteerd..... wachten op afzuigkap

Ongelezen bericht door crazyme » 03 sep 2015 16:52

Marktkenner schreef:Als je iets écht wilt moet je er iets voor doen.
Ik zou minimaal3x per dag de winkel bellen en vragen naar de status.
Ja dat helpt vast.

Na 3x bellen wordt je gewoon niet meer te woord gestaan en denkt men : barst maar, jou krijg ik toch niet tevreden.

Gesloten