LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ruit Pelgrim oven gebroken bij openen deur: ervaringen/tips?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
cva
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2016 09:28

Ruit Pelgrim oven gebroken bij openen deur: ervaringen/tips?

Ongelezen bericht door cva »

Gisteren had ik bij het openen van de ovendeur opeens de RVS handgreep in mijn handen: deze kwam los samen met de buitenste ovenruit. De ruit lag in vele stukjes kapot op de grond. Het gaat om de oven van een Pelgrim fornuis typenummer NF941RVSAEP1.
Ik woon in een huurappartement, van de eigenaar begreep ik dat de oven net een jaar oud is. Er zit dus nog garantie op het fornuis, maar Pelgrim heeft in haar voorwaarden opgenomen dat glasschade niet gedekt wordt. Bij contact met de klantenservice van Pelgrim werd de aanname gedaan dat de handgreep los heeft gezeten, waar meteen aan toegevoegd werd dat de constructie zodanig is dat we de schroeven zelf niet aan hadden kunnen draaien. Het (te) los zitten van het handvat hebben wij niet bemerkt.
Reparatie wordt een dure grap, zo'n 450 euro. Mijn aansprakelijkheidsverzekering geeft aan dat ik niet aansprakelijk ben omdat de schade is ontstaan bij normaal gebruik. Momenteel dus een patstelling waarbij we onze hoop vestigen op de inboedelverzekering van de verhuurder.
Los van de verdere afwikkeling van bovenstaande maak ik me wel zorgen over de kans op herhaling.

Mijn vragen:
Zijn er ervaringen met een soortgelijke situatie, danwel tips over het oplossen ervan?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ruit Pelgrim oven gebroken bij openen deur: ervaringen/tips?

Ongelezen bericht door berndv »

cva schreef:Gisteren had ik bij het openen van de ovendeur opeens de RVS handgreep in mijn handen: deze kwam los samen met de buitenste ovenruit. De ruit lag in vele stukjes kapot op de grond. Het gaat om de oven van een Pelgrim fornuis typenummer NF941RVSAEP1.
Ik woon in een huurappartement, van de eigenaar begreep ik dat de oven net een jaar oud is. Er zit dus nog garantie op het fornuis, maar Pelgrim heeft in haar voorwaarden opgenomen dat glasschade niet gedekt wordt. Bij contact met de klantenservice van Pelgrim werd de aanname gedaan dat de handgreep los heeft gezeten, waar meteen aan toegevoegd werd dat de constructie zodanig is dat we de schroeven zelf niet aan hadden kunnen draaien. Het (te) los zitten van het handvat hebben wij niet bemerkt.
Reparatie wordt een dure grap, zo'n 450 euro. Mijn aansprakelijkheidsverzekering geeft aan dat ik niet aansprakelijk ben omdat de schade is ontstaan bij normaal gebruik. Momenteel dus een patstelling waarbij we onze hoop vestigen op de inboedelverzekering van de verhuurder.
Los van de verdere afwikkeling van bovenstaande maak ik me wel zorgen over de kans op herhaling.

Mijn vragen:
Zijn er ervaringen met een soortgelijke situatie, danwel tips over het oplossen ervan?
heeft u zich al gemeld bij de verkoper? De verkoper is de verlener van de garantie, niet de fabrikant, tenzij de oven rechtstreeks bij de fabrikant is gekocht.

cva
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2016 09:28

Re: Ruit Pelgrim oven gebroken bij openen deur: ervaringen/tips?

Ongelezen bericht door cva »

Nee, nog niet. Bedankt voor de suggestie.

Gesloten