LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade aan koelkast opgelost

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door alfatrion »

De beschadigingen staan normaal gebruik niet in de weg.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
alfatrion schreef:Bij een nieuw apparaat zou ik dit niet accepteren, maar bij een tweedehands product moet je het product zelf onderzoeken. Je hoeft dan niet een deskundige in te schakelen, maar je kan het apparaat wel aan een visuele inspectie onderwerpen.
Waren deze beschadigingen dan zichtbaar toen koelkast nog in showroom opstelling was ingebouwd?
Is dat belangrijk?
Consument kan toch onderzoek doen voordat ie tot aanschaf over gaat?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Brahms »

Kort door de bocht is een showroomkeuken een tweede keus keuken voor vaak een zeer aantrekkelijke prijs.
Dat de keuken en de apparatuur dan even mooi en nieuw is als bij een echt nieuwe keuken, zo uit de doos, kan je natuurlijk nooit verwachten.
Dat is het risico als je voor weinig geld toch op de eerste rij wilt zitten.
Deze koelkast zal met onzichtbare deukjes prima werken, geniet ervan.

Wel goed schoonmaken, de handgreep is al duizenden keren aangeraakt.........
Laatst gewijzigd door Brahms op 24 apr 2018 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
16again schreef:
alfatrion schreef:Bij een nieuw apparaat zou ik dit niet accepteren, maar bij een tweedehands product moet je het product zelf onderzoeken. Je hoeft dan niet een deskundige in te schakelen, maar je kan het apparaat wel aan een visuele inspectie onderwerpen.
Waren deze beschadigingen dan zichtbaar toen koelkast nog in showroom opstelling was ingebouwd?
Is dat belangrijk? Consument kan toch onderzoek doen voordat ie tot aanschaf over gaat?
Exact. Los daarvan gaat het niet alleen om wat je kunt zien, maar ook om wat je redelijkerwijs kunt verwachten. Een showroommodel die in- en uitgebouwd is, zal nooit onbeschadigd zijn.

Mevr. Benschop
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2018 15:01

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Mevr. Benschop »

16again schreef:
alfatrion schreef:Bij een nieuw apparaat zou ik dit niet accepteren, maar bij een tweedehands product moet je het product zelf onderzoeken. Je hoeft dan niet een deskundige in te schakelen, maar je kan het apparaat wel aan een visuele inspectie onderwerpen.
Waren deze beschadigingen dan zichtbaar toen koelkast nog in showroom opstelling was ingebouwd?
De koelkast was ingebouwd waardoor deze schade niet zichtbaar was.....

Als ik dit had gezien zou ik NEVER ... NOOIT me handtekening hebben gezet...

Dit is juist mijn irritatie.......... had ik de koelkast dan uit de kast moeten halen om te inspecteren? dat is gezien toen het montage bedrijf het uitgebouwd heeft om te transporteren. Toen kreeg ik foto's doorgestuurd... ik zei niet meenemen want dit heb ik niet gekocht.... de verkoper zei is niet zo erg want u heeft gewoon fabrieksgarantie en het wordt bij u thuis ingebouwd dan ziet u er niks van.

Dus hij en de rest van degene die oordelen op deze forum vinden dat hij gelijk heeft om niet te vermeldden dat het beschadigd is en achteraf de klant (in dit geval ik) geen recht heeft om te claimen dat hij slechte service en levering geeft.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Jefdus »

Maar deze koelkast functioneert toch niet minder door de kras aan de buitenkant? Ook is de kras na inbouw, zoals eerder al aangegeven, niet zichtbaar. Wat is dan het probleem van die kras? Dit zijn nou eenmaal de zaken die je voor lief zult moeten nemen als je voor een veel goedkoper showmodel gaat. Wil je dat niet, dan zul je voor veel meer geld een nieuwe keuken moeten kopen. Het was natuurlijk anders geweest als de koelkast niet goed zou functioneren, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door tttlocke »

U heeft wel beschadigde apparatuur gekocht, alleen dat was niet zichtbaar. Dat u aanneemt dat wat u niet kunt zien onbeschadigd is, is uw verantwoordelijkheid. U had er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen ernaar te vragen.

U ging er echter zonder meer van uit dat wat u niet kon inspecteren 'als nieuw' zou zijn. Omdat het een showroommodel betrof, was dat een verkeerde beoordeling.
Waarom kon u wel zien dat er schade was aan de vaatwasmachine?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vraag me af: wat is nu eigenlijk écht het probleem?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door grun »

Mevr. Benschop schreef:Dus hij en de rest van degene die oordelen op deze forum vinden dat hij gelijk heeft om niet te vermeldden dat het beschadigd is en achteraf de klant (in dit geval ik) geen recht heeft om te claimen dat hij slechte service en levering geeft.
Ja, daar hoor ik ook bij. U kunt toch geen splinternieuwe apparatuur verwachten bij een showroom model? U koopt bewust een showroom keuken tegen een lagere prijs dan normaal, dan neemt u ook het risico dat er een klein krasje op zit omdat de keuken al eens een keer opgebouwd en weer afgebroken is, een krasje wat trouwens niet te zien is als de apparatuur ingebouwd is en de functionaliteit en de garantie op geen enkele manier in de weg staat.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Schade aan koelkast opgelost

Ongelezen bericht door Brahms »

De koelkast zal er niet minder om werken, dus zie het probleem niet....

Gesloten