Kuchenwelt levert halve keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
J. Deltoer
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, behalve dan als je twee gelijke linkerdelen of rechterdelen krijgt. Dus bijvoorbeeld 2 vaatwassers maar geen gasfornuis. En dat zou zo maar kunnen bij deze koekenbakkers van kuchenwelt.

Lady1234
Berichten: 18500
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
05 jan 2021 01:31
Bedankt voor uw tip. Ik ga nu zeker geen keuken bestellen bij kuchenwelt. Trouwens, wat moet ik met een halve keuken.
U houdt geld over met wat u allemaal niet koopt. 😀

Marijkey
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2021 14:57

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Marijkey »

Nog niet veel beter geworden. Helaas geen goede service, eerst een mail waarop de afspraak wat vaag wordt afgezegd, daarna beloftes over de telefoon die niet nagekomen worden. Terugbel afspraken die niet nagekomen worden. Dan liegen dat je wel bent teruggebeld en helaas afspraak weer afgezegd en duurt weer weken eer er een nieuwe afspraak gemaakt kan worden. Conclusie, ze willen me geen keuken verkopen en ik ga wel naar een ander die dat wel wil. Mijn berichtje bij de fbpagina wordt steeds verwijderd, dus het verhaal dat ze geen slechte reviews willen klopt niet helemaal.

Comment1
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2019 22:38

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Comment1 »

En zo komt Kuchenwelt aan de mooie reviews....

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... 2020:14372

16again
Berichten: 13030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Comment1 schreef:
26 jul 2021 19:26
En zo komt Kuchenwelt aan de mooie reviews....

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... 2020:14372
Verplicht leesvoer voor eenieder hier , die te pas en te onpas laster en smaad roept

Comment1
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2019 22:38

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door Comment1 »

En kennelijk betalen zij niet alleen voor een Google-Review:

Op https://keukenbrochuresaanvragen.nl/erv ... uchenwelt/ was me al opgevallen dat heel veel reviews positief zijn voordat er iets geleverd is.Tja, een verzoek om een schadevergoeding ontstaat pas wanneer problemen niet worden opgelost (zie onderstaand).

Voor een consument is de wereld simpel: dit is wat ik wil, ik heb dat bedrag daar voor over en ik heb het vertrouwen dat de leverancier zal nakomen. Een consequente lijn van KW is dat ze stelt dat de consument het niet goed heeft aangegeven, dat ze afhankelijk zijn van leveranciers, dat er gewerkt wordt aan een oplossing, dat de consument onbehoorlijk handelt, etc. Dat zijn allemaal excuses achteraf, pas als de consument (online) gaat klagen. En al die excuses bevinden zich in de risicosfeer van de ondernemer.

Een consument hoeft niet te begrijpen wat 'greepnummer 403' betekent, of wat 'bladkleur 7919TC' inhoudt en heeft al helemaal niets te maken met een toeleverancier. Een heldere omschrijving en een foto van een moodboard volstaat. Dat KW zich steevast achter dit soort argumenten verschuilt, tekent het proces van het bestellen van een keuken: niet nadenken en gewoon doordrukken. Aantekeningen op of bij de opdracht worden niet verwerkt. En dat is jammer, omdat KW daarmee het vertrouwen in de branche beschadigt. Daarmee neemt zij willens en wetens het risico dat mensen op social media gaan klagen. Krokodillentranen passen dan niet bij een professionele partij. Als leverancier wil je toch ook gewoon dat mensen blij zijn met het geleverde resultaat?

Terug naar de reviews: die zijn dus niets waard. Goede reviews worden beloond (zie onderstaand) en slechte reviews krijgen een dagvaarding. En waar is het gelijk? Ooit hadden ze veel meer vestigingen en daar is er nu eentje van over (Heerhugowaard), terwijl het was: Enter, Harderwijk, Heerhugowaard, Bussum, Mijdrecht, Ede, Breda, etc. Overgewaaid uit Duitsland? Ammehoela en het 'hoofdkantoor' wisselt in Enschede/Hengelo sneller van plek dan de corona-kaarten van kleur verschieten.

Al die vestigingen zijn net als Keukenondersteuning Nederland uitgeschreven bij de KvK (nr. 63667886). Bestendig? Ik vind van niet . Net als de eerdere ondernemingen van de eigenaar zoals in keukens en grafmonumenten vermoed ik dat er vooral gedupeerden zullen achterblijven.

Factchecken is 1 en mijn mening doet de rest.

Op 22/7/21 schrijft de eigenaar:
Je kent ze wel, mensen die trots op een verjaardag vertellen dat ze bij de chocolade fabrikant een klacht hadden ingestuurd en toen een heel pakket terug gestuurd kregen. Om met trots daarna te vertellen… En dat doe ik overal en werkt goed joh…… Ik heb het idee dat u dit ook heel bekend voorkomt.

Bovenstaande ter inleiding op de review:
Ja wij geven een waardebon van 75,00 bij het plaatsen van de review, maar wanneer u een pizza besteld, krijgt u bij de volgende bestelling de 2e gratis (om maar wat te noemen) dus 25% korting. Helaas hebben wij dat niet, maar we stimuleren mensen wel om hun ervaringen te plaatsen. Ze kunnen ze later altijd aanpassen als het niet goed is namelijk, want ook dat is uiteraard mogelijk. Gelukkig gebeurt dit niet zoveel. En in uw geval is dan het dan 0,006% wat de waarde check waard is. Het hoeft niet, u mag een plaatsen. We weten namelijk ook bijna allemaal dat de goede ervaringen vergeten worden te plaatsen. Dus IEDER gezond bedrijf in Nederland stimuleert dit soort zaken (zie mijn pizza voorbeeld). WIJ OOK.

Dan uw specifieke geval, het is niet helemaal juist gegaan en dat wordt opgelost, alleen wilde u geen oplossing maar een schadevergoeding en daar hebben flinke discussie over gehad, op het dreigende af. Zeer onbeschoft en zeer vervelend voor onze medewerksters Dus wellicht bent u daar nu een beetje boos over. Dat kan natuurlijk, maar wij hebben de stelling geen schade vergoedingen / geen afkoopsommen, maar een perfecte keuken. De goederen zijn binnen gemeld en staan bij de transporteur om uit te leveren. Dus dit komt helemaal goed (ondanks uw laatste mail) en komt het niet goed, dan blijven we ons uiterste best doen om het in orde te maken.

Ook in de toekomst zullen wij ALTIJD voor u klaar staan.

Ronald

HandigeHarrie
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het is normaal om een aanbetaling te doen, bij aflevering van de spullen een bedrag en het restant (10%) na "oplevering en goedkeuring door de klant" te betalen. Dit betalingsschema in het contract, en de oplevering/goedkeuring mis ik in het verhaal.
Alles vooruit laten betalen is een slechte manier van werken. En een klant "dwingen" om vooruit te betalen ook - de vraag is: wat staat hierover in het koopcontract?

pedro714
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door pedro714 »

Helaas lees in op diverse forums vele klachten over kuchenwelt. Globaal genomen allemaal dezelfde problemen. Verbaas me erover dat iemand een keuken koopt en pas bij klachten naar het forum gaat. Ik (een van de allereerste keukenimporteurs in Nederland vanaf 1968) roep al jaren...."mensen kijk eerst eens op de diverse forums alvorens je ergens binnenstapt".

HandigeHarrie
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Kuchenwelt levert halve keukens

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

HanIJ schreef:
05 jan 2021 01:01
Ik heb in december 2016 een keuken laten plaatsen. We zijn vervolgens bijna 4 jaar bezig geweest om de keuken een beetje conform de overeenkomst te laten worden. Één groot drama derhalve. Het begint al met de wijze waarop de overeenkomst is opgesteld en door Kuchenwelt wordt opgelegd. Ze splitsen de installatiekosten af van de koop van de keuken. Bij koop moesten we ongeveer 25% van de materialen betalen en bij levering de rest. Op dat moment staat alles ingepakt en je kunt nooit controleren of alles conform de opdracht geleverd is. Bij ons in elk geval niet! Vervolgens moesten we maar afwachten hoe en wanneer de keuken geplaatst werd. De installatiekosten moesten we aan het eind van de installatie direct aan de “installateur” betalen. De keukenstyliste is overigens goed en heeft deskundig werk verricht. De installateur nam niet eens de tijd om de werktekeningen goed te bekijken. Het hele installatieproces werd gekenmerkt door haast-haast-haast-enz. Alles moest zo nodig in twee dagen klaar. Resultaat was, dat de hele keuken schots en scheef was gemonteerd. Inductiekookplaat zat scheef en niet recht boven de onderstaande kast. Allemaal gevolg van het feit, dat die man niet de tijd nam om de werktekeningen te bekijken. De levering was ook één groot drama. Verkeerde klep en scharnier voor bovenkast, Staande kast zou aan één kant, die in het zicht bleef, afgewerkt worden met hetzelfde glansmateriaal als de rest van de keuken. En je raadt het al: de verkeerde kant was netjes afgewerkt. Plinten zijn niet met de bijbehorende bevestigingsmaterialen bevestigd, maar met blokjes hout en gewone schroeven. De naden tussen de frontdeurtjes waren allemaal van verschillende breedte en liepen niet in één horizontale lijn. Plinten zaten scheef. Verkeerde deur voor kast geleverd. Laden scheef gemonteerd. En nog heel veel andere kleine slordigheden. Na heel veel zeuren, bellen, etc. zijn deze problemen grotendeels hersteld. De verkeerde klep en scharnier voor bovenkast zijn na bijna vier jaar een beetje hersteld. In die jaren hebben ze zelfs een keer een hele nieuwe kast geleverd, terwijl er alleen maar een nieuw deurtje en verticaal klepscharnier geleverd moesten worden. En net die twee zaten er niet bij! De verkeerde gaten in het deurtje zijn uiteindelijk heel lelijk met doppen afgewerkt. De scheef zittende inductiekookplaat kon niet hersteld worden zonder de halve keuken af te breken en een nieuw aanrechtblad te bestellen. Het aanrechtblad was verkeerd gemonteerd en om een beetje uit te komen, had die knoeier van een installateur er wat stukjes vanaf geslepen. Ten onrechte! We hebben dat maar gelaten, anders waren we nog 10 jaar bezig geweest.
Ik raad iedereen, die toch nog een keuken bij Kuchenwelt bestelt, met klem aan om in de betalingsvoorwaarden op te nemen, dat 10-20% van de koopsom pas een maand na definitieve oplevering betaald moet worden. Je hebt geen poot om op te staan bij klachten, als je niet een bedrag hebt achtergehouden. Gezien de kwaliteit van het eindproduct zou ik zeker 15% van de koopsom nog steeds niet hebben betaald. Ik schat in, dat Kuchenwelt daar ook wel de voorkeur aan gegeven zou hebben, aangezien het alternatief zou zijn geweest, dat ze de halve keuken helemaal opnieuw zouden hebben moeten opbouwen en bijvoorbeeld een heel nieuw aanrechtblad zouden hebben moeten leveren.
Kortom: NOOIT een keuken bij deze organisatie kopen. Er is geen slechtere!

Dit vetgedrukte element (ik neem aan dat het in de koopovereenkomst stond) zou ik interpreteren als: "betalen als de keuken NAAR BEHOREN is geïnstalleerd". Hopelijk ziet een rechter dat ook zo? De installateur zal de keuken echt niet ontmantelen als je weigert om direkt te betalen als het niet deugt (ook niet als hij zijn werk zo goed mogelijk heeft gedaan, maar de kastjes te klein zijn of wat dan ook).

Eerder in dit topic stond dat de klant zogenaamd zelf de installateur "bestelt" al is het "via" de keukenverkoper .... dat zou een gewiekste manier zijn om van de verantwoordelijkheid af te komen: eerst de aflevering (waarbij je aan de dozen niet kan zien of de maten etc. kloppen) en daarna een "door de klant zelf ingehuurde" installateur de - niet kloppende maar wel betaalde (en goedgekeurde want getekend voor correcte aflevering??) keuken - laten plaatsen .......
Dus: lees het koopcontract goed door voordat je het ondertekent - zoals elk contract.

Plaats reactie