Problemen met SMEG-apparatuur
Geplaatst: 01 okt 2011 12:50
Beste,
In juni 2008 hebben wij een nieuwe keuken gekocht, een keuken op maat. Als apparatuur hierbij hebben wij SMEG-apparatuur laten plaatsen. Via de 'keukenbouwer' werd ons gezegd dat wij 5 jaar garantie zouden hebben op de apparatuur. Echter, omdat wij 6 apparaten van SMEG in onze keuken hadden zouden wij een certificaat hebben moeten krijgen van de 'keukenbouwer'. Wij hebben dit certificaat niet gekregen en nu hebben wij 'slechts' 3 jaar garantie op onze apparatuur.
Wij hebben al diverse problemen gehad met onze SMEG-apparatuur. Binnen een maand kregen wij er last van dat de kookplaat haar hitte niet kwijt kon. We konden de kookplaat hierdoor ook niet gebruiken, omdat deze eerst moest afkoelen voordat verder gekookt kon worden. Hiervoor zijn ze 4 keer geweest en hierbij hebben ze ook de kookplaat er iedere keer uitgehaald om te kijken wat het euvel was. Half maart van dit jaar is de glasplaat compleet doorgescheurd. Wij hebben hiervoor foto's naar SMEG gestuurd. Zij hadden ons telefonisch laten weten dat zij dan konden zien waardoor de plaat was gescheurd. Ons werd hierna verteld dat wij iets op de kookplaat hadden laten vallen en dat dat buiten hun garantie viel. Wij hebben niets op de kookplaat laten vallen. Ons werd aangeraden om dit via de verzekering te spelen en daarbij hebben wij moeten zeggen dat wij wel iets op de kookplaat hebben laten vallen. Tijdens het omwisselen van de plaat zeiden de mannen die dit kwamen doen dat zij konden zien dat er niets op de kookplaat is gevallen. De monteur heeft dit zelf gezegd (monteur van EBS). Wij denken zelf dat dit op termijn is gekomen doordat de plaat in het begin er vaak uitgehaald is.
Verder is binnen drie maanden het handvat van de oven losgeraakt. Dit kwamen de monteurs van EBS maken en hierbij hebben ze een nieuw deurtje geplaatst. Direct na het plaatsen van de nieuwe oven was het glas van de oven gesprongen waarna wij de oven enige tijd niet hebben kunnen gebruiken totdat EBS een nieuw deurtje van de oven kwam plaatsen.
EBS is naar aanleiding van onze klachten met de kookplaat een kijkje komen nemen (maar een zeer korte periode binnen geweest!). Omdat hiervoor een afspraak gemaakt was hebben wij meteen gevraagd of de monteurs een ander printplaatje mee konden brengen voor de magnetron. Af en toe konden wij de magnetron een bepaalde periode niet gebruiken als gevolg van het defect printplaatje (dit werd ons via de telefoon verteld). Omdat er ook een gat in de magnetron gebrand was, hebben wij de monteur ook hiernaar laten kijken. Deze vertelde ons dat hiervoor de magnetron moest worden vervangen. De monteurs van EBS hebben de magnetron vervangen, alleen hebben hiervoor een nieuw model teruggeplaatst. Wij hebben een oven en magnetron naast elkaar en nu wordt de tijd bij de magnetron in witte cijfers weergegeven en bij de oven in gele cijfers. Wij hebben ook gevraagd of we dan geen oud model terug konden krijgen, omdat de aanduidingen dan weer hetzelfde waren, maar dat kon niet geregeld worden. Ook zijn de metalen strips van een andere breedte, waardoor er best veel verschillen zijn tussen de magnetron en de oven.
Verder hebben wij sinds er sinds kort last van dat er water onder de keuken vandaan komt gelopen. Hiervoor zijn de monteurs van EBS komen kijken en dit werd veroorzaakt doordat er een slang van de vaatwasmachine lek was. De keukenbouwer is hiervoor in de eerste week van september langs gekomen en de vaatwasmachine zou hiervoor vervangen dienen te worden. Hiervoor hebben wij diverse malen contact gehad met SMEG, maar doordat wij het certificaat voor 5 jaar garantie niet konden tonen, werd hierover erg moeilijk gedaan door SMEG. Ons inziens is dit belachelijk, wij hebben tot voor kort niks geweten over dit certificaat en nu is de garantietermijn enige maanden verlopen en zouden wij zelf voor deze kosten op moeten draaien. Hiervoor hebben wij contact gehad met de vertegenwoordiger van SMEG en deze heeft ons toch tegemoet willen treden door een nieuwe vaatwasmachine te 'regelen' voor ons. Hiervoor hebben wij een afspraak moeten maken met de servicelijn van SMEG, maar deze vertelde ons weer doodleuk dat dit niet kon doordat wij geen garantiecertificaat hadden. Hierna weer contact gehad met de vertegenwoordiger en deze zou dit regelen. Nu hebben wij via de mail de bevestiging gekregen dat dit zou gaan gebeuren, maar er wordt nog geen actie ondernomen van hun kant. Ze zouden ons gisteren iets hebben laten weten, maar ook dit is weer niet gebeurd. Wij kunnen de vaatwasmachine al ruim 3 weken niet gebruiken en wij hebben het idee dat er geen schot in de zaak komt.
Ook hebben wij de vertegenwoordiger gevraagd of er iets geregeld kon worden met het plaatsen van een nieuwe oven, om deze weer gelijk te krijgen met de magnetron. Wij hebben hiervoor erg veel contact gehad met de vertegenwoordiger, maar deze kon ons 'als aanbieding' bieden, dat wij een nieuwe oven konden krijgen voor 300 euro exclusief BTW. Wij zijn nog aan het twijfelen wat we hiermee moeten doen, omdat wij al zoveel ellende hebben meegemaakt met de SMEG-apparatuur.
Van de 6 SMEG-apparaten zijn er binnen 3,5 jaar al problemen geweest met 4 van deze apparaten. Wij hebben het idee dat er geen schot in de zaak komt en wij voelen ons flink 'genaaid' met deze apparatuur en de SMEG-garantie.
Ik wilde via dit forum vragen of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen met SMEG? Kunnen wij nog een bepaalde schadevergoeding krijgen voor de overlast die wij hebben gehad met de apparatuur? En wat zouden jullie doen met een dergelijk slechte schadeafhandeling?
Met vriendelijke groet,
Twan Castelijns
Hapert
In juni 2008 hebben wij een nieuwe keuken gekocht, een keuken op maat. Als apparatuur hierbij hebben wij SMEG-apparatuur laten plaatsen. Via de 'keukenbouwer' werd ons gezegd dat wij 5 jaar garantie zouden hebben op de apparatuur. Echter, omdat wij 6 apparaten van SMEG in onze keuken hadden zouden wij een certificaat hebben moeten krijgen van de 'keukenbouwer'. Wij hebben dit certificaat niet gekregen en nu hebben wij 'slechts' 3 jaar garantie op onze apparatuur.
Wij hebben al diverse problemen gehad met onze SMEG-apparatuur. Binnen een maand kregen wij er last van dat de kookplaat haar hitte niet kwijt kon. We konden de kookplaat hierdoor ook niet gebruiken, omdat deze eerst moest afkoelen voordat verder gekookt kon worden. Hiervoor zijn ze 4 keer geweest en hierbij hebben ze ook de kookplaat er iedere keer uitgehaald om te kijken wat het euvel was. Half maart van dit jaar is de glasplaat compleet doorgescheurd. Wij hebben hiervoor foto's naar SMEG gestuurd. Zij hadden ons telefonisch laten weten dat zij dan konden zien waardoor de plaat was gescheurd. Ons werd hierna verteld dat wij iets op de kookplaat hadden laten vallen en dat dat buiten hun garantie viel. Wij hebben niets op de kookplaat laten vallen. Ons werd aangeraden om dit via de verzekering te spelen en daarbij hebben wij moeten zeggen dat wij wel iets op de kookplaat hebben laten vallen. Tijdens het omwisselen van de plaat zeiden de mannen die dit kwamen doen dat zij konden zien dat er niets op de kookplaat is gevallen. De monteur heeft dit zelf gezegd (monteur van EBS). Wij denken zelf dat dit op termijn is gekomen doordat de plaat in het begin er vaak uitgehaald is.
Verder is binnen drie maanden het handvat van de oven losgeraakt. Dit kwamen de monteurs van EBS maken en hierbij hebben ze een nieuw deurtje geplaatst. Direct na het plaatsen van de nieuwe oven was het glas van de oven gesprongen waarna wij de oven enige tijd niet hebben kunnen gebruiken totdat EBS een nieuw deurtje van de oven kwam plaatsen.
EBS is naar aanleiding van onze klachten met de kookplaat een kijkje komen nemen (maar een zeer korte periode binnen geweest!). Omdat hiervoor een afspraak gemaakt was hebben wij meteen gevraagd of de monteurs een ander printplaatje mee konden brengen voor de magnetron. Af en toe konden wij de magnetron een bepaalde periode niet gebruiken als gevolg van het defect printplaatje (dit werd ons via de telefoon verteld). Omdat er ook een gat in de magnetron gebrand was, hebben wij de monteur ook hiernaar laten kijken. Deze vertelde ons dat hiervoor de magnetron moest worden vervangen. De monteurs van EBS hebben de magnetron vervangen, alleen hebben hiervoor een nieuw model teruggeplaatst. Wij hebben een oven en magnetron naast elkaar en nu wordt de tijd bij de magnetron in witte cijfers weergegeven en bij de oven in gele cijfers. Wij hebben ook gevraagd of we dan geen oud model terug konden krijgen, omdat de aanduidingen dan weer hetzelfde waren, maar dat kon niet geregeld worden. Ook zijn de metalen strips van een andere breedte, waardoor er best veel verschillen zijn tussen de magnetron en de oven.
Verder hebben wij sinds er sinds kort last van dat er water onder de keuken vandaan komt gelopen. Hiervoor zijn de monteurs van EBS komen kijken en dit werd veroorzaakt doordat er een slang van de vaatwasmachine lek was. De keukenbouwer is hiervoor in de eerste week van september langs gekomen en de vaatwasmachine zou hiervoor vervangen dienen te worden. Hiervoor hebben wij diverse malen contact gehad met SMEG, maar doordat wij het certificaat voor 5 jaar garantie niet konden tonen, werd hierover erg moeilijk gedaan door SMEG. Ons inziens is dit belachelijk, wij hebben tot voor kort niks geweten over dit certificaat en nu is de garantietermijn enige maanden verlopen en zouden wij zelf voor deze kosten op moeten draaien. Hiervoor hebben wij contact gehad met de vertegenwoordiger van SMEG en deze heeft ons toch tegemoet willen treden door een nieuwe vaatwasmachine te 'regelen' voor ons. Hiervoor hebben wij een afspraak moeten maken met de servicelijn van SMEG, maar deze vertelde ons weer doodleuk dat dit niet kon doordat wij geen garantiecertificaat hadden. Hierna weer contact gehad met de vertegenwoordiger en deze zou dit regelen. Nu hebben wij via de mail de bevestiging gekregen dat dit zou gaan gebeuren, maar er wordt nog geen actie ondernomen van hun kant. Ze zouden ons gisteren iets hebben laten weten, maar ook dit is weer niet gebeurd. Wij kunnen de vaatwasmachine al ruim 3 weken niet gebruiken en wij hebben het idee dat er geen schot in de zaak komt.
Ook hebben wij de vertegenwoordiger gevraagd of er iets geregeld kon worden met het plaatsen van een nieuwe oven, om deze weer gelijk te krijgen met de magnetron. Wij hebben hiervoor erg veel contact gehad met de vertegenwoordiger, maar deze kon ons 'als aanbieding' bieden, dat wij een nieuwe oven konden krijgen voor 300 euro exclusief BTW. Wij zijn nog aan het twijfelen wat we hiermee moeten doen, omdat wij al zoveel ellende hebben meegemaakt met de SMEG-apparatuur.
Van de 6 SMEG-apparaten zijn er binnen 3,5 jaar al problemen geweest met 4 van deze apparaten. Wij hebben het idee dat er geen schot in de zaak komt en wij voelen ons flink 'genaaid' met deze apparatuur en de SMEG-garantie.
Ik wilde via dit forum vragen of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen met SMEG? Kunnen wij nog een bepaalde schadevergoeding krijgen voor de overlast die wij hebben gehad met de apparatuur? En wat zouden jullie doen met een dergelijk slechte schadeafhandeling?
Met vriendelijke groet,
Twan Castelijns
Hapert